PDA

View Full Version : tablatuur?



madforit
13 augustus 2005, 11:41
Op het internet zijn divererse sites te vinden waar tablatuur te zien is. Deze sites staan echter vol met tabs die door een interpretatie van de gitarist zelf neer zetten, en niet zo zeer de officiele tablatuur is. Weet iemand een site met tabs zoals die officieel door de uitvoerend artiest gemaakt zijn?

Bl44t44p
13 augustus 2005, 18:23
Officiele tablatuur is vaak niet legaal op internet te vinden, ze staan dan in een (vaak behoorlijk prijzig - 22-28 euro) boek wat je in een muziekwinkel kunt kopen.

Minder legaal kan het echter ook: op p2p programma's zijn vaak scans te vinden maar óók online, echter is dit niet echt makkelijk te vinden en zal het waarschijnlijk alleen lukken als je een specifiek boek (met de precieze titel - kijk daarvoor eens op amazon.com ofzo) zoekt :)

madforit
15 augustus 2005, 10:34
Ok, dank je wel. Hmm ben niet zo'n pc freak dus wordt moeilijk. Is dus een rechten-kwestie. Bestaat er dan geen site met mensen met hetzelfde probleem als dit en waar deze tabs geplaatst worden in authentieke uitvoering vraag ik me dan af........

gitaarsnaar
8 oktober 2005, 22:14
www.ultimate-guitar.com

is het illegaal dan?
dan verander je de openingsnoot en noem je het je eigen nummer 8-)
dan is het je eigen en mag je het verspreiden misschien:P:P

Bl44t44p
9 oktober 2005, 17:17
www.ultimate-guitar.com

is het illegaal dan?
dan verander je de openingsnoot en noem je het je eigen nummer 8-)
dan is het je eigen en mag je het verspreiden misschien:P:P

Goed ga jij nog eens het topic doorlezen (toch slechts 3 posts), en dan mag je nog een keer (zinnig) reageren :)

gitaarsnaar
9 oktober 2005, 21:07
hmm bovenste had ik niet goed gelezen,
waar haal jij je muziek dan vandaan.

Bl44t44p
9 oktober 2005, 21:24
hmm bovenste had ik niet goed gelezen,
waar haal jij je muziek dan vandaan.

Tabsites en ik heb ook één officiele tablatuurboek (gekocht).