PDA

View Full Version : Grmbl... ik wil mijn SD's.. + foto's van de amberburst epi



renier
12 augustus 2005, 12:20
klaagmodus:

ik kan echt niet wachten tot de duncans voor mijn epi binnenkomen.. ik heb gisteren nog even op mijn RG gespeeld (waar al een JB inzit) en als je dat geluid vergelijkt met die stock epi-troep.. wauw!!! alsof mijn versterker ingepakt zat met ouwe vaatdoeken, en die eindelijk weggehaald zijn!

zit al 2 weken te wachten, en ga maandag 2 weken met vakantie, dus als ze er dan niet zijn... grmbl!!

nog even wat fotootjes van de epi:

http://members.home.nl/renierh/lp/helemaal.JPG

http://members.home.nl/renierh/lp/indoos.JPG

http://members.home.nl/renierh/lp/schuinHlinks.JPG

hier zat de slagplaat er nog op, die is inmiddels weg.. en dan dus een zebra SD JB in de brugpos en een zebra SD Jazz in de neckpos..

sonic_youth
12 augustus 2005, 12:31
Mooie gitaar, ik ga dr binnenkort ook een bestellen in het zwart. Mag ik vragen hoeveel je dr voor betaald hebt?

renier
12 augustus 2005, 12:41
Mooie gitaar, ik ga dr binnenkort ook een bestellen in het zwart. Mag ik vragen hoeveel je dr voor betaald hebt?

€ 405 inclusief verzendkosten, nieuw.

ik had hem ook in keulen kunnen halen, maar deze top is volgens mij nergens te krijgen, en daar was ik meteen verliefd op.

gekocht van een gozer uit overijssel, die haalde ze per partij uit duitsland. dit was ook de enig in die kleur die hij tot nu toe gehad had.

maar als je gewoon een zwarte wil, zou ik effe bij music productiv of musicstore kijken.

almarvk
12 augustus 2005, 12:59
Mooie top man!

Maar waarom zebra's? Gaat dat niet vloeken met de kleur?

Speeddemon
12 augustus 2005, 13:13
pssst... ik heb nog een nickel covered JB te koop.
5 euro forumkorting! ;-)

renier
12 augustus 2005, 13:35
Mooie top man!

Maar waarom zebra's? Gaat dat niet vloeken met de kleur?

nee hoor, pickupcovers etc. zijn creme, en de kop is zwart... kan heel goed..

en zebra's om de volgende redenen:

zwart: te veel les paul classic idee
nickel: te klassiek/bluesy
wit: vloekt
creme: te licht in totaal



pssst... ik heb nog een nickel covered JB te koop.
5 euro forumkorting! icon_wink.gif

tja, wil toch graag zebra, en ze zijn al onderweg en betaalt.. maar toch bedankt!

Speeddemon
12 augustus 2005, 14:15
HEy Renier, heeft die gozer er nog meer te koop?

Vind het zelf namelijk ook 1 van de mooiste finishes van Epi.

Heb op een zelfde gespeeld bij Van Gorp in Roosendaal (NB), en die was qua afwerking helemaal goed. Elementen konden idd beter (en intonatie/stemmechanieken waren ook niet je van het), maar goed, ik speelde over een Engl SE, en dat maakte veel goed. Die gitaar kostte 559...

rickert
12 augustus 2005, 14:18
wat een vette finish man :o

renier
12 augustus 2005, 14:20
HEy Renier, heeft die gozer er nog meer te koop?

Vind het zelf namelijk ook 1 van de mooiste finishes van Epi.

Heb op een zelfde gespeeld bij Van Gorp in Roosendaal (NB), en die was qua afwerking helemaal goed. Elementen konden idd beter (en intonatie/stemmechanieken waren ook niet je van het), maar goed, ik speelde over een Engl SE, en dat maakte veel goed. Die gitaar kostte 559...

helaas, hij had er ook maar 1. had wel nog een goldtop liggen voor 430 geloof ik.. maar das wel alweer 2 maanden geleden..

maar ik snap het niet: zie deze kleur niet terug op de website, vindt zelden ergens foto's ervan.. maar het is volgens mij geen limited edition.. :???:

renier
12 augustus 2005, 14:22
wat een vette finish man :o

merci.. ik was ook meteen verliefd.. weer eens wat anders dan ebony/honeyburst/cherryburst

tillens
12 augustus 2005, 18:00
en heeft die dude een site ofzo?

Chroxy
12 augustus 2005, 19:04
ik heb bij hem ook mijn gitaar gekocht

een epiphone les paul in honeyburst.. ik woon ook in maastricht en ben er naar toe gereden.. 7 uur in de auto op en neer :-(


ik dacht trouwens dat nog iemand van dit forum een gitaar gekocht had bij hem? Reel Big Fish ofzo?

grayfink
12 augustus 2005, 20:19
Deze knakker zeker:

http://www.marktplaats.nl/show_user_ads.php3?h=97be6caf1c7b4ed7f96bb1abadcad 2d7&ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Felektrgitaren%2F51074.htm% 3Fret%3D%252Fnieuw_zoek.php3%253Fq%253Depiphone%25 26g%253D%2526postcode%253D7881EM%2526distance%253D 50%2526submitq%253DZoek

renier
13 augustus 2005, 17:32
Deze knakker zeker

dat is hem volgens mij ja.




k heb bij hem ook mijn gitaar gekocht

een epiphone les paul in honeyburst.. ik woon ook in maastricht en ben er naar toe gereden.. 7 uur in de auto op en neer icon_sad2.gif


ik dacht trouwens dat nog iemand van dit forum een gitaar gekocht had bij hem? Reel Big Fish ofzo?


das toevallig ja..
leek me een geschikte vent..
erik heet hij geloof ik.

dus mocht iemand nog bij hem willen bestellen: go right ahead. ik heb zondagavond besteld, geld overgemaakt en had de gitaar woensdag in huis. hel snel en netjes dus.

overigens vertelde hij me wel dat hij nog een ebony had liggen voor 350, ook nieuw model met grovers erop.

jorrit
15 augustus 2005, 20:01
vette top man! zeker voor een epi...

maar uh hardenberg... daar woon ik man, bedoel je erik smulders?

renier
29 augustus 2005, 12:41
vette top man! zeker voor een epi...

maar uh hardenberg... daar woon ik man, bedoel je erik smulders?

geen idee, zou best kunnen, heb NAW gegevens even niet bij de hand.

overigens: duncans nog steeds niet binnen!!! is godverdegodver al 4 weken geleden besteld.. duurt echt fuckin lang!

renier
31 augustus 2005, 23:07
... mailtjes worden ook al niet beantwoord.. lekkere lui zijn dat daar.. en je hoort er nog wel zoveel goeds over. ik begin het idee te krijgen dat er iets niet helemaal lekker zit.

K*T!

ik wil die dingen NU!

pfew, dat lucht op..

EmgMaster
4 september 2005, 23:50
Maar kopen bij deze kerel kan dus geen kwaad, ik bedoel betrouwbaar enzo. Klinkt niet gek, een g-400 voor 299,- Zal eens contact opnemen

renier
6 september 2005, 12:59
Maar kopen bij deze kerel kan dus geen kwaad, ik bedoel betrouwbaar enzo. Klinkt niet gek, een g-400 voor 299,- Zal eens contact opnemen

nouja, ik heb er goeie ervaringen mee. maar 100% waterdicht is het natuurlijk nooit als je via het internet koopt. bij mij was hij in ieder geval snel en correct.


overigens: vandaag komen mijn elementjes eindelijk binnen!!! gisteren is de postbode al aan de deur geweest, maar ik was er niet, vanmiddag gaat mijn vriendin ze afhalen voor me.

meer dan 5 weken, en nog eens € 16,- inklaringskosten... pfew.. ik bedenk me nog wel voor ik weer iets in de usa bestel.. denk dat het volgende keer toch duitsland wordt! maar goed, de zebra's waren daar nog niet te krijgen..



