PDA

View Full Version : Ja alweer een Boost vraag...



Thom TK
11 augustus 2005, 14:19
...en ik heb de search gebruikt.

Zo, ik gebruik op het moment een (Japanse :razz: ) Boss ge-7 equalizer, om mijn solo's te boosten, en dat geeft wel een fijn geluid...op mijn 70 watt transistor bak.
Maar aangezien dat ding niet goed klinkt op een buizenamp met high gain, wil ik een ander boost pedaal. ook vind ik de Boss het geluid wat statisch maken.

Goed, ik wil dus een solo boost die mijn geluid sprankelend houdt, zeg maar a la Petrucci of Steve Vai; een equalizer doet dit niet naar mijn mening.

Ik heb eens rondgekeken en een aantal opties zijn:
Xotic AC booster
Carl Martin Contour 'n boost
Red Snapper
MiG*Boost
Zvex dingen, weinig ervaring mee.

Maargoed, deze dingen vielen mij dus op...ik kan niet alles testen omdat TAGS niet alles heeft natuurlijk, dus bij deze graag advies :).

-Oh ja, ik gebruik Dimarzio Evolutions vanwege het mooie hoog dat ze hebben, vandaar dat ik dus zo specifiek op zoek ben naar een boost die mijn geluid helder houdt maar toch wat toevoegd.

Angel
11 augustus 2005, 15:14
Ik heb eens rondgekeken en een aantal opties zijn:
Xotic AC booster
Carl Martin Contour 'n boost
Red Snapper
MiG*Boost
Zvex dingen, weinig ervaring mee.


Vergeet de Xotic RC Booster en de Fulltone Fat Boost niet. Dit zijn echte boosters, de AC booster en de Red Snapper zijn (naar mijn mening) meer overdrive-pedalen dan echte boosters.

Thom TK
11 augustus 2005, 15:24
Ik heb eens rondgekeken en een aantal opties zijn:
Xotic AC booster
Carl Martin Contour 'n boost
Red Snapper
MiG*Boost
Zvex dingen, weinig ervaring mee.


Vergeet de Xotic RC Booster en de Fulltone Fat Boost niet. Dit zijn echte boosters, de AC booster en de Red Snapper zijn (naar mijn mening) meer overdrive-pedalen dan echte boosters.

Hmm oke, die zoek ik idd niet...

marc_o
11 augustus 2005, 16:30
En op welke versterker zet je 'm nu dan?
Probeer diezelfde Boss EQ maar eens uit in je effectloop en hou alles neutraal en echt maar 1 milimeter of anderhalve milimeter de gain (of volume, weet zo niet precies hoe die schuif heet) omhoog. Dat is even een ander effect dan wanneer je 'm ervoor zet, want dat heeft veel minder nut en effect. Geen booster die dat nadoet. Bijna alle boosters worden overdrives namelijk.

robzilla
11 augustus 2005, 16:52
En op welke versterker zet je 'm nu dan?
Probeer diezelfde Boss EQ maar eens uit in je effectloop en hou alles neutraal en echt maar 1 milimeter of anderhalve milimeter de gain (of volume, weet zo niet precies hoe die schuif heet) omhoog. Dat is even een ander effect dan wanneer je 'm ervoor zet, want dat heeft veel minder nut en effect. Geen booster die dat nadoet. Bijna alle boosters worden overdrives namelijk.

Ja, volume toch niet voor de amp omhoog te halen met een boost, alleen in de fx loop?

Thom TK
11 augustus 2005, 17:21
@ Marc: Ik heb hem al in de FX loop zitten hoor, en ik gebruik op het moment een Fender Rock Pro 700 (combo).


Mja oke, ik heb de instellingen nu wat extremer staan dan jhe beschreef, ik probeer het wel even, bedankt!
Alleen dacht ik als ik bijvoorbeeld een MiG*boost oid zou kopen dat ik dan een wat overtuigender klinkende boost in huis haal...maar oke dat van de EQ settings dat doe ik dan wel even :)

marc_o
12 augustus 2005, 09:31
Ik hoop voor je dat het werkt, de ene versterker is de andere ook niet natuurlijk....maar het zou moeten kunnen.
Die roc-pro heeft, als het goed is al 3 modes van zichzelf he? clean, overdrive en lead...
Onthoud dat wanneer je je drive van je combo al flink open hebt staan, je weinig profijt hebt van een extra pedaal om je boost op te krikken.

Speeddemon
12 augustus 2005, 18:52
Ik raad je aan de 4 opamps van je GE-7 te laten vervangen.
Zorgt voor minder ruis en een ietwat 'natuurlijker' klank.

Ik heb zelf 5 GE-7's in m'n bezit gehad, waarvan ik nog steeds 2 Japanse heb, en die vind ik het beste klinken. 1 kraakte een beetje en die is gemod (opamp swap... er zat 022D JRC in, zit nu 4x TL072 in), de andere is 'stock' en die klinkt ook top!

Thom TK
12 augustus 2005, 22:07
Ik hoop voor je dat het werkt, de ene versterker is de andere ook niet natuurlijk....maar het zou moeten kunnen.
Die roc-pro heeft, als het goed is al 3 modes van zichzelf he? clean, overdrive en lead...
Onthoud dat wanneer je je drive van je combo al flink open hebt staan, je weinig profijt hebt van een extra pedaal om je boost op te krikken.

Ja klopt, daar ben ik nu ook achter ja...maargoed dat was dus de reden dat ik een pure boost pedaal wou...die zal meer gain en volume leveren dan een equalizer (maarja, das mijn eerste gedachte, ik ga wel even testen, lijkt me het beste).


Ik raad je aan de 4 opamps van je GE-7 te laten vervangen.
Zorgt voor minder ruis en een ietwat 'natuurlijker' klank.

Ik heb zelf 5 GE-7's in m'n bezit gehad, waarvan ik nog steeds 2 Japanse heb, en die vind ik het beste klinken. 1 kraakte een beetje en die is gemod (opamp swap... er zat 022D JRC in, zit nu 4x TL072 in), de andere is 'stock' en die klinkt ook top!

Ja oke, die mods lijken me ook wel wat ja.
En nee, ik breng mijn pedaal dan niet naar de gitaarboer :-D :wink:

matto
14 augustus 2005, 16:37
Ik heb van mijn tubescreamer de diodes schakelbaar gemaakt en dat werkt heel erg goed!!!

Lock en Load
14 augustus 2005, 20:52
MXR Kerry King EQ, MXR 108?