PDA

View Full Version : Koch te schel? Luister ik wel goed?



DarknessAwaits
11 augustus 2005, 23:39
Omdat ik afgelopen dinsdag maar WEER eens in feedback was, heb ik de Koch Multitone uitgeprobeerd.

Ik was begonnen met wederom de Mesa Triple Rectifier met bijpassende kast, maar dat vond ik zó "met een deken erover" klinken. Daarna de Mesa over zo'n Marshall 1960a kast, en dat klonk naar mijn mening al een stuk beter. Dat is al het punt waarop ik aan mezelf ga twijfelen, zou ik niet moeten doen maar toch...

Ik was echt verbaasd over het feit dat ik de 'goedkope' Marshall beter vond klinken dan de mega-zware en overpriced Mesa. Maar het geluid was nog steeds niet overdonderend.

Toen heb ik de Koch Multitone erbij gepakt (liever een Powertone II gepakt en afgerekend :-D maar die hadden ze niet) en over de Marshall kast gespeeld. Het clean klonk me erg goed, en distortion was (al dan nog net niet zwaar genoeg voor me) erg gedefinieerd, strak en ronduit goed.

Tjsa, toen natuurlijk op de Mesa 4x12 geprobeerd, en direct weer hetzelfde wollen deken effect. Vervolgens een Koch 4x12 erbij gepakt en ook die vond ik te dof klinken. Hij was wel een tikkeltje meer aanwezig dan de Mesa.

Maar hoe kan dit nu precies? Ik weet dat de Marshall is uitgerust met g75t's en dat dat nou over het algemeen niet geldt als de beste speaker. De Mesa en Koch zullen waarschijnlijk v30s hebben, mss had die Koch wel Jensen... maar hoe dan ook, ik vraag me af of het wellicht komt omdat je in je eentje in een oefenhokje zit van bescheiden ruimte, of dat het juist ligt aan het feit dat je in je eentje zonder band speelt.

En vandaag ben ik even langs de lokale gitaarboer geweest voor wat snoertjes, en binnen no-time belande de wekelijks verplichte discussie op het subject Koch. Zowel de eigenaar als de aanwezige gitaarvirtuoos (die gast speelt echt ziek... en over een Mesa Dual Recto) vonden Koch slecht klinken. Veel te schel voornamelijk. Toen ik zei dat mijn ervaringen met de Mesa neerkwamen op een te dof geluid, werd mijn mening ook niet gedeeld.

Daarom vraag ik me echt af of ik wel goed luister, het ergste lijkt me namelijk als ik mijn zuurverdiende centjes ga uitgeven aan iets wat eerst fantastisch lijkt te klinken, maar later in bandformatie de spreekwoordelijke stront van je laars zuigt.

Nicci
11 augustus 2005, 23:59
ten eerste: als je een gitaarviruo vraagt om zijn mening zal hij die geven. een tikkeltje te schel voor jou is veels te schel voor hun. hoe beter hoe kritischer is mijn ervaring.

ik weet niet precies hoe veel ervaring je hebt met 'geluid' en het vergelijken van verschillende versterkers (en om het nog maar wat ingewikkelder te maken met verschillende speakers) vergt nogal wat luisterervaring. die ik overigens ook niet heb. ik moet eerst een tijdje op een versterker spelen om er achter te komen wat hij nu wel en niet kan. al worden we er langzamerhand beter in . . .

tot slot: smaken verschillen. ik heb een twintone en ik vind hem mooi klinken, maar een beetje 'fizzy' (met dank aan Lord Riff) is hij wel.
of was het fuzzy? schel vind ik hem niet.

AART
12 augustus 2005, 00:05
maar je was toch fan van de laney vh 100?

ga die eens ergens proberen dan.

