PDA

View Full Version : Aanvraag voor kredietverstrekking!



koella
12 augustus 2005, 14:18
Ik vroeg me af wat leuk zou zijn voor een eerste post.
Door Fer kwam ik op het idee voor een stukkie flamenco.
Druk op "hifi" bij "Tarantas"

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=384377

Ik hoop dat ik hiermee mijn grote mond een beetje compenseer.
Doe nu maar eens lekker bot tegen mij!
SHOOT!

Jeroenvanhulsteijn
12 augustus 2005, 15:25
ach, een beetje botheid op zn tijd kan geen kwaad :)

Dat stukje vanaf 2.54 klinkt heel erg lekker. Heel lekkere inzet. Leuke akkoorden ook. Het liedje Bonito lijkt er een beetje op.

Sommige stukjes vind ik een beetje cheesy. Vanaf 1.50 had het echt mn interesse. Tot die tijd....errm tja....heeft naar mijn gevoel meer een middle east tint dan eenlatin tint. Klinkt niet verkeerd, maar vind het minder interessant.

Je kan wel rap over die snaren heen rammelen zeg. Erg duidelijke articulatie ook! Mooie sound vind ik het.

Roy K.
12 augustus 2005, 15:32
Dat stukje vanaf 2.54 klinkt heel erg lekker. Heel lekkere inzet. Leuke akkoorden ook.

Sommige stukjes vind ik een beetje cheesy. Vanaf 1.50 had het echt mn interesse. Tot die tijd....errm tja....

Je kan wel rap over die snaren heen rammelen zeg. Erg duidelijke articulatie ook! Mooie sound vind ik het.

In dit gedeelte van Jeroens post kan ik mij vinden :cool:

VHsologitarist
12 augustus 2005, 19:01
Haha ja super,

Nu weet ik cker dat je niet mij bedoeld (maar die Fer die je voor je had is toch echt mn oom..Fred Brouwer, dit niveau haal IK bij lange na niet)..
Super!! Post meer!!

Groetjes
Ferry

koella
12 augustus 2005, 22:08
Leuk, je oom! Ik zag op het video fragment al dat jij toch wel een stukje jonger was. Maar nog veel in petto zo te horen.
Van hem heb je natuurlijk ook die van halen tic !

Over de kritiek:
Falmenco is toch geen latin ?! Het is juist een mengeling van spaanse,zigeuner en noord afrikaanse (jij noemt het "middle-east") volksmuziek. In de Tarantas zijn die moorse elementen erg aanwezig:
melodieen op de bassnaren, phrygische toonladder en bijbehoernde dalende akkoordenreeks (am-G7-F7-E7). Dus ook die akkoorden liggen vast.
Verder bedankt voor de leuke reacties ( tenminste alsnog (!)........oeioeioei)

Jeroenvanhulsteijn
12 augustus 2005, 23:14
ah kijk, dat wist ik niet :) Weer wat geleerd.

bluegate
12 augustus 2005, 23:31
Welkom bij Sounds :-D

Het handige is dat jij ook nog precies kunt uitleggen wat je gedaan hebt.

Clips klinken goed.

koella
13 augustus 2005, 01:11
Welkom bij Sounds :-D

Het handige is dat jij ook nog precies kunt uitleggen wat je gedaan hebt.

Clips klinken goed.

Dank je, dank je, dank je !

Sonno
13 augustus 2005, 01:14
Heel vet man... Misschien toch maar weer is wat vaker dat acoustische barrel van me uit de hoek halen...

Luc-O
13 augustus 2005, 11:02
Tja.. als ik naar flamenco ga luisteren verwacht ik automatisch über virtuoos spel waarbij één gitaar er als drie of vier klinkt. Waarbij je, als simpele rockgitarist, meteen weer even je plaats weet... Dat had ik nu niet... Hoewel het wel netjes gespeeld is, kabbelt dit een beetje voort en wordt het nergens echt spannend. Wel een mooi geluid, maar ik mis de 'furie'.

ReinoutV
13 augustus 2005, 11:26
Klinkt goed. Het hele stuk heb ik wel het gevoel alsof het nog beginnen moet. En jawel, bij 2:58 gebeurt dat ook (typen tijdens het luisteren heeft zo zijn nadelen :)). Heel netjes gespeeld, ook de snelle loopjes vlak voordat het echte ritme inzet. Het is niet de als 3 gitaren klinkende flamenco, maar daarom niet minder mooi. Je reverb vind ik zelf niet alles (te veel kssshhhh, of iets), maar je beginsound is erg mooi. Ik kan deze posts wel waarderen tegenover al het shred-geweld.

