PDA

View Full Version : Effect-loop by-passen bij Marshall Artist 3203-top



wille525
11 augustus 2005, 23:28
Ik heb gisteren een 2ehands Marshall Artist 3203 uit '86 op de kop kunnen tikken voor maar 260 euro-tjes. Het gaat om een 30-Watt 'hybride' versterker, met vintage look. De pre-amp is solid state. Er zitten twee EL34-buizen in en één 12ax7 phase inverter, deze amp is dus meer een buizenversterker dan een transistor. De versterker is deels gebouwd volgens de specificaties van de JCM800 en da's inderdaad te horen. Clean klinkt m'n huidige JCM800 2204 ietsjes warmer, maar er zit wel heel veel attack en het geluid komt zeer dicht in de buurt. Voordeel is dat ie op laag volume al heel lekker klinkt en m'n andere Marshall dus niet. De reverb is ook prima te noemen (in ieder geval veel beter dan de reverb van de JCM900 en de JCM2000-serie). Ik moet eerlijk zeggen dat deze 3203 mijn vorige JCM2000 TSL60 overtreft qua sound. Nu zullen de buizen-jongens wel weer zeggen dat dit 'onmogelijk' is, maar ik ben echt onder de indruk van deze amp.

Hoewel ik nog nooit een ingebouwde overdrive van welke marshall buizenamp dan ook heb kunnen waarderen (ik heb er toch al redelijk wat gehoord) heeft deze 3203 de beste oversturing die ik ooit heb gehoord. Zelf geen enkel pedaal kan hier tegenop. En als ik een tubescreamer in de effect-loop gooi heb ik DE sound!! Normaal speel ik met een POD-XT Live als effectenbak (ik ben niet zo'n tapdanser, dus kies ik voor gemak), maar nu zit ik serieus te overwegen om bij deze bak alleen een tubescreamer te gebruiken én de oversturing van de amp.

Ok, mijn vraag was eigenlijk het volgende....is het mogelijk, om netzoals bij de JCM2000 de effect-loop te by-passen. Zo nl wel zo makkelijk zijn (helemaal bij optredens enzo).

Voor de nieuwsgierige....mijn versterker ziet er zo ongeveer uit:
Zie ook http://www.guitarshop.net/marshall/A3203.jpg
(die van mij is echter zwart ipv rood, het bruine doek is wel hetzelfde)

wille525
11 augustus 2005, 23:33
Mijn vraag is niet zo helder gesteld....maar ik bedoel eigenlijk..hoe kan ik ervoor zorgen dat ik tijdens optredens m'n effect-loop kan bypassen? Kan ik bv de footswitch van de JCM2000 gebruiken (werkt dit??) of moet ik dat mijn versterker laten modificeren door een amp-techneut?