PDA

View Full Version : Crate V58



Dolf
13 augustus 2005, 14:36
http://www.crateamps.com/html/product.cfm?pid=108

Deze amp heeft mijn aandacht getrokken omdat hij maar 5 watt is, lijkt mij wel handig om op kot te hebben staan.

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Crate/V58-1.html

Op harmonycentral zijn ze er redelijk enthousiast over, maar als ik kijk betalen ze in amerika ook maar iets van 250 dollar voor die amp terwijl hij hier denk ik iets van 500 euro's moet kosten.

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=100004944&sid=!18121995&quelle=volltext

Da amp doet mij wel denken aan het gekende ax84 project, maar dat zie ik niet zitten omdat die componenten samen ook al een hele hoop kosten en ik er dan ook nog heel wat tijd in moet steken.

Hebben jullie er iets van ervaring mee? En weten jullie mss andere goede alternatieven voor <500 euro's?

almarvk
13 augustus 2005, 14:40
Voor iets minder dan 500 euri kan je ook iets van een Peavey Classic 30 of een Mesa Subway Blues aanschaffen. Lijkt me beter dan zo'n 5 watter...

pimmetje
13 augustus 2005, 14:47
Als je laag vermogen zoekt, zou ik denk ik eerder voor een silverface champ (of vibro champ) gaan. 2ehands moet dat zeker wel onder de 500 te vinden zijn... eerder rond de 300.

Raak je als je 't eventueel toch niets vindt of 'm zat bent ook nog voor dat bedrag kwijt (of meer als je er zuinig op bent).

Dolf
13 augustus 2005, 14:50
Die Peavey is 30watt en 4xel84 lijkt mij iets te luid om op kot mee te spelen, die 5 watt zal ook wel luid zijn, maar toch weeral iets minder, ik zoek iets buizenklank op slaapkamerniveau-achtig.

Die Subway Blues vind ik niet terug op de site van Mesa-Boogie.

DarknessAwaits
15 augustus 2005, 11:18
Ik zou zo'n Silverface champ of dergelijke zoeken en een flinke powersoak. Maar dat is mijn mening.

iam
15 augustus 2005, 14:02
bij deze heeft hij dat dus ook gedaan... morgen als alles goedgaat heeft hij de silverface champ ;)

Dolf
15 augustus 2005, 15:00
Idd; 'k kijk er al naar uit om es over zo'n champje te spelen.

Ik weet dat dit nu wel over Vintage versterkers gaat, maar zijn er veel verschillen tussen de verschillende bouwjaren van die champs?

@DarknessAwaits:
Is zo'n Powersoak nog nodig over zo'n 6W Champ?
En zoja waar vind je die en hoeveel kosten die (want een deftige Marshall Powersoak kost algauw 250 euri dacht ik)?

Dolf
16 augustus 2005, 14:15
'k Heb vanochtend dus de champ van iam overgekocht voor 350 euro (thx iam om hem mee te nemen naar Gent) hij was tiptop in orde.
Heb hem meegenomen naar mijn kot, en 't was nog vroeg, mijn kotgenootjes lagen nog in bed, dus heb hem niet opengedraaid (volume op 4) mooi clean, maar niets van overdrive -'k was beetje ontgoocheld want ik speel niet echt veel clean-. :-?

Oké om 11u staan de kotgenootjes op en gingen de deur uit om te shoppen tijd om hem ff op tien te zetten...
Klonk wel nog luid, dus niet echt handig voor op kot, maar man wat een vettige overdrive (ik speel met een godin Lg met humbuckers) nadat ik ontgoocheld was op laag volume kwam een glimlach op mijn gezicht die opeens niet meer weg te krijgen was :-D . Echt een heel dynamisch geluid, een vettige scheur waardoor je nog elk subtiliteitje kan horen, ik hoor veel meer verschil tussen de verschillende pickups dan bvb op mijn jcm800, laat staan mijn jcm900...
En man wat een bas kwam er uit dat 8" cheapo Jensen C8r speakertje, had ik niet verwacht.

Dus mooie warme clean op laag volume, en vettige overdrive wanneer hij op 10 staat= perfecte versterker voor mij...MAAR te luid om op kot te spelen, mss moet ik maar es een goede OD pedaal kopen (Tubescreamer of zo), any suggestions?

BTW ik versta het verschil niet goed tussen de twee inputs, de ene klinkt net iets helderder dan de ander is dat alles? of is het gewoon om te zorgen dat je er 2 instrumenten tegelijk kan aansluiten?

iam
16 augustus 2005, 14:39
'k Heb vanochtend dus de champ van iam overgekocht voor 350 euro (thx iam om hem mee te nemen naar Gent) hij was tiptop in orde.
Heb hem meegenomen naar mijn kot, en 't was nog vroeg, mijn kotgenootjes lagen nog in bed, dus heb hem niet opengedraaid (volume op 4) mooi clean, maar niets van overdrive -'k was beetje ontgoocheld want ik speel niet echt veel clean-. :-?

Oké om 11u staan de kotgenootjes op en gingen de deur uit om te shoppen tijd om hem ff op tien te zetten...
Klonk wel nog luid, dus niet echt handig voor op kot, maar man wat een vettige overdrive (ik speel met een godin Lg met humbuckers) nadat ik ontgoocheld was op laag volume kwam een glimlach op mijn gezicht die opeens niet meer weg te krijgen was :-D . Echt een heel dynamisch geluid, een vettige scheur waardoor je nog elk subtiliteitje kan horen, ik hoor veel meer verschil tussen de verschillende pickups dan bvb op mijn jcm800, laat staan mijn jcm900...
En man wat een bas kwam er uit dat 8" cheapo Jensen C8r speakertje, had ik niet verwacht.

Dus mooie warme clean op laag volume, en vettige overdrive wanneer hij op 10 staat= perfecte versterker voor mij...MAAR te luid om op kot te spelen, mss moet ik maar es een goede OD pedaal kopen (Tubescreamer of zo), any suggestions?

BTW ik versta het verschil niet goed tussen de twee inputs, de ene klinkt net iets helderder dan de ander is dat alles? of is het gewoon om te zorgen dat je er 2 instrumenten tegelijk kan aansluiten?

Blij dat jij er blij mee bent...
heb er al weer spijt van ;)

ik denk dat je best eens een topic opent op het effecten gedeelte...
ik dacht zelf om nog een boost ofzo te kopen om de buizen op hun flikker te geven, maar heb het nooit geprobeerd!

Succes ermee :)

die twee inputs zijn idd om 2 instrumenten tegelijk aan te sluiten volgens mij...