Scali
13 augustus 2005, 12:50
Is het niet ook voor een groot deel strategie om een 'alternatieve' stijl als Flamenco te kiezen, als verdediging voor de kritiek die je hebt op vooral de rock/metal/shred-dingen? ;)

VHsologitarist
13 augustus 2005, 14:08
Tja.. als ik naar flamenco ga luisteren verwacht ik automatisch über virtuoos spel waarbij één gitaar er als drie of vier klinkt. Waarbij je, als simpele rockgitarist, meteen weer even je plaats weet... Dat had ik nu niet... Hoewel het wel netjes gespeeld is, kabbelt dit een beetje voort en wordt het nergens echt spannend. Wel een mooi geluid, maar ik mis de 'furie'.

Dit is dus een hele foute gedachten,
jou verwachtingen voldoen bij je reply niet bij de sound van flamenco.
Zelfs Paco de Lucia (virtuoos op flamenco) heeft rustige stukken bij.
En er zit weldegelijk opbouw in.
Dit is een totaal anderwereldje als electrisch, dus ook niet te vergelijken.
Ookal klinkt dit makkelijk en niet spannend in jou oren (wat natuurlijk kan, tis immers je mening) zijn de technieken die gespeeld worden (rasgueados etc.) typisch flamenco.
Het enige wat ik je wel toe moet geven wat ikzelf wel een beetje had:
dat het in het midden iets te langdradig wordt door teveel herhaling... Maar daarna is een creatieve swing hoorbaar.

Groetjes
Ferry

VHsologitarist
13 augustus 2005, 14:26
Is het niet ook voor een groot deel strategie om een 'alternatieve' stijl als Flamenco te kiezen, als verdediging voor de kritiek die je hebt op vooral de rock/metal/shred-dingen? ;)

Beetje kinderachtig om te denken dat dit een verdediging is,
gewoon een post zodat hij zich ook "bloot" geeft waarna gevraagd was.
En hij had een mening op iemands spel, ddat mag toch??

groetjes

Luc-O
13 augustus 2005, 14:43
Dit is dus een hele foute gedachten,
jou verwachtingen voldoen bij je reply niet bij de sound van flamenco.


:???: Kan iemand dit vertalen? Ikke niet begrijpe... :-? En trouwens, waarom heb ik een 'hele foute gedachte'? Beetje in tegenspraak met je reply hierboven....

VHsologitarist
13 augustus 2005, 14:48
ik vertaal het wel voor je:

kijk je zegt als ik aan flamenco denk dan denk ik aan virtuositeit,
dit is dus niet relatief.
Flamenco is een ritmisch spel waar typische flamenco technieken gebruikt worden, je hebt idd virtuoze flamenco stukken bij... wat niet weg neemt dat er ook rustigere stukken zijn.. Het draait in de flamenco allemaal om ritme en het slaat dus nergens op dat als een stuk niet virtuoos is dus geen flamenco kan zijn.
Dat bedoel ik dus dat je reply niet voldoet (je antwoord) aan wat flamenco werkelijk is.

koella
13 augustus 2005, 23:50
Sonno: dank je!

Luc-O:dank je!

Reinout: Dat gevoel van dat het nog moet beginnen komt omdat het eerste stuk phrygisch is. De accoordreeks is am-G-F-E. Het grondaccord is E, maar ons (mineur/majeur)gevoel zegt dat am het grondaccoord is. En tsja, die komt niet. Als je, b.v., naar de C.d. "morocco" van delucia luistert zul je dat gevoel de hele cd blijven houden. Al verbleekt mijn stukje daar natuurlijk bij.
De galm is inderdaad wat sisserig. misschien wat hoog eruit halen (?)

Scali: Wat nou strategie! Post ik iets en dan is het weer niet goed! Het is zeker afgunst!!!
Nee hoor. Geintje! Je hebt eigenlijk wel gelijk. Het komt eraan. Maar ik kan nou natuurlijk niet met een aapnootmies-bluesje komen.

Fer: Bedankt dat je het voor me opneemt en je verhaal klopt helemaal.
( eh....vind IK)

Scali
14 augustus 2005, 00:59
Ik zei het met een dikke knipoog erbij hoor ;)

SL-3
14 augustus 2005, 19:08
Wel leuk gedaan, maar ik mis het echte flamenco gevoel dat je bij paco de flamingo hebt bijv. Het belangrijkste bij flamenco vind ik dynamiek. Helaas mis jij die (goede) dynamiek. Ik zeg niet dat je helemaal geen dynamiek hebt; maar je past het niet goed toe.

http://www.ics.uci.edu/~flamingo/images/flamingo.jpg

Adios,

FlaminQ

koella
14 augustus 2005, 21:28
Dit is wel de meest genante manier om te laten merken dat je niet weet waar je het over hebt: Denken dat flamenco iets te maken heeft met een flamingo!! ("Ach mijnheer, ken U ook een stukkie flamingo spele, davinnik soomooi !")
Als je niet voor paal wilt staan zou ik die vogel maar snel weghalen :-D

Who the hell is trouwens paco de flamingo? Bedoel je soms eh...paco de lucia of paco pena wellicht?

