PDA

View Full Version : Vraagje over drums..



Daniël_san
12 augustus 2005, 14:31
HEy,

Ik heb wat bedacht :cool: Als je een niet echt goed klinkend elektronisch drumstel hebt kan je dat via de line-out aansluiten op je pc. En er zit een line in op, dus dan kan ik dat vanaf mijn pc het ''mooie'' geluid er naar toe sturen.

Maar wordt dit geluid ook mooi? (ik gebruikt drumkit from hell) Heeft iemand hier ervaring mee? (dat elektronisch drumstel is van een vriend van me)

Han S
12 augustus 2005, 14:58
Zit er een midi out op, dan kun je elke drumcomputer, drummodule of keyboard met drumsounds er mee aansturen en zo die geluiden gebruiken. Bovendien kun je de drumpartij in een sequencer als cubase opnemen en bewerken en ook achteraf van andere sounds voorzien.

harrie-beton
12 augustus 2005, 15:11
+1


de line out blijft namelijk het gewone drum geluid.
MIDI zijn codes voor de noten (tom1 kick snare enz) die hij speelt.

basssssplayer
12 augustus 2005, 15:16
Ik gebruik ook Drumkit From Hell 2 en speel ook alles in dmv een elektrisch drumstel. Gewoon via MIDI in Cubase.

J! 8-)

Bloodline
12 augustus 2005, 15:43
Ik gebruik ook Drumkit From Hell 2 en speel ook alles in dmv een elektrisch drumstel. Gewoon via MIDI in Cubase.

J! 8-)

dfh2 scop kont. maar dfhs harder :P

Daniël_san
12 augustus 2005, 16:00
Okee, dan kan het idd. Er zit dus een MIDI out op btw. Ik neem het op in Nuendo of Cubase. (ligt er aan of Nuendo beter/makkelijker werkt)

Han S
12 augustus 2005, 19:16
Okee, dan kan het idd. Er zit dus een MIDI out op btw. Ik neem het op in Nuendo of Cubase. (ligt er aan of Nuendo beter/makkelijker werkt)

Maakt voor midi geen flikker uit, Nuendo is meer voor multimedia terwijl Cubase SX meer voor muziek is.

Ik vind trouwens een oude Atari met Cubase de betrouwbaarste sequencer, werkt altijd en hij loopt zonder probleem met SMPTE code.

Bloodline
13 augustus 2005, 01:51
ik heb het allebij en zie geen flikker verschil allee de kleuren etc :-D :D :o :-( 8-) 8) :razz: :P :roll: :wink: :oops: :lol: