PDA

View Full Version : Hotrodden & Pushpull



RS-Rik
13 augustus 2005, 02:59
Heya,

Ik heb morgen een Flying V (ja foto's volgen nog wel) met een EMG setje erin en het lijkt me leuk die te hotrodden, maar dat moe'k dan wel uit kunnen zetten, het liefst met een pushpull potje.

Kan iemand voor me bedenken/uitleggen hoe de bedrading dan gaat? dus 2 batterije (in serie natuurlijk, waarvan ik er 1 uit van kan schakelen) 2 elementen, een volume knop en een tone knop, oja en een jack... altijd handig.


Ik kan zelf solderen en een schema lezen.

Alvast bedankt!

Jeroenvanhulsteijn
13 augustus 2005, 08:29
Wat voor EMG setje zit er in?

Het lijkt mij op zich interessanter om de schakelmogelijkheden van de pickups uit te breiden. Zeker als er een EMG89 in zit.

Ik weet ook niet of je zomaar een voedingsbron kunt schakelen. Gaat dat niet heel erg ploppen ofzo? Verder heb je met 9 volt minder dynamiek en minder volume denk ik. Dus ik zou dan gewoon 18 volt aanhouden.

RS-Rik
13 augustus 2005, 16:56
Tis een 81 85 setje.

Ja misschien is dat ploppen wel een goeie ja, en je moet je versterker natuurlijk ineens een stuk zachter zetten want hij krijgt ineens het dubbele voltage door zn flikker... misschien is dat niet zo'n heel goed idee.

Een batterijtje er in serie bij pleuren is natuurlijk geen enkel probleem

Jeroenvanhulsteijn
13 augustus 2005, 18:21
je hebt voor zo'n setje overigens maar 1 batterij nodig hoor. 18v geeft gewoon wat meer dynamiek (volgens de EMG site).

Lord Abortion
13 augustus 2005, 19:30
Kan je dan niet beter een preamp/booster inbouwen, eventueel op een push-pull? Lijkt me net wat je zoekt.