Die dynamiek dat klopt wel ja, ik heb het tamelijk vlak ingespeeld.

boudewijn
14 augustus 2005, 21:50
Tjonge echt waanzinning vind ik het.Zeker voor Hollandsche begrippen.

Het niveau wordt hier aanzienlijk mee vergroot op dit forum vind ik.

Ik heb vele stijlen geprobeerd te spelen maar moet eerlijk toegeven dat ik deze tak van spelen echt het meest vond tegen vallen kon er geen drol van :-D

Er is altijd wel iets te zeiken maar ik vond je sound erg goed timing ook goed tja eigenlijk alles wel .

Wel ben ik het een klein beetje met Luc eens dat het wellicht een beetje vuur mist maar goed dat is voor mij dan ook het enige.


Maar vertel hoelang speel je en hoe oud ben je ??

:wink: :wink:

Groet,

Boudewijn

SL-3
14 augustus 2005, 22:01
Dit is wel de meest genante manier om te laten merken dat je niet weet waar je het over hebt: Denken dat flamenco iets te maken heeft met een flamingo!! ("Ach mijnheer, ken U ook een stukkie flamingo spele, davinnik soomooi !")
Als je niet voor paal wilt staan zou ik die vogel maar snel weghalen :-D

Who the hell is trouwens paco de flamingo? Bedoel je soms eh...paco de lucia of paco pena wellicht?

Die dynamiek dat klopt wel ja, ik heb het tamelijk vlak ingespeeld.

Genant dat je niet weet waarover ik het heb. Pablo Wablo had een woordgrapje met flamenco, omdat hij o.a. niet in de '' officiele '' flamenco houding speelt en de stijl niet optimaal beheerst, noemt hij zijn '' flamenco '' spel '' flamingo '' oftewel een flamenco - wannabe, net zoals jij. :D

VHsologitarist
14 augustus 2005, 23:48
Dit is wel de meest genante manier om te laten merken dat je niet weet waar je het over hebt: Denken dat flamenco iets te maken heeft met een flamingo!! ("Ach mijnheer, ken U ook een stukkie flamingo spele, davinnik soomooi !")
Als je niet voor paal wilt staan zou ik die vogel maar snel weghalen :-D

Who the hell is trouwens paco de flamingo? Bedoel je soms eh...paco de lucia of paco pena wellicht?

Die dynamiek dat klopt wel ja, ik heb het tamelijk vlak ingespeeld.

Genant dat je niet weet waarover ik het heb. Pablo Wablo had een woordgrapje met flamenco, omdat hij o.a. niet in de '' officiele '' flamenco houding speelt en de stijl niet optimaal beheerst, noemt hij zijn '' flamenco '' spel '' flamingo '' oftewel een flamenco - wannabe, net zoals jij. :D

flamenco wannabe zoals jij???

Dit is afgunst.. met alle respect.
Mocht je dit echt menen en wat dan geen afgunst is dan vind ik je gedachten wederom beknopt:
als iemand zich verwonderd en zich inzet om toch flamenco te willen spelen (ookal speelt ie meerdere stijlen), wat in dat geval in jou ogen een wannabe is, is beter af en zal meer leren dan iemand zoals jij, die denkt HET te spelen, en dus alles denkt te kennen.

Valt mij op dat er een aantal wraaklustig bezig zijn op het forum wat jammer is.. Respecteer elkaars werk en geef opbouwend kritiek.

Maja..

koella
15 augustus 2005, 00:12
Ik ben inderdaad geen fulltime flamencogitarist.
Binnenkort zal ik wel iets posten met een "ik doe maar wat solo"
Mister chromatische(passing)tones!!
Maar ik moet weer ff op gang komen, ik heb door omstandigheden 4 weken geen gitaar kunnen spelen (vervelend he sl-3 ?)
De (slap)baspartij zal ik zelf inspelen. :cool:

SL-3
15 augustus 2005, 12:46
Dit is wel de meest genante manier om te laten merken dat je niet weet waar je het over hebt: Denken dat flamenco iets te maken heeft met een flamingo!! ("Ach mijnheer, ken U ook een stukkie flamingo spele, davinnik soomooi !")
Als je niet voor paal wilt staan zou ik die vogel maar snel weghalen :-D

Who the hell is trouwens paco de flamingo? Bedoel je soms eh...paco de lucia of paco pena wellicht?

Die dynamiek dat klopt wel ja, ik heb het tamelijk vlak ingespeeld.

