PDA

View Full Version : Dean Vendetta 1.0... Ik heb 'm!!!!!



Bart_-
12 augustus 2005, 20:50
EDIT: Zie mijn post op pagina 2, dat verklaart waarom de titel is veranderd. Dit was de oude tekst:


London City Spitfire I, goede gitaar of niet???
Ik heb een paar vraagjes: Ik hoor allemaal heel positieve dingen over de London City Spitfire II, maar is de London City Spitfire I ook een goede gitaar? En wat zijn de verschillen tussen die twee? En als laatste: waar is de body van de Spitfire I van gemaakt?

EDIT2: Ik heb de Dean Vendetta 1.0 gekocht, kijk vanaf pagina 11

vulvasonic
12 augustus 2005, 21:01
De II is voor dat geld een hele goede gitaar en had gerust een heel stuk meer mogen kosten (net nog in mijn handen gehad).
De I is dacht ik een stuk minder. Het kost niks, dus je mag ook niet echt klagen, maar de II is beduidend beter.

Bart_-
14 augustus 2005, 19:57
Wat is het verschil dan?

Lucluc
14 augustus 2005, 21:05
In ieder geval heeft de I ceramische elementen en de II echte alnico's.

Bart_-
15 augustus 2005, 09:51
In ieder geval heeft de I ceramische elementen en de II echte alnico's. Zo te horen zijn ceramische elementen dus minder dan "alnico's" (wat het ook mogen zijn :???: ). Maar blijft het de moeite waard om door te sparen voor een London City Spitfire I (met Line6 Spider II 15 versterker, kabel hoes en band voor €340,-) in plaats van bijvoorbeeld een Silvertone Revolver SS11 (met Hoes, Standaard, Band, Stemapparaat, Reservesnaren, Plectra, Kabel en Sivertone Smart IIIS versterker (€200,-) of Roland Cube 15 (€300,-))? wow lange zin :razz:

metalcore
15 augustus 2005, 12:04
een cube 15 voor 300 euro :o das wel erg veel niet je kunt ze nieuwe voor de helft van de prijs krijgen www.feedback.nl/
maar cubes zijn wel leuke versterkertjes.

Bart_-
16 augustus 2005, 11:11
een cube 15 voor 300 euro :o das wel erg veel niet je kunt ze nieuwe voor de helft van de prijs krijgen www.feedback.nl/
maar cubes zijn wel leuke versterkertjes.Die Cube 15 is niet €300, maar de Cube 15 samen met de Silvertone Revolver SS11, (=gitaar) Hoes, Standaard, Band, Stemapparaat, Reservesnaren, Plectra en Kabel in één pakket is €300,-

Orpheo
16 augustus 2005, 11:30
alnico staat voor aluminium nickel cobalt (dat van aluminium weet ik niet eens 100% zeker). tis de legering van de soort magneet.

ceramisch is niet per definitie slechter. voor sommige stijlen, en i.c.m. sommige pickups en gitaren zijn ceramische goed. heel goed zelfs. en soms zijn alnico pups ronduit bagger.

verder; de spitfire 2 is de centen zeker waard. ik zou voor de spitfire 2 met een cubeje gaan. kan je veel langer mee vooruit dan de spitfire1 en een cube.

Bart_-
16 augustus 2005, 13:15
Heel erg bedankt voor de info :D . Is er ook iemand die de Spitfire I zelf heeft/heeft getest, want ik ben wel benieuwd wat die mensen ervan vinden. In de winkel waar ik ben geweest vonden ze hem de beste gitaar in z'n prijsklasse, zelfs beter dan duurdere gitaren (hmm, waar heb ik dat verhaal toch eerder gehoord... owja, z'n grote broer Spitfire II :razz: ), maar omdat ik er zelf geen verstand van heb, kan ik er natuurlijk niet over oordelen. Dus, iemand ervaring ermee?

Mafkees
17 augustus 2005, 19:14
zelf luisteren in de winkel, gewoon die twee gitaren naast elkaar testen

vulvasonic
17 augustus 2005, 23:16
Ik heb de II uitgebreid kunnen testen omdat een leerling van me er een heeft en ik ben er echt zeer te spreken over. De I heb ik alleen in een winkel zien staan en ik heb 'm even beet gehad. Ik had al heel snel het gevoel dat het een veel mindere gitaar was. De afwerking was sowieso al een stuk minder. De II geeft je het gevoel een stevig stuk gereedschap in handen te hebben. De I voelt fragieler aan. Goedkoper (en dat is ie natuurlijk ook).

Bart_-
18 augustus 2005, 09:52
zelf luisteren in de winkel, gewoon die twee gitaren naast elkaar testenDat kan ik niet, want ik kan nog geen gitaar spelen. (Moet nog op les gaan)

Bart_-
18 augustus 2005, 09:53
Ik heb de II uitgebreid kunnen testen omdat een leerling van me er een heeft en ik ben er echt zeer te spreken over. De I heb ik alleen in een winkel zien staan en ik heb 'm even beet gehad. Ik had al heel snel het gevoel dat het een veel mindere gitaar was. De afwerking was sowieso al een stuk minder. De II geeft je het gevoel een stevig stuk gereedschap in handen te hebben. De I voelt fragieler aan. Goedkoper (en dat is ie natuurlijk ook).Maar wat zijn dan precies de verschillen?

d'oh
18 augustus 2005, 13:16
zelf luisteren in de winkel, gewoon die twee gitaren naast elkaar testenDat kan ik niet, want ik kan nog geen gitaar spelen. (Moet nog op les gaan)

of je kan spelen heeft niks te maken met testen, je moet gewoon op je gehoor afgaan, je stemt beide gitaren, dan ga je een potje raggen, en degene die je het lekkerst vind klinken die neem je dan.

de spitfire II is echt een stuk beter dan een spitfire I (pickups, hout, lak)
en ook nog eens niet zo gek veel duurder dus zeker voor de spitfire II gaan

Bart_-
18 augustus 2005, 18:18
Bedankt voor de tips tot nu toe :D

E-J
18 augustus 2005, 21:47
Spitfire 1:
Traditionele solidbody elektrische gitaar met Esdoorn hals en Sonokelin toets
3 enkelspoels ceramische elementen met 2 x Tone, 1 x Volume
Vercroomde hardware; fulcrum vibrato unit en oliebad mechanieken
3-laags witte/zwarte slagplaat
Leverbaar in de kleuren 3-tone Sunburst (3TS), Zwart (BK) en Wit (WH)

Spitfire 2
Traditionele solidbody elektrische gitaar met Elzen body en Esdoorn hals; palissander of esdoorn toets
3 enkelspoels Alnico elementen met 2 x Tone, 1 x Volume
Vercroomde hardware; fulcrum vibrato unit en Kluson-type mechanieken
3-laags zwarte/witte/vintage slagplaat
Leverbaar in de kleuren 3-tone Sunburst (3TS), Zwart (BK), Candy Apple Red (CAR) en Butterscotch Blonde (BUT)

Wat heeft dus de Spitfire 2 wel en de 1 niet:
- Esdoorn (Spitfire 1: elzen=goedkoper spul)
- Palissander of Esdoorn toets (Spitfire 1: Sonokelin toets=goedkoper '..')
- Alnico 'DiMarzio' pickups (Spitfire 1 'simpelere' pickups)
- goede Kluson mechanieken (Spitfire 1 'mindere' mechanieken)
- meer kleuren en meer soorten slagplaten

Ook zal de afwerking van de Spitfire 2 beter zijn dan de Spitfire 1.
Ik heb nooit op een Spitfire 1 gespeeld, maar ik heb hem wel in het echie gezien, hij ziet er in vergelijking met een 2 een stuk goedkoper uit (ik heb een Spitfire tweetje vandaar :wink:). Het verschil in prijs is nog geeneens zo groot, dus ik zal als ik jou was voor de Spitfire 2 gaan !

d'oh
19 augustus 2005, 08:57
hmm dat van dimarzio pickups vind ik wel wat gewaagd, bij gitaarwinkels ontkennen ze dat en het lijkt me ook wel wat vreemd als een gitaar van 230 euro pickups erop te gooien die bijna even duur zijn als je ze los koopt

E-J
19 augustus 2005, 10:04
http://www.gitaar.net/forum/read.php?f=4&i=29860&t=29637

Bart_-
19 augustus 2005, 10:33
Spitfire 1:
Traditionele solidbody elektrische gitaar met Esdoorn hals en Sonokelin toets
3 enkelspoels ceramische elementen met 2 x Tone, 1 x Volume
Vercroomde hardware; fulcrum vibrato unit en oliebad mechanieken
3-laags witte/zwarte slagplaat
Leverbaar in de kleuren 3-tone Sunburst (3TS), Zwart (BK) en Wit (WH)

Spitfire 2
Traditionele solidbody elektrische gitaar met Elzen body en Esdoorn hals; palissander of esdoorn toets
3 enkelspoels Alnico elementen met 2 x Tone, 1 x Volume
Vercroomde hardware; fulcrum vibrato unit en Kluson-type mechanieken
3-laags zwarte/witte/vintage slagplaat
Leverbaar in de kleuren 3-tone Sunburst (3TS), Zwart (BK), Candy Apple Red (CAR) en Butterscotch Blonde (BUT)

Wat heeft dus de Spitfire 2 wel en de 1 niet:
- Esdoorn (Spitfire 1: elzen=goedkoper spul)
- Palissander of Esdoorn toets (Spitfire 1: Sonokelin toets=goedkoper '..')
- Alnico 'DiMarzio' pickups (Spitfire 1 'simpelere' pickups)
- goede Kluson mechanieken (Spitfire 1 'mindere' mechanieken)
- meer kleuren en meer soorten slagplaten

Ook zal de afwerking van de Spitfire 2 beter zijn dan de Spitfire 1.
Ik heb nooit op een Spitfire 1 gespeeld, maar ik heb hem wel in het echie gezien, hij ziet er in vergelijking met een 2 een stuk goedkoper uit (ik heb een Spitfire tweetje vandaar :wink:). Het verschil in prijs is nog geeneens zo groot, dus ik zal als ik jou was voor de Spitfire 2 gaan ! Erg bedankt voor deze uitleg, het is nu een stuk duidelijker! En ik zal er eens over nadenken om toch de Spitfire II te nemen, maar aangezien ik dit schooljaar op les ga en het geld voor een gitaar + versterker nog moet krijgen voor m'n verjaardag, weet ik niet precies hoeveel ik te besteden heb... Als ik het geld ervoor heb, koop ik waarschijnlijk de Spitfire II

E-J
19 augustus 2005, 10:59
Bart, kijk goed rond want de ene winkel biedt een Spitfire II aan voor 325 euro en de ander voor 230 !!!

Bart_-
19 augustus 2005, 11:17
Bart, kijk goed rond want de ene winkel biedt een Spitfire II aan voor 325 euro en de ander voor 230 !!! :o Dat is nogal een verschil... Waar heb je 'm voor 230 gezien? :D

E-J
19 augustus 2005, 11:38
( GEEN SPAM :razz: )Muziekcentrum Best-Venray

www.mcbv.nl

Bart_-
19 augustus 2005, 11:50
( GEEN SPAM :razz: )Muziekcentrum Best-Venray

www.mcbv.nl Ai, das 60 km rijden vanaf hier... Nja ik ga verder zoeken :) Toch bedankt

Speeddemon
19 augustus 2005, 14:03
( GEEN SPAM :razz: )Muziekcentrum Best-Venray

www.mcbv.nl Ai, das 60 km rijden vanaf hier... Nja ik ga verder zoeken :) Toch bedankt
dude! 60km rijden om 95 euro (ruim 200 gulden) te besparen lijkt mij eigenlijk best de moeite... (kost je hooguit 12 euro aan benzine) voor heen en weer, en voor die 80 euro kan je je Spitfire van 230 aardig uppimpen... nieuw setje tuners, betere topkam, goeie afstelbeurt...)

(ik ben vanuit Breda naar Nijmegen gereden om m'n Engl Savage 60 te kopen... maar dat lag meer aan 't feit dat Schreeven de enige in Nederland was die er nog 1 te koop had... :oops: )

vulvasonic
19 augustus 2005, 22:55
hmm dat van dimarzio pickups vind ik wel wat gewaagd, bij gitaarwinkels ontkennen ze dat en het lijkt me ook wel wat vreemd als een gitaar van 230 euro pickups erop te gooien die bijna even duur zijn als je ze los koopt

DiMarzio levert wel vaker goedkope elementen voor goedkopere productiemodellen. Net als Seymour Duncan. Alle grote merken hebben ook goedkopere producten. En als deze goedkopere producten in grote aantallen worden ingekocht, dan wordt het nog goedkoper. Zo vreemd is het dus niet.

