PDA

View Full Version : gibson les paul incl versterker etc marktplaats (quilt top)



fred dons
12 augustus 2005, 08:57
weet iemand toevallig welk merk deze gitaar echt is ?

(deze heeft parel moer inleg op de nek terwijl de echte plastic (pearloid) heeft, verder zitter er alleen 1 toon en 1 volume ipv 2 v en 2 t)

ook lijkt de shape van de body niet helemaal te kloppen maar dat kan aan de foto's liggen

tis verder een prachtige gitaar om te zien maar ik ben benieuwd wat het echt is (volgens de verkoper heeft de body ook parelmoer maar dat kan ik niet vinden)

EmgMaster
12 augustus 2005, 11:16
link??

Floris1984
12 augustus 2005, 11:20
Deze is het gok ik:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/51465.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fm%3D0%26d%3D1%2 6show_thumbnails%3D1%26q%3Dgibson%26g%3D%26postcod e%3D%26distance%3D%26b%3D0

fred dons
12 augustus 2005, 11:22
sorry het lukt me niet te linken vanaf www.markplaats.nl

de gitaar staat onder muzieken en instrumenten/gitaren/electrisch

titel Aangeboden:GIBSON Les Paul gitaar incl. versterker/standaard/koffer

fred dons
12 augustus 2005, 11:25
klopt, alleen ik krijg die link niet in mijn browser te zien :-(

Cubensis
12 augustus 2005, 11:28
klopt, alleen ik krijg die link niet in mijn browser te zien :-(

gewoon ergens op de pagina rechtermuisknop klikken> eigenschappen> daar zie je de link> selecteren> ctrl+c> in je post hier ctrl+v en tadaa ;)

Floris1984
12 augustus 2005, 11:28
Volgens mij weet de verkoper niet al te veel van gitaren;

"Unieke van dit gitaar is dat de klankkast is afgewerkt met parelmoer."

Zou hij daarmee de binding bedoelen???


Fred: je moet met rechts op de link van de advertentie klikken (dus als je op de pagina bent met al de andere advertenties er nog bij) en dan 'eigenschappen/properties'.

fred dons
12 augustus 2005, 11:31
bedankt ! (aan beide posters)

en inderdaad geen parelmoer op de body (ook niet bij de binding te zien trouwens)

Orpheo
12 augustus 2005, 11:34
het lijkt wel op een les paul van gibson, maar tis t toch NET niet......kweenie wat t is....

daarnaast; het kan wel hoor, een gibson LP met parelmoer inleg. de elegant heeft het bv (dan is t wel abalone. FUCKIN lelijk in het echt, vind ik, maar sommige mensen kicken erop ofzo...) maar goed.

kweenie....deze gitaar klopt niet helemaal....




ofzo :razz:

fred dons
12 augustus 2005, 11:39
inderdaad de elegant heeft abalone dus iets anders dan perloid kan wel (de custom heeft ook echt parelmoer) maar deze heeft een aantal dingen die "niet kloppen" :-?

maarten69
12 augustus 2005, 14:51
het lijkt wel op een les paul van gibson, maar tis t toch NET niet......kweenie wat t is....

daarnaast; het kan wel hoor, een gibson LP met parelmoer inleg. de elegant heeft het bv (dan is t wel abalone. FUCKIN lelijk in het echt, vind ik, maar sommige mensen kicken erop ofzo...) maar goed.

kweenie....deze gitaar klopt niet helemaal....




ofzo :razz:

komt het omdat hij maar 1 treble en 1 volume knop heeft...? misschien is het wel een overgespoten special epi :P

Jax
12 augustus 2005, 14:54
het lijkt wel op een les paul van gibson, maar tis t toch NET niet......kweenie wat t is....

daarnaast; het kan wel hoor, een gibson LP met parelmoer inleg. de elegant heeft het bv (dan is t wel abalone. FUCKIN lelijk in het echt, vind ik, maar sommige mensen kicken erop ofzo...) maar goed.

kweenie....deze gitaar klopt niet helemaal....




ofzo :razz:

komt het omdat hij maar 1 treble en 1 volume knop heeft...? misschien is het wel een overgespoten special epi :P