Genant dat je niet weet waarover ik het heb. Pablo Wablo had een woordgrapje met flamenco, omdat hij o.a. niet in de '' officiele '' flamenco houding speelt en de stijl niet optimaal beheerst, noemt hij zijn '' flamenco '' spel '' flamingo '' oftewel een flamenco - wannabe, net zoals jij. :D

flamenco wannabe zoals jij???

Dit is afgunst.. met alle respect.
Mocht je dit echt menen en wat dan geen afgunst is dan vind ik je gedachten wederom beknopt:
als iemand zich verwonderd en zich inzet om toch flamenco te willen spelen (ookal speelt ie meerdere stijlen), wat in dat geval in jou ogen een wannabe is, is beter af en zal meer leren dan iemand zoals jij, die denkt HET te spelen, en dus alles denkt te kennen.

Valt mij op dat er een aantal wraaklustig bezig zijn op het forum wat jammer is.. Respecteer elkaars werk en geef opbouwend kritiek.

Maja..

Ojee daar hebben we de aarslikker van koella weer. Ik gaf koella opbouwende kritiek, ik vond zijn dynamiek niet goed en daar was hij het mee eens. Vervolgens begint ie me af te schilderen als een sjonnie die denkt dat flamenco '' flamingo '' :razz: heet terwijl ik gewoon een geintje maakte. Mijn post die daarna volgende (een ''wie de bal kaatst.. post '') moet je nemen met een korreltje zout. Heeft niks te maken met wraaklust :-? WHAT THE FUCK gaat er in je hoofd om man.

SL-3
15 augustus 2005, 12:52
Ik ben inderdaad geen fulltime flamencogitarist.
Binnenkort zal ik wel iets posten met een "ik doe maar wat solo"
Mister chromatische(passing)tones!!
Maar ik moet weer ff op gang komen, ik heb door omstandigheden 4 weken geen gitaar kunnen spelen (vervelend he sl-3 ?)
De (slap)baspartij zal ik zelf inspelen. :cool:

Niet vervelend heb 4 weken gestoken in het verhuizen naar een nieuwe grotere woning 8-)

Hey Mr. theorie wat doe je nou eigenlijk voor werk en hoeveel verdien je nou met zo een conservatorium diploma? en hoe oud ben je?

koella
15 augustus 2005, 13:26
sl-3 :Waar gaat dit in godsnaam nog over?

Boudewijn: bedankt.

Luc-O
15 augustus 2005, 14:01
Dit is wel de meest genante manier om te laten merken dat je niet weet waar je het over hebt: Denken dat flamenco iets te maken heeft met een flamingo!! ("Ach mijnheer, ken U ook een stukkie flamingo spele, davinnik soomooi !")
Als je niet voor paal wilt staan zou ik die vogel maar snel weghalen :-D

Who the hell is trouwens paco de flamingo? Bedoel je soms eh...paco de lucia of paco pena wellicht?

Die dynamiek dat klopt wel ja, ik heb het tamelijk vlak ingespeeld.

Genant dat je niet weet waarover ik het heb. Pablo Wablo had een woordgrapje met flamenco, omdat hij o.a. niet in de '' officiele '' flamenco houding speelt en de stijl niet optimaal beheerst, noemt hij zijn '' flamenco '' spel '' flamingo '' oftewel een flamenco - wannabe, net zoals jij. :D

flamenco wannabe zoals jij???

Dit is afgunst.. met alle respect.
Mocht je dit echt menen en wat dan geen afgunst is dan vind ik je gedachten wederom beknopt:
als iemand zich verwonderd en zich inzet om toch flamenco te willen spelen (ookal speelt ie meerdere stijlen), wat in dat geval in jou ogen een wannabe is, is beter af en zal meer leren dan iemand zoals jij, die denkt HET te spelen, en dus alles denkt te kennen.

Valt mij op dat er een aantal wraaklustig bezig zijn op het forum wat jammer is.. Respecteer elkaars werk en geef opbouwend kritiek.

Maja..

Ojee daar hebben we de aarslikker van koella weer. Ik gaf koella opbouwende kritiek, ik vond zijn dynamiek niet goed en daar was hij het mee eens. Vervolgens begint ie me af te schilderen als een sjonnie die denkt dat flamenco '' flamingo '' :razz: heet terwijl ik gewoon een geintje maakte. Mijn post die daarna volgende (een ''wie de bal kaatst.. post '') moet je nemen met een korreltje zout. Heeft niks te maken met wraaklust :-? WHAT THE FUCK gaat er in je hoofd om man.