Of ga een dagje naar de jukebox in boekel.

marc_o
12 augustus 2005, 11:02
Zoals altijd laat geluid zich moeilijk omschrijven, waarbij een heeeeeeeeele berg persoonlijke smaak komt kijken. wellicht klinkt doe Koch niet helemaal naar je smaak als stand-alone versterker, maar die dingen bewijzen zich toch het best in een bandsituatie op wat hoger volume. Ik vergelijk het maar met de Engl-sovereign die ik jaren heb gehad. Thuis niet veel aan, saai geluid met een aanwezig midden....maar in een band was ie helemaal top, altijd aanwezig en een mooie aanvulling op de rest van de instrumenten.
Ik vind die G75T trouwens hele goede speakers en snap werkelijk niet waar die prietpraat vandaan komt. Ze passen gewoon niet bij iedere versterker, net als de V30, die opgehemeld wordt, maar heus niet overal goed op klinkt.

Negative K3 fan
12 augustus 2005, 11:32
dat ligt aan de v3ö speakers in de mesa kast, ik herken jouw cverhaal 1öö% en inderdaad, v3ös klinken altijd alsof er een dikke doek voor de speaker hangt waardoor er geen hoog doorkomt.

kwestie van smaak, ik hou yelf nogal van greenbacks enyo, yelfs voor metal.

Negative K3 fan
12 augustus 2005, 11:33
Ik vind die G75T trouwens hele goede speakers en snap werkelijk niet waar die prietpraat vandaan komt.

+ 1

marc_o
12 augustus 2005, 11:43
dat ligt aan de v3ö speakers in de mesa kast, ik herken jouw cverhaal 1öö% en inderdaad, v3ös klinken altijd alsof er een dikke doek voor de speaker hangt waardoor er geen hoog doorkomt.

kwestie van smaak, ik hou yelf nogal van greenbacks enyo, yelfs voor metal.


Soms heb ik vraagtekens bij jouw drugsgebruik in combinatie met je typevaardigheden.... :)

Maar ontopic: Ik snap soms echt niet waar die geluidsverschillen vandaan komen. Heb een test gedaan met een orange V30 kast die ik redelijk dof vond, terwijl ik nog een Rivera kast heb met V30's die wel opener klinkt.
In m'n Fandango combo zitten G75T's en die klinken echt heel erg goed...ligt wellicht ook aan het feit dat het een open-back combo is.

guhlenn
12 augustus 2005, 11:51
in de fandango vind ik die 75's super, maar in de marshall vies schel.
de koch zal met jenssen's zijn uitgerust, die klinken relatief fel. Een koch die schel is heb ik nog nooit gehoord, die dingen zijn eerder warm en bassig...

ps. die mesa is idd. zo dof als de pest, snap niet waarom die zo duur is cq mensen hem zo evt vinden klinken.

DarknessAwaits
12 augustus 2005, 12:17
maar je was toch fan van de laney vh 100?

ga die eens ergens proberen dan.

Of ga een dagje naar de jukebox in boekel.

Vertel mij maar eens waar ik dat kreng kan vinden... Ik heb 'm alleen nog maar weten te vinden in Duitsland.

Jukebox stond/staat inderdaad nog op mijn "to do"-lijstje, maar ik heb gezien dat ze in Roosendaal ook een Powertone II hebben staan. Dat is wel 80 km dichter bij, dus daar ga ik waarschijnlijk woensdag een dagje kijken.

@Nicci: Al met al heb ik al redelijk wat versterkers uitgetest, en ben me ook bewust dat mijn smaak al een stuk genuanceerder is geworden. Maar of ik genoeg luisterervaring heb dat weet ik zelf eigenlijk ook niet. Maar aan de andere kant: slechte versterkers zullen er eigenlijk niet zijn in die prijsklasse.

@marc_odijk: Het is nou net dat die Koch al erg goed klonk als stand-alone, daarom vraag ik me af hoe hij in de band klinkt. In principe zou hij gewoon goed door de mix moeten komen, want ik had geen EQ gescooped ofzo om 'm ff lekker vet te laten klinken. Waar ik ook erg benieuwd naar ben, is hoe hij klinkt met mijn Laney kast. Die zal ik dan oko maar eens meenemen naar Roosendaal. Er zitten HH speakers in, en volgens mij worden die niet meer gemaakt. Maar hij klonkt altijd erg lekker, iets minder scherp dan een Marshall 1960.

