PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul



BrainDamage
13 augustus 2005, 12:18
Mijn vriend heeft een Epiphone Les Paul maar heeft een probleem... namelijk als die speelde op distortion kreeg die een 'piep' geluid, die wou hij dus kwijt en hij kocht op dit moment een amp van iemand en vroeg dan aan die persoon of die soms niet wist wat het probleem was...wel die persoon "vermaakte" zijn gitaar d.m.v. iets te doen met zijn elementen...maar op de lage E snaar krijgt hij nu een raar geluid, is geen fretbuzz ofzo maar het klinkt dof, raar...

Kan dat iets te maken hebben met die elementen?
Weet iemand een oorzaak hiervoor?

Nou de elementen die piepen nog een beetje, maar is verbeterd bij vroeger...

Bij voorbaat dank,
Kevin


edit: heeft er iemand soms geen schakelschema om dit eens te bekijken? het zijn de stock elementen die er in zaten van de Epiphone Les Paul Custom. Of die mij kan vertellen hoe dit kan gezocht worden op google. :oops:

bat
13 augustus 2005, 16:55
Even kijken of ik het snap: als die vriend van je speelt met distortion, dan krijgt ie een piepgeluid?

Is het wellicht feedback? Dan zou het inderdaad aan de elementen zelf kunnen liggen. Waxpotten of nieuwe elementen monteren is dan de oplossing.

BrainDamage
15 augustus 2005, 11:52
nou je snapt het verkeerd, die persoon heeft zijn gitaar 'vermaakt' en die piepgeluid is gedeeltelijks weg maar nu op zijn dikke E snaar krijgt gij een raar geluid, dof, en andere snaren helpen niet, en het is aan het zien geen frettbuzz

groetjes,
kevin

waayer
15 augustus 2005, 12:18
misschien de elementen wat verstellen ik denk in dit geval wat lager zetten

BrainDamage
18 augustus 2005, 15:22
misschien de elementen wat verstellen ik denk in dit geval wat lager zetten

wel volgens mij staan die goed...aleja, daar is zo een kapje rond de element en die staat even hoog als dit kapje...dit zie je toch meestal in die gitaren? staan toch effen met die kapjes of vergis ik me?

heeft er anders niemand een schema voor een epiphone les paul stock elementen?

Groetjes,
Kevin

LIGNUMdrummerke
21 augustus 2005, 12:29
dat zijn de magneetjes. zijn het open humbuckers of niet? als de magneetjes al gelijk staan met het kapje kan je nog altijd het element inclusief kapje verlagen hoor. (bij singlecoils is dit allesinds het geval dus correct me if i'm wrong about the hummies)

djgitarist
13 september 2005, 10:54
Het zal wel aan iets anders liggen, maar mijn epiphone les paul heeft ook een raar bijgeluid als ik de A snaar aan sla.

Op een bepaalde frequentie trilt er iets mee in het stemmechaniek van de lage E snaar.


Bij nader inzien heb ik mijn post gewijzigd, volgens mij was ik nog niet helemaal wakker. Ik heb inderdaad een tijdje in Belgie gewoond bij mijn vriendin, misschien dat dat ook afbreuk heeft gedaan aan mijn nederlands?

Kim Wilson
13 september 2005, 11:09
het zal wel iets anders zijn, maar ik heb bij mijn epi les paul ook een raar soort bijgeluid als ik de lage A snaar aan sla.

wat blijkt, op een bepaalde frequentie trilt er iets mee in het stemmechaniek van de lage E snaar
:lol:

Sorry hoor, ben een beetje in een flauwe bui, maar ik kon hem niet negeren... :-D

Vampire
13 september 2005, 11:22
Allemachtig, volgens mij mag jij terug naar groep 3 en je nederlands opnieuw leren? Laat D_H dit niet zien zeg :o

Kim Wilson
13 september 2005, 11:26
Allemachtig, volgens mij mag jij terug naar groep 3 en je nederlands opnieuw leren? Laat D_H dit niet zien zeg :o
Ik vermoed dat ie Vlaams heeft geleerd... :wink:

Richwoodje
13 september 2005, 15:17
Allemachtig, volgens mij mag jij terug naar groep 3 en je nederlands opnieuw leren? Laat D_H dit niet zien zeg :o
Ik vermoed dat ie Vlaams heeft geleerd... :wink:

dat is geen taal, godzijdank :dance:

en al zou het wel een taal zijn, dit is een Nederlandstalig forum :-D

Vampire
13 september 2005, 16:15
Allemachtig, volgens mij mag jij terug naar groep 3 en je nederlands opnieuw leren? Laat D_H dit niet zien zeg :o
Ik vermoed dat ie Vlaams heeft geleerd... :wink:

dat is geen taal, godzijdank :dance:

en al zou het wel een taal zijn, dit is een Nederlandstalig forum :-D

SCOOOOREE!!! :D

Lenweë Míriel
13 september 2005, 18:24
is het dezewlfde soort piep als of er een microfoon te dicht bij een box wordt gehouden??

zoja dan is het waarschijnelijk dat je dit dicht op je versterker staat of hij te hard staat.

ook kan het zijn dat je elementen niet helemaal goed zijn
(ik heb er soms ook last van hoor epiphone element zijn nou eenmaal ook niet alles)