Bart_-
20 augustus 2005, 11:49
Ik heb me nog eens wat verder verdiept in wat ik wil, en kwam tot de ontdekking dat er ook nog zoiets als dubbelspoelselementen bestaan, die beter geschikt zouden zijn voor "vet scheurgeluid" :o Aangezien vet scheurgeluid precies is wat ik wil, kan ik denk ik beter een gitaar met dubbelspoelselementen nemen... Of heb ik dat mis? (Sorry trouwens dat ik daar niet eerder mee kwam... heb het ook pas net ontdekt :oops: )

Speeddemon
20 augustus 2005, 12:39
je bedoelt "Humbuckers". (dubbelspoelselement is overigens wel de correcte Nederlandse term, maar iedereen spreekt over humbuckers).

Zo ziet een ENKEL-spoels (singlecoil) element eruit:
http://www.kickmusic.no/ehandel/BilderImp/803/233strat4.jpg

deze zitten standaard in de meeste Statocaster-modellen (waarvan de LC Spitfire er dus ook 1 is).

En zo zien verschillende humbuckers eruit:
http://www.pbase.com/image/26019959.jpg

deze komen meestal voor in gitaren die meer bedoeld voor rock/metal zijn (bijv. Gibson Les Paul, Jackson Soloist), maar er zijn ook genoeg Stratocasters die 2 singlecoils hebben + 1 humbucker (één van de meest veelzijdige setups die er is, volgens mij).

Je zou dus bijvoorbeeld wel zo'n Spitfire kunnen kopen, om vervolgens de slagplaat te vervangen met 1tje waar ook ruimte in is voor een brug-humbucker (dichtst bij de tremolo) en er een humbucker in laten zetten.


Anyway, afgezien van al dit advies, raad ik je aan om 2 gitaren te gaan testen:
de Dean Vendetta 1.0 (kost €199 en is ZEER goed!).
http://www.instrumentguide.com/electric%20guitars/dean/vendetta%201.0/big.jpg
Deze heeft 2 humbuckers, en is eigenlijk een (bijna ideale) kruising tussen een Gibson Les Paul en een Stratocaster.


de Yamaha Pacifica 112 (kost rond de €250 en ook zeer goed!)
http://www.thomann.de/prodbilder/yamaha_pacifica_112mxyns_pimx_124030.jpg
Deze is misschien wat veelzijdiger met 2 singlecoils en 1 humbucker, maar ook meer richting blues & lichte gitaarrock bedoeld, terwijl de Dean meer thuis is in zware rock en metal.

Let wel, dit zijn indicaties, niemand zegt dat je met een Dean niet een geweldige blues-sound kan maken of een scheurende metalsolo kan spelen op de Yamaha.

Maar voor gitaren rond de 200-250 euro vind ik deze 2 het meeste waar voor je geld, als je iets met 1 of meer humbuckers zoekt.

Bart_-
20 augustus 2005, 12:53
En hoe zit het met de Ibanez GAX30? Die is namelijk €160,- en ik vind hem er erg mooi uitzien:
http://www.theibanezstore.com/oscommerce/images/gax30bkn.jpg
Hij heeft 2 humbuckers, ik heb 'm in de winkel 'bespeeld', voor zo ver ik dat kan, en vond hem heel mooi klinken. (BTW, ik heb 'm getest over een Marshall MG10CD van €85,-) Ik moet ook nog rekenen op €90 aan accesoires (tuner, kabel, standaard, hoes, plectra, strap), omdat ik nog helemaal niks heb. Dan kom ik dus uit op €335,- met die Marshall versterker en dat komt erg dicht bij de maximumgrens... Kortom het mag totaal mag niet meer kosten dan dit. Edit: Eerst had ik de kosten voor de accesoires niet eens van het budget afgetrokken, daar heb ik nu wel rekening mee gehouden

PS: In plaats van de Marshall is de Peavey Backstage ook een optie (€65,-)

renier
20 augustus 2005, 13:08
Ik heb de II uitgebreid kunnen testen omdat een leerling van me er een heeft en ik ben er echt zeer te spreken over. De I heb ik alleen in een winkel zien staan en ik heb 'm even beet gehad. Ik had al heel snel het gevoel dat het een veel mindere gitaar was. De afwerking was sowieso al een stuk minder. De II geeft je het gevoel een stevig stuk gereedschap in handen te hebben. De I voelt fragieler aan. Goedkoper (en dat is ie natuurlijk ook).Maar wat zijn dan precies de verschillen?


ik snap best dat je de verschillen wil weten, maar even recht voor z'n raap: we kunnen hier wel lijstjes op gaan noemen, maar van 3kwart van de termen zou je niet eens weten wat het betekent. jij bent een absolute beginner, en je vraagt advies. unaniem advies is: koop een Spitfire II ipv een spitfire I.

voorbeeldje: het soort magneten. ceramische magneten in een strat is echt vloeken in de kerk.

Bart_-
20 augustus 2005, 13:25
Maar als ik het goed begrepen heb zitten in de Spitfire's geen humbuckers, maar singlecoils. En ik heb veel liever humbuckers (nu ik weet wat het zijn :) ) En ik weet al van veel meer termen wat ze beteken als toen ik dit topic opende, mede dankzij jullie en de rest van dit forum. (Daarvoor bedankt :) )

E-J
20 augustus 2005, 15:34
Bartje Bartje toch.
Uit singlecoils kun je zeker ook een scheurgeluid halen. Ik gebruik mijn Spitfire II vooral voor Pink Floyd (van acoustisch naar zwaar overstuurd). En de Spitfire kan dat perfect aan. Met mijn Korg AX1500G krijg ik als ik wil ook een Metallica achtig geluid eruit. Je krijg dus zeker een errug mooi overstuurd geluid uit de London City. En dan heb je nog een sprankelend mooi clean geluid over... 8-)

Speeddemon
20 augustus 2005, 16:18
Bart, die Marshall is 10x niks!

Dan kun je beter gaan voor een Dean Vendetta 1.0/Ibanez GAX60 + Roland Cube 15.

Bart_-
20 augustus 2005, 16:21
Bartje Bartje toch.
Uit singlecoils kun je zeker ook een scheurgeluid halen. Ik gebruik mijn Spitfire II vooral voor Pink Floyd (van acoustisch naar zwaar overstuurd). En de Spitfire kan dat perfect aan. Met mijn Korg AX1500G krijg ik als ik wil ook een Metallica achtig geluid eruit. Je krijg dus zeker een errug mooi overstuurd geluid uit de London City. En dan heb je nog een sprankelend mooi clean geluid over... 8-) Ik heb ze in de winkel vergeleken (handig toch zo'n winkel :wink: ) en vond het geluid dat uit de GAX30 kwam mooier (met distortion) dan het geluid uit de Spitfire. Clean vind ik de Spitfire wel mooier, maar omdat ik vooral distortion belangrijk vind, gaat m'n voorkeur uit naar de Ibanez GAX30. Al zou het natuurlijk nog mooier zijn als ik een gitaar zou vinden met humbuckers èn singlecoils.

Bart_-
20 augustus 2005, 16:35
Bart, die Marshall is 10x niks!

Dan kun je beter gaan voor een Dean Vendetta 1.0/Ibanez GAX60 + Roland Cube 15. Waarom is die Marshall zo slecht eigenlijk? De Roland Cube 15 is wéér €25 duurder dan die Marshall, dat kan ik echt niet betalen, of ik moet weer bijna 2 maanden( :o zo gaat dat met weinig zakgeld en geen baantje :-( ) langer sparen.

PS: Wat ik niet erg vind bij een amp, is dat er geen goede speaker in zit. Hij moet dan wel een soort van "emulated line-out" hebben, zoals die Marshall. Dan kan ik 'm namelijk op m'n TSX-15 speakers van JB Systems (2x 250 W RMS) aansluiten 8-)

LIGNUMdrummerke
20 augustus 2005, 17:12
een externe speaker-out ga je niet hebben op een budget amp. het enige wat je kan doen is de draadjes van je interne speaker loskoppelen en op die jb aansluiten. al zou ik dit niet doen omdat het gevaar bestaat dat je je amp erdoor jaagt. trouwens wet singelcoils kan je ook een mooie scheur hebben zoals eerder gezegt, het enige wat je dan moet je de gain/drive van je amp wat meer openzetten (op elke versterker zit wel een gain/drive regelaar) een 10 waat versterkertje zou ik niet nemen, eerder een 30wattertje ofzo. wat ik uit eigen ervaring kan zeggen, als je materiaal hebt dat je niet goed vind klinken kan het zijn dat je ermee kapt omwille van een demotivatie. ik zou 2ehands een setje zoeken dus en hier desnoods nog wat info komen vragen.

Bart_-
20 augustus 2005, 17:18
Het is ook niet zo dat ik m'n speakers direct op de amp wil aansluiten, maar zo:

Gitaar==>Amp==>Eigen Versterker==>Eigen Speakers
Ik vind de Marshall eigenlijk helemaal niet zo slecht klinken, maar ik weet natuurlijk niet of er iets beters te krijgen is voor het zelfde geld (of minder, zoals de Peavey Backstage voor €65, iemand ervaring? :listen: )

Speeddemon
20 augustus 2005, 18:11
Bart, die Marshall is 10x niks!

Dan kun je beter gaan voor een Dean Vendetta 1.0/Ibanez GAX60 + Roland Cube 15. Waarom is die Marshall zo slecht eigenlijk? De Roland Cube 15 is wéér €25 duurder dan die Marshall, dat kan ik echt niet betalen, of ik moet weer bijna 2 maanden( :o zo gaat dat met weinig zakgeld en geen baantje :-( ) langer sparen.

PS: Wat ik niet erg vind bij een amp, is dat er geen goede speaker in zit. Hij moet dan wel een soort van "emulated line-out" hebben, zoals die Marshall. Dan kan ik 'm namelijk op m'n TSX-15 speakers van JB Systems (2x 250 W RMS) aansluiten 8-)

Die Marshall is dusdanig nasaal/kut/brak dat je er geen enkele gitaar op kan beoordelen of ie goed klinkt of niet.

De Roland is al stukken beter.

Hoe oud ben je eigenlijk? (2 maanden sparen voor 25 euro?! :o Dude, daar werk ik 2,5 UUR voor en heb ik 't al)

Van die Roland weet ik dat ie een headphones out/recording out heeft, die de speaker dus bypasst en een speakersim. aan boord heeft.

http://www.roland.com/products/en/CUBE-15/specs.html

Toch, als je SERIEUS met gitaarspelen bent (dus niet 1 jaar spelen, dan besluiten dat je niet muzikaal bent en de boel proberen te verpatsen), zou ik doorsparen voor of een Roland Cube 30 (219 euro) of een VOX AD30VT (249 euro).

Waarom? Omdat je dan
a) effecten op je versterker hebt, waarmee je ruim vooruit kan
b) een grotere versterker en speaker hebt, die je sound beter weergeeft (grotere speaker=meer laag en meer volume. Pas op; TE grote speakers zijn weer te langzaam, waardoor je geluid niet strak meer is. Vandaar dat je nauwelijks gitaar-rigs ziet met alleen een 15" speaker)
c) meer types sounds hebt (de Cube 15 heeft 6 versterker simulaties, de Cube 30 heeft er 9 en de Vox AD30VT heeft er 11)

Probeer anders iets te ritselen met je ouders (verjaardag en kerstcadeau samen), een krantenwijk te nemen (zoeken bijna altijd wel mensen)., of te gaan schoonmaken.

Ik heb 't allemaal gedaan en heb ondertussen 9 GOEIE gitaren. 8-)

No pain, no gain! Letterlijk dus. :wink:

E-J
20 augustus 2005, 18:15
Ik ben het volkomen eens met het advies van Speeddemon.

Ten eerste: Je kunt beter een Cube 15 erbij kopen, want:
1. Hij klinkt beter (MG-serie van Marshall is zowieso zo niet echt top)
2. Hij heeft allerlei versterker simulaties, zeer handig als je begint met gitaarspelen
3. Hij heeft nog effecten erbij (erg handig en leuk)

En ten tweede:
de allergoedkoopste Ibanez gitaren zijn niet echt super, want ze hebben behoorlijk crappy pickups en de materialen (agathis) zijn ook niet wat je noemt geweldig ( ik spreek uit ervaring, mijn Spitfire II blaast mijn Ibi GSA60 weg ).
Ik zou dus zeker voor de Dean of voor de Yamaha ( of voor de Spitfire II :razz: ) van de vorige pagina gaan. Okay, ze zijn wat duurder, maar dan heb je wel een kwalitatief enorm veel betere gitaar. Wat ook geldt bij de versterkers. En dan hoef je niet weer over een jaartje weer te kijken naar een nieuwe versterker of gitaar.

EDIT: haha jij was me voor Speeddemon :D

Speeddemon
20 augustus 2005, 18:27
thanks for the support EJ,
maar 1 dingetje;
de Cube 15 heeft GEEN effecten aan boord. Pas vanaf de Cube 30.
Ik geloof echter dat de Vox AD15VT wel effecten heeft.

