PDA

View Full Version : Dennis van Leeuwen (KANE) en VHT ?!?!



the sure thing
12 augustus 2005, 01:01
Zojuist bij de try-out van KANE in Paradiso geweest (kicke concert!!!) en wat schetst mijn verbazing?!?! Al zijn BOGNER meuk is weg en er staat weer een triple rectifier en 4x12 en.... 2x een VHT top met 2x een 1x12 cabinetje van Marshall (waarschijnlijk de 1912)!!!! Ik vond het geluid er niet mooier op geworden!!! Heeft iemand Dennis/KANE in deze set-up ook gehoord? Ik vind het een vreemde keuze, omdat VHT niet bekend staat voor z'n retro-geluiden...

cosmos
12 augustus 2005, 07:27
Dennis speelt al lange tijd op VHT hoor, zie ook www.haarguitars.nl.
Of z'n geluid is verbeterd kan ik niet zeggen, ik vind hem persoonlijk sowieso niet zo'n ongelooflijk bijzondere gitarist..

marc_o
12 augustus 2005, 10:47
Speelt inderdaad al heel lang op VHT, maar niet op die highgain modellen.
En het is een prima gitarist.

cosmos
12 augustus 2005, 14:09
Tuurlijk, het is echt wel een prima gitarist, maar ik word er zelf niet warm of koud van ofzo.

prs
12 augustus 2005, 14:21
Bij kleinere gigs speelt hij denk ik over die 1912 cabinets. die zijn nog uit de tijd van de Marlboro Flashback tours. Of je paradiso nu een kleine gig kunt noemen is maar de vraag. Vorige week bij het concert op het Pampus eiland speelde hij ook met enkel zijn VHT Pittbull 45 en zijn 1912 cabinet.

Zie hier:

http://www.all-kane.com/verslag/30/l18.jpg

Ik denk dat hij bj hele grote gigs, zoals morgen Almere strand, wel zijn normale setup zal gebruiken.
Wat de reden voor de afwisseling in zijn setup is......geen idee. :???:

Dit gebruikt hij normaal altijd bij live concerten.

http://www.purpleguitars.com/kaneimages/gear/dennis_amps.jpg

spanky_franky
13 augustus 2005, 13:14
te bruut :o

Debaser
13 augustus 2005, 13:25
inderdaad een mooie opstelling...

the sure thing
13 augustus 2005, 17:02
... wie is die dude achter Dennis? Heeft ' ie een eigen gitaarzaak in Den Haag?

stratokai
13 augustus 2005, 17:17
... wie is die dude achter Dennis? Heeft ' ie een eigen gitaarzaak in Den Haag?

Werkt volgens mij bij PurpleGuitars inderdaad in Den Haag/Scheveningen
Of die zaak van hem is weet ik niet.

robzilla
13 augustus 2005, 17:38
http://www.purpleguitars.com/kanepages/dennis.html

robzilla
13 augustus 2005, 17:38
http://www.purpleguitars.com/kanepages/dennis.html

Philippe
13 augustus 2005, 20:12
Goeiemorgen

the sure thing
13 augustus 2005, 20:14
... hij was ook bij het optreden in Paradiso. Hij bracht en haalde alle gitaren bij Dinand Woesthof. Minder leuk: Dinand brak een snaar van een akoestische gitaar en smeet de gitaar (met de hals naar voren!!!) letterlijk naar die man terug. Daar wordt je niet blij van, want volgens mij had Dinand die gitaar van hem geleend... :cry:

Bl44t44p
13 augustus 2005, 20:56
http://www.purpleguitars.com/kanepages/dennis.html

Mooie collectie heeft ie hoor :o

Ik krijg eigenlijk steeds meer sympathie voor Dennis, en daar draagt Kane's nieuwe album Fearless ook zeker aan bij :cool:

guitartub
13 augustus 2005, 21:30
Die 'dude' is Arwin Wensveen, vroeger eigenaar van The Guitarman in Den Haag, wat echter een roemloze dood is gestorven.
Werkt dus idd bij Purple guitars van de fam. Franse (die van de trouwauto's en Bennie's fiftees) met dus een voorliefde voor vintage (NIET het merk) guitars. Zij hebben bijvoorbeeld een collectie Gretsch gitaren om van te smullen. Arwin is ook een prima gitarist die in de band van Maroen Franse speelt.

