PDA

View Full Version : Fender Hot Rod Deluxe kraakt em de pan uit



Cornholio
12 augustus 2005, 17:46
Hey.
Kheb vorig jaar een Hot Rod Deluxe gekocht. Hij deed het goed tot vorige week. Hij kraakt.
Als ik begin met spelen wil hij de eerste 5 minuten nog wel meevallen maar na die 5 minuten kraakt ie de pan uit. Zelfs als ik stop met spelen of de volume knop helemaal naar beneden draai blijft ie doorkraken.

Iemand hetzelfde probleem?
Heeft dit te maken met kapotte of versleten buizen?

jw009
12 augustus 2005, 19:44
misschien je kabel

Cornholio
12 augustus 2005, 19:52
nope

Kim Wilson
12 augustus 2005, 20:12
Ik weet niet hoe veel je hem hebt gebruikt, en hoe je er mee omgaat, maar na een jaar horen je buizen er niet mee op te houden.
Als je buizen nog warm zijn, is het raadzaam om een beetje voorzichtig met je amp om te gaan. Hoe ging dat bij jou na het spelen? Liet je hem altijd afkoelen of ging ie direct de bus in?
Om erachter te komen of het de buizen zijn, moet je even tegen de buizen aan tikken als ie aanstaat (ja dat gaat wat lastig met dat kooitje eromheen, ik weet het, ik heb hem ook). Hoor je dan hetzelfde geluid, dan zijn het je buizen.

Verder weet ik het zo ook effe niet. Heb je er niet nog toevallig garantie op?


Suc6.

Gr. Hans

Cornholio
12 augustus 2005, 23:26
Ik gebruik em gemiddeld 2 uur per dag en versleep em bijna nooit.
Maar kheb er nog garantie op zitten.

dacrow
29 augustus 2005, 23:10
Als de plaat aan de achterkant om een of andere reden niet goed afsluit komen er kraakgeluiden ...

Zorgt voor massa ..

dejohan
30 augustus 2005, 12:41
Ja, luister naar tip van Kim (tegen buisjes tikken), en als het dat niet is:
gebruik dan je garantie, maar zorg wel dat je een inwissel amp krijgt (ook een Hot Rod), want als Fender het moet maken duurt het eeuwen voor je je amp terug krijgt. Fender is echt héééééééééééééél traag.

Als je een beetje af weet van electronica en/of buizenversterkers (let op dodelijke voltages), kan je kijken of je plate load resitors niet kaput zijn:
http://studentweb.eku.edu/justin_holton/plateloads.html
Let wel: als je iets vervangt is je garantie niet meer geldig.