Ik heb trouwens ook nog een Mesa 2x12 en ik heb toch niet het idee dat die zo dof is als de 4x12... Maar dat kan ook een foutje van mij zijn.

Droffie
15 augustus 2005, 00:33
Ik snap je probleem niet helemaal.
Je vond de Koch goed klinken maar omdat de virtuoos en gitaarboer 'm te schel vinden twijfel je aan je oren? begrijp ik zo goed?

Ik heb zelf een Twintone en op hoge volumes excelleert hij volledig.

Jimi Hendrix
15 augustus 2005, 09:12
heb je wel de moeite genomen om de toonregeling voor elke kast optimaal in te stellen?
Bij mijn 4x12 (rivera, v30's) mag de treble en bas altijd wat terug, bij 2x12 (jaren '80 boogie, 1xEV 1xV30) mid iets meer open etc etc en dan kan ik uit beide kasten een goed geluid halen....
Verder kan schelheid van een kast (marsall??) ook nog komen door de cheapo speakerkabel (veels te dun bij marshall) of matige buisjes etc etc.

nicoverduin
15 augustus 2005, 09:43
heb je wel de moeite genomen om de toonregeling voor elke kast optimaal in te stellen?
Bij mijn 4x12 (rivera, v30's) mag de treble en bas altijd wat terug, bij 2x12 (jaren '80 boogie, 1xEV 1xV30) mid iets meer open etc etc en dan kan ik uit beide kasten een goed geluid halen....
Verder kan schelheid van een kast (marsall??) ook nog komen door de cheapo speakerkabel (veels te dun bij marshall) of matige buisjes etc etc.
Ik heb laatst een classictone onderhanden gehad. Die had een "vies" boven randje op het drive kanaal. Kast was uitgerust met 4 x Jensen P10R. Ik vond hem te schel. De versterker even aangesloten op een G12H30 en het geluid was duidelijk beter. Minder schel.
Daarnaast stond de versterker ijskoud afgesteld (11 watt per buis[= 40%]). Ook daar was enige verbetering te bewerkstelligen.
De klant had nog een 4 x 10" Fender staan met 10"alnico's. Over dat geluid was hij erg tevreden.
De oplossing was dus speakers verwisselen.
Nico

DarknessAwaits
15 augustus 2005, 11:11
heb je wel de moeite genomen om de toonregeling voor elke kast optimaal in te stellen?
Bij mijn 4x12 (rivera, v30's) mag de treble en bas altijd wat terug, bij 2x12 (jaren '80 boogie, 1xEV 1xV30) mid iets meer open etc etc en dan kan ik uit beide kasten een goed geluid halen....
Verder kan schelheid van een kast (marsall??) ook nog komen door de cheapo speakerkabel (veels te dun bij marshall) of matige buisjes etc etc.

Kijk: ik vond de Marshall dus niet te schel klinken, maar dat is iets wat ik altijd op het forum lees. En ook weleens ervaar van de andere gitarist uit mijn band, maar dat is een verhaal apart. Het enige probleem is dus dat ik de v30-kasten die ik heb geprobeerd juist heel dof vond klinken. Treble erbij draaien, of presence openzetten, is ook niet de oplossing omdat je dan toch te verhoudingen van het geluid te ver beinvloedt en dan nog niet tot een natuurlijk helder geluid.

Aankomende woensdag een tochtje naar Roosendaal wagen, en mijn Laney kast gaat lekker mee. 's Even kijken hoe dat klinkt.

guhlenn
15 augustus 2005, 11:19
als je de marshall niet schel vind en de V30 kasten dof, houdt je dus van een fel (of schel geluid). niks mis mee lijkt me. En een elektrische gitaar klinkt sowieso al niet natuurlijk...

taylor
15 augustus 2005, 11:40
te schel of te dof.afstellen van een versterker is ook een kunst.

als je heel drastisch gaat draaien aan die knoppen dan krijg je het nooit voor elkaar.
elke versterker heeft wel zo zijn kenmerken .eigenlijk komt het er op neer dat je weet wat voor een geluid je zoekt,bij je past. en dat is gewoon weg ervaring. en als je dat niet zo veel hebt dan wordt het moeilijk kiezen in versterker land.

tevens is het zo dat per optreden dus afhankelijk van de zaal zelfs je sound wel verandert of(net ff) anders is, klinkt ect
je zult nooit 100% tevreden kunnen zijn....maar je kunt er wel achter komen wat voor jou goed werkt.