Bart-, geloof ons nou maar (ik speel nu 12,5 jaar), we proberen je te behoeden voor miskopen.

Als je namelijk een spotgoedkoop startersetje koopt, bestaat de kans groot dat je
-ofwel door de sound/bespeelbaarheid zo afknapt, dat je 't gitaarbijltje er helemaal bij neer gooit
-ofwel merkt dat je 't heel snel ontgroeit, je iets beters wilt kopen, maar je 1e startersetje aan de straatstenen niet kwijt raakt.

Rek je budget op naar +/- 450-500 euro ( 1 maand krantenbezorgen! En dan hou je nog geld over voor een krat Hertog Jan en een paar bioscoopkaartjes :wink: ) en je kan spullen kopen die je zelfs nog houdt als je daarna 'betere'/duurdere spullen koopt.

Ter vergelijking, ik speel nu 7 jaar op een hele goeie Ibanez van destijds 1100 euro, en toch zou ik nog best graag zo'n goedkope Dean Vendetta 1.0 (of een mooie quilted 2.0) erbij willen.
Ik zou er dan zelf wel aan klussen (betere tuners, Duncan elementen, misschien een Switchcraft switch of CTS/CRL/Alpha potmeters), maar 't punt is dat die goedkope gitaar ook de aandacht blijft trekken van ervarener spelers, die financieel veel ruimer zitten.

Bart_-
20 augustus 2005, 19:21
@ Speeddemon:

Die Marshall is dusdanig nasaal/kut/brak dat je er geen enkele gitaar op kan beoordelen of ie goed klinkt of niet. Nou, dan ga ik maar eens terug naar de winkel om opnieuw te luisteren over een andere versterker


Hoe oud ben je eigenlijk? Bijna 14... (Erg jong dus vergeleken met de rest van dit forum)


Toch, als je SERIEUS met gitaarspelen bent (...) zou ik doorsparen voor of een Roland Cube 30 (219 euro) of een VOX AD30VT (249 euro). Dan moet ik nog wel heel lang sparen :( Ik ben bang dat ik daar niet op kan wachten, ik heb namelijk ook nog een gitaar nodig...

@ EJ NL:

Ik zou dus zeker voor de Dean of voor de Yamaha ( of voor de Spitfire II :razz: ) van de vorige pagina gaan. Als ik dan jarig ben geweest, kan ik miss de dean kopen met de cube 15, maar ik heb ook nog een tuner, kabel, en alle andere bijnodigde accesoires nodig, die bij elkaar weer zo'n €90 kosten... dat komt dan (alles bij elkaar) zo'n €80,- boven m'n budget uit. Als ik het geld zou hebben, zo ik het er maar al te graag aan uitgeven, dat is het probleem niet :D Maar ik moet het natuurlijk wel hebben...

Nog een keer @ Speeddemon:

Bart-, geloof ons nou maar Ik geloof jullie helemaal :wink:

Net nog een optie bedacht: meer mensen uitnodigen op m'n verjaardag :D Denk alleen niet dat het werkt

Speeddemon
20 augustus 2005, 19:24
wat voor accesoires denk je allemaal nodig te hebben joh?

goeie draagtas=20 euro
redelijke kabel (4.5m of 3m) = 10 euro
draagband = 10 euro
gitaarstand = 10 euro
------------------------
50 euro.

stemapparaat komt later wel. :lol:

Daarbij, als je alles in 1 keer koopt, matsen de meeste winkels je met name wat die accesoires betreft wel.

Bart_-
20 augustus 2005, 19:30
Ik had dit lijstje gemaakt:
Korg GA-30 stemapparaat = €23,-
Ritter Gitaartas = €30,-
Plectra = €5,-
Standaard = €15,-
Kabel = €10,-
Strap = €10

Totaal = €93,-

Maar ik denk dat een stemapparaat toch wel nodig is hoor... Op gehoor stemmen kan ik dan nog niet.

Maar dat matsen, daar moet ik het dan maar eens met de winkelier over hebben :razz:

E-J
20 augustus 2005, 19:48
Ik had dit lijstje gemaakt:
Korg GA-30 stemapparaat = €23,-
Ritter Gitaartas = €30,-
Plectra = €5,-
Standaard = €15,-
Kabel = €10,-
Strap = €10

Totaal = €93,-

Maar ik denk dat een stemapparaat toch wel nodig is hoor... Op gehoor stemmen kan ik dan nog niet.

Maar dat matsen, daar moet ik het dan maar eens met de winkelier over hebben :razz:

1. een stemapparaatje? voor 15 euro heb je er al 1 bij de Feedback
2. gitaartasje? 10-15 euro
3. 5 euro voor plectrums? Hoeveel wil je er dan wel niet? 10? 1tje is toch genoeg? 0,50-1 euro (anders gebruik je toch gewoon een stuiver, kan ook)
4. standaard. 7,50 bij Feedback (heb je eigenlijk niet nodig)
5. kabeltje, 10 euro ongeveer ja
6. een riem/strap? kijk goed rond, dan vind je er wel 1 van 5-10 euro. Al heb je nou niet gelijk een strap nodig.

Alles bij elkaar? 40-50 euro!

Enne...mocht je om geld verlegen zitten, kijk gewoon je ouders even lief aan of beloof iets stoms zodat zij jouw wat extra geld geven :wink:

d'oh
20 augustus 2005, 22:51
koop de cube zeker, die is gewoon donders goed, ik heb zelf een marshal mg15 en die is zeker niet slecht, maar die cube is gewoon beter, hij kost dan misschien een paar tientjes meer maar het is het waard,

strap: €7 (zo'n een met fender logo's erop)
tuner: €15
kabel: die wil je gewoon gratis
plectra: die wil je ook gratis
en ook een gratis afstelbeurt na 2 a 3 maand

dus de accesoires kosten je 22 euro

Bart_-
21 augustus 2005, 18:50
dus jullie raden dit aan:
Dean Vendetta 1.0 = €199,-
Roland Cube 15 = €109,-
Accesoires = € 22,-

Totaal = €330,-

Als het voor die prijs lukt ben ik er wel blij mee :D Ik zal trouwens eerst maar eens kijken of ze die Dean's wel verkopen hier in de buurt, ik bestel liever niks via internet.

Speeddemon
21 augustus 2005, 19:00
vergeet de gitaarstandaard niet.

maar ze verkopen hem i.i.g. bij Feedback in Rotterdam.

Je zegt: ik wil een leuk compleet setje, heb ongeveer dat te besteden en dat wil ik.

Bart_-
21 augustus 2005, 19:06
Jammer dat ze 'm niet in een andere kleur hebben (Staat iig niet op de site...) :-( Of is ie er maar in 1 kleur?

Bart_-
22 augustus 2005, 10:43
Ik heb de 4 muziekwinkels hier in de buurt een mailtje gestuurd om te vragen of ze die Dean Vendetta 1.0 verkopen, ik wacht nu op een antwoord.

@ Speeddemon: Jij woont in Breda, is hier dicht in de buurt, weet jij niet een winkel waar ze die Dean verkopen? (Het liefst niet meer dan 20 km rijden vanuit Made :) )

Bart_-
23 augustus 2005, 11:37
Ik heb nog een paar vraagjes over de Dean Vendetta 1.0:
Kun je er een beetje een helder clean-geluid uithalen?
Hoeveel standen heeft de elementenschakelaar en welke elementen worden gebruikt in iedere stand?
Kunnen de elementen ook gesplit worden?
Wat is een Tune-O-Matic brug?
Wat houdt een Classical Dean V Ferrule Pattern in?
Alvast bedankt :)

Edit: nog meer vragen

Speeddemon
23 augustus 2005, 12:16
Ik heb nog een paar vraagjes over de Dean Vendetta 1.0:
Kun je er een beetje een helder clean-geluid uithalen?
>Heel goed zelfs! Ik was er gewoon verbaasd van dat die humbuckers nog zo helder clean bleven.

Hoeveel standen heeft de elementenschakelaar en welke elementen worden gebruikt in iedere stand?
> 3 standen, zoals gangbaar is icm 2 elementen.
Neck HB, Neck HB+Brug HB parallel (=mooiste cleane sound) en Brug HB.

Kunnen de elementen ook gesplit worden?
> Niet met wat er nu op zit. Ik heb de Dean nog nooit open gezien, dus ik weet ook niet of het 4-wire elementen zijn, die er standaard inzitten. Als dat wel zo is, is 't een kwestie van een Tone pot vervangen met een Push/Pull potmeter en paar draadjes omsolderen.

Wat is een Tune-O-Matic brug?
>Een vaste brug (geen tremolo dus), waarbij je de verschillende 'zadels' naar voor en achter kan plaatsen (dmv een schroef) voor goeie intonatie.

Wat houdt een Classical Dean V Ferrule Pattern in?
De plek waar de snaren in de body verdwijnen is in de vorm van een V.
Rondom de snaar zitten metalen hulsjes vast in de body, waar de snaar dus doorheen gaat. Dit zijn Ferrules.


Effe terzij, maar als dit je 1e electrische gitaar wordt, zou ik me niet zo bezig houden met of de elementen wel of niet splitbaar zijn.
Coiltaps/splits komen vaak pas standaard voor op veel duurdere gitaren. En zoals ik zei, het clean van de Vendetta is ontzettend mooi, zeker als je bedenkt dat het met 2 humbuckers is.

En in Breda is i.i.g. geen winkel met Dean helaas. :(

E-J
24 augustus 2005, 09:46
Als alles bij de Feedback het goedkoopst is, zou ik hem daar ook gaan halen. Je pa of ma heeft toch wel een auto :wink:

Bart_-
24 augustus 2005, 10:20
Ja hoor, maar als een winkel in de buurt 'm ook heeft, ga ik hem toch liever daar halen. Als ie dan bijvoorbeeld een keer afgesteld moet worden, vind ik het een beetje lullig om dat te laten doen door een winkel waar je je gitaar niet gekocht hebt. En om nou helemaal naar Rotterdam te rijden om je gitaar te laten afstellen... tis toch 50 km.
Edit: Ik heb nu van alle 4 de winkels een antwoord op m'n mailtje gehad, en ze zeggen alle 4 dat ze 'm niet verkopen, en één winkel verwijst nog naar Feedback (vind ik toch wel aardig dat ze dat zeggen).

E-J
24 augustus 2005, 12:38
Komop man, 50 km = half uurtje rijden. Waar wacht je nog op :razz:

almarvk
24 augustus 2005, 12:48
Feedback is ook de importeur van Dean in Nederland, daarom denk ik dat er niet veel andere zaken zijn die ze hebben...

Bart_-
24 augustus 2005, 13:02
Komop man, 50 km = half uurtje rijden. Waar wacht je nog op :razz: Geld :razz: (verjaardag op 19 sept :D )

Speeddemon
24 augustus 2005, 14:41
Misschien dat je rijke neef Daan wel wat over heeft? :lol: :roll:

Bart_-
24 augustus 2005, 15:40
:D Voor zo ver ik weet geen familie hoor

E-J
24 augustus 2005, 16:28
of je nichtje Katja haha

Bart_-
24 augustus 2005, 16:52
Ik krijg net van m'n ouders te horen dat ik geen gitaar mag gaan kopen in Rotterdam (en laten opsturen ook niet) :cry: Met andere woorden: de Dean, mijn "favoriet" van het moment, is geen optie meer...

strattie
24 augustus 2005, 18:14
Ik krijg net van m'n ouders te horen dat ik geen gitaar mag gaan kopen in Rotterdam (en laten opsturen ook niet) :cry: Met andere woorden: de Dean, mijn "favoriet" van het moment, is geen optie meer...

gewoon in hongerstaking..

Nee maar serieus,
waarom? ik bedoel is het de afstand? of dat ze gewoon geen zin hebben om te rijden?

Bart_-
24 augustus 2005, 19:03
Als er iets mee is (kapot ofzo) dan moet je helemaal naar Rotterdam rijden en dat vinden ze te ver... Ik kan er wel mee leven maar ik zal toch een alternatief moeten vinden. Ik dacht zelf aan het Jumpstart-pakket van Ibanez (GRX40 gitaar, 10watt Ibanez-amp en accesoires). De verkoper zei dat de versterker slecht was, maar ik heb 'm bespeeld en het valt best mee, zo slecht issie niet. En ik houd nog geld over om een Distortion-pedaaltje te kopen.

E-J
24 augustus 2005, 19:46
DIKKE onzin. Je kunt je gitaar overal laten repareren of afstellen.
Gewoon naar Rotterdam gaan en die Dean kopen!!! Mocht er ooit iets aan kapot gaan, kun je hem gewoon meenemen naar je lokale gitaarboer.

Jax
24 augustus 2005, 19:58
Ik denk dat je een stuk meer plezier zult beleven aan de dean vendetta dan aan een Ibanez jumpstart pakket.... Beslis niet te snel over een alternatief voor de Dean.

Baco
24 augustus 2005, 20:07
Ik denk dat je een stuk meer plezier zult beleven aan de dean vendetta dan aan een Ibanez jumpstart pakket.... Beslis niet te snel over een alternatief voor de Dean.
Ik kan dit maar beamen. Die Vendetta gitaren hebben een ijzersterke prijs/kwaliteit verhouding...

Bart_-
24 augustus 2005, 20:25
Ik zal nog maar eens flink gaan zeuren dan...

Nickname
25 augustus 2005, 08:43
Ik krijg net van m'n ouders te horen dat ik geen gitaar mag gaan kopen in Rotterdam (en laten opsturen ook niet) :cry: Met andere woorden: de Dean, mijn "favoriet" van het moment, is geen optie meer...

Geen woorden voor.. echt flauw gewoon :sneaky:
Dat het een eindje rijden is.. nou okee dan.. MAAR ZE STUREN HET GEWOON ***** OP! makkelijker kan niet...

hongerstaking in dit geval dan nog niet zon heel slecht idee :nervous:

ff zonder geintjes... waarom eigenlijk niet?

Bart_-
25 augustus 2005, 09:31
Dat begrijp ik ook niet helemaal... maar het zit ongeveer zo: Eerst ben ik naar een gitaarsetje gaan kijken, dat was EUR 200 (hoe doe je da euro-tekentje in SuSE Linux :???: ). Toen ging ik verder kijken, en ik zag steeds betere setjes, maar natuurlijk ook duurdere. Toen ik zei dat ik de Dean wilde, zeiden ze dat het toch steeds duurder werd en dat het niet het beste van het beste hoeft te zijn. Dus dat bijv. een Ibanez Jumpstart ook goed genoeg is om mee te beginnen.

Nickname
25 augustus 2005, 10:04
Dat begrijp ik ook niet helemaal... maar het zit ongeveer zo: Eerst ben ik naar een gitaarsetje gaan kijken, dat was EUR 200 (hoe doe je da euro-tekentje in SuSE Linux :???: ). Toen ging ik verder kijken, en ik zag steeds betere setjes, maar natuurlijk ook duurdere. Toen ik zei dat ik de Dean wilde, zeiden ze dat het toch steeds duurder werd en dat het niet het beste van het beste hoeft te zijn. Dus dat bijv. een Ibanez Jumpstart ook goed genoeg is om mee te beginnen.

En dan na een half jaar de beperkingen gaan zien aan die gitaar en dan wil je alsnog een nieuw. Ben je nog duurder uit ook :-? goedkoop is meestal duurkoop... dat snappen je ouders toch ook wel zeker?

Bart_-
25 augustus 2005, 10:15
Misschien als jullie nu allemaal redenen gaan opnoemen om die Dean te kopen, dat het dan wel mag :razz:

Nickname
25 augustus 2005, 10:20
Nou... bij deze dan,

1. Je doet er een hoop langer mee dan met zon starterssetje
2. Gitaar speelt veel beter zodat je het ook makkelijker en beter leert (lees minder gejengel voor je ouders :D )
3. Je staat waarschijnlijk ook minder vaak bij de gitarenboer voor de deur omdat er aan zon goedkoop triplex gitaartje vaker iets stuk gaat
4. Hijs gewoon mooier :wink:
5. Moet ik nog meer opnoemen?

Orpheo
25 augustus 2005, 11:52
@ t.s.

sorry hoor, maar dat geemmer constant; ja ik wil een dean, maar toch niet...en toch wel...

koop m gewoon. klaar. niet zanniken. gewoon kopen die hap. je kan er veel langer mee doen dan met zo'n ib-anus startersding. gewoon kopen. slotje op topic, iedereen blij, ok? :D

AART
25 augustus 2005, 12:19
nog wat redenen:

ik heb een ibanez gsa gehad(verwant qua onderdelen aan die grx 40) en dit zijn mijn bevindingen:

1. De tremolo is van zacht staal: veel knappende snaren door bramen en moet vaak geintoneerd worden/afgesteld, wat je als beginner slecht kan.
2. de tremolo ontste,mt na elke aanslag(ik had hem snel vast laten zetten).
3. De elementen zijn niet echt geweldig en gaa snel rondzingen(je ouders willen geen gepiep aan hun oren lijkt me.
4. ik heb de dean wel eens bespeeld en dat ding is 100 keer beter, daar kan je veel langer mee doen dan de gsa.

Ik heb veel plezier gehad met die gsa, maar als ik die dean had gehad had ik minder snel naar een opvolger gekeken.

Bart_-
25 augustus 2005, 12:31
@ Orpheo: Als het aan mij ligt ga ik zeker de Dean kopen, maar als het niet mag van m'n ouders kan ik er ook niks aan doen :( Misschien weet ik ze nog over te halen.

Jax
25 augustus 2005, 13:29
Zeg maar het volgende tegen je ouders:

Willen ze dat je muzikaal vooruit gaat en plezier beleeft in het maken van muziek, dan geven ze je de dean.

Willen ze dat je het gitaarspelen na een week al opgeeft, met als gevolg dat je een hobby minder hebt, en dus meer vrije tijd hebt waar je geen nut voor kan bedenken, waardoor je maar in de stad rond gaat hangen, meedoet aan de plaatselijke vernielingen van de hangjeugd, en daardoor al op vroegtijdige leeftijd veelvuldig in aanraking komt met de poltitie, dan kopen ze zo'n ruk starterspakketje voor je.

Laat hun maar kiezen. :)

Jax
25 augustus 2005, 13:31
Maar even serieus. Spelen je ouders een instrument? Zo ja, gebruik dan als argument dat je echt serieus bent over het gitaarspelen, en dat je echt beter wil worden, en dat zo'n starterspakket je vooruitgang echt gaat belemmeren.

Bart_-
25 augustus 2005, 13:45
:D Ik ben benieuwd hoe ze reageren. Ik denk iets van: "Dat heb je zeker weer van dat forum. Je moet niet alles geloven wat ze daar zeggen"
BTW, ze spelen zelf geen instrument. (Ik heb zelf nog wel 3 jaar pianoles gehad)

Pietersen
25 augustus 2005, 14:36
is er een groot verschil tussen de dean vendetta 1.0 en de 2.0?

Bart_-
25 augustus 2005, 14:42
is er een groot verschil tussen de dean vendetta 1.0 en de 2.0?
Dean Vendetta 1.0:
Bolt On Construction
Solid Mahogany Body
Maple Neck Rosewood Fingerboard
Dual Humbuckers
Tune-O-Matic Bridge
String-Through Body Design
Classical Dean V Ferrule Pattern
24 Frets
25.5 Scale
Black Hardware
Natural, Classic Black

Dean Vendetta 2.0:
Bolt On Construction
Solid Mahogany Body
Flame Maple Top
Maple Neck Rosewood Fingerboard
Duel Humbuckers
Tune-O-Matic Bridge
String-Through Body Design
Classic Dean V Ferrule Pattern
24 Frets
25.5 Scale
Nickel Hardware
Tiger Eye, Trans Black, Trans Amber, Trans Red

Zoek de verschillen :D

EDIT: Dit zijn er al een paar:
* 2.0 heeft flamed maple top, 1.0 geen top
* 2.0 heeft nickel hardware, 1.0 zwart (ik denk alleen kleurverschil)
* 2.0 is in andere kleuren verkrijgbaar dan de 1.0

(dit is het eerste antwoord wat ik geef op een vraag, ipv een vraag te stellen :D )

Bron: http://www.deanguitars.com/vendetta.htm

Pietersen
25 augustus 2005, 15:23
en kwalitatief, want 100 euro om het uiterlijk :???:

E-J
25 augustus 2005, 18:00
-luxere materialen gebruikt (maple top) en misschien beter afgewerkt?
-betere humbuckers

Pietersen
25 augustus 2005, 19:50
maakt het veel uit of is het de 100 euro voor een beginner nog niet waard?

d'oh
25 augustus 2005, 19:56
Bartje, koop geen starterssetje daar ben je zo op uitgekeken

en als je ouders niet willen rijden dan koop je toch gewoon een strippenkaart en treinticket, of misschien heb je wel familie in de buurt van utrecht wonen en als je daar dan bent ga je er dan gewoon naar toe (naar de feedback)

Bart_-
25 augustus 2005, 20:33
Het gaat er niet zozeer over dat ik er 1 keer naartoe moet rijden om 'm te kopen, maar dat je er ook helemaal naartoe moet als er iets mee is. En als ik dan zeg dat je dan ook naar een gitaarboer in de buurt kan gaan, krijg ik een min of meer ontwijkend antwoord van: "Je hoeft niet per se het beste van het beste te hebben", "Hoe langer je zoekt naar een goede gitaar, hoe duurder het wordt", "Zo'n Ibanez is toch ook goed", dat soort antwoorden. En nogmaals, als het aan mij lag ging ik meteen naar Feedback om de Dean te halen. Er zijn maar 2 redenen voor mij om m'n gitaar hier bij de lokale gitaarboer te halen: 1. Als ik zo'n ibanez jumpstart koop, houd ik nog geld over voor een leuk pedaaltje, en 2. Ik vind het 'eerlijker' als ik iets koop bij de winkelier die me anderhalf uur heeft laten rondkijken, uitleg heeft gegeven en geadviseerd. Maar toch zou ik kiezen voor de Dean, puur om de gitaar. Maar nu heb ik nog een vraag: stel dat het me lukt m'n ouders over te halen, hoe is de service bij Feedback? Bijvoorbeeld: stellen ze je gitaar helmaal goed af als je 'm koopt, of zijn het "dozenschuivers"? En als er iets kapot is?

Orpheo
25 augustus 2005, 23:36
mijn laatste post hier ok?

je ouders. ok. ik weet niet hoe oud je bent, maar zeg, je bent 14. dan kan je toch echt wel alleen naar rotterdam gaan, en een gitaartje ophalen? welicht zelfs utrecht als t moet. toen ik 9 was ging ik al alleen op en neer naar israel, dan is 14 en rotterdam helemaal te doen.
tenzij je ouders t geld geven.

toen ik net begon dacht ik ook; ik koop t bij die winkel omdat ik daar zo aardig mag spelen, 1.5 uur lang. maar naderhand zakt dat gevoel ook wel hoor. had ik iig wel.

en "iets kapot, meot ik naar rotterdam".

nee, zie feedback maar eventjes als een supermarkt waar je de goederen vandaan haalt (of beter, de groothandel). daar haal je de ingredienten van je taart vandaan. maar als je taart inzakt, ga ik toch ook niet naar albert heijn en zeggen: ja HALLO! mn taart is ingezakt! nee, dan ga ik naar een speciaalzaak, een zaak die gespecialiseerd is in koken; die kunnen me dan helpen. zo ook met gitaren. je haalt bij feedback je gitaar op. mocht er iets kapot gaan (wat? bijna alles kan je zelf doen. tuner naar de klote? zet je er zelf nieuwe op) dan ga je heus niet naaar feedback. als je hals bv afbreekt, denk je dan echt dat zij dat kunnen oplossen? nee, die sturen je door naar een bouwer. doe ik ook hoor. ik denk nagenoeg iedereen hier.

dus; kortom:

hoe je je ouders moet overhale weet ik niet. hoe ik de mijne moet overhalen weet ik wel, maar omdat jou ouders neit ken, kan ik daar dus niks over zeggen

wat betreft " iets kapot naar rotterdam moeten gaan" is dus nergens voor nodig. zie mijn verhaal hier boven




verder: als je een gitaar hebt, die eignelijk brol is, ibanez bv (de lagere series) dan ben je daar na een half jaar op uitgekeken. die dean zeker niet. je kan echt beter die dean kopen voor de long run.

Nickname
26 augustus 2005, 07:52
...hoe is de service bij Feedback? Bijvoorbeeld: stellen ze je gitaar helmaal goed af als je 'm koopt, of zijn het "dozenschuivers"? En als er iets kapot is?

De dean van mn pa kwam ook van feedback en was vrij goed afgesteld :) en als er iets kapot is ga je naar je lokale gitarenboer, die kan je waarschijnlijk gewoon perfect helpen...

Dus trek nou maar alles uit de kast om je ouders over te halen, desnoods print je de posts van dit forumpje uit :D (niet vergeten af en toe te censureren dan he? :seriousf: )

vulvasonic
26 augustus 2005, 09:23
Mag ik nog even?

Grijp al het geld dat je bij elkaar kunt krijgen en koop de beste gitaar voor dat geld. Vergeet de versterker, vergeet de kabeltjes, vergeet de hele meuk en ga voor de beste gitaar (voor dat geld).

Ben je bekend met Mark Knopfler (Dire Straits)? Die vent heeft maanden lang geoefend met alleen een gitaartje. Ken je Mario Driessen (Vulvasonic)? Zelfde verhaal. :lol:

Je hebt een leuke gitaar en je kunt er een beetje mee pielen en je bent meteen al je geld kwijt. Tegen de tijd dat je weer wat geld opzij hebt kunnen leggen en je vindt het nog steeds leuk, dan koop je er een leuk versterkertje bij.

Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar je eerste oefeningetjes en gereutel op de gitaar zal voor niemand een plezier zijn om naar te luisteren. Waarom zou je al die takkeherrie ook nog eens willen uitversterken? Leer eerst een paar accoordjes, een paar liedjes en riedeltjes.

Nickname
26 augustus 2005, 09:27
Mag ik nog even?

Grijp al het geld dat je bij elkaar kunt krijgen en koop de beste gitaar voor dat geld. Vergeet de versterker, vergeet de kabeltjes, vergeet de hele meuk en ga voor de beste gitaar (voor dat geld).

Ben je bekend met Mark Knopfler (Dire Straits)? Die vent heeft maanden lang geoefend met alleen een gitaartje. Ken je Mario Driessen (Vulvasonic)? Zelfde verhaal. :lol:

Je hebt een leuke gitaar en je kunt er een beetje mee pielen en je bent meteen al je geld kwijt. Tegen de tijd dat je weer wat geld opzij hebt kunnen leggen en je vindt het nog steeds leuk, dan koop je er een leuk versterkertje bij.

Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar je eerste oefeningetjes en gereutel op de gitaar zal voor niemand een plezier zijn om naar te luisteren. Waarom zou je al die takkeherrie ook nog eens willen uitversterken? Leer eerst een paar accoordjes, een paar liedjes en riedeltjes.

Je hebt een goed punt... 8-) en desnoods leen je een versterker... ken er genoeg die wel een oude over hebben.

Bart_-
26 augustus 2005, 12:31
Ehmm... vind ik eigenlijk niet zo'n heel goed idee. Ik heb liever wel een versterker, al is het alleen maar omdat je gitaar dan anders klinkt. En dan vind ik ook: Die Dean Vendetta 1.0 kost €199,- en is een (heel) goede gitaar om mee te beginnen, maar het hoeft niet het beste van het beste te zijn. Het kan natuurlijk altijd duurder en beter, maar goed is goed vind ik.

Nickname
26 augustus 2005, 12:55
ik vind 200 euro voor een gitaar niet duur... voor een beginnersgitaar is het de prijsklasse waar je moet zoeken. Met die prijsklasse heb je enerzijds een redelijke gitaar die je niet te snel beu bent. Anderzijds is hij ook weer niet te duur zodat je niet al te veel risico neemt (dat je het beu wordt ofzo). Hopelijk kan je je ouders overhalen... hou ons in ieder geval zeker op de hoogte! 8-)

Bart_-
26 augustus 2005, 14:56
Dat zal ik zeker doen! :) (Ik kan nu al niet wachten om foto's te gaan posten :razz: ) En ik laat ze wel wat posts lezen uit dit topic, misschien dat het helpt :)

Speeddemon
26 augustus 2005, 16:31
Bart, laat je ouders 't aannemen van iemand die bijna 13 gitaarspeelt en 9 gitaren heeft!
Die Dean is super, en al helemaal voor 't geld.

Ik wou dat die gitaar d'r was toen ik begon met spelen. Dan had ik niet een brandhout Action strat hoeven hebben (kostte rond de 300-350 gulden in '93) en m'n Hohner Strat die ik een jaar later had (600 gulden, wel heeeel mooi) was volgens mij ook niet beter dan die Dean (die dus omgerekend 440 gulden is).

Voor de duidelijkheid, dat beginnerssetje van me (Action strat + Tiger 10W versterkertje) heb ik na exact een jaar doorverkocht! De 2e set (Hohner Strat + Fender Champion 110 en goeie tas, wat me 1100 gulden kostte) heb ik 2,5 jaar mee gedaan...
500 euro kost dat dus. (en rond de 760 euro als je die beginnersset meetelde)

Als je NU voor 500 euro te besteden zou hebben, zou je zonder meer 3 à 4 jaar MINSTENDS vooruit moeten kunnen!

Dean Vendetta 1.0 €199
Vox AD30VT €249
en 50 euro voor tas, kabel, strap, standaard, plectra en extra set snaren.

Verder, Bart, ik zie je een paar keer hebben over een pedaaltje...
maar als jij een Cube 30 of Vox AD30VT hebt, heb je geen extra pedaaltjes nodig (hooguit een wah, maar een goeie kost ook al weer meer dan 150 euro!) aangezien er tig GOEIE effecten in die versterkers zitten! (Roland Cube 30 is regelmatig op marktplaats.nl te vinden voor rond de 150-175.)

Speeddemon
26 augustus 2005, 16:32
bump

FruscianteFan
26 augustus 2005, 16:48
Als ik me niet vergis zit er zelfs al een autowah in de Vox ;)

Bart_-
26 augustus 2005, 16:55
@ Speeddemon: Je hebt het nu wel over de Vox AD30VT en Cube 30, maar die liggen echt buiten m'n budget. M'n geld is op als ik de Dean met Cube 15 koop. De Cube 30 of die Vox i.p.v. de Cube 15 is dus zeker niet mogelijk. Misschien als ik over een (hele lange) tijd weer geld heb, dat ik dan in plaats van dat ik een pedaaltje koop, doorspaar voor die Vox. Hij lijkt me iig erg interessant (opgezocht op internet). Maar de Cube 15 is als beginnersversterkertje toch wel goed genoeg? (Met Clean, Overdrive, Distortion, Metal en Metal stack heb ik voorlopig nog geen pedaaltje nodig)

Speeddemon
26 augustus 2005, 16:56
Als ik me niet vergis zit er zelfs al een autowah in de Vox ;)
is ook, maar is wel heel anders qua feel dan een manual foot-wah.

Anyway, als ik 14 was zou ik 't wel weten (oh, wacht dat heb ik ook gedaan!).
Zomervakantie baantje (aardbeien plukken), 200 euro sparen en een ECHT GOEIE beginnersset kopen.

Speeddemon
26 augustus 2005, 17:00
Maar de Cube 15 is als beginnersversterkertje toch wel goed genoeg? (Met Clean, Overdrive, Distortion, Metal en Metal stack heb ik voorlopig nog geen pedaaltje nodig)
Is ook wel zo. Maar ik ben bang dat als je de Cube 15 test en gelijk daarna de Cube 30, je zoiets hebt van "ja maar... deze heeft WEL effecten... en hij klinkt vetter...etc. etc.".

Maar niettemin is een Cube 15 zeker wel een leuk beginnersversterkertje met een veel betere sound dan de gemiddelde 10/15 watt amp.
En hij heeft een head-phones out!

Bart_-
26 augustus 2005, 17:04
Anyway, als ik 14 was zou ik 't wel weten (oh, wacht dat heb ik ook gedaan!).
Zomervakantie baantje (aardbeien plukken), 200 euro sparen en een ECHT GOEIE beginnersset kopen.Ik was te laat om deze vakantie een baantje te krijgen (hier in Made heb je een hoop tuinbouwkassen, ik heb ze 2 weken voor de vakantie allemaal afgebeld en niemand had nog werk voor me, ik was te laat). Maarja de versterker die ik nu koop hoeft niet de laatste te zijn :) .

EDIT:

En hij heeft een headphones-outDat is voor mij niet zo belangrijk, vooral voor m'n ouders :razz:

Gitaro
26 augustus 2005, 22:48
Je ouders moesten eens zien wat de meeste 14jarigen voor stront uit hun bekken (ja ja, hersens, vingers) weten te persen op forums en dergelijke. Ik verlies dadelijk mijn vertrouwen in alle ouders van Nederland als de jouwe voor zo'n koel iemand als jij niet eens even naar Rdam willen karren om wat gear op te pikken. Of het laten bezorgen. Succes!! Als het niet lukt mogen ze mij bellen, dan scheld ik ze voor je verrot :).

Bart_-
27 augustus 2005, 11:00
Succes!!Bedankt :)

Als het niet lukt mogen ze mij bellen, dan scheld ik ze voor je verrot :).Ehmmm... dàt lijkt me niet zo'n goed idee... :roll: Dan mag ik niet meer op dit forum komen ("Verkeerde invloeden bla bla bla'' of zoiets) :razz:.

Jax
27 augustus 2005, 11:12
"Je hoeft niet per se het beste van het beste te hebben", "Hoe langer je zoekt naar een goede gitaar, hoe duurder het wordt", "Zo'n Ibanez is toch ook goed", dat soort antwoorden.

AAAAHHHH, it's all coming back te me!!! Nee, maar serieus, mijn ouders waren ook in het begin zo. Wat ik toen heb gedaan is heel veel over de gitaar die ik wilde opgezocht, alles in word netjes uittypen en een soort verslagje ervan schrijven. Deze geef je aan je ouders, en je zegt dat dit de redenen zijn waarom je de gitaar wilt. Je ouders merken dan gelijk dat je echt serieus erover bent, en kunnen rustig nalezen wat de gitaar zoveel beter maakt. Dit werkt een stuk rustiger, aangezien discussies over gitaren met mijn ouders alleen leidden tot bovenstaande antwoorden, waardoor ik ook helemaal gefrustreerd raakte. Laat ze het gewoon rustig lezen, en dan praat je wel verder. Voor mij pakte het toen goed uit. Succes! :)

Bart_-
27 augustus 2005, 11:43
Heey das een goed idee, k ga er meteen aan beginnen :razz: Bedankt! :D Nog suggesties over wat er in moet komen? In ieder geval de dingen die Speeddemon, Nickname & AART opnoemden, nog meer? Technische uitleg, practische voordelen (minder vaak laten repareren bijvoorbeeld)?
Edit: woow 100ste post in dit topic al :o

Speeddemon
27 augustus 2005, 11:50
en qua hulp voor Bart;

hier al wat voordelen van de Dean t.o.v. andere goedkope gitaren:
-hij heeft geen tremolo. Dit heeft als voordeel dat je gitaar minder snel ontstemt en dat ie ook minder onderhoud nodig heeft.

-het geen-tremolo hebben is zelfs van het type 'string-through-body', de snaren gaan door de body van de gitaar heen. Dit heeft een positief effect op je sound en sustain. Je gitaar klinkt vetter en beter.

-hij heeft 2 goeie clean-klinkende humbuckers. Wanneer je zou kiezen voor een echt goedkoop prulding, zitten daar OF matige singlecoils op OF modderig-klinkende humbuckers. Als je rock/metal speelt, moet je van goede huize komen wil je dat lekker laten klinken met singlecoils, iets wat de meeste - zo niet alle- beginners gewoon NIET in hun vingers hebben. Het vergt namelijk jaren oefening om een eigen 'toon' met je vingers te ontwikkelen. D'r wordt niemand geboren met Malmsteen of SRV's vingers, dus dat betekent oefenen. Vanwege de humbuckers zijn er dus meer sounds uit deze gitaar te halen en klinkt rock al snel lekker.

-de body is van mahonie (Engels: mahogany), en niet van goedkoop basswood, of nog erger: agathis/plywood! Wat gewoon neerkomt op multiplex! D'r zijn maar weinig gitaren van 199 euro die een mahonie body hebben, de meeste hebben goedkoop basswood of erger.

-hij ziet er zowel stoer als classy uit vanwege de 'hout-look'. De fout die veel beginners maken is een ruig-uitziende gitaar kiezen, en als ze later een wat genuanceerder muzieksmaak hebben (naast metal bijv. funk/disco gaan waarderen), zit je daar met je puntige B.C. Rich of Silvertone... Met de Dean hoef je je niet te schamen in een metalband of in een bluesbandje.

En je kan je ouders idd beter onderbouwde argumenten (zoals de mijne) laten zien dan lomp geblaat wat met schelden dreigt... :roll:

Speeddemon
27 augustus 2005, 11:53
Heey das een goed idee, k ga er meteen aan beginnen :razz: Bedankt! :D Nog suggesties over wat er in moet komen? In ieder geval de dingen die Nickname & AART opnoemden, nog meer? :o
dude, als iemand hier lange posts loopt bij te dragen om jou te helpen... :-?

kleine moeite om mij ook nog te noemen, ipv alleen Nickname en AART... :roll:

Bart_-
27 augustus 2005, 11:57
sorry helemaal vergeten :oops: :oops: :oops: :oops: Snel veranderen

Bart_-
27 augustus 2005, 12:39
Ik heb nu 3 pagina's getypt, ik laat het ze vanavond lezen. Iedereen heel erg bedankt voor de tips! (Als iemand het wil lezen mail ik het wel even door :) )
EDIT: Ik heb het ze nu al laten lezen en volgens mij heeft het wel geholpen :-D

FruscianteFan
27 augustus 2005, 14:03
-hij ziet er zowel stoer als classy uit vanwege de 'hout-look'. De fout die veel beginners maken is een ruig-uitziende gitaar kiezen, en als ze later een wat genuanceerder muzieksmaak hebben (naast metal bijv. funk/disco gaan waarderen), zit je daar met je puntige B.C. Rich of Silvertone... Met de Dean hoef je je niet te schamen in een metalband of in een bluesbandje.Doet me denken aan een paar ventjes bij mij op school, toen ze mee wilden spelen. House Of The Rising Sun en All Along The Watchtower op een B.C.Rich Warlock :lol:

Bart_-
27 augustus 2005, 20:19
Goed nieuws: ik mag de Dean kopen van m'n ouders :-D Ik heb ze het verslag laten lezen, en het mag! Ik heb nu 't geld nog niet, maar nadat ik jarig ben geweest (19 september, ik kan niet wachten :razz: ) ga ik 'm kopen :D iig erg bedankt voor jullie hulp :D

E-J
27 augustus 2005, 20:21
Gefeliciteerd ! En wat gaat je nog meer allemaal aanschaffen, naast de gitaar?

