PDA

View Full Version : Marshall JCM 900 50w



Deftonic
12 augustus 2005, 06:13
Hallo,

Ik weet niet of dit een spam is... maarrrrr op marktplaats zag ik een advertentie staan. Marshall JCM 900 te koop.

Ik heb zelf momenteel een Marshall Valvestate VS100R, een combo. Ik wil een buizenversterker, van Marshall ook.. daar ligt mijn smaak.. eigk bij MESA maar die zijn onbetaalbaar voor mij.

Hoeveel is dat ding waar denken jullie tweedehands.. ik heb er echt weinig verstand van, wat zou een goede deal zijn?

Gr

Agent_Smith
12 augustus 2005, 08:22
ongeveer 400 euro.

FNaRK
12 augustus 2005, 09:24
heb mijn JCM900 top (de 100 watt versie) vorige week voor 500 euro verkocht ..

taylor
12 augustus 2005, 10:17
ligt aan de staat maar wel zo,n 450 a 650+ euro.boven de 700 zou ik niet gaan..

AART
12 augustus 2005, 11:09
ligt aan de staat maar wel zo,n 450 a 650+ euro.boven de 700 zou ik niet gaan..

way te duur.

maximaal 500.

en er staan enkele mesa's op gitaarmarkt van 500

studio .22 en dat soort dingen.

vulvasonic
12 augustus 2005, 15:44
www.Tools4tones.nl ; da's een winkeltje in Nijmegen waar ze tweede hands apparatuur verkopen. Daar staan er momenteel een paar te koop. Je moet er rekening mee houden dat je daar altijd iets meer betaald dan waar je ze op de particuliere markt voor kunt krijgen.

Ik heb mijn JCM-900 50 watt top vorige maand verkocht voor 450 euri.

Rubber Soul
12 augustus 2005, 22:33
Inderdaad €400-500, gebruikte JCM-900's komen zeer regelmatig voorbij op de diverse 2e hands-sites dat drukt de prijs ook enigszins...

[off the record]Ik ken je budget niet maar als je rond de €600 uit kan geven zou je ook een DSL-50 kunnen overwegen [/off the record]

Deftonic
13 augustus 2005, 01:43
Bedankt... de eigenaar heeft 500 euro in gedachten. Mijn budget ligt rond de 500 euro. Maar voor een goede Mesa buizen deal dan wil ik ervoor gaan.

Maar het is wel 50 watt.. wordt dat een probleem later met optredens enzo? Volgens mij kan ik gewoon beter verder kijken?

Bedankt voor de tips trouwens :)

AART
13 augustus 2005, 01:46
met 50 watt kan je pinkpop platkrijgen


aan een 20 watt buizenamp heb je al zat.

Hubrecht
13 augustus 2005, 03:02
Ja 50 watt buizen is genoeg, lager zou ik niet gaan...tijdens oefensessies heb ik m'n 50-watt buizentop op 8,5 (van de 11, hehe) staan..live is 50 watt ook perfect..je kan je amp toch lekker flink opendraaien en dus lekker laten klinken zonder dat het overdreven hard is :)

taylor
13 augustus 2005, 10:02
mij waarde berkening was meer een soort gemiddelde ik heb niet gezegt dat die 650 euro moet gaan neerleggen voor jcm900

maar voor 1 die helemaal mint is is dat niet eens zo gekke prijs als die toch tig jaar houd verdient het zich zelf terug.
dus afhankelijk van de staat...

Droffie
15 augustus 2005, 00:26
tijdens oefensessies heb ik m'n 50-watt buizentop op 8,5 (van de 11, hehe) staan..live

Je oren zullen je dankbaar zijn over een paar jaar (hehehe). Mijn JCM900 klonk ook zo lekker op standje 9 en met optredens kon die lekker nog harder.

Ik lig soms uren te luisteren naar de constante piep in mijn oren :-?

robzilla
15 augustus 2005, 00:31
Jah, ik heb een JCM800 50 watt en die staat ook altijd wel rond de 8 met de master en de kanalen rond 6-7. Ik heb altijd het idee dat mijn amp helemaal niet zo hard gaat, klopt dat vergeleken met andere amps?

Ik heb trouens ook een piep in mn oren, maar die was er al voor dat ik de JCM kreeg :(

Droffie
15 augustus 2005, 00:35
Ik heb altijd het idee dat mijn amp helemaal niet zo hard gaat, klopt dat vergeleken met andere amps?

Zie je eigen antwoord beneden...


Ik heb trouens ook een piep in mn oren, maar die was er al voor dat ik de JCM kreeg :(

Wellicht heeft je gehoorbeschadiging er wat mee te maken :wink:

robzilla
15 augustus 2005, 00:39
Ik heb geen problemen met het horen van zachte geluiden, helemaal niet. Mijn piep hoor ik ook vaak niet meer, ik ben er aan gewend.

Ik speel nu wel met op maat gemaakte oordoppen, dempen 20dB.

Hebben versleten buizen invloed op het volumeniveau?

Deftonic
15 augustus 2005, 01:38
Heey.. ik kan ook een studio 22+ krijgen voor rond de 500... welke zal ik doen?? Marshall of Mesa? ik ken de studio 22+ niet.. nog nooit gehoord...

