PDA

View Full Version : yes!!!! Ik heb een nieuwe gitaar aangeschaft



Lucky
13 augustus 2005, 12:02
Ik had in de loop van de tijd wat net-niet gitaartjes verzameld. met name twee Vintage (het merk) jazzgitaartjes.
Ook had ik nog een Fender tele staan waar ik eigenlijk nooit meer wat mee deed.
kortom, de hele santekraam de deur uit gedaan en ingeruild voor een The Heritage H-535 (antique sunburts)
ik heb er geen foto's van maar deze lijkt er erg op:
de mijne is iets bruiner (gaat in de schemer bijna richting een Sheraton... maar er is geen tikje zwart in te bekennen. hele mooie burst) heeft wat meer tekening in het hout. Ik geloof dat deze dat ook heeft...maar het is wat onduidelijk maar de mijne heeft zilverkleurige hardware.

http://www.realguitars.de/git/h535u603082ASB.JPG

Prachtige gitaar. echt een mooi instrument. met liefde in Kalamazoo door the old Gibson boys gemaakt. het geluid is erg goed in balans. diep laag maar zonder te blubberen, goed prikkend hoog maar zonder naar te zijn. Een stevige push in het geluid. De afwerking is uit de kunst. echt een af produkt. super mooi.

Hier nog een paar kiekjes van andere fraaie exemplaren:

http://www.chrisguitars.com/heritage96h535-asb.jpg

http://www.wichitaband.com/02heritage/067041.jpg

http://www.dreamtimemusic.com/Photos/Heritage/H535alm.jpg

almarvk
13 augustus 2005, 12:16
Mooi ding man!

Alleen maar goede verhalen gehoord over Heritage, have fun ermee!

robzilla
13 augustus 2005, 12:25
:D

robzilla
13 augustus 2005, 12:25
:D

vulvasonic
13 augustus 2005, 13:05
Ja, HEEEEEEEL MOOI!!!!!!! :)

gjlp
13 augustus 2005, 15:59
Mooi ding. Heb je hem bij maxguitars gekocht?

Speeddemon
13 augustus 2005, 16:16
Mooi Luca!

't is NOG niet mijn ding (moet me nog wat meer in jazz-achtige dingen verdiepen), maar ik wil d'r ooit ook nog wel zoiets bij.

Was laatst bij Dijkmans in Breda voor een gitaarbeurt, en daar lag een ES-335 (of 345) uit '68 van Magic Franky! De mojo droop er vanaf! Her en der wel beschadigd/geleefd, maar nog steeds mooi.

Ik hoorde dat Franky een gitaar van hemzelf geruild had tegen dat ding, alleen had z'n eigen gitaar een dagwaarde van 1000 euro ofzo, en die ES was minstends 4000 euro waard! Leuke deal voor Franky dacht ik zo! :o

Over Jazz gesproken, heb net wel een Seymour Duncan Jazz (gold cover) gekocht om te testen in m'n Burny). Juli/Augustus is Pick-up Upgrade Maand in huize Speeddemon... :lol:

Ik heb echt iets van 13 elementen in 1.5 maand tijd gekocht! 3x DiMarzio, 2x GFS en 8x Seymour Duncan... :o

Lucky
13 augustus 2005, 16:21
Thanks Speedy.
de stock PU's klinken erg goed maar men is helemaal lovend over de seth lover SD in deze gitaar. wellicht dat die upgrade nog komt.
Het is een verrasend veelzijdig instrument. je kunt er inderdaad heel goed op jazzen, maar rock en funk en coverbandmeuk doet ie ook zeer goed. twist a few knobs, and you're in business.

tja... metaloomph... dat is iets te veel gevraagd.


@GJLP. Yip! Robbert is ok.

Speeddemon
13 augustus 2005, 16:24
misschien is die JB die ik te koop heb wel wat voor je? (maken we een mooier prijsje van)

Zeker als ie gesplit is, vind ik 'm super. Maar ik doe 'm dus weg omdat ik een gold covered wil.

Lucky
13 augustus 2005, 16:29
:D
Thanks!
Ik heb die JB's gehad in mijn oude peer dellenstrat. idd erg goede elementen. maar ik denk toch dat ik hier voor die classic paf tone ga van SD.
Thanks for the offer!

het is trouwens meer iets voor onder de kerstboom.
Ik veels te veel duiten aan het spenden geweest.

flightcase voor de Boogie - katjing
wat bijbetaald voor de Heritage - katjing
opknapbeurt voor de Guild - katjing
nieuwe high end koffer voor de Guild - katjing
cool nieuw Tommy Hilfinger regenjasje (sinatrastyle) - katjing katjing

volgende maand: boterhammen met tevredenheid

Speeddemon
13 augustus 2005, 16:39
Lucky, vergeet ook niet GFS pups in de gaten te houden. Mogelijk zijn hun Vintage '59's wat voor jou...

www.guitarfetish.com Iets van $32,95 p.s. Stukken betaalbaarder dan Seth Lovers dacht ik zo. :wink:
(en ik hoorde van sommigen dat ze die GFS dingen beter vonden dan de '59 van Duncan!)

