PDA

View Full Version : Hughes & Kettner Tube 20



Jeroenvanhulsteijn
12 augustus 2005, 15:55
Hallo! Binnenkort moet ik een klein versterkertje kopen. En nu zag ik in Ede bij Wolvemusic een Hughes&Kettner Tube20 staan. Tenminste, op hun webpagina.

Kent iemand deze versterkertjes? Ik heb de handleiding doorgelezen en het lijkt me een verbazingwekkend handig dingetje.

Ik zoek iets in de prijscategorie 300-400 euro. Klein maar fijn zeg maar.

Nuja, ik ga er over een paar weken nog langs. Ook de Little Willie nog eens uitproberen met mn eigen gitaar.

Baby Evil
12 augustus 2005, 22:22
Ik heb de oude versie, met 'powersoak' tot 0.1 watt, gehad. Klinkt echt goed, maar voor op repetities is het net te weinig, je kan clean gewoon vergeten, vermits je'm moet opendraaien. Klinkt goed, maar niet clean dus :D
Ik prefereer toch de Pro Junior in die richting, maar daar heb je dus maar één kanaal.


Jan

Mitch
12 augustus 2005, 22:41
Ik heb wel ervaring met de Tube50. Leuk maar net iets te hard voorf thuis, niet echt geweldig in een bandsituatie.
De powersoak (veredelde master) klinkt op papier beter dan in het echt :wink:
Al met al een amp die op papier behoorlijke specificaties heeft, maar die bij nadere beschouwing vrij goedkoop in elkaar steekt.

MjS
12 augustus 2005, 23:01
Tube 50 te hard voor thuis? Hoe zacht speel jij??? Als je de master maar laag genoeg houdt en de pre-amp ook niet te hoog zet...je kunt het zelfs nog TE zacht regelen hoor. Mijn Ibanez ToneBlaster (25 watt transistor) is moeilijker zacht te krijgen dan de Tube 50!!!

Mitch
12 augustus 2005, 23:09
:-?

Een tevreden Tube50 gebruiker neem ik aan ? Geen lange tenen asjeblief...

Dat -ie superzacht kan begrijp ik, maar dan klinkt -ie niet beter dan een moderne Valvestate. Dat was mijn punt: hij lijkt wel veelzijdig maar maakt dat niet echt waar.

Ik ken Jeroen z'n smaak een beetje en als die Tube20 een beetje goed lijkt op de 50 dan weet ik dat dat niet zijn ding is. :razz:

MjS
12 augustus 2005, 23:57
Nee valt wel mee met lange tenen. Je hebt wel gelijk, maar je post was me niet helemaal duidelijk...

Maareh...ken jij veel buizenversterkers die wel vet klinken op huiskamerniveau? Met 50 watt en zonder echte powersoak?

Jeroenvanhulsteijn
13 augustus 2005, 08:09
Bedankt voor de comments! Ik ga hem sowieso uitproberen. 1 kanaals is geen probleem. En het is even alleen voor thuis.

Die pro junior hoor je ook wel goeie verhalen over.

Vorige week had ik al met een ibanez racebak over de Little Willie gespeeld (EL84, 2x8"). Klonk al niet verkeerd. Lekker brite en fel met voldoende regelbereik in de toneknop. Maar ik heb nu eindelijk de powertrons op mn gitaar geïnstalleerd en wil hem dus nog zeker met mn eigen gitaar proberen.
Enfin, over 2 weken moet ik naar Apeldoorn. Kan ik daarna gelijk even langshobbelen in Ede.