Rubber Soul
13 augustus 2005, 21:35
Hij komt me idd. bekend voor...zat 'The GuitarMan' niet recht tegenover Rockpalace? Ik ben er een paar keer geweest en kan mij herinneren dat hij o.a. de hele Koch-lijn had en veel 'vintage' spul.

guitartub
13 augustus 2005, 21:41
Klopt,

Is daarna verhuist naar het Westeinde (op het hoekje waar eerst radio modern zat) en toen ging het fout.

cosmos
14 augustus 2005, 17:39
Even terug on-topic, Dennis speelde gisteravond met links 2 1x12 Marshallkastjes op elkaar, daarnaast een rack met o.a. G-Force en enkele VHT toppen, en daarnaast de Mesa/Boogie top en box.
Wel een erg vet geluid hoor, en een erg goede show! (ook een mooie collectie aan gitaren waar hij gedurende zo'n avond op speelt!)

Daniël_san
14 augustus 2005, 17:43
hij speelt volgens mij over een roadking trouwens 8-)

tillens
14 augustus 2005, 20:22
Ik was er gister ook bij almere, en ik vond zijn gitaarsound niet echt je van het, stond een voxstack, mesastack, en een orange stack, wat ik kon zien. gretsch, tele en strat gezien. rain down on me vond ik een aanfluiting qua sound en waar Bosman zijn racktom is gebleven , i don't know, maar die heeft ie wel nodig...

cosmos
14 augustus 2005, 20:23
vox en orange is van Dinand!

tillens
14 augustus 2005, 20:34
ow sorry :oops:

























































dan had hij ook een kut geluid

sorry maar ik vond het gister echt gewoon qua sound voor een rockband niet heavy genoeg het was allemaal net niet...

pol
14 augustus 2005, 23:20
Zie hier:

http://www.all-kane.com/verslag/30/l18.jpg



wat voor micro staat daar voor die gitaarbox ?

robert-gitarist
14 augustus 2005, 23:34
Ik wil wel eens dat pedalenbakkie van die man zien..volgens mij heeft ie ook nog wel aardig wat spul erop liggen 8-)

ieme
15 augustus 2005, 02:05
Dat is arwin rensveen, werkte eerst bij Guitarman, maar dat is samengegaan met Purpleguitars. Arwin is sinds vorig jaar dennis zn vaste gitaar tech.

Ik heb thuis nog een pic van dennis zn huidige board, zal ik als ik thuis ben eens posten!

Droffie
15 augustus 2005, 10:33
Dat is arwin rensveen, werkte eerst bij Guitarman, maar dat is samengegaan met Purpleguitars. Arwin is sinds vorig jaar dennis zn vaste gitaar tech.

Ik heb thuis nog een pic van dennis zn huidige board, zal ik als ik thuis ben eens posten!

Ja doe dat als je wilt. Ik had gelezen op de Kane site dat hij op een Dunlop Fuzz Face speelt. :???: Ik ben geen Kane fan of zo maar ik heb nog nooit Fuzz in z'n sound gehoord.

cosmos
15 augustus 2005, 10:40
Die beschrijving op de Kane site stond er 3 jaar geleden ook al op! :)
Hij speelt in ieder geval op een T-Rex Replica:

http://www.t-rex-engineering.com/default.asp?show=page&id=2443

the sure thing
15 augustus 2005, 20:21
,,, is Arwin Rensveen dan tegenwoordig de roadie van Dinand? In Paradiso in in ieder geval wel!

Orpheo
15 augustus 2005, 23:04
,,, is Arwin Rensveen dan tegenwoordig de roadie van Dinand? In Paradiso in in ieder geval wel!

arwen en maroen zijn de roadies van dinand en dennis, maar wie van wie weet ik niet meer. ik dacht maroen van dennis, en dus arwen van dinand.

Jimi Hendrix
16 augustus 2005, 11:11
Zie hier:

http://www.all-kane.com/verslag/30/l18.jpg



wat voor micro staat daar voor die gitaarbox ?

denk shure ksm32

prs
16 augustus 2005, 21:17
Ik heb thuis nog een pic van dennis zn huidige board, zal ik als ik thuis ben eens posten!

heel graag!

robert-gitarist
16 augustus 2005, 21:59
Dat is arwin rensveen, werkte eerst bij Guitarman, maar dat is samengegaan met Purpleguitars. Arwin is sinds vorig jaar dennis zn vaste gitaar tech.

Ik heb thuis nog een pic van dennis zn huidige board, zal ik als ik thuis ben eens posten!

Ja doe dat als je wilt. Ik had gelezen op de Kane site dat hij op een Dunlop Fuzz Face speelt. :???: Ik ben geen Kane fan of zo maar ik heb nog nooit Fuzz in z'n sound gehoord.

Ja please post ie!!!!!

Enne Kane en Fuzz??!!
Hmm...
Wat ik hoor is toch echt een dikke vette overdrive...

Droffie
17 augustus 2005, 00:43
Dat is arwin rensveen, werkte eerst bij Guitarman, maar dat is samengegaan met Purpleguitars. Arwin is sinds vorig jaar dennis zn vaste gitaar tech.

