PDA

View Full Version : Greg Howe



Jax
12 augustus 2005, 14:42
Damn, luister net het nummer "Kick It All Over" van Greg Howe. Wat een meesterlijk goede gitarist is hij zeg! Technisch fantastisch, zonder dat de nummers daar onder te lijden hebben. Wat vinden jullie van hem?

Roy K.
12 augustus 2005, 15:22
Greg = 8-) 8) 8-)

Luc-O
12 augustus 2005, 16:40
Inderdaad een fenomenale gitarist, absoluut één van mijn favorieten. Ik heb vier platen van hem; 'Greg Howe', 'Introspection', 'Uncertain Terms' en 'Tilt' (met Richie Kotzen) Er zijn er maar zeer weinig die aan zijn fabelachtige techniek kunnen tippen. En het irritante is dat het er echt allemaal super makkelijk uitziet als je het hem ziet doen. Wat ook cool is: je kunt hem ook gewoon opbellen voor gitaarles... :) Damn, wat zou ik hem graag een keer live zien.

Roy K.
12 augustus 2005, 17:36
Wat ook cool is: je kunt hem ook gewoon opbellen voor gitaarles... :)

Klopt, maar dat zal wel meer kosten dan een standaard-gitaarles denk ik.

Introspection is trouwens wel een héééééél vet album! 8-)

Trocar
12 augustus 2005, 20:27
Ik heb Extraction van hem (met o.a. Wooten en Chambers), vind het een goede gitarist. Moet dat Tilt album en Project nog eens aanschaffen (Ritchie Kotzen is ook zeer ok!).
Op http://www.jemfest.com/ staat een interview met hem, klik onderaan op Jemfest Radio and TV.

Jax
12 augustus 2005, 20:59
Op http://www.jemfest.com/ staat een interview met hem, klik onderaan op Jemfest Radio and TV.

Vet, ga ik zeker naar kijken.

SL-3
12 augustus 2005, 21:10
Jax ga naar EXTRACTION luisteren!

Jax
12 augustus 2005, 21:25
Jax ga naar EXTRACTION luisteren!

Zal zeker kijken of ik hem ergens kan vinden. Ik laat nog wel weten wat ik er van vind.

taylor
13 augustus 2005, 10:47
die platen met richie kotzen vind ik eigenlijk niet zo.veelste druk teveel gefreak,composities zijn een beetje sloppy

vooral zijn latere werk(vanaf introspection) is te gek ja.hij hoort zeker in mijn rijtje van favorieten

richie kotzen staat bij mij ook hoog in die lijst!

Braindead
27 augustus 2005, 15:20
Greg is ook 1 van mijn favorieten!
Ik kan alleen niet zoveel muziek van hem vinden helaas....
TIlt heb ik , Greg Howe (titel), en Howe II HIgh Gear, en Parallax
Als iemand nog weet waar ik aan de andere albums kan komen, en met name zijn vroegere werk dan laat het me ff weten! a.u.b.

Luc-O
27 augustus 2005, 20:38
Greg is ook 1 van mijn favorieten!
Ik kan alleen niet zoveel muziek van hem vinden helaas....
TIlt heb ik , Greg Howe (titel), en Howe II HIgh Gear, en Parallax
Als iemand nog weet waar ik aan de andere albums kan komen, en met name zijn vroegere werk dan laat het me ff weten! a.u.b.

Bol.com (www.bol.com) heeft alles van Greg.

Braindead
28 augustus 2005, 21:46
thnx! :)

Flower Pattern
19 maart 2007, 00:51
En zijn custom-strat van ESP mag er ook zijn. Wil zelf binnenkort een ESP MH400 customizen naar een vergelijkbaar model. Zie bijgaand youTube filmpje voor een aardig filmpje van Greg:

http://www.youtube.com/watch?v=Px1TUrCx4Ak&mode=related&search=