PDA

View Full Version : Gitaar gezocht: Squier?



Phoenix
11 augustus 2005, 19:47
Al gepost in het Gitaren onder de 250 € topic, maar daar wordt niet echt veel op gereageerd

Nieuwe vraag, precies volgens de FAQ regeltjes:

Ik zoek een gitaar van maximaal 250 €
het liefst (denk ik, als dit vreemd is geef dat maar aan icon_smile.gif ) met zowel een humbucker als singlecoil(s)
Ik luister van alles maar vooral rock/metal. Favo bands zijn bijv: Audioslave, Alter Bridge, Metallica, Dream Theater, Vanden Plas, Auf Der Maur (ja dat is bas, ik weet icon_biggergrin.gif ) Live, Threshold en Rammstein.
Beetje progressive maar ook beetje stevig dus.

Tips, anyone?

(o, mijn lievelingskleur voor een gitaar is beetje rood/bruin icon_biggergrin.gif icon_biggergrin.gif icon_biggergrin.gif icon_biggergrin.gif ) icon_wink.gif


*Edit*

Kan iemand me een beetje omschrijve hoe de Vendetta 1.0 klinkt? (wat voor soort muziek kun je er goed mee spelen? Klinkt hij zwaar of licht?)

In datzelfde topic is me deze gitaar aangeraden:
http://www.reidys.com/index.pl?submit=View_PLU&PLU=4423
een squier dus, en omdat ik dus echt (nog) geen verstand heb van elektrische gitaren:
Is Squier een goed merk?

Wat denken jullie verder van die gitaar, of weten jullie nog een andere goede gitaar voor rond de 250 €?
thnx.

VooDoo
11 augustus 2005, 20:54
Mmm sounds like ibanez:P
Aangezien je nog geen verstand van Electrische gitaren hebt, kan je denkik ook nog niet zo goed spelen:

http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=4440

http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=4855

http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=4853

die eerste 2 zijn denkik wel geschikt voor dat genre wat jij wilt spelen

Phoenix
12 augustus 2005, 07:50
Okay, maar ik ben toch benieuwd: is Squier een goed merk? (en is die gitaar goed/zou je me die aanraden?)

Waarom zou ik Ibanez goed vinden? (kan best hoor, ga volgende week weer naar de EMI toe dus flink wat uitproberen :-D )

screamindemon
12 augustus 2005, 10:18
Squier is een merk met een goede prijs-kwaliteit verhouding je kunt er op wachten en straks komt hier iemand die gaat zeggen dat je beter richwood kunt aanschaffen, maar ondertussen wil ik de nieuwe squier tele-custom ff promoten dit zijn prima afgewerkte gitaren waar je zeker een paar jaartjes mee vooruit kunt. Hier in Groningen betaal je volgens mij 200 euri voor zo'n ding.

http://www.squierguitars.com/products/prod_images/guitars/0327502506_xl.jpg

Deze zag er ook errug netjes uit ik weet alleen niet wat 'ie kost.

http://www.squierguitars.com/products/prod_images/guitars/0340200592_xl.jpg

Jax
12 augustus 2005, 10:22
Deze zag er ook errug netjes uit ik weet alleen niet wat 'ie kost.

http://www.squierguitars.com/products/prod_images/guitars/0340200592_xl.jpg

Een hoop meer geloof ik...

screamindemon
12 augustus 2005, 11:06
Een hoop meer geloof ik...

Dat denk ik ook wel ja, maar ziet er ook erg gelikt uit (voor een squier zeker)

olaf reijnders
12 augustus 2005, 11:14
Okay, maar ik ben toch benieuwd: is Squier een goed merk? (en is die gitaar goed/zou je me die aanraden?)

Waarom zou ik Ibanez goed vinden? (kan best hoor, ga volgende week weer naar de EMI toe dus flink wat uitproberen :-D )

Volgens mij vanwege je muzieksmaak.

Jax
12 augustus 2005, 11:18
Een hoop meer geloof ik...