DIKKE PLUS ÉÉN. Ik snap echt niet wat jouw probleem is de laatste tijd Ferry. En het zou ook helpen als je wat aan je Nederlands doet want sommige posts zijn echt onbegrijpelijk: 'vind ik je gedachten wederom beknopt'. Wat betekent dat man? Je bedoelt waarschijnlijk 'bekrompen'. En je moet niet gaan roepen om 'opbouwende kritiek' als je de kritiek van anderen af gaat zeiken.

ReinoutV
15 augustus 2005, 16:52
Jammer dat een leuk topic met een leuke song als dit hierdoor te gronde gaat. Sinds wanneer neemt iedereen alle grapjes van anderen serieus? Hier, foto van een vogel:

http://www.kleintierpraxis.ch/junger%20Vogel.jpg

VHsologitarist
15 augustus 2005, 19:03
Dit is wel de meest genante manier om te laten merken dat je niet weet waar je het over hebt: Denken dat flamenco iets te maken heeft met een flamingo!! ("Ach mijnheer, ken U ook een stukkie flamingo spele, davinnik soomooi !")
Als je niet voor paal wilt staan zou ik die vogel maar snel weghalen :-D

Who the hell is trouwens paco de flamingo? Bedoel je soms eh...paco de lucia of paco pena wellicht?

Die dynamiek dat klopt wel ja, ik heb het tamelijk vlak ingespeeld.

Genant dat je niet weet waarover ik het heb. Pablo Wablo had een woordgrapje met flamenco, omdat hij o.a. niet in de '' officiele '' flamenco houding speelt en de stijl niet optimaal beheerst, noemt hij zijn '' flamenco '' spel '' flamingo '' oftewel een flamenco - wannabe, net zoals jij. :D

flamenco wannabe zoals jij???

Dit is afgunst.. met alle respect.
Mocht je dit echt menen en wat dan geen afgunst is dan vind ik je gedachten wederom beknopt:
als iemand zich verwonderd en zich inzet om toch flamenco te willen spelen (ookal speelt ie meerdere stijlen), wat in dat geval in jou ogen een wannabe is, is beter af en zal meer leren dan iemand zoals jij, die denkt HET te spelen, en dus alles denkt te kennen.

Valt mij op dat er een aantal wraaklustig bezig zijn op het forum wat jammer is.. Respecteer elkaars werk en geef opbouwend kritiek.

Maja..

Ojee daar hebben we de aarslikker van koella weer. Ik gaf koella opbouwende kritiek, ik vond zijn dynamiek niet goed en daar was hij het mee eens. Vervolgens begint ie me af te schilderen als een sjonnie die denkt dat flamenco '' flamingo '' :razz: heet terwijl ik gewoon een geintje maakte. Mijn post die daarna volgende (een ''wie de bal kaatst.. post '') moet je nemen met een korreltje zout. Heeft niks te maken met wraaklust :-? WHAT THE FUCK gaat er in je hoofd om man.

DIKKE PLUS ÉÉN. Ik snap echt niet wat jouw probleem is de laatste tijd Ferry. En het zou ook helpen als je wat aan je Nederlands doet want sommige posts zijn echt onbegrijpelijk: 'vind ik je gedachten wederom beknopt'. Wat betekent dat man? Je bedoelt waarschijnlijk 'bekrompen'. En je moet niet gaan roepen om 'opbouwende kritiek' als je de kritiek van anderen af gaat zeiken.

haha... trieste reactie.. Vooral iemand zoald jij, lees goed kerel..
Dit is al je tweede niet begrijpende reactie op mijn nederlandse taal, die probleem ligt bij jou.
Gedachten wederom beknopt... je weet de betekenis van beknopt niet?? Zoek op in een woordenboek. En nee ik bedoelde ni bekrompen (als je de betekenis wist van het woord wist je ook wat ik ermee bedoelde).
Ook mijn afzeikerij volgens jou zou je kunnen oppakken als kritiek.
Maar oke... ik zal aan mn nederlands werken.. Mag jij werken aan begrijpend lezen.

en shaQ:
Maar goed.. je flamenco wannabe viel idd bij mij in het verkeerde keelgat.
Probeer maar eens flamenco te spelen dan praten we verder, en ja idd.. jou ""kritiek" was zo slap nadat je je aangevallen voelde, dus is het voor de hand liggend om te denken dat dit een vorm is van wraak..

SL-3
15 augustus 2005, 19:27
Dit is wel de meest genante manier om te laten merken dat je niet weet waar je het over hebt: Denken dat flamenco iets te maken heeft met een flamingo!! ("Ach mijnheer, ken U ook een stukkie flamingo spele, davinnik soomooi !")
Als je niet voor paal wilt staan zou ik die vogel maar snel weghalen :-D

Who the hell is trouwens paco de flamingo? Bedoel je soms eh...paco de lucia of paco pena wellicht?

Die dynamiek dat klopt wel ja, ik heb het tamelijk vlak ingespeeld.

