PDA

View Full Version : Stagg rules the world!!!



wille525
12 augustus 2005, 15:44
Ik heb gisteren echt een gloedmooie, supervette plank gekocht…. een hele coole orginele replica van de een oude Amerikaanse Fender stratocater uit 1957 . Is door geen enkele gitarist van echt is te onderscheiden (behalve het logo dan). Man wat een wreed gitaartje! Het gaat om een gloednieuwe Stagg Fatstrat reissue !!! Handgemaakt (lees 'kinderarbeid') in Vietnam. De gitaar laat menig Fender USA lachend achter zich. Deze gitaar kreeg ook hele goeie recenssie op Harmony-Central. Hij kreeg zelfs af en toe een 9 als eindbeoordeling. Kijk daar kunnen de meeste Fender en Gibson eigenaren alleen maar van dromen. En dat voor maar 150 euro! De sound komt echt in de buurt van perfectionisme. Ik kan er gewoon niet goed van slapen. Zat in het begin alleen nog te twijfelen tussen een Adonis, Behringer en het huismerkgitaartje van de Wehkamp, maar uiteindelijk kan ik alleen nog maar stellen: Stagg rules the world!!!

Raffel
12 augustus 2005, 15:48
mja...

Om jou een idee te geven van mijn eerste en laatste ervaring met Stagg; Ik heb alleen een keer een Stagg-koffer gekocht en die viel uit elkaar. En dat was niet eens een gitaar.

Moet je nagaan. :-?

Jeroenvanhulsteijn
12 augustus 2005, 15:50
krijgen we nu 70 pagina's over Stagg aanbidders, net als de Richwood topic :D ??

Maar gefeliciteerd met de gitaar!! Klinkt erg interessant! Zeker gezien Stagg hier voornamelijk gezien wordt als veel te duur brandhout.

ToTaL FaKe
12 augustus 2005, 15:51
hmm ok? voorderest alles lekker ?

ToTaL FaKe
12 augustus 2005, 15:52
hmm ok? voorderest alles lekker ?

DaveItUp
12 augustus 2005, 15:53
Laten we het maar sarcasme gooien ;)

Cubensis
12 augustus 2005, 15:59
'kreeg een 9 op HC' de grootste kutgitaar krijgt daar nog een 9, omdat niemand zn eigen zooi daar af gaat zitten kraken zowat

wille525
12 augustus 2005, 16:05
shit, ik draai zojuist de volume-potmeter dol! En het brug element valt af en toe weg qua volume...Heeft iemand hier ervaringen mee...help!

Cubensis
12 augustus 2005, 16:07
shit, ik draai zojuist de volume-potmeter dol! En het brug element valt af en toe weg qua volume...Heeft iemand hier ervaringen mee...help!

heerlijke gitaren he?

Raffel
12 augustus 2005, 16:09
we gaan met humor het weekend in. Schijnt...

renier
12 augustus 2005, 16:10
jongens, kom op zeg...

hier druipt het sarcasme wel vanaf..

om er maar even in mee te gaan..

ik heb hier nog een squier bullet staan, laatst nog vergeleken met een usa texas special, en de squier was veel beter!

wille525
12 augustus 2005, 16:11
Bij een pull-up schiet de hoge E-snaar uit z'n kam-positie....ik vermoed dat het aan de snaren ligt, want die zitten er al weer anderhalve week op... mmmm

Cubensis
12 augustus 2005, 16:15
:roll:

AART
12 augustus 2005, 16:19
:D


dit is lollig :D

voor het eerst sinds tijden een goede grap op gitaarnet :D

waayer
12 augustus 2005, 16:37
om jezelf een hoop leedvermaak te besparen hoop ik echt dat het een grapje is anders



























































hahahahahahahahaha

maarten69
12 augustus 2005, 16:47
misschien kan je hem nog al vliegenmepper gebruiken.. :-?

LIGNUMdrummerke
12 augustus 2005, 17:19
kweeni of da zo veilig is.... mep je ff wa harder, breekt je hals doormidden, heb jij een gat in je hoofd. ik pas :lol:

Snuiter
12 augustus 2005, 18:54
http://www.af.nl/voorraad/vloerdelen/eiken_rustiek/totaal_small1.JPG

Ook een aantal mooie planken, al zeg ik het zelf.

Letsgo21
12 augustus 2005, 19:49
hmmmm, dit is humor!! :lol: :lol: :lol:

gooi die handel in stukken man, dan kan je je wat ontstressen :lol:

Lord Abortion
12 augustus 2005, 20:20
Ik heb ook een Stagg, en ik heb nog nooit een gitaar gehoord die zo goed sustaint met een kappotte brug en kam!

Pietersen
12 augustus 2005, 20:23
Meesterlijk topic :)

Maniaaaak!!
12 augustus 2005, 21:33
De gitaar laat menig Fender USA lachend achter zich.

Maar wel stilletjes lachend dan zo zonder volumeknop... :-D

Cubensis
12 augustus 2005, 21:57
De gitaar laat menig Fender USA lachend achter zich.

Maar wel stilletjes lachend dan zo zonder volumeknop... :-D
die fender usa blijft lachend achter :D

Malochia
12 augustus 2005, 22:14
Pfff.

LIGNUMdrummerke
12 augustus 2005, 22:25
ow ok k snap em, je hebt de pups van je staag in je fender gesyopt en de fender pups in je stagg :-D :lol: kom zeg dan moet je fender echt fucked up zijn als die stagg beter klinkt :cry:

Cubensis
13 augustus 2005, 12:42
ow ok k snap em, je hebt de pups van je staag in je fender gesyopt en de fender pups in je stagg :-D :lol: kom zeg dan moet je fender echt fucked up zijn als die stagg beter klinkt :cry:

dude, heb je niet door dat dit topic als een grap bedoeld was?

strattie
13 augustus 2005, 13:07
ow ok k snap em, je hebt de pups van je staag in je fender gesyopt en de fender pups in je stagg :-D :lol: kom zeg dan moet je fender echt fucked up zijn als die stagg beter klinkt :cry:

gesyopt? :-D

wille525
13 augustus 2005, 13:39
Ik heb zonnet drie balkjes onder'm'n Stagg gemonteerd....kan 'm nu ook gebruiken als campingtafeltje in Frankrijk. Over veelzijdigheid gesproken.

Cubensis
13 augustus 2005, 14:33
Ik heb zonnet drie balkjes onder'm'n Stagg gemonteerd....kan 'm nu ook gebruiken als campingtafeltje in Frankrijk. Over veelzijdigheid gesproken.
zo damn :o zo een moet ik er ook, zelfs vintage 7enders hebben dat niet

almarvk
13 augustus 2005, 14:35
Behoudt ie dan wel z'n über sustain??

LIGNUMdrummerke
13 augustus 2005, 15:24
ow ok k snap em, je hebt de pups van je staag in je fender gesyopt en de fender pups in je stagg :-D :lol: kom zeg dan moet je fender echt fucked up zijn als die stagg beter klinkt :cry:

dude, heb je niet door dat dit topic als een grap bedoeld was?

jah duh..... heb jij door dat ik er gewoon mee in opga net als de rest hier?

strattie
13 augustus 2005, 18:23
tuurlijk :roll:

LIGNUMdrummerke
13 augustus 2005, 18:32
wat een reactie...... we weten intussen allemaal dat stagg nou niet echt denderend is dus waarom zou ik het niet door gehad hebben..... achja...

Tupelo
13 augustus 2005, 19:01
'kreeg een 9 op HC' de grootste kutgitaar krijgt daar nog een 9, omdat niemand zn eigen zooi daar af gaat zitten kraken zowat

Precies. Is zo typisch. Soms als ik een gitaar zoek denk ik "mooi, die scoort hoog". Echter als ik kijk naar alle rotzooi die ik ooit heb gehad, dat scoort net zo hoog!

Fuck HC hoor. Bovendien hoef ik niet te zien wat die klootviolen in de VS & Canada voor 300 dollar kunnen kopen...

Jeanken
14 augustus 2005, 15:59
Behoudt ie dan wel z'n über sustain??

Tuurlijk, dat massief Mahonie onderstel geeft hem nog lekker wat Gibson feel ook, plus moet je hem niet rond je hals dragen, probeer maar eens een 3u gig met een Les Paul rond je nek..

Ritch
14 augustus 2005, 16:01
@ Jeanken:

Je JS1000 al verkocht? Beviel ie niet meer? Er staat bij mij namelijk ook zo een op het verlanglijstje!

Jeanken
14 augustus 2005, 16:08
Ok, niet dat het erg on topic is maar die is al een tijdje weg hoor.
Ibanez is niet zo erg mijn ding, hij klonk wel vrij lekker enzo, maar ik vond het maar een lelijk ding en hij voelde zo vreemd, ze zijn heel erg licht (naar mijn maatstaven) en die hals leek recht uit de body te komen ofzo, de feel zat totaal verkeerd voor mij.
Iemand anders is er nu gelukkig mee dusja..

En om het toch een beetje ontopic te houden: Stagg!

Malochia
14 augustus 2005, 17:11
'kreeg een 9 op HC' de grootste kutgitaar krijgt daar nog een 9, omdat niemand zn eigen zooi daar af gaat zitten kraken zowat

Precies. Is zo typisch. Soms als ik een gitaar zoek denk ik "mooi, die scoort hoog". Echter als ik kijk naar alle rotzooi die ik ooit heb gehad, dat scoort net zo hoog!

Fuck HC hoor. Bovendien hoef ik niet te zien wat die klootviolen in de VS & Canada voor 300 dollar kunnen kopen...

Inderdaad.
Het is de truc om de paar nuttige reviews eruit te zeven.

Basseytje
20 augustus 2005, 00:43
ik snap jullie probleem niet... stagg is een prima beginners gitaar. smaken verschillen.

en btw die nieuwe regel van dat je niets mag afkraken word er bij jullie niet egt goed ingebracht :wink:

houd uzelf maar eens in...

LIGNUMdrummerke
20 augustus 2005, 08:46
ik zou ff goed lezen. wellicht heb je t op de reegek die door een ander topic herhaaldelijk geschonden is. maar je mening mag je nog altijd uiten hoor, mag zelfs een negatieve mening zijn, t moet enkel genuanceerd zijn! als er geen negatiefs meer zou mogen gezegt worden waar gaan we dan naartoe?

olaf reijnders
20 augustus 2005, 21:04
Laatst nog een Les Paul kopie in mijn handen gehad, 2 tonen onversterkt erop gespeeld en heel snel weer teruggehangen. Ik vond dat de toets vreemd aanvoelen en slecht uitzag. Schijnt wel lang te branden. :razz:

olaf reijnders
20 augustus 2005, 21:17
Okee. Ik zal mijn aversie tov Stagg onderbouwen. Ik heb regelmatig een Staggje in mijn handen gehad en heb nog geen Stagg gezien die geen dode punten in de hals hadden. Zeker niet bevoderlijk voor de beginnelingen onder ons! Bovendien (bij een strat die een kennis heeft) is er tussen de 5 standen van de schakelaar nauwelijks klankverschil (!). Zou dit komen door een slecht resonerende body of zal het door slechte pups zijn? Maar goed, hierdoor loop ik er met een grote bocht erom heen.

d'oh
20 augustus 2005, 23:06
Bovendien (bij een strat die een kennis heeft) is er tussen de 5 standen van de schakelaar nauwelijks klankverschil (!). Zou dit komen door een slecht resonerende body of zal het door slechte pups zijn?

je weet toch dat ze in de stagg-fabriek alleen de brug pickup gewired (gewired voor stagg: 2 draadjes losjes) hebben, en de rest gewoon niet, en dan alle 5 standen gewoon brugpickup zijn :razz:

olaf reijnders
21 augustus 2005, 10:38
Bovendien (bij een strat die een kennis heeft) is er tussen de 5 standen van de schakelaar nauwelijks klankverschil (!). Zou dit komen door een slecht resonerende body of zal het door slechte pups zijn?

je weet toch dat ze in de stagg-fabriek alleen de brug pickup gewired (gewired voor stagg: 2 draadjes losjes) hebben, en de rest gewoon niet, en dan alle 5 standen gewoon brugpickup zijn :razz:

Okee! Dat verklaart een boel! :razz: