PDA

View Full Version : [Shaq & Bosch] Reason_in_Madness.mp3



Bosch
12 augustus 2005, 20:38
Los Green Bastardos se escondían en R’dam y D’ven,

Save: Reason_in_Madness.mp3 (http://home.hetnet.nl/~boschracing/Reason_in_Madness.mp3)

Bosch 0:00-1:25
Shaq 1:26-1:45
Bosch 1:46-2:18

Shaq & Bosch

http://www.delargy.com/images/2003_8_CostaRica/frog.jpg

Toffe gozer
12 augustus 2005, 20:49
:o Fucking freaking fun , dit klinkt super Bosch 8-) ook de licks van Shaq zijn niet verkeerd maar jou spel is mindblowing , heerlijke toon en heerlijk gespeeld :o 8-)

WICKED
12 augustus 2005, 20:50
te gek!! vette licks op 0:28 en 1:34!!

later 8-)

Roy K.
12 augustus 2005, 20:51
De backing is echt gruwelijk stoer! 8-)

Maar het gitaarwerk is nog veel stoerder. Ik heb er geen woorden voor, dit is de beste die ik van jullie heb gehoord!

Jeroenvanhulsteijn
12 augustus 2005, 20:54
De backing doet me denken aan dat bandje van Les Claypool, Primus.

De drums vind ik nogal kil klinken.
Shaqs geluid klinkt nogal muf alsie lage noten speelt. Bosch zijn geluid vind ik een stuk lekkerder.

Duidelijk thema. Maar ik vind het wat langdradig worden. Nuja...mss vind ik het gewoon niet zo leuk. Ik vind de backing eigenlijk leuker dan het gitaarwerk denk ik :-D

Luc-O
13 augustus 2005, 11:37
Gaaf man, toffe backing, lekkere licks. Moooooie delay! De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik de bijdrage van Shakeel in dit geval niet heel veel toegevoegde waarde vind hebben. Ik bedoel, 19 seconden op een track van 2:18?? Maar het is echt weer volop genieten in Sounds de laatste tijd! 8-)

LaurentB
13 augustus 2005, 12:06
Tjezus, wat goed zeg! Gitaar en bas onnavolgbaar strak en inventief!!

Geweldig!

Laurent

Satriani
13 augustus 2005, 12:11
No offence , ik doe het jullie zeker niet na :D , zeker sommige andere nummers die bosch hier gepost heeft, maar het heeft weinig meer met muziek te maken naar mijn mening.

Technisch zijn jullie super maar mij kan het niet boeien

c.hultermans
13 augustus 2005, 15:05
Goed gedaan guys!!!

T heeft wel degelijk met muziek te maken!!

Ik vind de backing ook errug stoer, alsmede de gitaarsounds...
Toen Shaq met zn solo begon dacht ik ff dat t geluid van onder de tafel vandaan kwam hehehe, Grappig uitgemixt iig!!!

Jullie moeten een band beginnen man!!!

Het klinkt echt als een eenheid.........

Grtz,

Conrad

Predator
14 augustus 2005, 00:40
Weer een strakke jam van The Bosch & ShaQattack! De backing is heel tof en jullie sounds reflecteren goed op elkaar. Persoonlijke voorkeur gaat naar ShaQs sound al valt deze wel erg buiten de mix, schijnt hij vaker het hebben met die Tonelabs lijkt mij. Qua mix is de sound van Bosch dus beter en zoals eerder gezegd zit daar een mooie delay in.

Dat gedeelte op 0:29 sec klinkt trouwens waanzinnig maar voor qua lead-melodie lijkt het mij alsof ik deze lead van Bosch al eerder heb gehoord in een van de eerdere nummers. Daarom gaat mijn voorkeur ook naar het stukje van ShaQ ondanks de korte lengte hiervan.

Verder is dit gewoon weer een toffe jam gozers, maar ik wens nu eindelijk echt een SONG van jullie te horen. Iets met wat meer structuur en afwisseling misschien want ik weet dat jullie daartoe in staat zijn!

Suc6!

LuukieRayVaughan
14 augustus 2005, 01:38
Hmm ik weet niet goed wat ik moet zeggen.
Backing is zeer vet iig.
Ik hoor veel vette licks maar ik hoor ook licks die gewoon nergens op slaan naar mijn mening. Licks waar je noten achter elkaar plakt (van die langzame toonsoort-loze licks) wat juist dat speciale maakt maar toch vind ik dat er af en toe een open einde aan zit.. Ik weet echt niet goed hoe ik dit moet zeggen :S
Dat ze niet af zijn ofzo of dat ze geen vervolg hebben, er zit niet echt een verhaal in terwijl je dat wel zou denken als je de eerste 20 seconden van het nummer hoord. Dit zeg ik omdat in jullie vorige nummer wel duidelijk een verhaal zat of iig dat kon ik ervan maken.
Btw, Sound is goed ;)

SL-3
14 augustus 2005, 18:03
Thanks.. al vind ik het meer een Bosch nr ipv bosch & shaq.

