PDA

View Full Version : ik zoek goede koptelefoon voor mijn POD 2.0. Iemand advies?



rupke
12 augustus 2005, 12:45
Hoi,

Ik heb sinds een week de POD 2.0 van Line 6. en ben er nu al erg tevreden over. Wat ik nu nog mis is een goede koptelefoon (eigenlijk een studio koptelefoon) die het geluid van de patches van de pod 2.0 eerlijk weergeeft. Wa tik wil uitgeven is rond de 150 euro.

Kan iemand mij een goede koptelefoon aanraden.

Alvast bedankt

Groetjes Rupke

gvink
12 augustus 2005, 13:37
http://www.beyerdynamic.de/cms/typo3temp/pics/51a8a88475.jpg

Erg goeie (gesloten) koptelefoon, € 159 bij de feedback dus je budget...

on edit: sorry.. de DT 990 pro van BeyerDynamic

Bouke
12 augustus 2005, 14:16
Als je je patches 'eerlijk' wilt horen koop je een super koptelefoon (AKG24, Senheiser, Beyer, etc).

Als je je patches 'heerlijk' wilt horen koop je een koptelefoon die wat meet vintage, midderig oid. klinkt, kan best een wat simpelere goedkope zijn. Dit klinkt misschien wat raar, maar een koptelefoon kan wel eens té eerlijk zijn. Ik denk dat dit voor de POD2.0 wat minder op gaat dat voor de XT die wat 'scherper' klint van zich zelf.

Gewoon een aantal proberen, zit veel verschil in.

Bouke

EpiCenturiesAWAy
12 augustus 2005, 14:25
Ik snap eigenlijk niet waarom je zoveel geld zou uitgeven aan een koptelefoon :-? Mij maakt het niet uit hoe dat klinkt eigenlijk, het enigste dat uitmakt voor mij is hoe het klinkt op mn cab.

deedee
12 augustus 2005, 14:47
Ik snap eigenlijk niet waarom je zoveel geld zou uitgeven aan een koptelefoon :-? Mij maakt het niet uit hoe dat klinkt eigenlijk, het enigste dat uitmakt voor mij is hoe het klinkt op mn cab.

Pardon? :o

fullorder
12 augustus 2005, 14:54
Ik snap eigenlijk niet waarom je zoveel geld zou uitgeven aan een koptelefoon :-? Mij maakt het niet uit hoe dat klinkt eigenlijk, het enigste dat uitmakt voor mij is hoe het klinkt op mn cab.

mag het een 'st'je en een 'a'tje meer? ;)

prima goedkoop alternatief is de sennheiser hd202, 25 euri.

EpiCenturiesAWAy
12 augustus 2005, 15:12
Ik snap eigenlijk niet waarom je zoveel geld zou uitgeven aan een koptelefoon :-? Mij maakt het niet uit hoe dat klinkt eigenlijk, het enigste dat uitmakt voor mij is hoe het klinkt op mn cab.

Pardon? :o

Haha miereneuker :roll: Zo zeggen wij dat hier. En ja fullorder uitmaakt :)

Ik heb een philips SBC HP250 kost nieuw nog maar 13 euro denk ik en het geluid komt er toch goed genoeg uit voor mij :)

harrie-beton
12 augustus 2005, 15:26
ben een podxt user:

het klinkt erg goed op mijn Sennheiser HD565 (ooit 400 gulden) en ik kan er lang naar luisteren, prettige koptelefoon.

Ik heb ook sennheiser IE4 (122 euro) in-ear dat is na een uur een beetje jeuk maar de klank is goed.

Denk erom dat je van een kt eerder doof wordt omdat de geluiden directer bij je oor zitten.

rupke
15 augustus 2005, 08:40
Hallo allemaal

bedankt voor jullie reacties,

ik denk dat ik deze week maar eens richting feedback ga om het een en ander te beluisteren. Podje en gitaartje meenemen en luisteren maar.

Greetz Rupke

Phyrexian
16 augustus 2005, 11:20
De SONY MDR7506 is heel erg goed. Bij deze hoofdtelefoon verbleek elke andere; meer diepte, helderheid, warmte, ... De prijs is echter ook erg hoog; zo rond de 150 euro.

sugarfish
16 augustus 2005, 15:09
Als je je patches 'heerlijk' wilt horen koop je een koptelefoon die wat meet vintage, midderig oid. klinkt, kan best een wat simpelere goedkope zijn. Dit klinkt misschien wat raar, maar een koptelefoon kan wel eens té eerlijk zijn. Ik denk dat dit voor de POD2.0 wat minder op gaat dat voor de XT die wat 'scherper' klint van zich zelf.

Bouke

dit klopt als een tiet! +1
Zo'n SUPER koptelefoon (ik heb ook zo'n dure AKG) is meer voor gebruik bij recording en voor zang. Hij pikt alles eruit (bijgeluiden, oneffenheden). Als je gitaar speelt dan wil je gewoon een lekkere sound horen en dan bij je met goedkopere beter af.

Speeddemon
16 augustus 2005, 21:09
Ik heb zelf zo'n Beyer DT990 Pro, en die is me idd iets te eerlijk en te breed icm een guitar preamp modeller.

Overigens kun je dan het beste de prijsklasse 35-75 euro het beste aanhouden voor 'goed, maar toch mooi boven eerlijk'. Audio Technica heeft een paar modellen daarvoor.

harrie-beton
16 augustus 2005, 21:22
hihi
niemand geeft t zelfde advies

Speeddemon
16 augustus 2005, 22:56
Mwah, Bouke's, Sugarfish's en mijn adviezen hebben toch wel de zelfde strekking.