Droffie
15 augustus 2005, 11:54
heb je wel de moeite genomen om de toonregeling voor elke kast optimaal in te stellen?
Bij mijn 4x12 (rivera, v30's) mag de treble en bas altijd wat terug, bij 2x12 (jaren '80 boogie, 1xEV 1xV30) mid iets meer open etc etc en dan kan ik uit beide kasten een goed geluid halen....
Verder kan schelheid van een kast (marsall??) ook nog komen door de cheapo speakerkabel (veels te dun bij marshall) of matige buisjes etc etc.

Kijk: ik vond de Marshall dus niet te schel klinken, maar dat is iets wat ik altijd op het forum lees. En ook weleens ervaar van de andere gitarist uit mijn band, maar dat is een verhaal apart. Het enige probleem is dus dat ik de v30-kasten die ik heb geprobeerd juist heel dof vond klinken. Treble erbij draaien, of presence openzetten, is ook niet de oplossing omdat je dan toch te verhoudingen van het geluid te ver beinvloedt en dan nog niet tot een natuurlijk helder geluid.

Aankomende woensdag een tochtje naar Roosendaal wagen, en mijn Laney kast gaat lekker mee. 's Even kijken hoe dat klinkt.

Hmmm...wees niet te bang een beetje midden/treble of presence in je geluid te draaien. Zeker als je veel gain gebruikt. Thuis op huiskamervolume klinkt 't allemaal geweldig maar in een bandmix verzuip je in de mix. Ik denk dat je zelf dat deken over je geluid heen gooit door te veel gain te gebruiken en te weinig midden/mid hoog...Dat is mijn vermoeden.
Ik vind de presenceknop om mijn Koch een verademing. Hij snijdt door de mix als een hete mes door boter. Veel beter dan ik ooit deed met mijn JCM900 100watt brulboei.

Droffie
15 augustus 2005, 11:55
dd

Droffie
15 augustus 2005, 11:56
kutforum :evil:

Droffie
15 augustus 2005, 11:56
hh

Droffie
15 augustus 2005, 11:57
hh

Rubber Soul
15 augustus 2005, 12:28
Als je met name in een wat grotere band speelt (bass/drums/vocalen evt. toetsen en/of 2e gitaar) zal je merken dat je weinig hebt aan 'sprankelend hoog' of 'pompend laag', dat is het domein van bass/drums en evt. toetsen (als je in een kleinere band speelt zou je evt. afspraken met de bassist over het laag) het is geen fabeltje dat je het echt moet zoeken in het middengebied. Wat je vaak ziet bij bands is dat de gitarist met weinig mids zichzelf niet goed hoort, dus harder gaat spelen, wat het sein is voor de bassist om ook harder te gaan, vervolgens de drummer, de gitarist gaat nog harder, dan gaan de vocalisten klagen dat ze zichzelf niet horen, de geluidsmensen kunnen het ook niet meer mixen met als uiteindelijk resultaat boze blikken en eindeloos 'geknoppendraai' kortom een kutperformance.

en ja, ik spreek uit ervaring :oops:

DarknessAwaits
15 augustus 2005, 13:56
Ow, maar dat hele middengebied verhaal heb ik al vaak genoeg gelezen, meegemaakt, en ook toegepast in onze eigen band. Ik heb zelf op mijn versterker de bas rond 12:00, middle op 12:10 en treble op 12:20 ofzo, allemaal aardig rond de 12 dus. En met de contour haal ik dan net een beetje mids weg, zodat ik dan een tikkeltje terugzak in de mix maar dan positief gezien.

Wat dat betreft ben ik een stuk gegroeid qua geluid, en wat mij betreft heb ik dan ook een hele degelijke sound icm. de spullen die ik gebruik. We hebben het hier dan ook niet over huiskamervolume.

