PDA

View Full Version : Het werken aan een strakkere aanslag



Neals
13 augustus 2005, 15:09
Hebben jullie nog leuke oefeningen/tips om te werken aan een strakke maar snelle aanslag??

De metronoom tip doe ik al, maar het gaat meer om de manier van aanslaan. Ik weet dat er veel meer uit te halen valt.

Thnx alvast voor jullie replies.

WICKED
13 augustus 2005, 15:37
hmm, ga metal dingen spelen vooral METALLICA :D (het einde van one is een erg goede oefening) en funk, zoals de peppers het outro van venice queen zoiets ofzo. ik haal alles uit me pols..

Neals
13 augustus 2005, 15:40
hmm, ga metal dingen spelen vooral METALLICA :D (het einde van one is een erg goede oefening) en funk, zoals de peppers het outro van venice queen zoiets ofzo. ik haal alles uit me pols..

metal speel ik al redelijk veel. Maar om het strak te krijgen is redelijk het probleem.

WICKED
13 augustus 2005, 15:43
hmm, ga metal dingen spelen vooral METALLICA :D (het einde van one is een erg goede oefening) en funk, zoals de peppers het outro van venice queen zoiets ofzo. ik haal alles uit me pols..

metal speel ik al redelijk veel. Maar om het strak te krijgen is redelijk het probleem.

heel simpel, strakker spelen, wat bedoel je met strak spelen? dat kan je van verschillende opties bekijken nl :)

Jax
15 augustus 2005, 08:23
Wat altijd wel een goede oefening is, is om met een bepaalde ritme eerst kwart noten mee te spelen op de lage e ofzo, vervolgens achtste noten en daarna 16de noten, vervolgens weer terug naar achtste en dan weer kwartnoten. De overstap van bv kwartnoten naar achtste noten moet geheel vloeiend gaan en alle noten moeten even strak gespeeld worden! Is wel een leuke oefening.

Neals
15 augustus 2005, 15:33
En het is idd strakker spelen in metal sferen.

Laatste jaren alleen in punk/hardcore/emo bandjes gespeuld en wil nu eens gaan wagen aan een metalcore projectje.

ArpeggioKing
15 augustus 2005, 15:44
http://www.music-44.com/H/hires/00699320.jpg
en
http://www.music-44.com/H/hires/00697218.jpg

is de ultieme solution om zo strak als een kutje te spelen.

:razz: :wink:

Neals
17 augustus 2005, 13:02
Thnx! Hier zijn tips waar ik echt wat aan heb allemaal!!!!

Zowieso lijken opnames ook redelijk goed te werken, hoe crappy ze ook klinken van kwaliteit, ik heb een steeds beter beeld van waar ik op moet letten.

Archie
17 augustus 2005, 14:51
De Troy Stetina serie is inderdaad een aanrader!

DThornus
24 augustus 2005, 14:26
She-Wolf en train of consequences van Megadeth tig keer achter elkaar spelen heeft bij mij in ieder geval enorm geholpen.

Neals
25 augustus 2005, 22:38
ik merk dat het toch een kwestie van oefenen is. Merk dat het riffen steeds lekkerder gaat. Ook belangrijk is vooral aan een ontspannen houding te denken om vervolgens je hele ziel en zaligheid in te stoppen.

Neals
28 augustus 2005, 20:53
She-Wolf en train of consequences van Megadeth tig keer achter elkaar spelen heeft bij mij in ieder geval enorm geholpen.

Met deze tip ben ik minder blij, loop nu al weer wekenlang metal te spelen.... Me vrienden gaan zelfs al zeuren dat ik veel te metal aan het worden ben.