Genant dat je niet weet waarover ik het heb. Pablo Wablo had een woordgrapje met flamenco, omdat hij o.a. niet in de '' officiele '' flamenco houding speelt en de stijl niet optimaal beheerst, noemt hij zijn '' flamenco '' spel '' flamingo '' oftewel een flamenco - wannabe, net zoals jij. :D

flamenco wannabe zoals jij???

Dit is afgunst.. met alle respect.
Mocht je dit echt menen en wat dan geen afgunst is dan vind ik je gedachten wederom beknopt:
als iemand zich verwonderd en zich inzet om toch flamenco te willen spelen (ookal speelt ie meerdere stijlen), wat in dat geval in jou ogen een wannabe is, is beter af en zal meer leren dan iemand zoals jij, die denkt HET te spelen, en dus alles denkt te kennen.

Valt mij op dat er een aantal wraaklustig bezig zijn op het forum wat jammer is.. Respecteer elkaars werk en geef opbouwend kritiek.

Maja..

Ojee daar hebben we de aarslikker van koella weer. Ik gaf koella opbouwende kritiek, ik vond zijn dynamiek niet goed en daar was hij het mee eens. Vervolgens begint ie me af te schilderen als een sjonnie die denkt dat flamenco '' flamingo '' :razz: heet terwijl ik gewoon een geintje maakte. Mijn post die daarna volgende (een ''wie de bal kaatst.. post '') moet je nemen met een korreltje zout. Heeft niks te maken met wraaklust :-? WHAT THE FUCK gaat er in je hoofd om man.

DIKKE PLUS ÉÉN. Ik snap echt niet wat jouw probleem is de laatste tijd Ferry. En het zou ook helpen als je wat aan je Nederlands doet want sommige posts zijn echt onbegrijpelijk: 'vind ik je gedachten wederom beknopt'. Wat betekent dat man? Je bedoelt waarschijnlijk 'bekrompen'. En je moet niet gaan roepen om 'opbouwende kritiek' als je de kritiek van anderen af gaat zeiken.

haha... trieste reactie.. Vooral iemand zoald jij, lees goed kerel..
Dit is al je tweede niet begrijpende reactie op mijn nederlandse taal, die probleem ligt bij jou.
Gedachten wederom beknopt... je weet de betekenis van beknopt niet?? Zoek op in een woordenboek. En nee ik bedoelde ni bekrompen (als je de betekenis wist van het woord wist je ook wat ik ermee bedoelde).
Ook mijn afzeikerij volgens jou zou je kunnen oppakken als kritiek.
Maar oke... ik zal aan mn nederlands werken.. Mag jij werken aan begrijpend lezen.

en shaQ:
Maar goed.. je flamenco wannabe viel idd bij mij in het verkeerde keelgat.
Probeer maar eens flamenco te spelen dan praten we verder, en ja idd.. jou ""kritiek" was zo slap nadat je je aangevallen voelde, dus is het voor de hand liggend om te denken dat dit een vorm is van wraak..

Is koella je pimp ofzo? Krijg je als je in zijn favor post een stevige beurt in je anus? Voordat koella hier was deed je normaal en vond ik je een coole gast, maar nu ga je echt te ver met je walgelijke kontelikkerij.

Hoezo moet ik nu flamenco proberen te spelen? Kan ik anders geen kritiek geven? Ik kan niet alles spelen, maar ik kan wel degelijk de prof onderscheiden van de wannabe. Je gaat me niet vertellen dat je vindt dat koella lekker dynamisch flamingo ( ja flamingo want hij is een wannabe) speelt. En als je dat wel vindt ben je weer verdacht bezig en kan ik gewoon geen andere conclusie trekken dan dat je gewoon weer '' gepakt '' wil worden.

Scali
15 augustus 2005, 21:39
Is het tegenwoordig niet meer mogelijk om oprecht bewondering te hebben voor iemands muziek, zonder dat daar meteen homosexuele motieven aan ten grondslag liggen?
Kom op zeg, wannabe of niet, Koella heeft de moeite genomen om een stukje muziek te schrijven en dat met ons te delen, een beetje respect mag best wel. Misschien speelt hij Paco de Lucia er niet uit... maar aan de andere kant, wie wel? En is dat echt een vereiste voor een leuk muziekje? Lijkt me niet. Is het zo vreemd dat mensen dit een mooi muziekje vinden? Lijkt me niet. Dus waar deze discussie ook over moge gaan, volgens mij heeft het al lang niets meer met de muziek van Koella te maken. Kunnen jullie dat niet prive uitvechten ipv hier? Graag.

