PDA

View Full Version : Line 6 POD XT Live voor thuis?



Jeanken
11 augustus 2005, 12:26
In plaats van een bagger versterkertje te kopen voor thuis en enkele effectjes erbij dacht ik aan de POD XT Live over mijn Stereo..
Wordt dit wat of zou het nergens naar lijken? Dat het net niet is kan me niet schelen, het is vooral voor thuis, maar als het totaal niet is koop ik toch beter een versterkertje..

ArpeggioKing
11 augustus 2005, 12:53
wat dacht je van een koptelefoon erin? Klinkt nog een stuk beter ook en andere mensen hebben er geen last van, verder is de pod xt live erg aan te raden 8-)

BelgianGuru
11 augustus 2005, 13:02
ik heb de 2.0 en ik doe em voor geen geld weg .. tenzij voor een upgrade ;)

Jeanken
11 augustus 2005, 13:10
wat dacht je van een koptelefoon erin? Klinkt nog een stuk beter ook en andere mensen hebben er geen last van, verder is de pod xt live erg aan te raden 8-)

Ik haat koptelefoons, laat de buren maar klagen :D

WICKED
11 augustus 2005, 17:36
je kan m ook op je pc aansluiten

Jeanken
11 augustus 2005, 18:29
Ik weet wel wat ermee gedaan kan worden maar de vraag is of het zou klinken op een Stereo hier thuis?
Ik heb al vaak gehoord dat hij rechtstreeks op de PA nog het beste klinkt maar een PA en een Stereo zijn eigenlijk niet echt te vergelijken..
Als hij echt goed blijkt op mijn versterker kan ik hem makkelijk meenemen naar repetities en weer naar huis ook, maar altijd een versterker heen en weer sleuren is ook niet dat, soit dat zien we later wel.
Iemand ervaring met deze 'setup'?

BelgianGuru
11 augustus 2005, 19:08
hier klinkt het goed .. pod2 -> stereo

Lord Abortion
11 augustus 2005, 19:24
Hangt er vanaf welke stereo je hebt natuurlijk. Bij ons zou het iig goed klinken.

harrie-beton
12 augustus 2005, 15:18
een stereo klinkt prima hoor.

Alle gewone speakers klinkt ok.
Ik heb mijn podxt gebruikt op basversterkers, keyboardversterkers, zanginstallaties, zangmonitors, pc speakers, PA, studio-monitoren koptelefoon en last but not least in-ear monitoring.

Wat wel lekker is als er een beetje strak laag / midden in de speakers zit.

WICKED
12 augustus 2005, 17:31
kunnen die speakers dat aan?

Jeanken
12 augustus 2005, 21:13
Ik weet niet juist wat voor Stereo het is maar hij is vrij goed, heeft me in de tijd genoeg gekost.
Of de speakers dat aankunnen? Dat ding heeft denk ik 5-600Watt te blazen, als ik daarmee op huiskamervolume niet kan spelen weet ik het ook niet meer..
Ik ga hem nog eens proberen in de winkel en tenzij ik hem ergens in okkazie tegenkom (wat me vrij onwaarschijnlijk lijkt) smijt ik er nog eens 450EUR tegenaan een dezer.

harrie-beton
12 augustus 2005, 22:08
kunnen die speakers dat aan?

een gitaar signaal uit een pod is het zelfde als een CD draaien hoor. Het pod signaal is al "kant en klaar" op line niveau.

Kijk, een enorm volume (harder dan een drumstel) gaat niet lukken met de meeste stereo's die ik ken...
En die 500 watt, tja, meestal is dat boerenbedrog en is het werkelijke rendement 100 watt ofzo. Voor een huiskamer genoeg, ja ook die van jou :-D

Jeanken
13 augustus 2005, 13:09
Het is niet zo'n 'setje' maar een stereo toren dus aparte versterker, aparte cd-speler, radio, .. En daar zijn aparte speakerkasten bijgekocht, het mag dan zelfs nog 100Watt zijn, das meer dan veel te luid.

pinchaholic
17 augustus 2005, 19:37
@Jeanken

Ik speel reeds een half jaar over mijn hifi-set.
V-amp2 > PC> Zware digitale versterker met 150 watt JBL speakers.\

Ik trek er i.m.o. een hele vette sound uit.

En meespelen met cd'tjes is helemaal een festijn :D Kill 'em all er in, lekkere preset opzoeken... en beuken maar 8-)