ik heb voor mijn bestelling even geprutst met kisakae, en zoiets gaat het worden:

http://members.home.nl/renierh/lp/lpzebra.JPG


heeft wel iets, toch? eind van de week ga ik ze erin zetten, meteen even topkam vervangen, hals afstellen en intoneren, en dan zal ik wat fotootjes en soundclips posten!

renier
6 september 2005, 13:00
Maar kopen bij deze kerel kan dus geen kwaad, ik bedoel betrouwbaar enzo. Klinkt niet gek, een g-400 voor 299,- Zal eens contact opnemen

nouja, ik heb er goeie ervaringen mee. maar 100% waterdicht is het natuurlijk nooit als je via het internet koopt. bij mij was hij in ieder geval snel en correct.


overigens: vandaag komen mijn elementjes eindelijk binnen!!! gisteren is de postbode al aan de deur geweest, maar ik was er niet, vanmiddag gaat mijn vriendin ze afhalen voor me.

meer dan 5 weken, en nog eens € 16,- inklaringskosten... pfew.. ik bedenk me nog wel voor ik weer iets in de usa bestel.. denk dat het volgende keer toch duitsland wordt! maar goed, de zebra's waren daar nog niet te krijgen..



ik heb voor mijn bestelling even geprutst met kisakae, en zoiets gaat het worden:

http://members.home.nl/renierh/lp/lpzebra.JPG


heeft wel iets, toch? eind van de week ga ik ze erin zetten, meteen even topkam vervangen, hals afstellen en intoneren, en dan zal ik wat fotootjes en soundclips posten!

Sliver
6 september 2005, 14:39
ziet er netjes uit ja...alleen die headstock :razz:

renier
6 september 2005, 15:54
ziet er netjes uit ja...alleen die headstock :razz:

lolbroek.. tja, een "echte" koop ik nog wel eens. momenteel vind ik bang for the buck gewoon iets belangrijker. er moet ook nog een goeie buizenbak komen.

trouwens, laten we de zaken nu niet overdrijven. als je €1000 meer gaat betalen ALLEEN voor de headstock, moet je je ook eens af gaan vragen of je nu gitarist of verzamelaar bent. als ik er ooit een koop is dat voor de algehele kwaliteit.. niet omdat wij zo geindoctrineerd zijn wat betreft de gibson headstock.

Sliver
7 september 2005, 12:25
ik geef je helemaal gelijk hoor. Die Epiphones kunnen er echt wel goed uitzien en leuk klinken. Ik vind die headstock ook echt niet lelijk, maar die van de Gibsons zijn gewoon net iets mooier imho. Komen er foto's van het uiteindelijke resultaat?

renier
8 september 2005, 11:04
ik geef je helemaal gelijk hoor. Die Epiphones kunnen er echt wel goed uitzien en leuk klinken. Ik vind die headstock ook echt niet lelijk, maar die van de Gibsons zijn gewoon net iets mooier imho. Komen er foto's van het uiteindelijke resultaat?

merci beaucoup!

ja, ik vindt een gibbie headstock ook mooier, maar goed, komt nog wel eens.

ik heb de pups er gisteren ingezet, maar was zo bekaf (voor het werk 2 dagen achter elkaar op en neer naar vlissingen) dat ik het niet meer voor elkaar kreeg om in die wirwar van draden alles netjes te solderen. na 3 keer mijn klauwen gebrand te hebben aan een hete soldeerbout ben ik maar met een biertje voetbal gaan kijken. ik breng hem vanmiddag wel even naar de gitaarboer, ieder zijn vak ;)

pups zitten er wel al in, en dat ziet er echt retestrak uit. zoals het hoort, creme aan beide kanten aan de buitenkant. kleurt echt supermooi met de amberkleurige burst. als hij terugkomt van de gitaarboer post ik wel eens wat foto's..

nickbongers
8 september 2005, 20:55
een erg!!! mooie finish.. ben jaloers :D