Nog even direct @taylor: de Mesa heb ik allereerst neutraal afgesteld, na ook de online manual een aantal keren te hebben doorgenomen. Bas op 12, mid op 12 en treble op 12, presence op 12. Gain op 12-14, en niet op max. Later nog de presence uitgetest van 11-14. Net over de helft vond ik 'm het beste.

Verder heb ik uiteraard wat geprutst met de verdere instellingen, maar echt naar voren kwam het geluid niet. Niet met subtiel afstellen, en ook niet met drastische maatregelen.

Kim Wilson
15 augustus 2005, 14:03
Als je met name in een wat grotere band speelt (bass/drums/vocalen evt. toetsen en/of 2e gitaar) zal je merken dat je weinig hebt aan 'sprankelend hoog' of 'pompend laag', dat is het domein van bass/drums en evt. toetsen (als je in een kleinere band speelt zou je evt. afspraken met de bassist over het laag) het is geen fabeltje dat je het echt moet zoeken in het middengebied. Wat je vaak ziet bij bands is dat de gitarist met weinig mids zichzelf niet goed hoort, dus harder gaat spelen, wat het sein is voor de bassist om ook harder te gaan, vervolgens de drummer, de gitarist gaat nog harder, dan gaan de vocalisten klagen dat ze zichzelf niet horen, de geluidsmensen kunnen het ook niet meer mixen met als uiteindelijk resultaat boze blikken en eindeloos 'geknoppendraai' kortom een kutperformance.

en ja, ik spreek uit ervaring :oops:
+12987534

Droffie
15 augustus 2005, 14:07
Als je met name in een wat grotere band speelt (bass/drums/vocalen evt. toetsen en/of 2e gitaar) zal je merken dat je weinig hebt aan 'sprankelend hoog' of 'pompend laag', dat is het domein van bass/drums en evt. toetsen (als je in een kleinere band speelt zou je evt. afspraken met de bassist over het laag) het is geen fabeltje dat je het echt moet zoeken in het middengebied. Wat je vaak ziet bij bands is dat de gitarist met weinig mids zichzelf niet goed hoort, dus harder gaat spelen, wat het sein is voor de bassist om ook harder te gaan, vervolgens de drummer, de gitarist gaat nog harder, dan gaan de vocalisten klagen dat ze zichzelf niet horen, de geluidsmensen kunnen het ook niet meer mixen met als uiteindelijk resultaat boze blikken en eindeloos 'geknoppendraai' kortom een kutperformance.

en ja, ik spreek uit ervaring :oops:
+12987534

Is dat niet een beetje overdreven Kim. je kan 't best met iemand eens zijn, maar bijna 13 miljoen keer :???: :D

DarknessAwaits
15 augustus 2005, 14:34
Misschien spreekt Kim voor het merendeel van de Nederlandse bevolking?

Droffie
15 augustus 2005, 14:37
Misschien spreekt Kim voor het merendeel van de Nederlandse bevolking?

Lijkt er wel op ja... :lol:

Droffie
15 augustus 2005, 14:40
Nee wacht eens....

+1 2 987 534

Het is een telefoonnummer. Kim geeft z'n nummer aan Rubber Soul!

Busted!!!


Wel schattig, het eerste gay afspraakje op gitaarnet... :lol:

Rubber Soul
15 augustus 2005, 14:46
gay?

dit is Kim Wilson, ze stuurt me net een fotootje en ze komt vanavond langs:

http://digilander.libero.it/sicchan/01.jpg

Droffie
15 augustus 2005, 14:53
gay?

dit is Kim Wilson, ze stuurt me net een fotootje en ze komt vanavond langs:

http://digilander.libero.it/sicchan/01.jpg

LOL...mocht je willen...Het is een oude standaard gay truc. Doen alsof ze een lekker wijf zijn, maar straks staat hij bij je op stoep met z'n leren pet, broek en opplaksnor... :lol:

marc_o
15 augustus 2005, 15:17
Godverrrrrrrrrrrrrrrrrr, voor zo'n wijf ruil ik m'n spullen in!