Dat denk ik ook wel ja, maar ziet er ook erg gelikt uit (voor een squier zeker)

Dat wel, maar een Squier kopen voor zo'n bedrag gaat toch wel tegen mijn principes in... :)

Satriani
12 augustus 2005, 13:22
http://www.feedback.nl/nieuw/png_cache/c3F1aWVyLXRlbGVfY2hhbWJlcmVkMzUwMzUwNTBmZmZmZmY=.j pg

469 euro bij feedback :roll:

Phoenix
12 augustus 2005, 14:03
)Dus ibanez is meer metal gericht? Die rood/bruine ziet er erg goed uit.
(ik heb er echt de ballen verstand van :-D )
Als versteker wil ik de Roland huppeldepup (naam vergeten :razz: ) kopen, die heeft ingebouwde effecten en is blijkbaar een erg goede beginners versterker.
Goede keus?

Phoenix
12 augustus 2005, 14:45
Kan iemand me trouwens vertellen voor wat voor muziek de dean vendetta 1.0 goed geschikt is? (klikie (http://www.feedback.nl/nieuw/png_cache/ZGVhbi12ZW5kZXR0YTFnbjM1MDM1MDUwZmZmZmZm.jpg))

Lijkt me een erg gave gitaar.

Orpheo
12 augustus 2005, 15:50
die dean is wel goed hoor. leuke bak, leuke sound. maar niet superdesuper.

squier, daar loop ik zelf altijd met een flinke boog omheen. tis een beetje een " net niet" merk in mijn ogen. vaak is het gewoon brandhout. soms wel een leuke uitschieter.

ibanez is metal gericht (die in ieder geval) maar tis wel verdomd veelzijdig. vind ik dus.

ik denk echter dat je beter voor een 2ehands epiphone les paul kunt gaan. meer waar voor je poen.

Phoenix
15 augustus 2005, 13:15
Hmmm ik koop denk ik liever een nieuwe, ik heb dus echt maar heel weinig verstand van gitaren, dus als er iets niet helemaal klopt dan zie ik dat niet.
Wat voor een Epiphone LP zou je me dan aanraden (of heb je die geen voor max. 300 € nieuw?)

O, nog even een (waarschijnlijk) heel stomme vraag:

wat voor een gitaar heeft Jack Black hier vast:
http://www.concertlivewire.com/jpegs/movies/school.jpg

olaf reijnders
15 augustus 2005, 13:19
Gibson SG.

Phoenix
15 augustus 2005, 13:24
thnx :)

Squier4ever
15 augustus 2005, 13:31
epi maakt ze ook en die kun je denk ik wel betalen, bij de musicstore voor 299 anders maar ff doorsparen. zijn iig errug vette rockplanken en daar kun je IMO de genoemde stijlen errug goed mee spelen......

Phoenix
15 augustus 2005, 20:18
Okay... thnx :)
Ik vind die Epi SG's er iig errg vet uitzien en wat ik van de Gibson Sg (in de film :-D ) heb gehoord.. dat klinkt ook heel erg vet.
Deze week weer eens naar de EMI.....
Welke gitaren MOET ik echt proberen volgens jullie?

olaf reijnders
15 augustus 2005, 20:29
Als je een SG mooi vindt, zou ik zowiezo de Epiphone checken. Die komt volgens mij qua geluid nog het dichste bij de Gibson variant.

Phoenix
16 augustus 2005, 16:44
Vandaag naar Berkers in Deurne geweest en de Adonis HS 520 uitgeprobeerd.
Klinkt lekker (verkoper omschreef het als 'sprankelend' :razz: dat klopt ook wel) , heeft 2 single's en 1 humbucker en dat is dus eigenlijk wat ik zoek.
Maar ik heb nog NOOIT van Adonis gehoord en kan er ook niets over vinden op internet.
Blijkbaar zijn ze pas een half jaartje bezig met gitaren maken (ofzo.. er hingen er al wel zeker 2 van in die winkel) maar zijn blijkbaar wel goed.

Weet iemand meer over deze gitaar/het merk Adonis te vertellen?
thnx.

Phoenix
18 augustus 2005, 08:52
*BUMP*

hulp!

Weet niemand iets te vertellen over het merk Adonis? :???:

Jax
18 augustus 2005, 09:07
*BUMP*

hulp!

Weet niemand iets te vertellen over het merk Adonis? :???:

Van wat ik ervan gehoord heb: Crap. Echter geen persoonlijke ervaring.

olaf reijnders
18 augustus 2005, 10:45
Grote bocht omheen lopen!

FruscianteFan
18 augustus 2005, 13:15
Hmmm ik koop denk ik liever een nieuwe, ik heb dus echt maar heel weinig verstand van gitaren, dus als er iets niet helemaal klopt dan zie ik dat niet.Tweedehands heb je volgens mij veel meer kans op een mooie, redelijk goede gitaar voor 250 euro dan nieuw. En aan die nieuwe gitaren van die prijs kan soms ook een hele hoop schelen hoor :D

olaf reijnders
18 augustus 2005, 13:20
Hmmm ik koop denk ik liever een nieuwe, ik heb dus echt maar heel weinig verstand van gitaren, dus als er iets niet helemaal klopt dan zie ik dat niet.Tweedehands heb je volgens mij veel meer kans op een mooie, redelijk goede gitaar voor 250 euro dan nieuw. En aan die nieuwe gitaren van die prijs kan soms ook een hele hoop schelen hoor :D
Helemaal mee eens! In jouw prijsklasse zij er tweedehands veel gitaren te koop die nieuw 500-600 Euro kosten of hebben gekost.

Phoenix
19 augustus 2005, 11:21
Kan over de Adonis' guitars totaal niets op internet vinden dus dat vertrouw ik niet. Alles en iedereen heeft tegenwoordig een internet site (zelfs ons mam heeft er een :razz: ) waarom Adonis dan niet!

Maar, nieuwe vraag:

Wat vinden jullie van de Epiphone G310 Sg?

Heb nog niet op deze gitaar gespeeld, ga dat volgende week wel doen (als ze hem tenminste hebben bij de EMI.... weet iemand nog andere goede muziekwinkels in omgeving helmond/eindhoven?)

Jax
19 augustus 2005, 11:28
Is wel ok, heeft een iets andere body-vorm dan de g-400. Ook is de body van een andere houtsoort gemaakt. De g-400 is van mahonie en de g-310 van essen (zo noem je toch alder?). Daarnaast heeft de g-400 een gelijmde hals en de g-310 een bolt-on hals. Al met al is de g-310 gewoon kwalitatief minder. Ga gewoon voor de g-400 als je tussen die twee wil kiezen.

Phoenix
19 augustus 2005, 11:38
Die zijn toch ong. 400 €?
Valt niet binnen mijn budget :razz:
Maar is het stom als ik de G310 koop of zijn het wel gewoon goede beginners gitaren?

Jax
19 augustus 2005, 12:01
Het is in die zin stom, dat je gewoon veel meer hebt aan een g-400 dan aan een g-310. Als je nu meteen een gitaar wilt kopen, omdat je niet verder wilt sparen, dan kan je de g-310 kopen, is zeker niks mis mee. Toch lijkt het mij gewoon erg dom om dat te doen. Je kan veel langer met een g-400 door, zonder dat je begint te ergeren aan dingen als de bolt-on hals, etc. Daarnaast zijn ze 350,- , dus dat is "maar" 100 euro boven je budget. Spaar gewoon nog even door, je hebt er echt meer aan.

olaf reijnders
19 augustus 2005, 13:44
Is wel ok, heeft een iets andere body-vorm dan de g-400. Ook is de body van een andere houtsoort gemaakt. De g-400 is van mahonie en de g-310 van essen (zo noem je toch alder?). Daarnaast heeft de g-400 een gelijmde hals en de g-310 een bolt-on hals. Al met al is de g-310 gewoon kwalitatief minder. Ga gewoon voor de g-400 als je tussen die twee wil kiezen.

Alder= elzen & ash= essen.

Jax
19 augustus 2005, 14:53
Is wel ok, heeft een iets andere body-vorm dan de g-400. Ook is de body van een andere houtsoort gemaakt. De g-400 is van mahonie en de g-310 van essen (zo noem je toch alder?). Daarnaast heeft de g-400 een gelijmde hals en de g-310 een bolt-on hals. Al met al is de g-310 gewoon kwalitatief minder. Ga gewoon voor de g-400 als je tussen die twee wil kiezen.

Alder= elzen & ash= essen.

Ah, kijk... Weer wat geleerd. :)

Phoenix
19 augustus 2005, 17:16
Pff ik vind het maar moeilijk.. een gitaar uitzoeken. :-?
350 € kan dan nog net, maar eigenlijk vind ik het te veel.

Niemand andere ideeen?
Vind Ibanezzen er trouwens niet mooi uit zien :razz: (nee ik ben GEEN undercover shaq hoor 8-) )