PDA

View Full Version : advies over aanschaf klassiek gitaar, mbt houtsoort, klank,



demian_24
4 september 2002, 20:57
Ik ben van plan een klassieke gitaar aan te schaffen van rond de 500 euro. Ik kan echt elk goed advies gebruiken. Weet ook iemand een goede website waar bruikbare informatie kan vinden?

guitarmusicman
6 september 2002, 18:18
echt klassiek of western?..
het beste kan je langs de dealer, als ie een beetje goed is kan die genoeg eerlijke en goede informatie kwijt. Ga je voor een western en heb je een aardig budget maar niet enorm veel geld zou ik voor een seagull gaan. In klassieke gitaren heb ik niet veel ervaring..

succes verder!

Kjiratsiekoedel
6 september 2002, 18:28
Voor €500 moet je volgens mij wel een massieve gitaar kunnen kopen.

Maar verder kan ik niet veel vertellen.

Leen Kap
7 september 2002, 16:17
Koop het septembernummer van De Gitarist daar staat een test in van 5 klassieke gitaren van bekende merken (Rodriguez, alhambra, Azahar, Prudencio en Esteve) die allemaal rond de €500 kosten. Verder worden ook de goedkopere broertjes van deze gitaren (allen rond de €250) bekeken. In de conclusie wordt geadviseerd ook naar Yamaha te kijken met als tip: niet alle goede klassieke gitaren komen uit Spanje.
Verder nog een aardige noot van de schrijver: spel op een klassieke gitaar geen slaggitaar want dat geeft zo'n Urbanus-effect. 't Is maar dat je het weet!