Hehe, als Fred Dons hem zou kopen en erachter zou komen dat het om een epi special ging, zou die uit schaamte de komende paar maanden zijn gezicht niet meer op dit forum laten zien :)

Orpheo
12 augustus 2005, 14:54
het lijkt wel op een les paul van gibson, maar tis t toch NET niet......kweenie wat t is....

daarnaast; het kan wel hoor, een gibson LP met parelmoer inleg. de elegant heeft het bv (dan is t wel abalone. FUCKIN lelijk in het echt, vind ik, maar sommige mensen kicken erop ofzo...) maar goed.

kweenie....deze gitaar klopt niet helemaal....




ofzo :razz:

komt het omdat hij maar 1 treble en 1 volume knop heeft...? misschien is het wel een overgespoten special epi :P

nee, dat is t niet (ja, ook. maar niet wat ik bedoel) tis gewoon..... nja, never mind

Quink
12 augustus 2005, 14:59
weet iemand toevallig welk merk deze gitaar echt is ?


Dit staat er in de advertentie:


Uniek electrische gitaar van het bekende merk GIBSON. Het gaat om een LES PAUL gitaar. Gitaar is naar eigen ontwerp, gebouwd door Paul Armstrong in Utrecht.

Zou het mogelijkerwijs een gitaar kunnen zijn die gemaakt is door een gitaarbouwer genaamd Paul Armstrong uit Utrecht? :???: Of zeg ik dan iets heel raars? :???:


:razz:

fred dons
12 augustus 2005, 15:11
nee hoor alleen stond dat eerst niet in de advertentie

plus een advertentie met de titel Gibson Les Paul en de zin: Uniek electrische gitaar van het bekende merk GIBSON
doet toch iets anders vermoeden :wink:

zoals je bij de eerste post kunt zien betwijfelde ik dat het een gibson was door de inleg en de knoppen maar vroeg ik me dus af wie het echt gebouwd heeft (ik vind het nog steeds een mooie gitaar btw)

Quink
12 augustus 2005, 15:36
nee hoor alleen stond dat eerst niet in de advertentie


Oh, tuuuuurlijk..............



:wink: :-D

fred dons
12 augustus 2005, 16:13
he ik heb alleen een bril omdat het stoer staat ja ! 8-)

(en die grote gele dingen op de snel weg zijn bussen :D )




blijft nog steeds dat hij 2 keer gibson noemt (of 3 keer als je de koffer meetelt)

Quink
12 augustus 2005, 16:29
:-D

Ja. je hebt wel gelijk hoor, het is, in het gunstigste geval, een beetje ongelukkig opgestelde advertentie. Als ik een wantrouwiger persoon zou zijn zou ik zeggen dat deze verkoper de advertentie bewust dubbelzinnig heeft opgesteld in de hoop dat hij de gitaar eerder kwijt is. Hoe mooi gemaakt en hoe duur ook, ik heb het idee dat custom gebouwde gitaren niet zo heel erg hard lopen tweedehands. Dan kun je beter een echte Gibson hebben.

bat
13 augustus 2005, 17:54
:-D

Ja. je hebt wel gelijk hoor, het is, in het gunstigste geval, een beetje ongelukkig opgestelde advertentie. Als ik een wantrouwiger persoon zou zijn zou ik zeggen dat deze verkoper de advertentie bewust dubbelzinnig heeft opgesteld in de hoop dat hij de gitaar eerder kwijt is. Hoe mooi gemaakt en hoe duur ook, ik heb het idee dat custom gebouwde gitaren niet zo heel erg hard lopen tweedehands. Dan kun je beter een echte Gibson hebben.
Een gitaar die geadverteerd wordt als "Een echte Paul Armstrong Les Paul-achtige gitaar" verkoopt inderdaad stukken minder snel dan een "GIBSON Les Paul gitaar".

Vooral omdat je bij een Gibson Les Paul min of meer precies weet wat je koopt en bij Paul Armstrong denkt "wie is dat? En kan ie eigenlijk wel een beetje goed gitaren bouwen of ziet het er alleen maar mooi uit?".

Ik vind ook dat de verkoper iets te vaak spreekt over een GIBSON Les Paul.