PDA

View Full Version : yeah, London City amp op de kop getikt :)



skabouter
13 augustus 2005, 02:12
ok, leuk verhaal:) sommigen van jullie hebben misschien wel 1 london city en een sound city head te koop zien staan voor 70 euro SAMEN!! uiteraard defecte amps.........

wel, die heb ik samen met een kennis (met verstand van techniek/amps) gekocht, en de bedoeling is ze weer werkend te maken, en er ieder 1 te nemen :)

de amps werken nu helemaal niet, er zitten geen buizen in, en er kan geen spanning op (geen voedingssnoer). verder zit er een brandplek op de printplaat van de london city! maar niets ziet er erg kapot uit, en alles is wss te maken (het zijn oude beestjes, nie zo moeilijk als het goed is). kwestie van aantal onderdelen vervangen wss :)

maar als ze het gaan doen is het wel een erg leuke aanschaf geweest, die bakken klinken geweldig :)

andy
13 augustus 2005, 02:34
Maak dan wat van die Sound City!!!!!!!!!!! En gebruik die LC voor onderdelen.

skabouter
13 augustus 2005, 03:17
hoezo de soundcity ? betere ervaringen mee ? vertel ?

en we willen er eigenlijk 2 werkende van maken. maar de 1 was er wel dudielijk slechter aan toe dan de ander, als het teveel gedoe word, dan maken we er maar 1 amp uit, en gebruiken we idd de ander voor onderdelen. ik heb nog meer specificaties voor de liefhebber, maar die moet ik ff opzoeken enzo

Jax
13 augustus 2005, 07:23
Vet man! Ik had het idd ook op marktplaats gezien, maar aangezien ik te weinig ervaring met electronica/solderen heb, zou ik er zelf niks aan gehad hebben. Veel succes met het oplappen!

taylor
13 augustus 2005, 10:10
sound city wordt vaak gedacht dat ie ook in rijtje van london city,super city ect hoort dat is niet waar.

sound city kwam uit engeland een was beter (qua onderdelen) een hij levert ook veel meer op dan een london city.

mayniac
13 augustus 2005, 10:43
Sound City is de voorloper van Hiwatt...

birt
13 augustus 2005, 12:19
proficiat! ik reageerde te laat :lol:

almarvk
13 augustus 2005, 12:21
Eikel! Waarom regel jij dat soort dingen sneller dan ik!! :sneaky:

;)

Was jammer genoeg net te laat ervoor, maarjah; ik ga deze week hopelijk ook een London City top aanschaffen :D

Ok ok, jaloers mode-off: CONGRATS!! :D

andy
13 augustus 2005, 15:38
@ Ska. Mijn antwoord is al gegeven. :wink:

FF linkje voor je:

http://www.thewho.net/whotabs/soundcity-hiwatt.htm

V!N
13 augustus 2005, 16:53
Ik wil geen domper op de feestvreugde zetten, maar ze hebben een London City en een Super City op de kop getikt:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=46205
Of wat er van over is. ;) Succes met de restauratie !

skabouter
13 augustus 2005, 17:33
my bad, bedoelde ik natuurlijk (en wist ik ook, ik was erbij toen ik hem kocht)

Lock en Load
13 augustus 2005, 22:46
Lijpe dingen lijken me dat. Ik wil er ooit nog eens een horen.

DaveItUp
14 augustus 2005, 15:07
Jammer dat het geen sound city is, maarja dan had ik m waarschijnlijk voor je neus weggekaapt ;)

skabouter
14 augustus 2005, 17:37
achja, het is een Super city, en een London City.............we gaan er eerst maar 1 maken denk ik, en die komt hier te staan, en als die andere duude hem ff nodig heeft voor opnames krijgt hij hem ff. maar overwegent komt ie hier te staan. wss word dat de SC, want die was in betere staat, dus beter te maken. die LC komt later nog wel es, als die het zou doen, dan gaan we maar es kijken wie welke krijgt/wilt :)

Toaster
14 augustus 2005, 20:45
Euuhhhmmm zijn die versterkers verkocht door AL? de Al van dit forum?

Ik weet dat hij soms makkelijk iets verkoopt voor een aardige prijs. Maar ik weet ook dat hij kundig genoeg is om deze dingen te maken en er goed werkende / waardevolle versterkers van kan maken.

Dus als hij het niet gedaan heeft wens ik je veel succes ska. Ik moet er wel eerlijk bijzeggen: Als het je lukt ben ik stikjaloers :lol:

EpiCenturiesAWAy
14 augustus 2005, 21:02
vette aankoop, kwou ze ook wel hebben maar ik ken der niets van dusja :) Hoeveel geld wil je er in gaan steken voor ze te repareren ?

skabouter
15 augustus 2005, 00:30
de verkoper heette inderdaad AL, maar of het DE Al (ken ik niet) is weet ik niet..................

deze dingen waren als het goed is best te maken, ik heb er ook ingekeken, en het was geen puinhoop. alles nog redelijk netjes, alleen bepaalde onderdelen misten. we gaan eerst kijken of hij het gaat doen als we die erin zetten. zelf heb ik er nauwelijks verstand van, maar die vriend met wie ik ze opgehaald heb, die weet er veel vanaf. hij denk ook dat t wel gaat lukken.

tja, ik heb er dus maar 1 van de 2. dus ik hoef ook maar voor de reparatie van 1 van de 2 te betalen. en verder hoef ik ook geen reparatie kosten te betalen ofzo, het gaat gewoon om de prijs van de nieuwe onderdelen om op de prijs van de reparatie te komen. en hoeveel er aan nieuwe onderdelen nodig is is nog niet duidelijk. maar als was het 100/150 euro, dan blijft het uiteindelijk een leuke koop, als hij het doet :)

alleen beetje jammer als we er 100den euro`s in steken en nog doen ze het niet :D

Jax
15 augustus 2005, 08:18
alleen beetje jammer als we er 100den euro`s in steken en nog doen ze het niet :D

Dat is idd wel een risico, maar je kan hem dan altijd nog voor meer verkopen dan die 37,50 (75:2) die je ervoor hebt betaald. :)

skabouter
15 augustus 2005, 12:52
dat kan zowieso wel, er is 35 per amp betaald, ik denk dat er heel wat knutselaars hem zo zouden ophalen voor meer...............

almarvk
22 augustus 2005, 23:09
Al wat meer bekend over de reparatie van die versterkers of is nog niets klaar?