Ik heb thuis nog een pic van dennis zn huidige board, zal ik als ik thuis ben eens posten!

Ja doe dat als je wilt. Ik had gelezen op de Kane site dat hij op een Dunlop Fuzz Face speelt. :???: Ik ben geen Kane fan of zo maar ik heb nog nooit Fuzz in z'n sound gehoord.

Ja please post ie!!!!!

Enne Kane en Fuzz??!!
Hmm...
Wat ik hoor is toch echt een dikke vette overdrive...

"t staat zelf op de Kane site. Ik zit 't niet te verzinnen. Trouwens een goede germanium fuzz kan je als een overdrive laten klinken.

marc_o
17 augustus 2005, 10:33
Dennis verzamelde Z-vex pedalen, vertelde hij me ooit, en bij de juiste instellingen veranderen Fuzzen gewoon in overdrives en eker als je 'm gebruikt als aanvulling op je overdrivesignaal.

tillens
17 augustus 2005, 11:35
Ik denk het ook wel. zijn sound is wel rauw ofzo. rain down on me speelde hij op die gretsch gitaar, en tja die heeft minder oomph in mijn oren dan die les paul van hem.. en als bosman dan niet tekeer gaat op die hihat maar alles op ride speelt, tja dan beukt het minder.. maar ach kan ook aan mij liggen he..

robzilla
17 augustus 2005, 15:51
Dennis verzamelde Z-vex pedalen, vertelde hij me ooit, en bij de juiste instellingen veranderen Fuzzen gewoon in overdrives en eker als je 'm gebruikt als aanvulling op je overdrivesignaal.

leuke verzameling is dat, als je alle pedalen hebt..

marc_o
17 augustus 2005, 16:02
geen idee of ie ze allemaal heeft.
Ik hoef ze niet in ieder geval.

Lock en Load
17 augustus 2005, 16:05
Het word eens tijd dat die fototjes gepost worden :lol:

ieme
17 augustus 2005, 16:21
Het word eens tijd dat die fototjes gepost worden :lol:

ik zei toch, als ik thuis ben, ben nu nog op vakantie!

Lock en Load
17 augustus 2005, 16:26
Oh. Sorry. Ik dacht op werk.

Zie je. Martijn + denken = fouten...

schwalbe
18 augustus 2005, 22:52
Zie hier:

http://www.all-kane.com/verslag/30/l18.jpg



wat voor micro staat daar voor die gitaarbox ?

denk shure ksm32

Ik denk AKG C3000

ieme
19 augustus 2005, 00:32
Ik vind die Jaguar wel erg vet das een orginele 65er!

Philippe
19 augustus 2005, 00:36
Ik vind die Jaguar wel erg vet das een orginele 65er!

+1 wat een mooie bijl zeg

prs
25 augustus 2005, 19:28
bump (voor Ieme als ie van vakantie terug is :) )

LPplayer
26 augustus 2005, 00:54
Ik vind zijn sound van Dennis toch wel 1 van de betere sounds hebben in Nederland. Echt gelikt en gepolijst gewoon. Live heb ik em met nieuwe rig nog niet gehoord, maar wel de dvd live vanuit ahoy.
Live heb ik ze een keer gehoord ten tijde tussen begin so glade you made it en eind as long as you want this
Toen klonk het redelijk.
Maar nu is zijn sound echt wel lekker.
Technisch vind ik em niet zo maar als gitarist is hij echt wel chill.

ieme
26 augustus 2005, 12:30
nou dennis zn sound is niet zo bijzonder, Leendert Haaksma is de enige nederlandse gitarist met echt een lekkere sound met veel tone!
De foto van dennis zn pedalboard kan ik ff niet vinden, als ik em tegen kom dan komt ie jullie tegemoet!

Jimi Hendrix
26 augustus 2005, 12:49
een lekkere sound met veel tone!

net zoiets als een lekkere biefstuk met veel vlees!?? :???:

Bluppie
26 augustus 2005, 15:00
biefstuk met heel veel smaak dus

Droffie
26 augustus 2005, 15:08
Nee eerder een lekker stuk vlees met een lekker stuk vlees. :D

duckman
26 augustus 2005, 16:49
Nee eerder een lekker stuk vlees met een lekker stuk vlees. :D

hebbie het nou over die VHT OF over Dennis ???? :???: :???: :o





8-)

Droffie
26 augustus 2005, 16:53
Nou? Als je 't zo breng...Dennis is ook wel een lekker hapje...
:D

tillens
27 augustus 2005, 13:38
Mag je mij uitleggen wat er zo mooi is aan de sound van haaksma... en de enige??? heb je wel eens goed geluisterd naar andere gitaristen of ben je leendert adept?