Ik ben tevreden met mijn solo alleen vind ik het jammer dat hij verkeerd erin is geplakt in de uiteindelijke mix. Misschien merken jullie er niks van maar hij zit ongeveer 1/16e ernaast. Het klinkt misschien atonaal ( is het misschien ook :P theoretisch verklaarbaar? :lol: ) maar ik speel wel degelijk in een toonsoort alleen met chromatische (passing) tones. Ik denk dat het atonaal klinkt, omdat ik de out of key noten de boventoon laat voeren. Ik hou niet van standaard shred of standaard mineur / majeur shape arpeggios.. ik kan daar gewoon niet meer naar luisteren. Vandaar deze '' nieuwe '' approach.

Een '' echt '' nr is wel cool misschien komt dat ooit nog. Maar dit soort jams doen we puur voor de fun ( was ook ff om erin te komen had een maandje niet gespeeld wegens omstandigheden). Op record drukken, stop, mix, GO.

Bobbel
14 augustus 2005, 18:08
netjes... maar het is niet mijn style...

FrankS
15 augustus 2005, 08:55
Gisteravond ff gecheckt :

Heren : :o Moet nie gekker worden hey haha... echt leip :D Super dat jullie zo'n eigen herkenbare stijl en sound hebben ook! En donders strak gespeeld. Mooi dat die leipe licks zo bij de backing passen, erg knap gedaan! *roept : "we want more! we want more"*

:-D

segers
15 augustus 2005, 11:38
echt leip idd jullie 2 8-)
jammer dat shaq maar zo weinig speelt in het stuk. Wel vet gedaan iig.
Bosch je toon is echt beter dan voorheen, een stuk minder verzadigd.
grt
Roy

spanky_franky
15 augustus 2005, 13:26
Erg knap gespeeld!

Hoe maken jullie die backings toch? Welk programma?

Robbert v.d. Hanenberg
15 augustus 2005, 16:13
Yooo guys!

Vette shit wederom!! 8-)

van puffelen
15 augustus 2005, 23:43
Mijns inziens:

Technisch: zeer goed.
Muzikaal + geluidtechnisch: zo plat asl een dubbeltje.

Roy K.
16 augustus 2005, 11:59
Mijns inziens:

Technisch: zeer goed.
Muzikaal + geluidtechnisch: zo plat asl een dubbeltje.

Jij behoort duidelijk tot de categorie mensen die, wanneer ze een nummer als dit horen, denken:

jemig wat technisch, dan kan het niet meer muzikaal zijn

Dat is zo'n onzin. Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten. Geef op z'n minst aan waarom je het muzikaal zo plat als een dubbeltje vindt. Waarschijnlijk gooi je het dan weer op "te technisch" heh? :wink:

Swan
16 augustus 2005, 12:59
de backingtrack is erg lekker en funky 8-)
ik vind t wel jammer dat in de mix de gitaren er echt zo ingeplakt zijn, t vormt geen geheel...
en valt er te spreken over n samenwerking als iemand maar 19 sec van 2.18 speelt? :roll:

Bosch
16 augustus 2005, 15:26
@ Toffe gozer
Thanx man. Ik heb gewoon weer mijn Pod XT gebruikt en concludeer dat het een goed ding is. Ik heb bij de verschillende licks verschillende delay-tijden gebruikt; bij de eerste lick 1 tel, bij de tweede lick 3/4 etc. omdat dat dit beter klonk qua timing. (De licks eindigen ook verschillend).

@ WICKED
Thanx!! Ja die lick was eigenlijk het moeilijkst om op wav te krijgen. Dat kostte wel een aantal takes en het eerste stuk klinkt nog niet helemaal strak. Maar goed het voordeel daarvan is dat die tweede er uit knalt (ook vanwege de backing).

@ Roy K.
Thanx mate! Toen ik de bass-samples van deze backing had gevonden, was ik ook gelijk geïnspireerd om een backing te maken. De eerste variant van deze backing was anders; toen gebruikte de tofste bass-samples het meest alleen juist met de 'mindere' samples kon ik mooie melodielijnen maken dus …. alles omgegooid.

@ Jeroenvanhulsteijn
Thanx! Les Claypool is te gek; ook zijn zang/praatstem is stoer. De drums waren de beste die ik kon vinden, maar idd wat kil. Zelf vond ik bijvoorbeeld Naumburg beter dan deze, dus deze mag je best minder vinden ;)

@ Luc-O
Thanx! Zoals gezegd, heb ik veel aandacht besteed aan de delay-setting. 19 seconden op een track van 2:18 is idd kort maar ja, als ik Shaq korte stukken geef, krijg ik het tenminste snel :P "Maar het is echt weer volop genieten in Sounds de laatste tijd!" Idd!!!