Ik bedoel, ik prik wel lekker door de mix, ik bedoel, ik zak wel lekker weg, eeh, ik draai wel aan een knopje, 2, ik weet eigenlijk niet meer wat ik bedoelde....

Droffie
15 augustus 2005, 15:27
Godverrrrrrrrrrrrrrrrrr, voor zo'n wijf ruil ik m'n spullen in!


Ik bedoel, ik prik wel lekker door de mix, ik bedoel, ik zak wel lekker weg, eeh, ik draai wel aan een knopje, 2, ik weet eigenlijk niet meer wat ik bedoelde....

Rustig ademhalen Marc want je praat nou wartaal. Je spullen inruilen, kom op he...Verman je zelf...

Je bent toch niet je medicatie vergeten vandaag he?

:D

butters
15 augustus 2005, 17:45
ik heb dit weekend een koch twintone gehoord. en die klonk heel warm en zeker niet schel.

DarknessAwaits
17 augustus 2005, 23:03
Vanmiddag/ochtend naar Roosendaal geweest om és flink de powertone II aan de tand te voelen. Ik moet zeggen dat hij zeer overtuigend klinkt, een stuk warmer dan de Engl Powerball.

's Ochtends had ik nog enige twijfels, maar 's middags heb ik hem gewoon besteld. Het moet maar eens afgelopen zijn met de zoektocht, iets wat nog meer naar mijn wens is komt er gewoon niet denk ik.

Dus ik zie vol blijde verwachting uit naar komende week, wanneer mijn pakketje verwacht wordt.

AART
17 augustus 2005, 23:16
gefeliciflapstaart alvast.

lijkt me vette amp.

Droffie
17 augustus 2005, 23:18
Vanmiddag/ochtend naar Roosendaal geweest om és flink de powertone II aan de tand te voelen. Ik moet zeggen dat hij zeer overtuigend klinkt, een stuk warmer dan de Engl Powerball.

's Ochtends had ik nog enige twijfels, maar 's middags heb ik hem gewoon besteld. Het moet maar eens afgelopen zijn met de zoektocht, iets wat nog meer naar mijn wens is komt er gewoon niet denk ik.

Dus ik zie vol blijde verwachting uit naar komende week, wanneer mijn pakketje verwacht wordt.

Heel vet, goede keuze!!

Anders_Destium
17 augustus 2005, 23:23
Gefeliciteerd, Koch is de bom!

DarknessAwaits
17 augustus 2005, 23:32
Dank u, dank u.

Tevens een M-Audio 2496 Audiophile geluidskaart gekocht én 1024 Mb Ram, dat gaan fijne opname maatjes worden. Ik vraag me af of er iemand ervaring heeft met de recording out van de Koch?

wytz
18 augustus 2005, 09:35
joah...

niet teveel van voorstellen. het haalt het toch nooit bij een gewone microfoon....

Bobsterke
18 augustus 2005, 09:42
Dank u, dank u.

Tevens een M-Audio 2496 Audiophile geluidskaart gekocht én 1024 Mb Ram, dat gaan fijne opname maatjes worden. Ik vraag me af of er iemand ervaring heeft met de recording out van de Koch?


Ja, heb eens een poging gedaan met mijn Multitone, maar was er niet echt van onder de indruk. Geluid mist alle dynamiek. Leuk om een wat op te nemen hoe je speelt, maar verder kun je er niet veel mee.
Zeker als je zo'n geluidskaart hebt gekocht zou ik de uitgang niet gebruiken, maar werken met mics.

Voor opnames thuis maak ik gebruik van een Rode NT-1000 die ik in de Motu 828 audio interface stop. Mixen op logic.


Heb je er ook nog een cab bijgekocht?

guhlenn
18 augustus 2005, 09:49
een goed (koch/jenssen) cab erbij is natuurlijk essentieel! LOL

gefeliciteerd, krijg je geen spijt van.

marc_o
18 augustus 2005, 10:05
Dank u, dank u.

Tevens een M-Audio 2496 Audiophile geluidskaart gekocht én 1024 Mb Ram, dat gaan fijne opname maatjes worden. Ik vraag me af of er iemand ervaring heeft met de recording out van de Koch?

Van de tops weet ik het niet, maar op de Pedaltone zit een fantastische recordig out, je moet al van goede huize komen wil je daar als leek met een microfoon tegenop kunnen. Voor zover ik weet zitten deze faciliteiten ook op de studiotone en de twintone (2). Je kunt het natuurlijk altijd proberen.

Droffie
18 augustus 2005, 10:12
Volgens mij zit op mijn Twintone I ook een recording out. Heb 'm alleen nog nooit geprobeerd.

DarknessAwaits
18 augustus 2005, 13:47
Dank u, dank u.

Tevens een M-Audio 2496 Audiophile geluidskaart gekocht én 1024 Mb Ram, dat gaan fijne opname maatjes worden. Ik vraag me af of er iemand ervaring heeft met de recording out van de Koch?


Ja, heb eens een poging gedaan met mijn Multitone, maar was er niet echt van onder de indruk. Geluid mist alle dynamiek. Leuk om een wat op te nemen hoe je speelt, maar verder kun je er niet veel mee.
Zeker als je zo'n geluidskaart hebt gekocht zou ik de uitgang niet gebruiken, maar werken met mics.

Voor opnames thuis maak ik gebruik van een Rode NT-1000 die ik in de Motu 828 audio interface stop. Mixen op logic.


Heb je er ook nog een cab bijgekocht?

Nee, ik heb er geen cab bij gekocht. Ik vond mijn eigen kast (had ik meegenomen) al overtuigend genoeg. Bovendien staat in het begin van deze threat mijn ervaringen met Koch cabs. Dat was niet helemaal wat ik wilde.

Ja, ach ik neem thuis op met de Line6 Pod XT, maar ik dacht mss kan ik hier een wat minder digitaal geluid mee opnemen. Mic'en kan hier echt niet ivm. overlast. Bovendien trilt dan ook alles van de planken af.

Mitch
18 augustus 2005, 14:03
Powertone II is een prima amp, gefeliciteerd !

cosmos
18 augustus 2005, 15:48
Ik moet zeggen dat ik mijn Twintone, die ik nu 6 jaar heb (met V30 speaker) nooit echt schel heb gevonden. Ik heb nu alleen sinds kort een gemodificeerde Bassman Export top, die ik met een Marshall 1960A cab gebruik. Eerlijk gezegd heb ik nu bijna moeite om met plezier op die Twintone te spelen. Het verschil in lage tonen is echt enorm. OK, zo'n 4x12 doet daar natuurlijk vooral veel mee, maar scheelt toch wel echt. Ik raad zo'n Twintone dan ook alleen aan met die 1x12 van Koch, die heeft een extra baspoort en klinkt er super bij!

Droffie
18 augustus 2005, 16:17
Ik moet zeggen dat ik mijn Twintone, die ik nu 6 jaar heb (met V30 speaker) nooit echt schel heb gevonden. Ik heb nu alleen sinds kort een gemodificeerde Bassman Export top, die ik met een Marshall 1960A cab gebruik. Eerlijk gezegd heb ik nu bijna moeite om met plezier op die Twintone te spelen. Het verschil in lage tonen is echt enorm. OK, zo'n 4x12 doet daar natuurlijk vooral veel mee, maar scheelt toch wel echt. Ik raad zo'n Twintone dan ook alleen aan met die 1x12 van Koch, die heeft een extra baspoort en klinkt er super bij!

Ik ben heel erg benieuwd naar die 1x12 van koch erbij.
Wat je zegt komt gewoon door de openback combo. Maar de Koch heeft wel veel laag maar komt er gewoon niet uit.
Neem jij je 1x12 mee naar de pedalendag, neem ik mijn TT mee kan ik de combinatie horen.. :D

Mitch
18 augustus 2005, 17:41
Als je 't lief vraagt kan ik ook mijn Rivera Thiele 1x12 cabje meenemen: instant rumble ! :D

Droffie
18 augustus 2005, 22:45
Als je 't lief vraagt kan ik ook mijn Rivera Thiele 1x12 cabje meenemen: instant rumble ! :D

Neem mee :D

Alsjeblieft? :)