Mitch
13 augustus 2005, 16:40
Wat een spontaan topic :D

Een puike beslissing om 'm te kopen Luca ! Hij klonk zeer, zeer goed. Pickup upgrade is bepaald niet noodzakelijk, eerder leuk als experiment.

Anyway, hier dan maar even een 'gestolen' plaatje van jouw bewuste Heritage:

http://www.maxguitar.nl/instore/electrics/heritage535.jpg


Went de quilt al ? :wink:

Robbert
13 augustus 2005, 21:53
Wat een machtig mooi spul Luca! :D

Orpheo
14 augustus 2005, 00:54
het grappige van heritage is, dat ze het ouwe gibson lettertype gebruiken als logo (kijk maar naar de ouwe gibsons; bv de ouwe mandolines)

t headstock klopt historisch gezien ook meer

en de vormen OOK!!!! de heritage " les paul" is historisch gezien correcter dan de gibson les pauls. t prototype had nl zo'n soort cutout, en niet de cutout die de productiemodellen hebben/kregen.

toch wel t vermelden waard vind ik...ghehe

Cubensis
14 augustus 2005, 15:11
misschien is die JB die ik te koop heb wel wat voor je? (maken we een mooier prijsje van)

Zeker als ie gesplit is, vind ik 'm super. Maar ik doe 'm dus weg omdat ik een gold covered wil.

haha, kijk na je post naar je onderschrift, heb er verder niets mee te maken enzo....maar dat ding is 79 nieuw bij thomann....en dan vraag jij er 79 2e hands voor....als je er meer dan 55 voor vangt is het al veel ;)

Jeanken
14 augustus 2005, 15:24
misschien is die JB die ik te koop heb wel wat voor je? (maken we een mooier prijsje van)

Zeker als ie gesplit is, vind ik 'm super. Maar ik doe 'm dus weg omdat ik een gold covered wil.

haha, kijk na je post naar je onderschrift, heb er verder niets mee te maken enzo....maar dat ding is 79 nieuw bij thomann....en dan vraag jij er 79 2e hands voor....als je er meer dan 55 voor vangt is het al veel ;)

Ik heb de mijne voor 71EUR nieuw gekocht en er staan nu ergens JB/Jazz setjes voor 120EUR geloof ik, stop die maar gauw in een andere gitaar, volgens mij krijg je die nooit weg..

EDIT: BTW topicstarter, heel leuk gitaartje heb je daar, zo komt er hier zeker ook nog eentje hoor, Heritage is super!

Speeddemon
14 augustus 2005, 23:55
misschien is die JB die ik te koop heb wel wat voor je? (maken we een mooier prijsje van)

Zeker als ie gesplit is, vind ik 'm super. Maar ik doe 'm dus weg omdat ik een gold covered wil.

haha, kijk na je post naar je onderschrift, heb er verder niets mee te maken enzo....maar dat ding is 79 nieuw bij thomann....en dan vraag jij er 79 2e hands voor....als je er meer dan 55 voor vangt is het al veel ;)
da's de gewone Sinis. Als je m'n sig GOED had gelezen, zag je dat er NICKEL COVER staat (die bij Thomann 85 kost (de 2 wire versie. de mijne is 4 wire!), en dan komt er nog een 10tje verzendkosten op).

En we kunnen met z'n allen naar Duitsland kijken, maar dat element kost in Nederland (en Duitsland) nieuw iets van 110-115 euro, en waar wonen we? ...

Als iemand een Fender Twin Reverb uit '68 te koop aanbied voor 1400 euro, ga je dan ook zeggen dat je 'm op Ebay USA vind voor $600-700? :roll:

Maar zoals ik al tegen Lucky zei, ik ben best bereid (voor niet-miereneukers) er een leuk prijsje van te maken. Besides, hij HOEFT niet weg, vandaar de prijs.

Droffie
14 augustus 2005, 23:58
hele mooie gitaar Lucky!!

Proficiat. :D

imlikeajungle
15 augustus 2005, 09:22
Heel erg mooi!

En leuk gevoel he, alle net-niet buiten en een wel binnen :D

marc_o
15 augustus 2005, 10:07
Hey Lucky,

Prachtige gitaar!
Heb je nu die Tele wegggedaan die je op de pedalendag bij je had? Klonk wel erg lekker op die Boogie van je. Dit past natuurlijk wel meer bij je stijl en zal best heerlijk klinken. Ooit moet ik ook nog aan de ES.

metalcore
15 augustus 2005, 11:49
chill gitaartje :dance:


ik zou hem zelf trouwens niet kopen maar dat komt meer door mijn muziek smaak :P

Mitch
15 augustus 2005, 12:39
Hey Lucky,

Heb je nu die Tele wegggedaan die je op de pedalendag bij je had?