SL-3
15 augustus 2005, 21:54
Is het tegenwoordig niet meer mogelijk om oprecht bewondering te hebben voor iemands muziek, zonder dat daar meteen homosexuele motieven aan ten grondslag liggen?
Kom op zeg, wannabe of niet, Koella heeft de moeite genomen om een stukje muziek te schrijven en dat met ons te delen, een beetje respect mag best wel. Misschien speelt hij Paco de Lucia er niet uit... maar aan de andere kant, wie wel? En is dat echt een vereiste voor een leuk muziekje? Lijkt me niet. Is het zo vreemd dat mensen dit een mooi muziekje vinden? Lijkt me niet. Dus waar deze discussie ook over moge gaan, volgens mij heeft het al lang niets meer met de muziek van Koella te maken. Kunnen jullie dat niet prive uitvechten ipv hier? Graag.

Ga nou niet zo hypocriet doen. Je weet best waarom deze discussie heeft geleid tot wat het nu is. Ik heb een hekel aan dit soort moraalridder achtige posts die zaken ook nog eens verdraaien.

koella
15 augustus 2005, 22:04
Sl-3: Hoewel je slechts 1 stukje van mij gehoord hebt trek je wel erg veel conclusies. Het raakt echt kant nog wal. Je weet helemaal niets van me.

En die aanval op Fer..... Het komt zo wanhopig over!
Geen goeie argumenten dan maar een beetje grof liggen worden. Moeilijk om zo iemand serieus te nemen.

SL-3
15 augustus 2005, 22:23
Sl-3: Hoewel je slechts 1 stukje van mij gehoord hebt trek je wel erg veel conclusies. Het raakt echt kant nog wal. Je weet helemaal niets van me.

En die aanval op Fer..... Het komt zo wanhopig over!
Geen goeie argumenten dan maar een beetje grof liggen worden. Moeilijk om zo iemand serieus te nemen.

Trek geen conclusies over je algehele spel, alleen over dit stuk die je hier gepost hebt. Post eens iets waar wel dynamiek in zit zou ik zeggen.

Eerder dat Fer wanhopig is als iemand (negatieve) kritiek op jou geeft (net alsof jij zelf geen mond hebt om iets te zeggen). Ik kaats gewoon lekker de bal terug en ik vind het wel grappig allemaal.

koella
15 augustus 2005, 22:48
Als je zegt dat ik een wannabee ben, trek je wel degelijk een conclusie over mij, niet over het stukje.

Bovendien hangt er nu ergens in de lucht dat ik een flamenco gitarist zou willen zijn (wannabee). Dat is niet zo. Het is iets wat ik er een beetje bij doe. Gewoon gezellig een mopje flamenco.

Verder vind ik het logisch dat Fer zich kwaad maakt. Hij houdt van deze muziek, net als ik. Daarom zijn de grapjes die jij erover maakt hem in het verkeerde keelsgat geschoten, omdat ze een net iets te venijnige ondrertoon hebben.

SL-3
15 augustus 2005, 23:03
Ik ben inderdaad geen fulltime flamencogitarist.
Binnenkort zal ik wel iets posten met een "ik doe maar wat solo"
Mister chromatische(passing)tones!!
Maar ik moet weer ff op gang komen, ik heb door omstandigheden 4 weken geen gitaar kunnen spelen (vervelend he sl-3 ?)
De (slap)baspartij zal ik zelf inspelen. :cool:

Niet vervelend heb 4 weken gestoken in het verhuizen naar een nieuwe grotere woning 8-)

Hey Mr. theorie wat doe je nou eigenlijk voor werk en hoeveel verdien je nou met zo een conservatorium diploma? en hoe oud ben je?

Scali
15 augustus 2005, 23:06
...
"You have the right to remain silent. Anything you say can and will be used against you."

SL-3
15 augustus 2005, 23:10
...
"You have the right to remain silent. Anything you say can and will be used against you."

8-) 8-) 8-)

van puffelen
16 augustus 2005, 00:10
Hoi, ik heb de correcties voor je tussen haakjes gezet. Succes ermee.
Dan leidt dit topictoch nog ergens toe...


haha... trieste reactie.. Vooral iemand zoald jij, lees goed kerel..
Dit is al je tweede niet begrijpende reactie (is fout, want een reactie kan zelf niet begrijpen)
op mijn nederlandse taal, die probleem (moet zijn dat probleem) ligt bij jou.
Gedachten wederom beknopt... (beknopt kan niet in deze context)
je weet de betekenis van beknopt niet?? Zoek op in een woordenboek. En nee ik bedoelde ni (zal wel niet moeten zijn) bekrompen als je de betekenis wist van het woord wist je ook wat ik ermee bedoelde.
Ook mijn afzeikerij volgens jou zou je kunnen oppakken als kritiek.
Maar oke... ik zal aan mn nederlands werken.. Mag jij werken aan begrijpend lezen.

en shaQ:
Maar goed.. je flamenco wannabe viel idd bij mij in het verkeerde keelgat. (schoot in het verkeerde keelgat)
Probeer maar eens flamenco te spelen dan praten we verder, en ja idd.. jou (moet zijn jouw) ""kritiek" was zo slap nadat je je aangevallen voelde, dus is het voor de hand liggend om te denken dat dit een vorm is van wraak..