Daniël_san
27 augustus 2005, 16:13
hij is een beetje van het laatste. :roll: Hij heeft een leuk geluidje meestal, maar ik weet betere. (die vind ik dan mooier)

Rectifier
27 augustus 2005, 18:12
nou dennis zn sound is niet zo bijzonder, Leendert Haaksma is de enige nederlandse gitarist met echt een lekkere sound met veel tone!
De foto van dennis zn pedalboard kan ik ff niet vinden, als ik em tegen kom dan komt ie jullie tegemoet!

Krijg je geld voor elke positieve opmerking die je over je vriend plaatst? :-?

Sjongejonge, er lopen plenty gitaristen rond in't NL circuit die een goeie sound hebben. Dat jij Leendert's sound de beste vind dat kan niet anders. Anders wil ie vast geen contact meer met je :roll:

Maar niet zo éénzijdig over de NL gitaristen!!!

tillens
27 augustus 2005, 18:44
inderdaad. trouwens suf dat je dat vindt gezien je zelf ook een aardig bakkie aan spullen hebt. beetje suf dat je daar geen tooooonnnnneeee mee kan maken. . luister inderdaad is naar wat andere gitaristen. het is niet alleen leendert wat de klok slaat

Orpheo
27 augustus 2005, 21:52
nou dennis zn sound is niet zo bijzonder, Leendert Haaksma is de enige nederlandse gitarist met echt een lekkere sound met veel tone!
De foto van dennis zn pedalboard kan ik ff niet vinden, als ik em tegen kom dan komt ie jullie tegemoet!

ahuh??


en wat dacht je dan van Jan Akkerman?? of uhm..... Harry sacksioni?? ik noem er nu maar even snel 2....

mayniac
27 augustus 2005, 22:09
nou dennis zn sound is niet zo bijzonder, Leendert Haaksma is de enige nederlandse gitarist met echt een lekkere sound met veel tone!

Ik ben normaal ook een grote fan van Leendert, maar afgelopen week zag ik 'm met Soulvation op zo'n introfeestje en dat leek echt helemaal nergens op. Hij stond erbij alsof ie in z'n broek had gescheten en ondertussen pingelde ie routinematig wat noten weg, die bovendien niet eens te horen waren.
Dat was nou niet echt het voorbeeld van veel tone.....

Anders_Destium
27 augustus 2005, 22:47
Ik vind de gitaristen van Wyatt een super geluid hebben (ze hebben ook wel goed spul):

http://www.wyattonline.nl/

robzilla
28 augustus 2005, 11:38
nou dennis zn sound is niet zo bijzonder, Leendert Haaksma is de enige nederlandse gitarist met echt een lekkere sound met veel tone!

Ik ben normaal ook een grote fan van Leendert, maar afgelopen week zag ik 'm met Soulvation op zo'n introfeestje en dat leek echt helemaal nergens op. Hij stond erbij alsof ie in z'n broek had gescheten en ondertussen pingelde ie routinematig wat noten weg, die bovendien niet eens te horen waren.
Dat was nou niet echt het voorbeeld van veel tone.....

hij speelt daar ook met een pod..

ieme
28 augustus 2005, 13:20
Ik zal een poging doen om mijn reactie uit te leggen:

Leendert zn sound vind ik gewoon lekker (niet die bij soulvation maar over een normale amp) hij heeft dat bluesy rock geluid van cranked up amps, dat spreekt mij erg aan.

Ik ben ook een Kane liefhebber, Dennis is zondermeer een getallenteerde gitarist qua licks enzo, maar zn sound vind ik niet bijzonder, vooral de mesa sound is vlak, geen dynamiek, de VHT pittbulls die hij bij nummers zoals Hold on to the world met zn Jazzmaster gebruikt klinkt veel gedoseerder, en de nummers met zn gretsch en VHT ook gewoon fijn...

tillens
28 augustus 2005, 15:25
Ik vind dennis zijn sound ook achteruit gegaan. heb de kane dvd gekeken van ahoy en vond het daar echt prima. wellicht dat het ook kwam door paul-jan, ze kunnen best een extra gitarist gebruiken. tja leendert zijn sound is nu niet echt heel speciaal toch? althans ik hoor het niet.. heb op de site van haarguitars gekeken en geluisterd en ik had nu niet direct het idee shit die amp moet ik halen....

ieme
28 augustus 2005, 15:48
Ik vind dennis zijn sound ook achteruit gegaan. heb de kane dvd gekeken van ahoy en vond het daar echt prima. wellicht dat het ook kwam door paul-jan, ze kunnen best een extra gitarist gebruiken. tja leendert zijn sound is nu niet echt heel speciaal toch? althans ik hoor het niet.. heb op de site van haarguitars gekeken en geluisterd en ik had nu niet direct het idee shit die amp moet ik halen....

dat van ahoy ben ik met je eens, misschien komt het door de G-force die hij toen nog gebruikte... misschien door paul jan... als je luisterd naar As Long As you Want This op de ahoy dvd dan is die lick aan het begin heel puur heel smooth, gewoon hoe een goede les paul ook zou moeten klinken in een volle ahoy... das gewoon goed!

