PDA

View Full Version : Tuna - Wake Up!



Carlos SanTuna
11 augustus 2005, 16:37
Onlangs weer eens een paar nummers opgenomen met de band. Ik post hier niet zo vaak, maar ik ben wel benieuwd wat men er hier van vindt.

Tuna - Wake Up! (http://tuna.rightclick.nl/download.cfm?id=15770)

Have fun!

Shaggy
11 augustus 2005, 22:33
cool

ik hoor er deels wat rhcp style in.

Bruce
11 augustus 2005, 23:35
Klinkt wel oke, maar idd een erg hoog
peppers gehalte.

Carlos SanTuna
12 augustus 2005, 09:32
Thanx!
Maarre, waar zit die vergelijking met de Peppers hem precies in? Doelen jullie alleen op de stijl, of lijkt dit nummer volgens jullie op een bepaald nummer van de Peppers?

bluegate
12 augustus 2005, 10:09
8-)
Zeer lekker, klinkt goed!

Jax
12 augustus 2005, 10:29
Thanx!
Maarre, waar zit die vergelijking met de Peppers hem precies in? Doelen jullie alleen op de stijl, of lijkt dit nummer volgens jullie op een bepaald nummer van de Peppers?

Het lijkt in mijn oren niet op een bepaald nummer van hun, en ik moet zeggen dat ik ook over het algemeen niet echt erg veel gelijkenissen hoor. Toch denk ik dat de de stijl van de zanger wel wat weg heeft van die van Kiedis (rap-achtig in de coupleten, zang in de refreinen met wat achtergrondzang wat wel kenmerkend is voor RHCP), en de funky riffgebaseerde gitaarpartijen lijken wel wat op die van frusciante. Toch erger ik me er helemaal niet aan, en vind ik toch zeker dat jullie een eigen stijl hebben ontwikkeld.

Carlos SanTuna
12 augustus 2005, 14:17
Hee, bedankt Jax. Fijn om te horen dat we volgens jou "een eigen stijl hebben ontwikkeld". Daar zijn we in het verleden namelijk nogal vaak (overigens toendertijd terecht) op afgerekend door de alom geliefde heren recensenten.

Carlos SanTuna
12 augustus 2005, 14:21
Het is altijd lachen met ons tonijnen...

http://tuna.rightclick.nl/files/A/3/F/97DE3EB7FAF0.jpg

spanky_franky
12 augustus 2005, 15:24
Hm, lekker strak gespeeld!

Ik hoor ook wel ergens een gelijkenis met de RHCP, vooral in de zang, die koortjes, en bij 2:10 lijkt het ook wat op kiedis.

Maar het blijft goede muziek! RHCP is ook goed spul dus who cares dat het overeenkomsten vertoont..