Welke komt er beter uit?

jorrit
17 augustus 2005, 17:44
k heb de mesa nog nooit gehoord maar vind die marshall 900 een onding. zal voor de mesa gaan...

Deftonic
18 augustus 2005, 00:03
Ik heb de mesa gekocht.. ECHT MOOI DING.. wat een geluid.. heel anders dan een marshall.. morgen lekker de tijd nemen en losklooien met dat ding ! YEAH !!

jorrit
18 augustus 2005, 13:10
gefeliciteerd man! mesa is mooi spul, k wacht zelf nog op een mesa single rectifier :-D

kun je wat meer vertellen over het geluid etc?

Deftonic
18 augustus 2005, 22:14
YEAH tnx man.. het geluid is echt mooi.. vooral clean klinkt ie echt goed.. zuiver.. en dat ding is echt oerhard !! 22 watt maar echt.. wat een kracht..

Je kan er echt mooi jazzgeluid eruit halen.. maar ik ben er nog steeds mee bezig.. ik had vandaag weinig tijd.. ik was laat thuis.. ik wilde de buren met rust laten :D

Er zit een volume knop op.. daarnaast master en master lead..een pedaaltje om te switchen tussen clean en lead zeg maar. Dit ding klinkt echt vol.. dikke distortion zit eraan.. goed geluid..echt heldere clean geluid.. Er zit reverb en presence gebeuren erop om het geluid een lekker tintje te geven..

Morgen lekker vroeg vrij.. dan gaat iedereen eraan in de buurt.. ik ga het verder uitproberen..ik ga ff mijn geluid zoeken :D

srv-man
18 augustus 2005, 22:35
Ha, toch wel heel wat anders dan de JCM900! Maar clean heeft de JCM900 niet heel veel te bieden, wat dat betreft is de Mesa veelzijdiger. Bovendien heb je nog de eq.
Leuke amp hoor, veel plezier ermee.

Gr, Theo

AART
18 augustus 2005, 22:56
Damn, ik krijg zo nog GAS van dat ding.

Ze zijn ook zeer betaalbaar. :)

Deftonic
22 augustus 2005, 18:11
Heyy dat originele pedaal van de mesa.. als ik daarmee switch tussen clean en lead.. ik bedoel.. dat ding swtichT kut.. je hoort echt krak tijdens de overgang in het geluid en het pedaal. Het is zo'n klik ding.

Kan ik daar een andere switch voor gebruiken.. een switch die soepel switcht tussen kanalen? en ja welke switch?

nla0079
22 augustus 2005, 18:20
Ik wil een buizenversterker, van Marshall ook.. daar ligt mijn smaak.. eigk bij MESA maar die zijn onbetaalbaar voor mij.
My two cents: als je smaak "eigenlijk" bij Mesa ligt moet je geen Marshall kopen - 't zijn per definitie twee totaal verschillende beesten. Je hebt dus twee keuzes: ervan uit gaan dat je nooit een Mesa zal kunnen betalen (slecht uitgangspunt, vind ik zelf), die Marshall kopen en - tenzij je het leert appreciëren - het risico lopen dat je nooit echt het geluid zal hebben dat eigenlijk wilde; of doorsparen - zo'n gigantisch prijsverschil is't nu ook weer niet, toch ?
EDIT: ha, had je laatste post nog niet gezien ! Volgens mij heb je "the right thing" gedaan - die Studio 22 is echt wel goed (en kan loeihard :wink: ). Veel plezier ermee !

Mr.Bluesbreaker
22 augustus 2005, 18:24
Boss heeft van die universele trapdoosjes, kosten niet zoveel. Je hebt de "latched" en de "unlatched", waarmee je met een instrumentkabeltje op de meeste amps tussen kanalen kan switchen. De ene versie was volgens mij de "pianosustainer" versie zoals ik het noem: om hetgene te switchen moet je het ingedrukt houden, als je het loslaat pakt ie weer het andere. De andere versie is drukken en switchen.

Deftonic
22 augustus 2005, 18:40
die dingen switchen wel soepel enzo toch? : D dan ga ik ff op marktplaats neuzen

AART
22 augustus 2005, 18:59
kraken ligt meestal niet aan de sqitch maar aan verouderde relaytjes dacht ik, moet je ff laten vervangen bij een tech.

Deftonic
25 augustus 2005, 22:17
Hey, ik ben op zoek naar een speakerkast 8 ohm ofzoiets.. voor de Studio. Ik heb gelezen qua reviews dat Marshall het mooiste klinkt over de Mesa?

Wat vinden jullie ervan? zijn er verschillen in speakerkasten ?

vester86
25 augustus 2005, 23:17
er zijn hele grote verschillen in speakerkasten, en dat zit um voornamelijk in het aantal speakers en het type, maar om de verschillen te horen zul je ze echt naast elkaar moeten beluisteren. ik kan hier vertellen tot ik een ons weeg over speakers, daarmee weet je nog niet goed hoe ze klinken
ook klinkt iedere kast anders over een andere versterker.de ene speakerkast klinkt echt super bij de ene versterker, maar kut bij de ander.dat zul je dus echt moeten proberen

Deftonic
25 augustus 2005, 23:39
Hmm binnenkort feedback maar weeres overvallen... ik wil het wel op marktplaats kopen.. veel goedkoper.. maar waar moet ik op letten..qua merk type speakers?