Bij leendert zn spel is misschien zn SRV vibe in zn sound dat mij raakt en het pure wat (denk ik) uit zn spel komt spreekt mij erg aan!

tillens
28 augustus 2005, 16:28
denk dat het gewoon de combi is van de les paul en zijn amps, en paul jan. hij gebruikt nu minder heftiger rockgitaren en ze hebben een gitarist minder, dus tja.. ach dat je leendert een goede sound vindt hebben heb ik geen probleem mee, maar als je zegt dat hij de enige is, nou dan zie ik dat gewoon anders.

tillens
28 augustus 2005, 16:29
denk dat het gewoon de combi is van de les paul en zijn amps, en paul jan. hij gebruikt nu minder heftiger rockgitaren en ze hebben een gitarist minder, dus tja.. ach dat je leendert een goede sound vindt hebben heb ik geen probleem mee, maar als je zegt dat hij de enige is, nou dan zie ik dat gewoon anders.

the sure thing
28 augustus 2005, 20:10
... en niet te vergeten dat Leendert op eigengamaakte amps speelt, nl. HOOK amps. De gistarist van Marco Borsato speelt er nu ook op.

Anders_Destium
28 augustus 2005, 21:37
Als ik zelf amps zou gaan maken dan denk ik niet dat mijn geluid erop vooruit gaat :lol: Ik ben blij dat hij wél weet hoe je een goede amp bouwt :)

Chiel
30 augustus 2005, 16:26
In den beginne vond ik Kane’s gitaar geluid erg oké. Maar ja, het was dan ook wel een mega vet geproduceerd cdtje. Live vond ik het toen al meteen stukken minder. Klonk een beetje als een brei en dat zou m.n. aan vol open gedraaide mesa’s van Dennis hebben gelegen. Ik moet zeggen dat ik toentertijd Jan Paul Bakker de betere gitarist vond in het bandje.

Dennis vind ik niet echt veel bijzonders. Heb ‘m wel eens wat horen pielen en de eerste de beste 1ste jaars conservatorium gitarist doet hem dat 10x beter na. Werp een blik in het nieuwe cd hoesje en zie dat Dinant het merendeel van de gitaartracks heeft ingespeeld. Maar goed eerlijk is eerlijk, live doet Dennis het leuk en hij past helemaal in het concept ‘Kane’.

Dennis is een echte verzamelaar en is gek op mooie vintage gitaren en vette gear. En geef hem eens ongelijk?! Er zijn er zat met een vergelijkbare verzameling die alleen maar boven op een zolderkamertje spelen.

Laatst Kane nog live mogen aanschouwen. Klonk erg oké, maar spits je oortjes eens en luister naar de sequence die bij elk nummer ononderbroken meeloopt :-?. Zo is het wel heel gemakkelijk om een lekkere live sound neer te zetten. Zodra de sequence stopt, houdt je geen reet over. Het lijkt gvd Di-rect wel! :angry:

cosmos
30 augustus 2005, 17:04
Sorry, ben het niet helemaal met je eens! :wink:


In den beginne vond ik Kane’s gitaar geluid erg oké. Maar ja, het was dan ook wel een mega vet geproduceerd cdtje.

Die eerste plaat was juist het minst geproduceerd!


Werp een blik in het nieuwe cd hoesje en zie dat Dinant het merendeel van de gitaartracks heeft ingespeeld.

Dinand wel eens solo's horen spelen? Ik ook niet. Dat zijn voornamelijk slagpartijen!


Laatst Kane nog live mogen aanschouwen. Klonk erg oké, maar spits je oortjes eens en luister naar de sequence die bij elk nummer ononderbroken meeloopt :-?. Zo is het wel heel gemakkelijk om een lekkere live sound neer te zetten.

Noem eens een grote band die dat niet doet? Green Day doet ook niks zonder sequence hoor...

jw009
30 augustus 2005, 19:09
n00b vraag : wat is sequence?

Chiel
31 augustus 2005, 09:34
@ JW009

Een sequence is een orkestband die continue met een kliktrack meeloopt. Door de kliktrack blijft de orkestband in de maat met de live gespeelde instrumenten. Zo heeft Di-rect hammondorgels, gitaarpartijen, koorzang, strings en zelfs complete blazersecties meelopen!!!


@ cosmos

Die eerste plaat was echt heel puur. Dikke gitaarpartijen met een duidelijke identiteit. Echt een lekker rock cdtje. Wat ze tegenwoordig maken met bakken galm op synth samples en vaag gemixte gitaarpartijtjes… Nee dat hoeft voor mij niet zo.

