PDA

View Full Version : Humbucker vervangen



seraphim
12 augustus 2005, 11:34
Hoihoi

Ik heb nu een Ibanez RT met 2 single coils en 1 humbucker. De humbucker bevalt me niet zo goed dus ik wil hem gaan vervangen.
Dus nu komt de vraag :D
Welke humbucker zal ik er in laten zetten, ik speel vooral Ska in stijl van Reel big fish en Sublime en ik speel hardrock zoals Rage against the machine, Nirvana en System of a down.
Dus wat te doen?

seraphim
12 augustus 2005, 11:42
ojah en ik heb een Boss Turbo distortion en ik ben van plan een ook een Boss metalzone te kopen. Dat is dus mijn distortion unit^^

Speeddemon
12 augustus 2005, 14:33
ik zou je ECHT die Metalzone koop afraden, ZEKER als je van plan bent er een goed element in te zetten.

qua metalpedalen ben je beter af met een Digitech Metal Master, Rocktron Metal Planet of een 2e hands Zoom Driver 5000 (staat nu 1 op marktplaats).

maar voor RATM en Ska raad ik je sowieso af een metaldistortion te kopen. Ik weet niet of je over een (goede) buizenversterker speelt, maar dan is een boost/overdrive veel interessanter.

qua elementen, tja, ga eens luisteren op www.seymourduncan.com Die hebben tig mp3's van al hun elementen.

Persoonlijk vind ik de JB erg o.k. , en afgaande op de samples lijkt me de SH-11 Custom Custom ook supervet. Ideaal wanneer je clean en scheur goed moet hebben. t probleem met high output humbuckers (Invader, Distortion) is dat ze clean vaak ruk klinken.

seraphim
12 augustus 2005, 18:14
ik wou de metalzone kopen omdat ik (was ik vergeten te vertellen) veel metallica speel en veel eigen werk in metal stijl...
en aangezien ik heel veel positieve dingen over de metalzone had gehoord dacht ik dat dat een goede keus was.
Maar als het alleen maar om het distortion geluid gaat, is de dimarzio super distortion dan een goede keus?

seraphim
12 augustus 2005, 18:20
Ik speel op een hele dure Roland keyboard versterker die mijn vader nog ergens had staan :razz: Hij klinkt goed alleen er zit dus wel geen overdrive op.

Speeddemon
12 augustus 2005, 18:47
PAS OP!

Keyboard versterkers zijn namelijk lineair! Gitaarversterkers niet!

Als je hier een gemiddeld distortionpedaal voor zet, klinkt het ontzettend krasserig! (zeker met een metalzone).

Je kan paar dingen doen:
1) (verkoop die amp en) koop een gitaarversterker, waar distortion inzit (Roland Cube 30, Vox AD30VT. €200-250)

2) koop een goeie EcHTE buizenoverdrive/distortion. H&K Tubefactor, Radial Tonebone Hot British...

Ik speel zelf ook veel metal, en dan nog raad ik je de metalzone af. Deze klinkt leuk thuis, maar zodra je er meer mee wil doen (optreden, meer sounds) haakt ie af. Wat dat betreft is de Line6 UberMetal (even duur) veel beter, aangezien deze ook met weinig gain lekker klinkt voor (classic) rock.

Maiden Michiel
13 augustus 2005, 10:23
Metalzone: NIET doen, tenzij je enkel ruisherrie wilt maken.

Satriani
13 augustus 2005, 11:57
Als je uiteenlopende stijlen speelt kan je beter voor modeling gaan denk ik hoor :-?
En zeker als je een beperkt budget hebt
Als me pc gemaakt is zal ik is soundclips van de vox erop zetten
Metal gaat er ook zeker op hoor en zeker metallica

Mike