VHsologitarist
16 augustus 2005, 02:52
Hoi, ik heb de correcties voor je tussen haakjes gezet. Succes ermee.
Dan leidt dit topictoch nog ergens toe...


haha... trieste reactie.. Vooral iemand zoald jij, lees goed kerel..
Dit is al je tweede niet begrijpende reactie (is fout, want een reactie kan zelf niet begrijpen)
op mijn nederlandse taal, die probleem (moet zijn dat probleem) ligt bij jou.
Gedachten wederom beknopt... (beknopt kan niet in deze context)
je weet de betekenis van beknopt niet?? Zoek op in een woordenboek. En nee ik bedoelde ni (zal wel niet moeten zijn) bekrompen als je de betekenis wist van het woord wist je ook wat ik ermee bedoelde.
Ook mijn afzeikerij volgens jou zou je kunnen oppakken als kritiek.
Maar oke... ik zal aan mn nederlands werken.. Mag jij werken aan begrijpend lezen.

en shaQ:
Maar goed.. je flamenco wannabe viel idd bij mij in het verkeerde keelgat. (schoot in het verkeerde keelgat)
Probeer maar eens flamenco te spelen dan praten we verder, en ja idd.. jou (moet zijn jouw) ""kritiek" was zo slap nadat je je aangevallen voelde, dus is het voor de hand liggend om te denken dat dit een vorm is van wraak..


Who cares bij de hand manneke..

Dan leidt dit topictoch nog ergens toe... (vergeet die spatie dan ook niet, past deze zin volgens jou dan wel in de juiste context? Wat is het nut van je post?).
Niet al je correcties waren goed by the way, maar bedankt dat je mn NL corrigeert :wink:

Nu zal Luc-O het (misschien) wel begrijpen,




ShaQ:
Het interesseert me vrij weinig wat jij van mij vind.
Ik was een coole gast? en nu ik mijn mening geef voel je je aangevallen.
Jouw probleem.... Zo goed van puffelen? :wink: of puf je weer? haha




Maar goed.. weer ff ontopic want deze discussie tast dit topic aan (waarvoor mijn excuses aan koella).

SL-3
16 augustus 2005, 11:26
Pff verdraai mijn woorden niet. Je geeft geen mening; althans niet op de juiste manier. Je bent konten aan het likken en daar walg ik van.

SL-3
16 augustus 2005, 11:28
Hoi, ik heb de correcties voor je tussen haakjes gezet. Succes ermee.
Dan leidt dit topictoch nog ergens toe...


haha... trieste reactie.. Vooral iemand zoald jij, lees goed kerel..
Dit is al je tweede niet begrijpende reactie (is fout, want een reactie kan zelf niet begrijpen)
op mijn nederlandse taal, die probleem (moet zijn dat probleem) ligt bij jou.
Gedachten wederom beknopt... (beknopt kan niet in deze context)
je weet de betekenis van beknopt niet?? Zoek op in een woordenboek. En nee ik bedoelde ni (zal wel niet moeten zijn) bekrompen als je de betekenis wist van het woord wist je ook wat ik ermee bedoelde.
Ook mijn afzeikerij volgens jou zou je kunnen oppakken als kritiek.
Maar oke... ik zal aan mn nederlands werken.. Mag jij werken aan begrijpend lezen.

en shaQ:
Maar goed.. je flamenco wannabe viel idd bij mij in het verkeerde keelgat. (schoot in het verkeerde keelgat)
Probeer maar eens flamenco te spelen dan praten we verder, en ja idd.. jou (moet zijn jouw) ""kritiek" was zo slap nadat je je aangevallen voelde, dus is het voor de hand liggend om te denken dat dit een vorm is van wraak..

Hallo Koella.

koella
16 augustus 2005, 13:41
...
"You have the right to remain silent. Anything you say can and will be used against you."

Goeie raad Scali! Ik wacht wel een tijdje totdat ie weer naakt aan de ketting gelegd wordt.
En trouwens, Duty calls. De vakantie zit er op.

Doei, tot vlug!

van puffelen
16 augustus 2005, 17:36
Keurig ! ga zo door. Je ziet het als je maar probeert kom je een heel eind !

Sonno
16 augustus 2005, 21:25
Jongens...why can't we all get along :???:
Dit gaat echt helemaal nergens over...

koella
22 september 2005, 23:47
ahum..... :amp: