PDA

View Full Version : Gibson Nighthawk prijsvraag



jeroenuiteindhoven
12 augustus 2005, 00:45
Ik kan een USA fender telecaster ruilen tegen een Gibson Nighthawk uit 1996.

Ten eerste zou ik graag willen weten of deze in dezelfde prijsklasse vallen?

Verder, heeft iemand ervaring met deze gitaren?
Welke sounds krijg je eruit en zal hij ook klinken op mijn fender twin reverb amp??

Let me know!

Tujuh
12 augustus 2005, 01:20
prijsvraag?? :-D Ik dacht dat ik er eentje kon winnen :razz:

Als je op gitaarmarkt kijkt, dan komen de prijzen redelijk overeen, dus wat dat betreft lijkt het me wel een eerlijke deal. Maargoed, ik weet verder niks over de staat van de gitaren etc. Dat maakt uiteraard ook nogal wat uit.
Ik heb zelf geen telecaster of nighthawk en verder ook geen fender twin reverb, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen ;)

rickert
12 augustus 2005, 02:07
ik begin gek te worde van die lokkertjes...dacht ik tog even een nighthawk te kunnen winne :razz:

renier
12 augustus 2005, 08:47
doe jezelf een lol zeg!

1. een tele is een stijlvol rock-apparaat, geschikt voor alles van country tot RATM, ziet er te gek uit, klinkt enorm goed met een twin en heeft "het" gewoon. een gibson nighthawk is een lelijke gesmolten kaboutergitaar, bespeeld door ietwat muffe 50'ers met open sandalen en broeken met hoog water, die stuk voor stuk zouden willen dat ze een echte les paul konden kopen.

2. zie punt 1!

Kim Wilson
12 augustus 2005, 09:03
Ik kan een USA fender telecaster ruilen tegen een Gibson Nighthawk uit 1996.

Ten eerste zou ik graag willen weten of deze in dezelfde prijsklasse vallen?

Verder, heeft iemand ervaring met deze gitaren?
Welke sounds krijg je eruit en zal hij ook klinken op mijn fender twin reverb amp??

Let me know!
Tuurlijk zal ie klinken over een Twin Reverb. ALLES klinkt over een Twin Reverb.
:-D

guhlenn
12 augustus 2005, 11:40
Tsja als je image belangrijker vind dan klank (pun intended) moet je hem niet kopen. als je een fanstastische clean en een beschaafd vette scheur in een gitaar zoekt is dit je gitaar. hij sis, maw veelzijdiger dan een telecaster

Ik ben trouwens de helft van 50 en douche me regelmatig.

ps. Ik heb een hekel aan sandalen

BassAgent
12 augustus 2005, 11:44
doe jezelf een lol zeg!

1. een tele is een stijlvol rock-apparaat, geschikt voor alles van country tot RATM, ziet er te gek uit, klinkt enorm goed met een twin en heeft "het" gewoon. een gibson nighthawk is een lelijke gesmolten kaboutergitaar, bespeeld door ietwat muffe 50'ers met open sandalen en broeken met hoog water, die stuk voor stuk zouden willen dat ze een echte les paul konden kopen.

2. zie punt 1!
Helemaal mee eens! Fuck de Nighthawk!

renier
12 augustus 2005, 12:44
Tsja als je image belangrijker vind dan klank (pun intended) moet je hem niet kopen. als je een fanstastische clean en een beschaafd vette scheur in een gitaar zoekt is dit je gitaar. hij sis, maw veelzijdiger dan een telecaster

Ik ben trouwens de helft van 50 en douche me regelmatig.

ps. Ik heb een hekel aan sandalen

is maar een geintje hoor, maar ja; laten we niet ontkennen dat image ook een deel van gitaarspelen is, en ik vindt die nighthawk er gewoon zo verkeerd uitzien.. ik zou me gewoon niet lekker voelen met zo'n ding op de buhne.

maar goed, whatever honks your horn dan maar he..

guhlenn
12 augustus 2005, 12:59
indeed. En hij is eh, erg apart... Ik houdt daar wel van . elke mongool heeft een les paul. ik zat je natuurlijk ook express te stangen, mooi om te zien dat je ook humor hebt ;)

jeroenuiteindhoven
12 augustus 2005, 16:10
Ja, en ik had natuurlijk wel jullie aandacht!

Maar waar kan ik m een beetje mee vergelijken?

Les Paul of SG achtig??

Ik vind m idd ook zeer " apart " en weet t eigenlijk nie zeker !

:)

Jeanken
12 augustus 2005, 21:07
Het is te zien welk soort Nighthawk, er zijn er verschillende gemaakt. Ondanks hun slechte reputatie (hoofdzakelijk gebaseerd op de looks..) zijn het heel leuke gitaartjes, zeker voor het geld, ook zeer veelzijdig zoals al gezegd. Er zit zeker wat Les Paul in, vrij veel zelfs, maar veelzijdiger (jawel, nóg veelzijdiger :D ) en tegelijk ook ietwat apart.
Ik zou zeggen, probeer hem gewoon eens en als hij je ligt ruil je maar, een Tele is heel makkelijk aan te raken en een Nighthawk ook relatief makkelijk kwijt te raken.
Oja, over die Fender Twin zou ik me zeker geen zorgen maken, als hij daar nog niet lekker over klinkt! Beter dan een Les Paul denk ik.

guhlenn
15 augustus 2005, 09:45
LOL een les paul veelzijdig?

Hij klinkt iets liever dan een les paul. maar er zit wel een ECHT overtuigend songle coil geluid in. Tis niet meer of minder bass wanneer je pickups schakeld.

AHwell. Koop hem, is het nisk neem ik hem van je over ... (voor een vriendenprijsje natuurlijk... :razz:

Jeanken
15 augustus 2005, 13:20
LOL een les paul veelzijdig?

Hij klinkt iets liever dan een les paul. maar er zit wel een ECHT overtuigend songle coil geluid in. Tis niet meer of minder bass wanneer je pickups schakeld.

AHwell. Koop hem, is het nisk neem ik hem van je over ... (voor een vriendenprijsje natuurlijk... :razz:

Check ' :D ' na uitspraak, hoewel er niet te klagen valt over de veelzijdigheid van de Les Paul..
Ik weet niet of alle Nighthawks de split hebben waar je op doelt, welke is het juist?