PDA

View Full Version : NIEUW



Sliver
12 augustus 2005, 21:48
Ik heb een nieuwe gitaar: Het is een Fender Jaguar geworden, MIJ 2005, met Dragster humbuckers. 8-) Clean klinkt die verbazingwekkend goed, iets minder scherp dan mn squier stratocaster, en veel strakker. Dit komt ws door de vaste brug, vooral met distortion klinkt die stukken strakker. Eigen foto's hoop ik dit weekend te kunnen maken, dus voor nu even een linkje naar een online-winkel:

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/259200306.jpg

en hier wat extra info + foto's

'Hoewel' het een Japanner is, is de afwerking erg netjes, mooi gelakte hals, mooie toets, en geen scherpe frets oid. De body en headstock zijn gewoon zwart dus daar valt weinig over te zeggen. Stemmechanieken lijken tot dusver ook goed. Met andere woorden, ik ben totaal blij ermee. Alleen nog even alle instellingen uitzoeken, daar valt heel wat mee te regelen geloof ik.

bloodiron
12 augustus 2005, 22:40
woow gefeliciteerd man :wink:

dit is de mooiste jaguar die ik ooit gezien heb :o

veel plezier drmee

Speeddemon
12 augustus 2005, 22:55
Ik vind 'm iets te donker/metal/gothic.

DÉ Jaguar is voor mij in Olympic White, grote headstock (maple), rosewood fretboard met block inlay, en een tortoise shell pickguard (rood/bruin).

Verder hoef je echt niet te verontschuldigen voor een Japanner...
Ik ben van mening dat het gros van de Japanners (die niet veel duurder zijn dan Mexicaanse Fenders) wel VEEL beter dan die Mex. Fenders zijn.

Zo kost een Mexicaanse '72 RI Strat 700 euro (Oly. white, large headstock, maple neck and fretboard), en mijn '68 RI uit Japan (met een FLAMED MAPLE HALS, EN U.S. TEXAS SPECIALS!!!) heeft me na verzenden en Ome Douane exact 800 euro gekost!

Voor 100 euro regel jij geen setje TS pups, mooiere hals, 4-punts nekbevestiging en betere afwerking. :cool:

Lang verhaal kort=Japanse Fenders=quality.

Sliver
12 augustus 2005, 22:55
@Bloodiron, dankjewel. Ben er ook erg content mee, vond die Jaguars altijd al wel leuk qua looks, maar de schrikverhalen over de 'gewone' Japanse versies weerhielden me van een aankoop. De vaste brug + Humbuckers maken deze echt een woest ding. Ik
tTwijfel alleen of ik er een tortoise slagplaat voor zal kopen (als die uberhaupt te koop zijn met humbuckeruitsparingen).

Sliver
12 augustus 2005, 23:04
Ik vind 'm iets te donker/metal/gothic.

DÉ Jaguar is voor mij in Olympic White, grote headstock (maple), rosewood fretboard met block inlay, en een tortoise shell pickguard (rood/bruin).

Wit met tortoise is en block inlay is idd errug mooi.....en zeldzaam.......en duur..... Deze gitaar is in t echt minder erg Metal/Gothic, hij is veel te mooi om dat te zijn joh :) Die Jaguarbite heeft die gelukkig ok niet helemaal verloren ondanks de andere elementen.

Slakkie
12 augustus 2005, 23:31
proficiat dude .. mooie gitaar hoor

Anders_Destium
12 augustus 2005, 23:49
Gefeliciteerd :)

Hoe kun je een gitaar als deze nou ooit gothic vinden, de vormen zijn er toch absoluut niet naar :???:

Ritch
12 augustus 2005, 23:56
Ik vind em errug koel! :) Net als die Fender Aerodyne Strat... jammie!

vulvasonic
12 augustus 2005, 23:58
FELICITA!

Een verchroomd slagplaatje zou ook mooi zijn (als ik dan ook even over het uiterlijk mag zeiken) :)

Speeddemon
13 augustus 2005, 00:52
Gefeliciteerd :)

Hoe kun je een gitaar als deze nou ooit gothic vinden, de vormen zijn er toch absoluut niet naar :???:

ook niet gothic gothic, maar gewoon, teveel ervan is zwart.

Zo is ie mooi: (lekker 60's surf look):
http://www.crunchysandwich.com/images/1964white.jpg

robzilla
13 augustus 2005, 01:00
Op zo een heb ik er vandaag nog op gespeeld, vriend vna mij heeft er 1 gekocht. Olympic White idd.

Speelde eerst vrij kut. Bleek de brug te zijn, na wat afstelwerk was het een FIJN gitaartje! damn!

De pickups vielen me wel tegen, heel weinig output. Ik weet niet of dat normaal was, maar ik moest mn amp echt heel ver opendraaien wou ik er een vrij hard geluid uit krijgen. Als ik dan naar mn LP wisselde was het echt loeihard, vreemd. Horen die pickups zo low-output te zijn?

Tupelo
13 augustus 2005, 01:48
Klinkt 'ie clean ook nog een beetje warm/jazzy?

Sliver
13 augustus 2005, 10:48
Ik wil het bepaald geen Jazz-gitaar noemen, maar clean klinkt ie idd wel redelijk warm, niet dat je zegt 'wow, dat klinkt warm', je kunt gelukig ook een behoorlijk fel geluid eruit krijgen met zo'n soort van surfachtige klank. Wel een kwestie van aanklooien met al die 8 knoppen :) T blijft wat dat betreft een Jaguar.

Grungekid
13 augustus 2005, 11:21
Coole gitaar man ! Deze had ik ook heel lang in me hoofd maar ik zag em nergens hangen en toen liep ik tegen mn blauwe gibson lp op :-D

bloodiron
13 augustus 2005, 11:39
[quote="Speeddemon"]Ik vind 'm iets te donker/metal/gothic.

en dat vind ik juist wel iets hebben op jaguars

ook weer een keer iets anders...

...rock...
13 augustus 2005, 12:08
jawadde :o zo'n jaguar sunburst vind ik al geil maar DIT :o !!! jeezes P R A C H T jaguar !!!oke mijn jaloersheid is nu op voor heel het jaar alles gaat naar deze .

Dweezman
13 augustus 2005, 13:53
Speel nu een jaartje op een Jaguar (MIJ, '62 reïssue, sunburst), en 't is echt een fijn ding. De neck is voor mij echt je-van-het.

Maareh: gefeliciteerd, stoere gitaar!

robzilla
13 augustus 2005, 13:54
Speel nu een jaartje op een Jaguar (MIJ, '62 reïssue, sunburst), en 't is echt een fijn ding. De neck is voor mij echt je-van-het.

Maareh: gefeliciteerd, stoere gitaar!

Hoe zijn jouw pickups qua output dan?

Sliver
18 augustus 2005, 20:58
Ik zou nog wat foto's maken, hier zijn ze dan:

http://img272.imageshack.us/img272/7862/img08637uz.th.jpg (http://img272.imageshack.us/my.php?image=img08637uz.jpg)

http://img272.imageshack.us/img272/4279/img08621hw.th.jpg (http://img272.imageshack.us/my.php?image=img08621hw.jpg)

zoals gebruikelijk zal ook ik zeggen dat die in het echt nog veel mooier eruit ziet, maar goed, op de foto's is die nou ook niet bepaald lelijk he :wink:

marc_o
19 augustus 2005, 14:41
Ik vind 'm iets te donker/metal/gothic.

DÉ Jaguar is voor mij in Olympic White, grote headstock (maple), rosewood fretboard met block inlay, en een tortoise shell pickguard (rood/bruin).

Verder hoef je echt niet te verontschuldigen voor een Japanner...
Ik ben van mening dat het gros van de Japanners (die niet veel duurder zijn dan Mexicaanse Fenders) wel VEEL beter dan die Mex. Fenders zijn.

Zo kost een Mexicaanse '72 RI Strat 700 euro (Oly. white, large headstock, maple neck and fretboard), en mijn '68 RI uit Japan (met een FLAMED MAPLE HALS, EN U.S. TEXAS SPECIALS!!!) heeft me na verzenden en Ome Douane exact 800 euro gekost!

Voor 100 euro regel jij geen setje TS pups, mooiere hals, 4-punts nekbevestiging en betere afwerking. :cool:

Lang verhaal kort=Japanse Fenders=quality.

Dat misschien niet, maar voor dat geld(€ 800-850) koop ik wel een Vintage reissue Strat '62 USA tweedehands....... :-?

Luke-wannabe
19 augustus 2005, 18:37
Ik heb een nog net niet nieuwe japanse Jazzmaster op de kop getikt voor €400 euro! Doe dat me maar eens na :razz:

Sliver
16 september 2005, 14:12
das inderdaad een nette deal 8-)

Berik
16 september 2005, 14:18
Zeer apparte gitaar!
Mooi ding:)

Gratz!

Sliver
16 september 2005, 15:05
merci!

Harry
16 september 2005, 15:08
mooi ding man! Veel plezier ermee.

Sliver
16 september 2005, 17:51
Dankje, ik heb de gitaar nu een tijdje en hij bevalt echt prima, heb veel speelplezier teruggekregen nu ik niet meer op mijn oude gare squier hoef te spelen. Was ehct een goede aankoop dit.

BassAgent
16 september 2005, 18:00
Wauw, mooi ding man! ik ben niet zo van de Jaguars, maar deze is zeker vet!

Koekje
16 september 2005, 19:04
mja, ik heb het toch ook meer voor deze :

http://www.fenderjaguar.net/images/gallery/Tim/4.jpg

zwart is mij altijd iets te zwart

Koekje
16 september 2005, 19:06
voor geinteresseerden :
een site met veel fototjes van jaguars (waar ook de foto hierboven van komt) :

http://www.fenderjaguar.net/gallery.htm

dejohan
30 september 2005, 13:29
.....

Kim Wilson
30 september 2005, 14:04
..., iets minder scherp dan mn squier stratocaster, en veel strakker. Dit komt ws door de vaste brug, vooral met distortion klinkt die stukken strakker...
Ben ik nou de enige? :???:

Die gitaar klinkt heel anders, omdat je humbuckers hebt i.p.v. single coils op je Squier. En dat zijn heeeeel andere elementen.

Maar wel een bijzonder gaaf plankie. Gefeliciteerd! Supermooi!

Stratman70
30 september 2005, 14:11
..., iets minder scherp dan mn squier stratocaster, en veel strakker. Dit komt ws door de vaste brug, vooral met distortion klinkt die stukken strakker...
Ben ik nou de enige? :???:

Die gitaar klinkt heel anders, omdat je humbuckers hebt i.p.v. single coils op je Squier. En dat zijn heeeeel andere elementen.

Maar wel een bijzonder gaaf plankie. Gefeliciteerd! Supermooi!
Nee, ik ook! :wink:
Idd, niet te vergelijken. De één heeft humbuckers en de ander sc's. Wereld van verschil.

Maar mooie plank idd.

rhcp_schipper
30 september 2005, 14:48
Wat kost nou zo'n jaguar? Ik vind het ook hele erge mooie gitaren, maar zou hem dan in het rood willen :-D Heeft iemand een link waar je die gitaren kunt bekijken? (winkel)

Sliver
30 september 2005, 15:35
..., iets minder scherp dan mn squier stratocaster, en veel strakker. Dit komt ws door de vaste brug, vooral met distortion klinkt die stukken strakker...
Ben ik nou de enige? :???:

Die gitaar klinkt heel anders, omdat je humbuckers hebt i.p.v. single coils op je Squier. En dat zijn heeeeel andere elementen.

Maar wel een bijzonder gaaf plankie. Gefeliciteerd! Supermooi!

well duh, maar ik doelde op de 'strakheid' dusss

Sliver
30 september 2005, 15:41
Wat kost nou zo'n jaguar? Ik vind het ook hele erge mooie gitaren, maar zou hem dan in het rood willen :-D Heeft iemand een link waar je die gitaren kunt bekijken? (winkel)

check mn reactie in het jaguar topic; 600 a 700 euro, in t rood heb je de gewone met SC's en meegespoten headstcok, die is niet echt zeldzaam (stond/staat er btw een op marktplaats), wel bruut ja. Voor de Japanse markt wordt die ik heb ook gemaakt in een soort van metallic rood en blauw, die is veel moeilijker te krijgen in Europa, maar ze staan/stonden soms op ebay.de. Als je er een nieuw zoekt in ene bepaalde kleur en je vind m nergens kun je natuurlijk even bepaalde gitaarzaken aanschrijven. De mijne heb ik zo uiteindelijk gevonden bij NederlandMuziek in Almere, erg relaxede zaak!

Debaser
30 september 2005, 16:17
wat een dikke Jaguar ...
echt ontzettend vet ..

zou deze best willen als 2e gitaar

Sliver
30 september 2005, 16:32
merci

Anavrin
30 september 2005, 17:59
mooi gitaartje hoor... Ik hoop voor je dat je er net zo veel plezier van hebt als ik van de mijne :D

Sliver
30 september 2005, 18:18
dankje. Heb het in een ver geleden geloof ik al eens gezegd in een ander topic, maar die Jag van jou is ook erg wijs. Deze zwarte bevalt erg goed moet ik zeggen, ik kan het geluid van de gitaar nog niet volledig benutten helaas (nieuwe versterker nodig ipv huidige 10watt Marshall MG die kuren heeft), maar de hals, stemmechanieken + brug, etc. en het geluid wat die voortbrengt op een fatsoenlijke versterker maken mij helemaal blij. Was het met mijn squier helemaal niet gewend te kunnen spelen (ook stevig powerchords wegslaan) en dan niet om de minuut te hoeven stemmen, dus dit is een hele vooruitgang.

Sliver
4 oktober 2005, 21:27
sorry voor mijn eindeloze promopraatje, maar ben er nog niet over uit hoe goed deze gitaar bevalt :-D Zit net beet kryptonite van 3 doors down mee te spelen en kan t gitaargeluid gewoon vrijwel identiek nadoen, zowel scherpe introklanken als grommende powerchordstukjes. Dit gebeurt me nu wel vaker als ik geluiden wil nadoen of uit mn hoofd probeer te spelen op gitaar. Wat een gave ervaring.


ps. neem me de schaamteloze verheerlijking van de eigen gitaar niet kwalijk, er zijn vast betere gitaren, maar man wat een fijn ding is t.

Stitch
4 oktober 2005, 22:46
leipe gitaar man! een maple hals zou ook niet misstaan denk ik

Sliver
4 oktober 2005, 23:08
Idd, maar die maken ze (helaas?) niet. Waarom maken ze eigenlijk wel strats met maple halse, maar geen Jags/Jazzmasters enz met maple hals. vast een domme vraag, maar goed ik ben ook dom :roll:

vulvasonic
4 oktober 2005, 23:20
Idd, maar die maken ze (helaas?) niet. Waarom maken ze eigenlijk wel strats met maple halse, maar geen Jags/Jazzmasters enz met maple hals. vast een domme vraag, maar goed ik ben ook dom :roll:

Toen Fender zijn eerste gitaren ging produceren waren deze slechts te verkrijgen met een esdoorn hals uit 1 stuk. Veel muzikanten wilden echter een rosewood toets, want dat hadden de duurdere Gibsons ook, bovendien zag je op de maple toetsen al vrij snel slijtageplekken.
De Jazzmaster moest de strat in alle opzichten overklassen en kreeg dus een rosewood toets, al had het pre-productie model nog wel een maple neck.
Niet veel later kreeg de telecaster een 'custom' uitvoering en die bestond t.o.v. de gewone tele uit slechts de toevoeging van een gebonden body EN een rosewood toets.
Rosewood werd populair en Fender besloot om ALLE gitaren standaard te voorzien van rosewood toetsen. Om productietechnische redenen is men toen ook afgestapt van de procedure om de trussrod van achteruit te monteren, vandaar dat je vanaf toen ook een hele tijd geen skunkstripe meer zag op Fenders.

Vooral telecastergebruikers betreurden de teloorgang van de all maple hals en er kwamen uiteindelijk opties, tegen een meerprijs, om teles en strats te bestellen met een losse maple toets.

Later zijn ze weer terug gegaan naar de oude procedure en kon je gewoon kiezen tussen all maple of rosewood.

Maar strats en teles hadden van origine dus een volledige esdoorn hals. De Jazzmaster en de Jaguar niet (al zijn er weldegelijk exemplaren met een esdoorn hals te vinden, alleen zijn die nogal zeldzaam....).

Sliver
5 oktober 2005, 11:54
dankjewel, weer wat geleerd :-D

Superhero
5 oktober 2005, 13:58
Wat een mooie gitaar sliver. Ik ben niet zo'n jaguar fan, maar hij is echt mooi.