Ik heb Dinand idd nog nooit solo’s horen spelen, maar Dennis daarentegen ook niet… Of je moet die gejatte Edge/SRV loopjes en blues toonladdertjes bedoelen :-P

Er zijn idd heel veel bands die met sequence spelen en dat mogen ze natuurlijk helemaal zelf weten (wie zegt overigens dat ik Greenday zo geweldig vind???). Maar wat ik bedoel is dat het geluid wat je op het podium hoort niet uit de backline van Dennis komt, maar uit de sequence die bij ieder nummer wordt ingestart. Het heeft dus weinig zin om te kijken wat voor’n gear hij heeft.

cosmos
31 augustus 2005, 09:46
@Chiel: das waar, die solo-partijen gaan sowieso nergens over. Zet "February" maar eens op, die Cor Mutsers speelt Dennis finaal het podium af! :)

Dat van die sequence volg ik niet helemaal, je zegt namelijk eerst:
"Een sequence is een orkestband die continue met een kliktrack meeloopt."

en daarna:
"Maar wat ik bedoel is dat het geluid wat je op het podium hoort niet uit de backline van Dennis komt, maar uit de sequence die bij ieder nummer wordt ingestart. Het heeft dus weinig zin om te kijken wat voor’n gear hij heeft."

Hoe kun jij dat vanuit de zaal beoordelen dan? Ik weet namelijk heel zeker dat dat geluid echt uit de backline van Dennis komt. Jij zegt nu eigenlijk dat Dennis staat te playbacken en dat dat geluid niet uit z'n backline komt, maar dat hij z'n amps gewoon op standby heeft staan..

Chiel
31 augustus 2005, 10:11
Nee dat zeg ik niet. Ik bedoel alleen dat Dennis bij zijn live geluid een lekker fundament meekrijgt van de sequence. Zo hoorde ik bijv. bij 'rain down' duidelijk twee gitaren meespelen in de wat hefigere tussenstukjes en bij 'as long as you want this' hoorde ik gewoon continu een tweede gitaarpartij meespelen. Het live geluid is dan mega vet, maar het zijn in feite wel twee of meer gitaren tegelijkertijd. Het wordt niet allemaal live gespeeld. Kortom, het is niet alleen de backline van Dennis die je hoort.


Overigens wat betreft die sequence, heeft iemand de opening van Talpa gezien met Borsato? Ipv Ali B kwam Ali Bo (van Erven Dorens) het podium op. Hij zette echter net iets te laat in, waardoor de live instrumenten en de sequence een paar maten ernaast begon te lopen! Wat een aanfluiting zeg, daar liep toch ineens een bak koorzang scheef!!!

Orpheo
4 september 2005, 00:19
kane net live gezien. weer die VHT, met een paar gretsches, fenders en gibsons. poeh...echt goed geluid vanavond! Geen clicktrack bij kane, niet zover ik hoorde iig, maar bij di-rect wel overduidelijk. je merkte ook dat ze opeens moesten ' werken" en niet konden aankloten. ze moesten meespelen met die band, dus rondhupsen als een sprinkhaan lukte niet meer.....

LPplayer
5 september 2005, 15:25
Idd die gast Dennis weet heus wel wat ie aan het doen is hoor.
Hij is niet voor niks zo verder gekomen dan wij die alleen maar kritiek leveren. Praktisch komt er zoveel meer bij kijken.


@Chiel: das waar, die solo-partijen gaan sowieso nergens over. Zet "February" maar eens op, die Cor Mutsers speelt Dennis finaal het podium af! :)

Dat van die sequence volg ik niet helemaal, je zegt namelijk eerst:
"Een sequence is een orkestband die continue met een kliktrack meeloopt."

en daarna:
"Maar wat ik bedoel is dat het geluid wat je op het podium hoort niet uit de backline van Dennis komt, maar uit de sequence die bij ieder nummer wordt ingestart. Het heeft dus weinig zin om te kijken wat voor’n gear hij heeft."

Hoe kun jij dat vanuit de zaal beoordelen dan? Ik weet namelijk heel zeker dat dat geluid echt uit de backline van Dennis komt. Jij zegt nu eigenlijk dat Dennis staat te playbacken en dat dat geluid niet uit z'n backline komt, maar dat hij z'n amps gewoon op standby heeft staan..

Punkass
13 september 2005, 00:19
Dinand wel eens solo's horen spelen? Ik ook niet. Dat zijn voornamelijk slagpartijen!

het nummer senang op Fearless...

ieme
2 oktober 2005, 09:18
http://www.zwiergitaarbouw.nl/dobrokane.jpg

Zwier heeft trouwens een Dobro voor dennis gemaakt, ziet er wel gaaf uit eigenlijk!

Ik heb nog eens even zitten luisteren en vond dennis zn setup met 2 dual rectos en een vox ac30 toch het mooiste...

marc_o
4 oktober 2005, 22:16
Die Zwier is erg tof, daar heeft Sjak er al meer van gemaakt en spelen prima. Heb er wel wat op gespeeld voordat Dennis 'm kwam halen en ze zien er gewoonweg superruig uit, maar uiteraard niet breed inzetbaar.

ieme
6 oktober 2005, 09:43
http://groups.msn.com/_Secure/0RADiAmcTx4w199ppDHmiolknOJhg902oUVn2GRVjwMFEFWRIC 2g2DQzOMfUVwdGXA74bWtyRRhJ45yGTxD1NwkFNCJB4p9pNCfO wSLk5u3s/dennis%20002.jpg?dc=4675542221575640895

hier dennis zn setup van de As Long As You Want This tour, later kwam er een Vox ac30 bij en dat is de set van So glad you made it tour
daarna kwamen de VHT's en de Roadking...

wytz
6 oktober 2005, 12:51
ik kan het niet goed zien...

ik zie 2 recto's, een g-force geloof ik...
en verder ?

ieme
6 oktober 2005, 12:57
ik kan het niet goed zien...

ik zie 2 recto's, een g-force geloof ik...
en verder ?

2 dual recto's & 2 recto cabs
G-force, wireless, power supply en *lexicon (*not shure if correct)

ieme
6 oktober 2005, 14:25
http://www.all-kane.com/verslag/30/l11.jpg

Hier zijn trouwens klein maar fijn een paar van dennis zn pedalen te zien
de eerste moet ik jullie schuldig blijven maar zou een PP2 met een Peterson tuner er op kunnen zijn, maar lijkt me sterk want dennis stemt zn gitaren niet zelf on stage...
Die daarnaast is de T-rex Replica, de Ibanez tube screamer en daarnaast ligt de footswitch voor de VHT

ieme
6 oktober 2005, 22:50
hier dennis zn huidige setup met 2 vht's in een rack met 2 1912's en de mesa halfstack ernaast...

http://www.all-kane.com/verslag/33/l22.jpg

ieme
7 oktober 2005, 11:10
http://www.all-kane.com/verslag/34/l03.jpg

En ik blijf die Jazzmaster van dennis mooi vinden!

AART
8 oktober 2005, 17:22
waarom zeikt iedereen over kane? dat is zo'n kuband, golden earing, die hadden een vet gleuid, op pinkpop bijvoorbeeld, dual recto's en dual caliber dacht ik.

Damn, wat konden die lui spelen, en dat terwijl ze even oud/ouder zijn dan mijn vader.

Tupelo
8 oktober 2005, 21:04
Kane & The golden earing zijn allebei kutbands IMO. En dan klaag ik niet over hun techniek of gear maar over hun muziek. :) Sita dat is tha bomb. :-D

Die gitarist van Kane begint er overigens wel hoe langer hoe meer John Frusciante uit te zien. Moeten de Kane fans zich zorgen gaan maken?

Lock en Load
9 oktober 2005, 13:44
waarom zeikt iedereen over kane? dat is zo'n kuband, golden earing, die hadden een vet gleuid, op pinkpop bijvoorbeeld, dual recto's en dual caliber dacht ik.

Damn, wat konden die lui spelen, en dat terwijl ze even oud/ouder zijn dan mijn vader.

Als ik eens zin heb om naar een band te luisteren die in een echoput spelen... KANE! :razz:

Ik blij dat ik met mn vader naar Golden Earing ga ergens volgend jaar.

ieme
11 oktober 2005, 17:39
kom uit het land waar Air Max nooit uit de mode raken en ze je kraken op het moment dat je het groot gaat maken

DREAMMACHINE
11 oktober 2005, 17:51
OMG!!!....lange frans en baas B citeren is echt in ofzo he???....

:razz:

ieme
11 oktober 2005, 17:58
OMG!!!....lange frans en baas B citeren is echt in ofzo he???....

:razz:

geen idee, hoorde t nummer net op de radio

Josdevos
11 oktober 2005, 17:58
Moeten de Kane fans zich zorgen gaan maken?

Neen, die van de RHCP...

AART
11 oktober 2005, 21:47
kom uit het land waar Air Max nooit uit de mode raken en ze je kraken op het moment dat je het groot gaat maken
mijn god, dat is echt zo'n slecht nummer, geen wonder waarom ze zich afvragen waarom ze afgekraakt worden, dat nummer proberen al die kindjes in de bus ook die op die school voor moeilijk opvoedbare kinderen zitten.

en het ergste is nog dat ze eerst zo'n regel citeren in de trend van "waar is alle respect gebleven" en als de chauffeur dan per ongeluk een halte mist ofzo schreeuwen ze gelijk door de bus: "he kankermongool, stop nou godverdomme eens hoerenzoon!", en dan vinden ze het gek dat de chauffeur niet stopt.
De volgende dag spuiten ze stoelen geel in de bus, echt triest, maarja, ik dwaal af, back on topic:

ik kraak kane niet af op het feit dat ze groot zijn, de golden earing vind ik namelijk heel vet, anouk vind ik ook goed, en die zijn ook groot.
Maar kane maakt zulke cliche nummers, dat is waarom ik ze een zeikband vind, niet de personen, maar de muziek.

maarja, sita is toch de bomb dus waar zeuren we over. en ja, de gitarist van kane is waarschijnlijk wel 10 x technischer dan ik, maar dan zou hij ook wel wat minder cliché top 40 rock mogen maken, en eens een keer een nummer met goede tekst afleveren die nog ergens over gaat en niet bijna gekopieerd is van een of ander slecht nummer van bon jovi oid.

ieme
11 oktober 2005, 21:49
Kane was net op TMF awards belgie, en daar is echt niets mis met zijn sound hoor!!!

Bl44t44p
11 oktober 2005, 21:57
Kane was net op TMF awards belgie, en daar is echt niets mis met zijn sound hoor!!!

+1 :razz:

Bl44t44p
11 oktober 2005, 21:57
Kane was net op TMF awards belgie, en daar is echt niets mis met zijn sound hoor!!!

+1 :razz:

Orpheo
11 oktober 2005, 23:30
met de sound is ook niets mis, maar met de inhoud. de inhoud die niet bestaat. vind ik dan.

ieme
12 oktober 2005, 14:46
en eens een keer een nummer met goede tekst afleveren die nog ergens over gaat en niet bijna gekopieerd is van een of ander slecht nummer van bon jovi oid.

bedoel je niet U2?

ieme
6 november 2005, 14:39
hier uiteindelijk de langbeloofde foto van dennis zn main pedalboard...

http://www.kane2002.nl/Kane2002@Koninginnedag-A'dam-backstage-30-04-05%20046.jpg

Ik zie oa de Line 6 delay er in zitten, lehle 1@3, fulltone clyde wah, Roadking footswitch ligt er voor.

Axelll
6 november 2005, 15:17
kom uit het land waar Air Max nooit uit de mode raken en ze je kraken op het moment dat je het groot gaat maken
mijn god, dat is echt zo'n slecht nummer, geen wonder waarom ze zich afvragen waarom ze afgekraakt worden, dat nummer proberen al die kindjes in de bus ook die op die school voor moeilijk opvoedbare kinderen zitten.

en het ergste is nog dat ze eerst zo'n regel citeren in de trend van "waar is alle respect gebleven" en als de chauffeur dan per ongeluk een halte mist ofzo schreeuwen ze gelijk door de bus: "he kankermongool, stop nou godverdomme eens hoerenzoon!", en dan vinden ze het gek dat de chauffeur niet stopt.
De volgende dag spuiten ze stoelen geel in de bus, echt triest, maarja, ik dwaal af, back on topic:



Wat doe jij in die bus :razz:

AART
6 november 2005, 18:21
er zit ook nog een kleine middelbare school aan het eind van de lijn, en daar zit ik.

Ik zit vooral in die bus omdat ik niet kan fietsen(te ver) en geen auto heb.

ieme
30 november 2005, 01:18
http://www.kane2002.nl/Kane2002@Koninginnedag-A'dam-backstage-30-04-05%20097.jpg

zal van de nieuwe dvd ook nog ff wat screenshots van de diverse gear maken...


Dit ga ik overigens van meerdere van mijn muziek dvds doen, mooie screenshots van gear!

ieme
30 november 2005, 01:19
ik zal zelf volgende week nog eens die VHT45 goed aan de tand voelen!

kokeleko
30 november 2005, 08:48
Dit ga ik overigens van meerdere van mijn muziek dvds doen, mooie screenshots van gear!


Jij moet je wel helemaal rot vervelen,

ieme
30 november 2005, 09:36
Dit ga ik overigens van meerdere van mijn muziek dvds doen, mooie screenshots van gear!


Jij moet je wel helemaal rot vervelen,

ja en dan te weten dat ik wel over de 100 muziek dvds heb....

kokeleko
30 november 2005, 10:39
Dit ga ik overigens van meerdere van mijn muziek dvds doen, mooie screenshots van gear!


Jij moet je wel helemaal rot vervelen,

ja en dan te weten dat ik wel over de 100 muziek dvds heb....


Dus meer dan 100,