@ LaurentB
Thanx!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@ Satriani
No problem!

@ c.hultermans
Thanx! Een band hahaha nee, dat zou teveel van het goede zijn. De huidige werkwijze = geen verplichtingen/alleen maar fun! Ik vind wel dat Shaq' stijl en mijn stijl goed aansluiten.

@ Predator
Thanx! Lead is totaal nieuw. Eindelijk echt een SONG?! Nee, … ik hoef mijn geld er niet mee te verdienen. :P

@ LuukieRayVaughan
Smaken verschillen. Ik vind Rusty Cooley niets aan. Backing is idd zeer vet. Licks hebben idd een open einde. Dat was mijn opzet. Misschien te open?


@ SL-3
Maak jij ook eens een keer de backing kaule tollie :P





@ Bobbel
Thanx! Np!

@ FrankS
Thanx!

@ segers
Thanx!

@ spanky_franky
Backings maak ik in Cakewalk aan de hand van samples die ik met DC++ weet te downloaden. Ik maak combinaties van Bass en Drum en vervolgens maak ik er een "compositie" van.

@ Robbert v.d. Hanenberg
Thanx!

@ van puffelen
Hallo Koella.

@ Roy K.
Juist!

@ Swan
Thanx!
19 seconden op een track van 2:18 is idd kort maar ja, als ik Shaq korte stukken geef, krijg ik het tenminste snel :P

van puffelen
16 augustus 2005, 17:33
Hoi,

nee hoor.
Bij mij staat heel technisch niet gelijk aan muzikaal zo plat als een dubbeltje. Robbert van den Hanenberg die hier ook wel een post, vind ik bijv. te gek klinken. Maar dit dus niet. Ik vind het onsamenhangend, niet spannend om naar te luisteren en in mijn oren met weinig drama gespeeld.

Maar even voor de duidelijkheid: Er mag hier toch kritiek gegeven worden ? Of beledig ik daar mensen mee. Je kunt er niet vanuit gaan dat iedereen alles mooi vind. En daarnaast: ik speel niet beter, laat dat duidelijk zijn, maar ben lang genoeg met muziek bezig om te weten wat ikzelf mooi vind. Daarom vind ik m'n eigen opnames achteraf ook vaak niet de moeite waard.

Maar dat is mijn kant van het verhaal...

Swan
16 augustus 2005, 18:53
@ Swan
Thanx!
19 seconden op een track van 2:18 is idd kort maar ja, als ik Shaq korte stukken geef, krijg ik het tenminste snel :P

ja dat heb ik ondervonden toen ik hem meer dan n minuut gaf :roll: zie mijn topic in t sounds gedeelte :wink:

Sonno
16 augustus 2005, 21:23
Het begint zo spannend... maar het gaat met ZO weinig variatie door, jammer. Wanneer komt er een echte compositie, of iets met zang?

Je zou dit zo gaaf als 'stukkie in een nummer kunnen gebruiken' maar om er een heel nummer van te breien?... tja...

Jullie spelen wel aparte dingen maar ik wordt er helaas niet warm of koud van...sorrry...No offence...Jullie mogen mijn shit ook afkraken :oops: hoor...

koella
17 augustus 2005, 00:36
Smaken verschillen, maar ik wil bij deze zeggen dat ik wel degelijk respect heb voor je gedrevenheid en techniek

Alsnog excuses voor mijn botheid!


Aanvaard? :) :)

koella
7 september 2005, 22:19
(zucht..) nee dus..

Ik heb het echt verknald he? :cry: :cry:

Albert houwaart
7 september 2005, 23:41
jongens hoe doen jullie dit?

leg dat nou is ff uit.
valt er ook zo t improviseren in een jam
of moet je eerst goed alles weten wat je gaat doen.

ik vind t echt geweldig dit !!!!!!maar t is zo verrekte moeilijk man net wiskunde.

mega !!!!meer kan ik niet zeggen :-D

Albert houwaart
7 september 2005, 23:42
jongens hoe doen jullie dit?

leg dat nou is ff uit.
valt er ook zo t improviseren in een jam
of moet je eerst goed alles weten wat je gaat doen.

ik vind t echt geweldig dit !!!!!!maar t is zo verrekte moeilijk man net wiskunde.

mega !!!!meer kan ik niet zeggen :-D

koella
7 september 2005, 23:52
(zucht..) nee dus..

Ik heb het echt verknald he? :cry: :cry: