PDA

View Full Version : merci iedereen voor de hulp...dit is het geworden



richie sambora
11 augustus 2005, 22:48
deze is het geworden.
doet jullie misschien niks met al die dure gitaren van jullie.
maar ik vind ze toch niet mis...
had erger verwacht voor mijn eerste gitaar.

http://photobucket.com/albums/b351/sambora72/?action=view&current=IM000789.jpg

Dweezman
11 augustus 2005, 22:56
Wat is het? Een Cort?

Niks mis mee, man!

richie sambora
11 augustus 2005, 22:59
ja een cort G210

en voor zover ik er verstand van heb is er ook niks mis mee.
ik heb echt nog geen krabbetje gezien.

ik denk dat er echt niet veel op gespeeld is.

ik denk ook wel dat ze moet afgesteld worden want soms kletteren de snaren tegen de frets, dat heeft toch met de afstelling te maken he?

richie sambora
11 augustus 2005, 22:59
ja een cort G210

en voor zover ik er verstand van heb is er ook niks mis mee.
ik heb echt nog geen krabbetje gezien.

ik denk dat er echt niet veel op gespeeld is.

ik denk ook wel dat ze moet afgesteld worden want soms kletteren de snaren tegen de frets, dat heeft toch met de afstelling te maken he?

deedee
11 augustus 2005, 23:32
dat heeft idd met de afstelling te maken.

Vampire
11 augustus 2005, 23:51
Tuurlijk doet ons dit wel wat. Je eerste gitaar is relatief gezien de mooiste gitaar die je ooit zult hebben vind ik 8-)

Speeddemon
12 augustus 2005, 00:04
Tuurlijk doet ons dit wel wat. Je eerste gitaar is relatief gezien de mooiste gitaar die je ooit zult hebben vind ik 8-)
daar ben ik 't niet mee eens.

De gitaar waar je
OF het meeste mee mee maakt/mee heb gemaakt
OF het meeste zelf aan hebt zitten knutselen/upgraden
is de mooiste.

Verder, aangezien ik 3 instrumenten van Cort heb, temidden van een Burny LP Custom, Ibanez S540 en een Fender Strat '68 RI, ben ik van mening dat Cort ontzettend veel waar voor je geld is!

Richie, misschien als je ooit de G210 nog lekker vind spelen, maar de elementen ruk begint te vinden, denk dan over een element-upgrade.

Mijn Cort S2900 was de voorloper van de G290 (topmodel uit G-serie), en hier liggen standaard Seymour Duncans in. Klinkt errug goed.

renier
12 augustus 2005, 08:54
deze is het geworden.
doet jullie misschien niks met al die dure gitaren van jullie.
maar ik vind ze toch niet mis...
had erger verwacht voor mijn eerste gitaar.

http://photobucket.com/albums/b351/sambora72/?action=view&current=IM000789.jpg

mooi spul man!

en wat betreft die duurdere gitaren.. al koop je gitaren van 3000 euro, het speelplezier is er niet meer om. en persoonlijk doet mij het meer om iemand te zien genieten van zijn eerste eigen gitaar van 200 euro dan iemand duizenden euro's te zien spenderen aan gitaar nummer 35 die vervolgens in de kast verdwijnt.

dus.. have Fun!

Vampire
12 augustus 2005, 10:19
Tuurlijk doet ons dit wel wat. Je eerste gitaar is relatief gezien de mooiste gitaar die je ooit zult hebben vind ik 8-)
daar ben ik 't niet mee eens.

De gitaar waar je
OF het meeste mee mee maakt/mee heb gemaakt
OF het meeste zelf aan hebt zitten knutselen/upgraden
is de mooiste.

.


Even een illustratie over hoe ik in die verschillende gevallen zou reageren/heb gereageerd:

-Gitaar waar ik het meeste mee heb gemaakt: 'Dit is echt een cool ding man, wij gaan al heel lang mee... 8-)
-Gitaar waar ik zelf aan heb geknutseld enzo: 'Vet!! Hij is af, en alles werkt goed!' 8-)
-Eerste gitaar: 'WHOA, fucking hell!!! ik heb een gitaar, whoaaa!!!' :D

richie sambora
12 augustus 2005, 12:35
ok thx voor de reakties.

maar die elementen zullen er denk ik wel nog even in blijven.
maar ik denk dat ik ze maar eens zal binnen doen voor af te stellen.

want ik vertrouw het toch niet echt ze..

:-D gaan nog ewa verder spelen.

Speeddemon
12 augustus 2005, 12:55
-Eerste gitaar: 'WHOA, fucking hell!!! ik heb een gitaar, whoaaa!!!' :D
Tja, mijn eerste gitaar was een zwarte Action Strat, HELEMAAL zwart, speelde stroef en ik weet niet eens meer HOE kut ie klonk. Heb 'm na een jaar kunnen verkopen voor een fatsoenlijke prijs (in '94).
Toen een Hohner Strat, die was al stukken beter en mooier. (en bijna 2x zo duur). Toen een BC Rich Warlock Platinum Pro. Stoer, edoch enigzins brandhout. Toen ('97) een Ibanez S540 FM TTS die 7x zo duur was als m'n 1e gitaar...en die heb ik nog steeds! Krijgt één dezer dagen een grote beurt (DiMarzio's erin, QM1&QM2 eruit, nieuwe gouden Gotoh stemmechanieken en gouden humbucker ringen en de hele afstelhandel... )

Grungekid
12 augustus 2005, 15:03
-Eerste gitaar: 'WHOA, fucking hell!!! ik heb een gitaar, whoaaa!!!' :D
Tja, mijn eerste gitaar was een zwarte Action Strat, HELEMAAL zwart, speelde stroef en ik weet niet eens meer HOE kut ie klonk. Heb 'm na een jaar kunnen verkopen voor een fatsoenlijke prijs (in '94).
Toen een Hohner Strat, die was al stukken beter en mooier. (en bijna 2x zo duur). Toen een BC Rich Warlock Platinum Pro. Stoer, edoch enigzins brandhout. Toen ('97) een Ibanez S540 FM TTS die 7x zo duur was als m'n 1e gitaar...en die heb ik nog steeds! Krijgt één dezer dagen een grote beurt (DiMarzio's erin, QM1&QM2 eruit, nieuwe gouden Gotoh stemmechanieken en gouden humbucker ringen en de hele afstelhandel... )

Mijn eerste gitaar was een Squier std strat, vind ik nog steeds wel een OK gitaar hoewel ik nu veel betere heb, alleen het geluid is eigenlijk modderig de hals is wel goed.