Bart_-
27 augustus 2005, 20:23
Thanks! :D Ik ben van plan de Roland Cube 15 (en kabel, tuner enz.) erbij te kopen.

Vampire
27 augustus 2005, 20:34
Klinkt als een heel goed setje, nog even volhouden en dan hupathe! Veel plezier gewenst alvast, en geef de moed nooit op. Gewoon iedere dag spelen, hupathe, al is het maar een half uurtje ofzo, blijven oefenen! :) Het wordt alleen maar leuker en leuker!

Bart_-
27 augustus 2005, 20:38
:D Dat geloof ik maar al te graag! Maar wat zouden jullie doen: alleen de gitaar bij Feedback halen en de rest bij de lokale gitaarboer of meteen alles daar kopen? En kan je bij Feedback korting krijgen als je er meerdere dingen tegelijk koopt? (Of iets met de accesoires ofzo)

Vampire
27 augustus 2005, 20:43
:D Dat geloof ik maar al te graag! Maar wat zouden jullie doen: alleen de gitaar bij Feedback halen en de rest bij de lokale gitaarboer of meteen alles daar kopen? En kan je bij Feedback korting krijgen als je er meerdere dingen tegelijk koopt? (Of iets met de accesoires ofzo)

Alles zo goedkoop mogelijk bij elkaar zoeken in het begin. In jou geval denk ik alles bij Feedback (aangezien je ouders waarschijnlijk niet het hele land door willen crossen). Maar mocht de cube15 bij een andere winkel weer 20 euro goedkoper zijn, gewoon daar halen. Je koopt tenslotte je gitaar al bij Feedback, geen gezeik dus. Als je niet teveel geld te makken hebt (zoals ik) moet je het zo doen denk ik.

Edit: Korting kun je altijd proberen te krijgen, meestal heb je best redelijke mensen, als je meerdere dingen koopt, kun je vast wel iets van de prijs afdingen.

Gitaro
27 augustus 2005, 20:49
Goed gedaan :D. Bij de feedback ben ik maar 1 keer geweest dus ik hou m'n mond maar over de korting

d'oh
27 augustus 2005, 20:54
hey gefeliciteerd he,
als ik jou was zou ik alles bij de feedback kopen
dat is wel zo makkelijk en ze zijn niet echt de duurste (eerder een van de goedkoopste)

Baco
27 augustus 2005, 23:20
Goed nieuws: ik mag de Dean kopen van m'n ouders :-D Ik heb ze het verslag laten lezen, en het mag! Ik heb nu 't geld nog niet, maar nadat ik jarig ben geweest (19 september, ik kan niet wachten :razz: ) ga ik 'm kopen :D iig erg bedankt voor jullie hulp :D
Gefeliciteerd man! Je zal er veel plezier aan beleven :wink:

vulvasonic
27 augustus 2005, 23:28
Alvast van harte gefeliciteerd!

En als je het spul hebt; UREN MAKEN, zoveel mogelijk UREN MAKEN!
Da's de enige manier om het te leren.
:)

FruscianteFan
27 augustus 2005, 23:30
Inderdaad, veel oefenen.

Maar doe je buren een lol, wacht met het versterken tot je al wat kunt spelen, want wat mijn buurjongen de laatste tijd doet, 2 huizen verder is echt niet om aan te horen :( (nog erger als-ie dan ook nog probeert Californication te spelen)

vulvasonic
27 augustus 2005, 23:53
Inderdaad, veel oefenen.

Maar doe je buren een lol, wacht met het versterken tot je al wat kunt spelen, want wat mijn buurjongen de laatste tijd doet, 2 huizen verder is echt niet om aan te horen :( (nog erger als-ie dan ook nog probeert Californication te spelen)

Dus je bent mijn overbuurman!?!?!?! :D

Jax
28 augustus 2005, 08:13
Hee Bart,

Ik ben blij dat mijn verslagtip geholpen heeft! Gefeliciteerd met deze overwinning ( :lol: ) en veel speelplezier toegewenst!!

Pietersen
28 augustus 2005, 09:49
dubblepost sorry

Pietersen
28 augustus 2005, 09:50
@Bart

ik ben gister met mijn zoontje naar feedback gegaan om die gitaar (dean vendetta 1.0) te gaan kopen, wat voor hem nog een verrasing was, ik werd daar zeer goed geholpen en mijn zoontje mocht een paar plectra (plectrums:???:) uitzoeken (kost niet veel maargoed).
En bij de factuur/gerantiebewijs zat automatisch 1 gratis afstelbeurt voor de gitaar.
Ik vindt het een goede winkel

Pietersen

Bart_-
28 augustus 2005, 10:29
Bedankt allemaal :D
@vulvasonic: Dat uren maken dat zal wel lukken, ik moet alleen niet vergeten (liever wel eigenlijk :razz: ) dat er ook nog zoiets als school bestaat :razz:
@FruscianteFan: Ik zal in ieder geval de versterker zacht zetten, maar de buren zijn wel wat gewend (Deze dingen namelijk (http://home.hetnet.nl/~bart.schuurmans/DJ_Minos/HPIM0792.jpg) :razz: )
@Pietersen: En, bevalt de gitaar goed? (Foto's :D )

Pietersen
28 augustus 2005, 10:45
:), mijn zoon praat nergens anders meer over, hij is er zeer over te spreken.
en voor een foto verwijs ik u door naar een site, dezelfde gitaar (finish ed)
http://www.carlinoguitars.com/images/PB061648.JPG

FruscianteFan
28 augustus 2005, 12:12
Is ook een heel mooie gitaar :)

@ Bart, harde muziek kan vervelend zijn, maar dat klinkt tenminste nog wel goed. Gitaarspelen als je je gitaar niet kun stemmen (niet eens hoort hoe vals het is) is veeel irritanter.
Gelukkig kan ik zelf altijd naar boven vluchten en zelf lekker gaan spelen :D

Gitaro
28 augustus 2005, 12:26
Wow zeg... die gitaro ziet er op die foto echt übermooi uit. Ik denk dat ik er voor de lol ook eentje ga uitproberen bij de F.back!! Alleen dan misschien een 3.0, en kjiken of ze hem in het zwart hebben ;)

Baco
28 augustus 2005, 12:37
Gefeliciteerd en welcome to the Dean family :-D

Voor de geïnteresseerden, check de Vendetta 4.0 ook effe:

http://www.carlinoguitars.com/images/PB061623.JPG

http://www.carlinoguitars.com/images/PB061627.JPG

Gitaro
28 augustus 2005, 12:52
Speelt dat niet lastig, zo'n debiele inlay? Ziet er niet echt praktisch uit, die uitsteeksels lijken wel willekeurig geplaatst en de 'verdikkingen' nemen ook gelijk 3 frets in beslag :o

BassAgent
28 augustus 2005, 12:56
Wat dacht je van dots aan de zijkant?

Ik heb op mijn fretloze bas helemaal geen inlay, tenzij je fretlines tot inlay wil rekenen. Niks lastig.

Baco
28 augustus 2005, 13:11
Speelt dat niet lastig, zo'n debiele inlay? Ziet er niet echt praktisch uit, die uitsteeksels lijken wel willekeurig geplaatst en de 'verdikkingen' nemen ook gelijk 3 frets in beslag :o
Elk zijn smaak en ik zie niet in wat die inlay met bespeelbaarheid te maken heeft. Op mijn beide USA Deans heb ik block inlays (wat ik persoonlijk ook het mooiste vind), daar heb ik zeker geen last van :roll:

Gitaro
28 augustus 2005, 13:18
Nouja, het lijkt mij wat makkelijker als je inlay je gewoon laat zien welke fret waar zit. Al mijn gitaren hebben namelijk gewoon stipjes en ik kan me niet indenken hoe het speelt zonder die luxe!

Mattia
28 augustus 2005, 13:47
Nouja, het lijkt mij wat makkelijker als je inlay je gewoon laat zien welke fret waar zit. Al mijn gitaren hebben namelijk gewoon stipjes en ik kan me niet indenken hoe het speelt zonder die luxe!

Two words: Side markers. Je kijkt toch meestal tegen de zijkant van je hals aan.

Dotjes aan de zijkant, en het zit echt prima. Nul problemen. Heb een vriend waar ik een gitaar voor aan het bouwen ben, zonder toets inlay behalve op de 12de fret die nogal, nouja, paniekerig reageerde op het feit dat er geen dot inlays zouden zijn. Toen heeft 'ie eventjes op mijn eigen gitaar gespeeld (inlay op 12, verder alleen side dots) en heeft ie gemerkt dat het echt geen ene moer uitmaakt of er nou wel of niet iets op de toets zat. Idem ditto voor m'n vriend met de gitaar met de grote vine inlay (waarbij ik wel de meeste 'grote' delen op de fret marker frets heb geplaatst).

olaf reijnders
28 augustus 2005, 14:19
Die blauwe vind ik wel 8-) ! Wat betreft de inlay, je moet ervan houden. Ik hoef het zelf niet, ook omdat het puur cosmetisch is, maar het is wel mooi. Ik hou het zelf liever simpel. Dus zo'n blauwe, maar dan zonder de inlay.
Voor degene die hiervan houden, check deze eens! http://www.ibanezcollectors.com/

ben???
28 augustus 2005, 22:01
bart, koritng krijgen moet wel lukken. als je een beetje doordringt en je koopt alles er geven ze vaak kortingen, of geven ze de kleinere dingen als een standaard, kabels etc er gratis bij.

ik heb bij feedback m'n gitaar van 725 voor ongeveer 600 gehad.

Vampire
29 augustus 2005, 00:13
Hmm, ik kijk wel bijna altijd naar mijn inlay en niet naar de dots op de zijkant... Ik heb van die sharktooths en dat was de eerste dag nog wel even wennen, aangezien ik dots was gewend :)

Btw, zit die jongen nou niet lekker te maken met een Dean 4.0, hij moet zijn eerste gitaar nog kopen en jij helpt hem al weer aan het GAS :D

Fumi SG
29 augustus 2005, 00:25
Ik kijk eerlijk gezegd helemaal niet meer naar de dots, noch op de toets, noch de side-dots. Alleen als ik echt 'hoog op de hals' moet weet ik ze niet precies te vinden zonder te kijken. Maar verder is het gewoon een soort automatisme. :)

Wat kost zo'n 4.0 eigenlijk?? Damn, wat zijn die dingen strak! :o

Speeddemon
29 augustus 2005, 01:19
4.0 zijn 399 bij Feedback. Grootste verschil met 1.0 en 3.0 is de quilted maple top, grootste verschil met de 1.0 en 2.0 is het neck-thru design.

Bart_-
29 augustus 2005, 08:44
Btw, zit die jongen nou niet lekker te maken met een Dean 4.0, hij moet zijn eerste gitaar nog kopen en jij helpt hem al weer aan het GAS :DIk ben allang blij als ik de 1.0 heb hoor :wink: Één gitaar is voorlopig genoeg.

GeddyLee
30 augustus 2005, 14:09
Nou, al gekocht? :-D

Bart_-
30 augustus 2005, 14:19
Goed nieuws: ik mag de Dean kopen van m'n ouders :-D Ik heb ze het verslag laten lezen, en het mag! Ik heb nu 't geld nog niet, maar nadat ik jarig ben geweest (19 september, ik kan niet wachten :razz: ) ga ik 'm kopen :D iig erg bedankt voor jullie hulp :D :)

GeddyLee
30 augustus 2005, 15:56
...o... :roll:


:-D

Nickname
1 september 2005, 16:08
dan is onze moeite toch niet voor niks geweest :-D

Bart_-
1 september 2005, 16:10
zeker niet, anders had ik waarschijnlijk een Ibanez Jumpstart uitgekozen

Nickname
1 september 2005, 16:31
laat je het ons dan wel onmiddelijk weten hoe ie is als je hem binnen hebt? :)


Btw.. is een behoorlijk popi topicje geworden dit :D

Bart_-
1 september 2005, 19:09
laat je het ons dan wel onmiddelijk weten hoe ie is als je hem binnen hebt? :)Tuurlijk :D
Btw.. is een behoorlijk popi topicje geworden dit :DHoe bedoel je?