Als ik even voor Lucky mag praten: het is de bewuste Tele van de vorige Pedalendag, die ervoor zorgde dat het Tele-GAS bij mij werd aangewakkerd. Het mooie is dan dat we elkaar 's zaterdags tegenkomen en ik net mijn Tele ophaal bij Maxguitar en Lucky net de Heritage komt uitproberen, verliefd wordt en drie dagen later zijn Tele aldaar inruilt.
Cirkel is weer rond, muziekwereld is weer klein :)

Lucky
15 augustus 2005, 17:39
It's cosmic !!! Cosmic I tell you !!!

Dat was inderdaad vrij funny zo.
ja, de Tele-boogie combi was erg lekker!
maar ik gebruikte hem niet meer (definitief afgerekend met het coverbandverleden)
En die heritage is echt een instrument. ik heb hem nou een weekie. ik heb er een optreden mee gedaan en het is gewoon een gitaar die af is !
alles klopt er aan.
behalve de quilt :D...en ja...het begint te wennen.. .ik vind het zelfs een beetje mooi worden
Nee, gelul...ik stond te emmeren die zaterdag. het is juist heel mooi.

Wat die andere discussie betreft. Ik moet ook wel eens grinniken om de gezonde neus voor zaken die Speedy overduidelijk heeft. het was een eerlijk voorstel en ik heb me er niet aan gestoord... geloof me! er zijn zaken op dit forum die me veel meer storen dan een beetje goedbedoelde spam.

Speeddemon
15 augustus 2005, 17:52
Ik stoor me er gewoon aan dat een Sinis, die er GEEN baat bij heeft of ik dat ding nou wel of niet verkoop, gaat lopen mutsen over hoeveel ie wel niet in Duitsland kost.

Die Shadow gitaar van hem heeft 'm ook een halve daalder gekost en loopt ie ook mee te patsen alsof ie er minstends 700 euro voor wil vangen "WANT HIJ IS BETER DAN EEN US STRAT BLA BLA".

Ik hoor 'm namelijk niet over de goeie deals die ik aanbied (SSL-1 die 30 euro onder advies prijs zit bijv en bijna de helft ervan is! of dat setje Mighty Mite humbuckers die ik voor 30 euro verkocht heb aan een forumite...)

Die fuckin' SPAM-gestapo moet maar eens in de spiegel kijken, gitaar gaan spelen en niet zo lopen letten op hoe anderen zaken bedrijven. :evil:

Ik heb idd een gezonde neus voor hoe eBay en marktplaats te combineren zijn, maar daar gaat wel ontzettend veel tijd inzitten en tijd=geld. Daarbij is 't altijd lachen wat voor idioten denken voor een dubbeltje op de eerste rij te kunnen zitten (40 euro bieden voor een gloednieuwe ongebruikte JB die hier 90 euro kost - en in Duitsland 66,90+9 verzenden), voordat Herr Sinis-zeikstraal zich er weer mee bemoeid.

verbeter de wereld, begin bij je zelf, en beticht mij er NOOIT meer van dat ik alleen naar 'slechteren' kijk dan mezelf, want in dit geval... pot verwijt ketel, Sinis! :evil:

Mitch
15 augustus 2005, 19:41
Tijd voor een privé berichtje ? :wink:

Feit is natuurlijk wel dat die Heritage van een JB alleen maar minder zou worden :lol:

vinni
15 augustus 2005, 19:45
Niet helemaal mijn ding.....maar zondermeer een mooie (en goeie!) gitaar.

Daar zul je veel plezier van hebben!

Groet en speel ze......


Vinni

Speeddemon
15 augustus 2005, 21:05
Tijd voor een privé berichtje ? :wink:

Feit is natuurlijk wel dat die Heritage van een JB alleen maar minder zou worden :lol:
eerder tijd voor een 2e ban... :roll:

En persoonlijk denk ik niet dat ie er minder van zou worden. Meer ballen zou ie krijgen, zonder in te boeten aan z'n hout-sound.

Mitch
15 augustus 2005, 21:44
Remco, niet zo serieus man :wink:
Ik bedoelde het meer als groot compliment naar de Heritage toe.
Klonk echt super, dat ding. Zit absoluut geen rommel in !

Tupelo
15 augustus 2005, 23:15
Mooi man! Maar uhh, die top is die laminated of gestoken...? Wil zelf ook nog eens aan de ES. :)

Lucky
16 augustus 2005, 00:33
Ik dacht gelamineerd. maar dan slechts het dunne bovenlaagje...niet es175 style.
Vanavond mee gerepeteerd! die tone is echt goud!
Ik ga er niets aan veranderen.
Hij is helemaal jummy zo als hij is!