Vampire
1 september 2005, 19:16
laat je het ons dan wel onmiddelijk weten hoe ie is als je hem binnen hebt? :)Tuurlijk :D
Btw.. is een behoorlijk popi topicje geworden dit :DHoe bedoel je?

Iemand die een topic als dit opent, wordt meestal
a) Totaal afgezeken
b) verwezen naar de search optie
c) Geholpen en dan na een reply of 4 valt het topic stil...

Jij hebt al 10 pagina's :wink:

Bart_-
1 september 2005, 19:26
Haha jah :razz: Als ik zo eens naar de andere beginnersgitaartopics kijk, heb ik toch wel geluk gehad :D . Maar dat komt waarschijnlijk omdat dit topic eerst anders begon en toen van onderwerp veranderde, eerst ging het over de verschillen tussen de LC Spitfire 1 en LC Spitfire 2 (originele tekst staat nog in de openingspost).

Vampire
1 september 2005, 19:37
En omdat je niet compleet achterlijke vragen stelt en vaak reageert, je komt ze in alle soorten en maten tegen, de ergste zijn diegenen die een vraag stellen waar al 100 topics over zijn, 15 keer achter elkaar reageren zonder de edit knop te gebruiken en huilend wegrennen als het ze niet mee zit :D

Nickname
2 september 2005, 09:37
wanneer zullen er hier 11 pagina's te bewonderen zijn? Ik denk trouwenn dat deze thread vrij populair is omdat waarschijnlijk meerdere mensen hier wel eens in jouw situatie hebben bevonden. :D

Vampire
2 september 2005, 14:57
Ik denk dat we bijna bij die elfde pagina zijn [/spam]

Hoeveel daagjes nog? Heb je een kalender met scheurblaadjes? Niet cheaten he? :razz:

Bart_-
2 september 2005, 15:08
Ik denk dat we bijna bij die elfde pagina zijn [/spam]

Hoeveel daagjes nog? Heb je een kalender met scheurblaadjes? Niet cheaten he? :razz:Dit is het laatste bericht op pagina 10 :razz: En tis nog 17 dagen :wink:

schizo910
2 september 2005, 15:11
11? :razz:

Ralph Nuis
3 september 2005, 16:04
Hallo iedereen,


Ik zit zelf net als Bart ook te kijken naar een nieuwe gitaar met dual humbuckers. Alleen ik heb al ene beetje gitaar ervaring (speel nu ongeveer ene jaar op een akoestische en ene half jaar op een Squier Strat).

Nu leek de Dean Vendetta 1.0 mij ook wel wat, maar bij Feedback zag ik ook een 2.0 versie, die tevens oko binnen mij budget valt.

Alleen wat is nu precies het verschil tussen de 2 ?
Op de Dean site kon ik weinig verschil vinden, op andere kleuren na en de 2.0 heeft hardware van nickel, maar dat scheelt toch geen 100 euro ofwel ?

Ik heb ook nog even op een Ibanez GRG170DX en een GRG270BK gespeelt, deze bevielen mij ook wel alleen volgens echte kenners is het niet handig om als eerste dual humbucker gitaar er 1 te nemen met een tremolo systeem omdat deze snel zal slijten, wat raden jullie aan ?

Alvast bedankt, Ralph.

bloodiron
3 september 2005, 18:58
Alleen wat is nu precies het verschil tussen de 2 ?


Dean Vendetta 1.0:
Bolt On Construction
Solid Mahogany Body
Maple Neck Rosewood Fingerboard
Dual Humbuckers
Tune-O-Matic Bridge
String-Through Body Design
Classical Dean V Ferrule Pattern
24 Frets
25.5 Scale
Black Hardware
Natural, Classic Black

Dean Vendetta 2.0:
Bolt On Construction
Solid Mahogany Body
Flame Maple Top
Maple Neck Rosewood Fingerboard
Duel Humbuckers
Tune-O-Matic Bridge
String-Through Body Design
Classic Dean V Ferrule Pattern
24 Frets
25.5 Scale
Nickel Hardware
Tiger Eye, Trans Black, Trans Amber, Trans Red

Zoek de verschillen

EDIT: Dit zijn er al een paar:
* 2.0 heeft flamed maple top, 1.0 geen top
* 2.0 heeft nickel hardware, 1.0 zwart (ik denk alleen kleurverschil)
* 2.0 is in andere kleuren verkrijgbaar dan de 1.0

:o

Bart_-
3 september 2005, 19:00
Alleen wat is nu precies het verschil tussen de 2 ?


Dean Vendetta 1.0:
Bolt On Construction
Solid Mahogany Body
Maple Neck Rosewood Fingerboard
Dual Humbuckers
Tune-O-Matic Bridge
String-Through Body Design
Classical Dean V Ferrule Pattern
24 Frets
25.5 Scale
Black Hardware
Natural, Classic Black

Dean Vendetta 2.0:
Bolt On Construction
Solid Mahogany Body
Flame Maple Top
Maple Neck Rosewood Fingerboard
Duel Humbuckers
Tune-O-Matic Bridge
String-Through Body Design
Classic Dean V Ferrule Pattern
24 Frets
25.5 Scale
Nickel Hardware
Tiger Eye, Trans Black, Trans Amber, Trans Red

Zoek de verschillen

EDIT: Dit zijn er al een paar:
* 2.0 heeft flamed maple top, 1.0 geen top
* 2.0 heeft nickel hardware, 1.0 zwart (ik denk alleen kleurverschil)
* 2.0 is in andere kleuren verkrijgbaar dan de 1.0

:oHeey das mijn tekst! :razz: :D

Ralph Nuis
4 september 2005, 12:07
Ja ik had de verschillen wel gezien, maar ik bedoelde meer wat voor invloed heeft dat nou, nickelhardware is eigenlijk alleen wat duurder matriaal, of het geluid er veel beter van wordt betwijfel ik, of zit ik er nou helemaal naast ?

Speeddemon
4 september 2005, 17:03
Ik heb de 1.0 en 2.0 getest, en vond grappig genoeg de 1.0 een tikkie beter klinken! De 2.0 leek sneller last te hebben van feedback.

Nickname
4 september 2005, 23:52
Ik heb de 1.0 en 2.0 getest, en vond grappig genoeg de 1.0 een tikkie beter klinken! De 2.0 leek sneller last te hebben van feedback.

Wat wil je als je hem bij die winkel koopt, doet zn naam eer aan dan he (feedback) :seriousf:

Kzit maar te ijlen hoor :D

*mav11*
19 september 2005, 17:23
Het is 19 september, heb je hem al, Bart?

Bart_-
19 september 2005, 17:47
Het is 19 september, heb je hem al, Bart?Nee nog niet, ik heb nu wel het geld ervoor dus ik ga 'm waarschijnlijk komend weekend halen :D

*mav11*
19 september 2005, 17:49
ah, fijn veel plezier ermee :) <<< hier stond een verkeerde smiley
echt stom

Gitaro
20 september 2005, 23:42
Let the frustraties begin :D

Bart_-
23 september 2005, 19:07
Ik heb 'm :D
Ik ben vandaag naar Feedback geweest en de Dean Vendetta 1.0 & Vox AD15VT gekocht :D . Ik zet er binnenkort wel wat foto's bij :D .

nopster
23 september 2005, 19:25
Mocht je kunnen, neem eens iets op aub. Ik zou graag die vox eens horen. :-?

Bart_-
23 september 2005, 19:41
Mocht je kunnen, neem eens iets op aub. Ik zou graag die vox eens horen. :-?Ok, ik zal 't binnenkort eens proberen. 'T probleem is alleen dat ik niks kan spelen :oops: . Hoe los ik dat op?

FruscianteFan
23 september 2005, 19:42
Het enige wat je kunt (en hopelijk wilt) doen: OEFENEN :)

X-Rated
23 september 2005, 22:18
Je favoriete nummers op tab opzoeken en lekker gaan pingelen :)

nopster
23 september 2005, 22:35
Mocht je kunnen, neem eens iets op aub. Ik zou graag die vox eens horen. :-?Ok, ik zal 't binnenkort eens proberen. 'T probleem is alleen dat ik niks kan spelen :oops: . Hoe los ik dat op?

Oefenen en ons binnekort verrassen? :wink:
Succes alvast!

Vampire
23 september 2005, 23:08
Gefeliciteerd man :) Lekker spelen, en blijven spelen is de boodschap, als je lekker bezig gaat verras je jezelf op een gegeven moment met wat je eigenlijk allemaal al wel niet kunt :)

SimonS
23 september 2005, 23:15
gefeliciteerd met je gitaar+versterker! mag je nu gelijk je sig veranderen :wink:

Ralph Nuis
23 september 2005, 23:41
Gefeliciteerd man ! Ben een klein beetje jaloers, wil zelf die Dean ook nog halen, echt een lekker gitaartje voor dat geld.

Laat je ons nog weten hoe de spullen bevallen ?! :D
En even wat anders, heb je de volle prijs voor alles betaald of kreeg je gewoon korting omdat je alles in 1 keer kocht ?

Bart_-
24 september 2005, 10:33
Bedankt iedereen, ik ben er heel blij mee.

gefeliciteerd met je gitaar+versterker! mag je nu gelijk je sig veranderen :wink:Gedaan :wink:

Laat je ons nog weten hoe de spullen bevallen ?!
En even wat anders, heb je de volle prijs voor alles betaald of kreeg je gewoon korting omdat je alles in 1 keer kocht ?De spullen bevallen nu iig heel erg goed. Ik heb voor de Vox AD15VT gekozen omdat ik de effecten beter vind klinken en er meer en betere versterkermodellen opzitten (vind ik dan). Er is nog wat van de prijs afgegaan omdat de gitaar een winkelmodel was (er waren er twee, allebij demomodellen, waarvan een kapot en de andere heb ik nu). Er zitten nergens beschadigingen op. Daarnaast heb ik ook nog gewoon wat korting gekregen in de vorm van een kabel + setje snaren. Ik ben er iig erg blij mee :D
Owja, hier zijn wat foto's:
http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/HPIM1750.JPG
http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/HPIM1752.JPG
http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/HPIM1754.JPG
http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/HPIM1755.JPG
http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/HPIM1759.JPG
http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/HPIM1761.JPG
http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/HPIM1766.JPG
Let op: de foto's zijn ong. 1,5 MB groot

Phoenix
24 september 2005, 10:41
Mooi ding! :)

Bart_-
24 september 2005, 10:44
:D
Ik heb nog wat meer foto's gemaakt, deze zijn wat beter (en groter :razz: ):
http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/HPIM1772.JPG
http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/HPIM1773.JPG
http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/HPIM1775.JPG
http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/HPIM1776.JPG
http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/HPIM1777.JPG

Speeddemon
24 september 2005, 11:27
Probeer voortaan bij 't maken van foto's hierop te letten:
1) neem voldoende afstand, dan is het meestal scherper.
2) zorg voor voldoende licht, flits gebruiken is behoorlijk not-done.
3) VERKLEIN de foto's. :wink:

Maar hij is idd mooi... ik twijfel nog steeds of ik er ook 1 haal en dan een setje Duncans erin gooi ofzo...

Satriani
24 september 2005, 11:36
Goede ampkeuze man :-D
Niks beats valvetronix in onder de 500 euro

Vampire
24 september 2005, 11:50
Netjes hoor! Erg mooi setje! Nogmaals gefeli

Gitaro
24 september 2005, 12:22
Gefeliciteerd :D

Tip: als je (nog) geen les wil of kan nemen raad ik de boeken van Troy Stetina aan, Metal Rythm en Lead (allebei Volume 1). Ik heb die van de week ergens gezien en het verbaasde me hoe gebruiksvriendelijk ze zijn -> hij begint gewoon met een simpel E5 powerchord (0 op E en 2 op A), en dat bouwt langzamerhand op tot aardige rifjes.

Zijn overigens vast wel ergens via internet binnen te halen :oops:

*mav11*
24 september 2005, 12:32
proficiat man, echt 'n mooie gitaar en versterker, khoop dat je er veel plezier aan zult beleven, want der is echt geen mooiere hobby als muziek maken, en zeker dan gitaar spelen.


Koen

P.S. mijn smiley van de vorige bladzijde :( deze dus, dat moest eigenlijk een :) zijn. Ikh eb hem ondertussen ge-edit, want ik merkte het net pas.

Fox
24 september 2005, 13:45
Inderdaad, zéér mooi ding, die dean. Ook vette versterker man 8-) .

Mvg,

Tim

Bart_-
24 september 2005, 13:53
Probeer voortaan bij 't maken van foto's hierop te letten:
1) neem voldoende afstand, dan is het meestal scherper.
2) zorg voor voldoende licht, flits gebruiken is behoorlijk not-done.
3) VERKLEIN de foto's. :wink:

Maar hij is idd mooi... ik twijfel nog steeds of ik er ook 1 haal en dan een setje Duncans erin gooi ofzo...Ik zal binnenkort in de tuin wat foto's maken, daar is iig genoeg licht. Dan maak ik ze meteen wat kleiner (gaat nu niet, ik zit nu op m'n eigen pc en daar staan de foto's niet op.) Het lukt me trouwens ook niet om op te nemen met m'n eigen pc, de geluidskaart werkt niet goed samen met Linux :( Dan mar op m'n pa z'n pc :wink:

Tip: als je (nog) geen les wil of kan nemen raad ik de boeken van Troy Stetina aan, Metal Rythm en Lead (allebei Volume 1). Ik heb die van de week ergens gezien en het verbaasde me hoe gebruiksvriendelijk ze zijn -> hij begint gewoon met een simpel E5 powerchord (0 op E en 2 op A), en dat bouwt langzamerhand op tot aardige rifjes.
Bedankt voor de tip, ik ga er binnenkort naar kijken :)

Bart_-
24 september 2005, 13:53
Probeer voortaan bij 't maken van foto's hierop te letten:
1) neem voldoende afstand, dan is het meestal scherper.
2) zorg voor voldoende licht, flits gebruiken is behoorlijk not-done.
3) VERKLEIN de foto's. :wink:

Maar hij is idd mooi... ik twijfel nog steeds of ik er ook 1 haal en dan een setje Duncans erin gooi ofzo...Ik zal binnenkort in de tuin wat foto's maken, daar is iig genoeg licht. Dan maak ik ze meteen wat kleiner (gaat nu niet, ik zit nu op m'n eigen pc en daar staan de foto's niet op.) Het lukt me trouwens ook niet om op te nemen met m'n eigen pc, de geluidskaart werkt niet goed samen met Linux :( Dan mar op m'n pa z'n pc :wink:

Tip: als je (nog) geen les wil of kan nemen raad ik de boeken van Troy Stetina aan, Metal Rythm en Lead (allebei Volume 1). Ik heb die van de week ergens gezien en het verbaasde me hoe gebruiksvriendelijk ze zijn -> hij begint gewoon met een simpel E5 powerchord (0 op E en 2 op A), en dat bouwt langzamerhand op tot aardige rifjes.
Bedankt voor de tip, ik ga er binnenkort naar kijken :)

Bart_-
24 september 2005, 15:59
Ik heb even wat opgenomen met m'n gitaar + versterker, ik heb de line-out van m'n versterker gebuikt. Deze instellingen heb ik gebruikt:
*US Higain (Preset)
*Boutique Clean (Preset) + Compressor + Chorus
*UK 70's (Preset)
*Numetal (Preset)Zoals je kan horen, kan ik niet spelen :razz:

===>Dit is de link (http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/Vox_AD15VT_Demo_by_Bart_-.wav)<===

Phoenix
24 september 2005, 18:08
En wat heb je precies gespeeld? Klinkt wel leuk namelijk :P

AART
24 september 2005, 18:27
Probeer voortaan bij 't maken van foto's hierop te letten:
1) neem voldoende afstand, dan is het meestal scherper.
2) zorg voor voldoende licht, flits gebruiken is behoorlijk not-done.
3) VERKLEIN de foto's. :wink:

Maar hij is idd mooi... ik twijfel nog steeds of ik er ook 1 haal en dan een setje Duncans erin gooi ofzo...Ik zal binnenkort in de tuin wat foto's maken, daar is iig genoeg licht. Dan maak ik ze meteen wat kleiner (gaat nu niet, ik zit nu op m'n eigen pc en daar staan de foto's niet op.) Het lukt me trouwens ook niet om op te nemen met m'n eigen pc, de geluidskaart werkt niet goed samen met Linux :( Dan mar op m'n pa z'n pc :wink:

Tip: als je (nog) geen les wil of kan nemen raad ik de boeken van Troy Stetina aan, Metal Rythm en Lead (allebei Volume 1). Ik heb die van de week ergens gezien en het verbaasde me hoe gebruiksvriendelijk ze zijn -> hij begint gewoon met een simpel E5 powerchord (0 op E en 2 op A), en dat bouwt langzamerhand op tot aardige rifjes.
Bedankt voor de tip, ik ga er binnenkort naar kijken :)

cool, je gebruikt linux, laten we een nerd forum opzetten :D

Speeddemon
24 september 2005, 19:06
Ik heb even wat opgenomen met m'n gitaar + versterker, ik heb de line-out van m'n versterker gebuikt. Deze instellingen heb ik gebruikt:
*US Higain (Preset)
*Boutique Clean (Preset) + Compressor + Chorus
*UK 70's (Preset)
*Numetal (Preset)Zoals je kan horen, kan ik niet spelen :razz:

===>Dit is de link (http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/Vox_AD15VT_Demo_by_Bart_-.wav)<===
klinkt best o.k. Iets minder treble bij de US High Gain en Numetal, en de chorus bij de clean sound wat langzamer zetten. Nu is ie op zo'n zee-ziek snelheid, te snel voor chorusing, te langzaam voor leslie-achtige dingen.

Jax
24 september 2005, 20:07
Hee Bart,

Hartstikke tof dat je de gitaar die je graag wilde ook hebt kunnen kopen. Ik ben blij dat ik enigszins heb kunnen helpen dit te realiseren :)

Veel oefen en speelplezier toegewenst. Met deze set moet het zeker lukken!

Gitaro
24 september 2005, 20:12
über hoor... toffe geluidjes, je speelt nu al beter dan ik. Enneee.. een numetal preset... waar gaat het heen met de wereld :lol:?

Vampire
24 september 2005, 20:24
über hoor... toffe geluidjes, je speelt nu al beter dan ik. Enneee.. een numetal preset... waar gaat het heen met de wereld :lol:?

Handig toch? Dan weet iedereen dat je daar niet aan moet komen :lol:

Bart_-
24 september 2005, 22:55
En wat heb je precies gespeeld? Klinkt wel leuk namelijk :PEhm... even denken hoor... Ik heb het een beetje zelf bedacht, maar de akkoorden van de distortionstukjes komen uit het nummer Don't Stay van Linkin Park.[tab:0685422565][e]-----------------------------------------------------]
[B]-----------------------------------------------------]
[G]-----------------------------------------------------]
[D]--------------4--4--4-4-4----------------------------]
[A]--2--2-2-2-2--4--4--4-4-4--5--5-5-5-5--4--4-4-4-4----]
[E]--2--2-2-2-2---------------5--5-5-5-5--4--4-4-4-4----][/tab:0685422565]
En het stukje clean kwam volgens mij uit een nummer van Anouk (een intro van een nummer).[tab:0685422565][e]-----------------------------------------------------]
[B]-------0--------------0------------------------------]
[G]-----0----0---0-----0----0---0-----------------------]
[D]---0--------0-----0--------0-------------------------]
[A]-----------------------------------------------------]
[E]-3--------------3--------------3---------------------][/tab:0685422565]
Pfiew, das veel typen :razz:

cool, je gebruikt linux, laten we een nerd forum opzetten :D :razz: Ik heb 't een paar maanden geleden op m'n pc gezet, maar echt veel kan ik er nog niet mee (btw, 't is SuSE Linux 9.3).
klinkt best o.k. Iets minder treble bij de US High Gain en Numetal, en de chorus bij de clean sound wat langzamer zetten. Nu is ie op zo'n zee-ziek snelheid, te snel voor chorusing, te langzaam voor leslie-achtige dingen.Ik had eigenlijk zomaar een effect uitgekozen, ik zal volgende keer iets kiezen wat wel klinkt :wink:

Owja, ik heb net zelf in 2 uur een footswitch in mekaar gezet van wat oude rotzooi, en hij werk nog ook :D

En zo erg is die numetal preset toch niet? :)

Phoenix
25 september 2005, 11:16
WTF?
Footswitch in elkaar gezet?
Hoe! :razz:

Dat clean stukje klinkt trouwens wel heel erg veel als ''The Road Ahead'' van City to City :-D

Speeddemon
25 september 2005, 11:26
dat van die footswitch wil ik ook wel preciezer weten...
wat voor schakelaars, stereo of mono kabel (voor 1 of 2 functies), wel of geen LEDs, wordt ie gevoed door de versterker of losse adapter/batterij?

Gitaro
25 september 2005, 12:39
Footswitch :o

Tutorial!

Bart_-
25 september 2005, 13:32
Die footswitch stelt niet zo veel voor hoor, ik heb gewoon wat oude zooi gepakt en in mekaar gezet. Dit heb ik gebruikt:De onderkant van een sirene (het enige wat ik in huis had om als behuizing te gebruiken :razz: )
De powerswitch van een oude PC-voeding
Een stuk kabel van een oude koptelefoon (met mini-jack)
Verloopstukje van mini-jack-female naar 6.3 mm jack male
Kroonsteentje
Zo'n kabeltje met twee krokodillenbekjes eraanJe kan er nu nog maar één ding mee schakelen (ik heb voor de kanalen gekozen, maar met 1 draadje verwisselen kan je 'm ook gebruiken om effecten mee aan of uit te zetten), omdat ik maar 1 schakelaar had :razz: . Maar als ik nog een schakelaar vind, kan ik die er ook inbouwen. Hij ziet er erg prehistorisch uit, maar het belangrijkste is dat 'ie werkt, toch? :) Er zitten trouwens geen led's op, en een batterij heeft 'ie ook niet nodig.

Ik zet er binnenkort wel een foto van bij

Phoenix
25 september 2005, 13:51
Effe niet om flauw te doen.. maar jij was hoe oud, 15 ofzo?
En dit is je eerste gitaar... HOE WEET JE DAN HOE JE EEN FOOTSWITCH MOET MAKEN!? :-D
(ik weet het nog niet eens en ik ben al 17 :wink: :razz: )

Vampire
25 september 2005, 14:05
Effe niet om flauw te doen.. maar jij was hoe oud, 15 ofzo?
En dit is je eerste gitaar... HOE WEET JE DAN HOE JE EEN FOOTSWITCH MOET MAKEN!? :-D
(ik weet het nog niet eens en ik ben al 17 :wink: :razz: )

Omdat jij nooit op school bij techniek was, want je speelde gitaar en hij niet? :D

Gitaro
25 september 2005, 14:07
Toevallig zat ik net nog te denken, "ik wou dat ik op gelet had bij techniek" :lol:. Zelfs na die post snap ik er nog de ballen van :D

Phoenix
25 september 2005, 14:32
Effe niet om flauw te doen.. maar jij was hoe oud, 15 ofzo?
En dit is je eerste gitaar... HOE WEET JE DAN HOE JE EEN FOOTSWITCH MOET MAKEN!? :-D
(ik weet het nog niet eens en ik ben al 17 :wink: :razz: )

Omdat jij nooit op school bij techniek was, want je speelde gitaar en hij niet? :D


neuh... krijg mijn elek pas op 6 oktober binnen dus speel eigenlijk ook nog niet :-D hang hier gewoon al enkele maandjes de bemoeial uit :-D

Bart_-
25 september 2005, 20:50
Effe niet om flauw te doen.. maar jij was hoe oud, 15 ofzo?
En dit is je eerste gitaar... HOE WEET JE DAN HOE JE EEN FOOTSWITCH MOET MAKEN!? :-D
(ik weet het nog niet eens en ik ben al 17 :wink: :razz: )Ik ben 19 september 14 geworden :razz: En hoe ik dat weet? Eh... veel uitproberen denk ik :razz: . Ik heb iig de schakelaar tussen de sleeve en de tip gezet (dat is om van kanaal te wisselen), als ik er ook nog een zet tussen de sleeve en de ring kan 'ie ook de effecten aan en uit zetten.

Owja fototjes:
http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/mini-HPIM1778.JPG
http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/mini-HPIM1783.JPG
http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/mini-HPIM1784.JPG
http://djminos.hjhosting.nl/Gitaar/mini-HPIM1785.JPG

SimonS
25 september 2005, 23:30
:-D vette footswitch 8-)


(maar niet te hard op springen :o )

Fumi SG
25 september 2005, 23:42
Hij's fijn! 8-)

Wormaap
26 september 2005, 01:24
Mijn footswitch heb ik ook gewoon 'verzonnen' door logisch na te denken en daarna even te kloten met wat losse draadjes en'n Jackplug :P (zelfde principe trouwens)

hansmans
10 oktober 2005, 17:59
hoe maak je zo'n footswitch dan?
kan iemand het misschien met een beetje duidelijke taal uitleggen want


Ik heb iig de schakelaar tussen de sleeve en de tip gezet (dat is om van kanaal te wisselen), als ik er ook nog een zet tussen de sleeve en de ring kan 'ie ook de effecten aan en uit zetten.

snap ik helemaal niks van. :lol:

Bart_-
10 oktober 2005, 19:15
http://djminos.hjhosting.nl/Switch-schema.JPG

Bart_-
10 oktober 2005, 19:18
bump

hansmans
11 oktober 2005, 16:35
bedankt