PDA

View Full Version : Aansluiting Midi-aparatuur aan mijn JTM45



Juupkepuupke
11 augustus 2005, 12:12
Weet iemand hoe ik mijn Midi-aparatuur moet gaan aansluiten aan mijn Marshal JTM45? Deze heeft namelijk geen FX-loop... :???:
Moet ik gewoon mijn output van mijn preamp (die ik nog moet kopen) naar de effectenprocessor en dan door naar de input van de eindtrap?
:lol:
Ooooh, ik ben hier zo slecht in........
Wie mij uit de brand haalt, krijgt van mij een biertje!! :wink:

EpiCenturiesAWAy
11 augustus 2005, 12:28
Weet iemand hoe ik mijn Midi-aparatuur moet gaan aansluiten aan mijn Marshal JTM45? Deze heeft namelijk geen FX-loop... :???:
Moet ik gewoon mijn output van mijn preamp (die ik nog moet kopen) naar de effectenprocessor en dan door naar de input van de eindtrap?
:lol:
Ooooh, ik ben hier zo slecht in........
Wie mij uit de brand haalt, krijgt van mij een biertje!! :wink:

Ik snap het niet :???: DUs nu heb je een JTM45 en je gaat er een rack bijdoen ?? Anders zet je gewoon de pre-amp die je nog moet kopen voor de input van je amp en gebruik je de effecten ervoor ??

robzilla
11 augustus 2005, 12:59
waarom wil je er een preamp bij?

Juupkepuupke
11 augustus 2005, 13:08
Omdat ik mijn JTM als eindtrap ga gebruiken. Ik wil graag een veelzijdiger geluid.

ReinoutV
11 augustus 2005, 15:11
Als die versterker een power-amp in heeft, zoals je suggereert in je eerste post, dan heeft ie toch wel een fx-loop? Er vanuitgaande dat deze toch niet aanwezig is, zal je het ding moeten laten modden om alleen de eindtrap te gebruiken. Dat lijkt me toch zonde. Kun je niet met andere overdrive/distortion pedaaltjes werken? Zo'n JTM45 lijkt me een lekkere sound hebben van zichzelf.

fullorder
11 augustus 2005, 17:54
een fx-loop in je jtm45? :o :o
zonde!! en waarom een extra preamp kopen? misschien is er wel een veelzijdigere preamp te vinden, maar wat heb je aan een veelzijdigere preamp als ie slechter klinkt dan de preamp van je jtm45?
ik zeg niet dat je het allemaal niet moet doen, maar denk goed na voordat je je mooie amp gaat verbouwen...

Frusciante
12 augustus 2005, 23:06
mmmm RAARRRR,
dus als ik het goed begrijp wil je je jtm45 als power amp gebruiken in combi met een externe pre-amp (midi). begrijp niet waarom je de preamp wil veranderen aangezien classe a amps met 1 kanaal juist gebouwd zijn om zowel de preamps met de poweramps te laten smelten evt met een gelijkrichter. ga je de pre-amp op non actief zetten dan ga je toch echt het karakter veranderen. dan kan je dus beter een jcm800 top of zoiets gebruiken als poweramp en je midi in de fx loop gooien. dat zal wel werken. weet niet wat voor sound je zoekt of denkt te willen bereiken.....
zal nog ff denken over een schema met een rectifier en poweramp jtm.....

heavy-metal-thunder
14 augustus 2005, 21:45
Omdat ik mijn JTM als eindtrap ga gebruiken. Ik wil graag een veelzijdiger geluid.

Dit is gewoon de oplossing voor al jouw problemen! Veelzijdigheid troef en de helft van dit forum hoort geeneens het verschil met een JTM 45 (al dan niet RI)

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=46022

Juupkepuupke
15 augustus 2005, 11:49
Bedankt voor al jullie reacties, maar nu heb ik een vraag erbij... Wat nou als ik een Fulldrive II van Fulltone aanschaf? Dan ben ik niet aan het rommelen aan de klank van mijn amp volgens een kennis.

heavy-metal-thunder
15 augustus 2005, 12:13
Bedankt voor al jullie reacties, maar nu heb ik een vraag erbij... Wat nou als ik een Fulldrive II van Fulltone aanschaf? Dan ben ik niet aan het rommelen aan de klank van mijn amp volgens een kennis.

Ik heb die al enkele keren gehoord. Op een VOX AC 30 was dit wel knap, ook op een MIG SOvtek kwam die goed voor de dag. Veelzijdig pedaal omdat pedaal 2 Kanalen heeft.

En wat denk je van een Mesa Boogie V TWin? 2dehands vind je ze wel voor een goeie 200. Maar die heb ik zelf nog niet gehoord.

V!N
15 augustus 2005, 12:22
Als je al midi-apparatuur hebt en nog een voorversterker gaat kopen, wat is dan precies de reden waarom je de JTM45 hebt gekocht ?

Zo te horen ben jij op zoek naar een moderne en veelzijdige oplossing. In een lijn6 zitten meer geluiden en toeters en bellen dan je op kunt, maar mijn gebruikelijke advies in deze is misschien nóg voordeliger:

Koop een actieve monitor. Dit is een eindversterker en een luidspreker in één kast. Je midi-apparatuur gaat in de effectlus van je (nog te kopen) voorversterker, die gaat naar de actieve monitor en dat was het.

Verkoop de JTM45, ik weet zeker dat je daar een Spartaanse muzikant daar erg blij mee zult maken.

1959SLP
15 augustus 2005, 16:48
Weet iemand hoe ik mijn Midi-aparatuur moet gaan aansluiten aan mijn Marshal JTM45? Deze heeft namelijk geen FX-loop... :???:
Moet ik gewoon mijn output van mijn preamp (die ik nog moet kopen) naar de effectenprocessor en dan door naar de input van de eindtrap?
:lol:
Ooooh, ik ben hier zo slecht in........
Wie mij uit de brand haalt, krijgt van mij een biertje!! :wink:

Je hoeft helemaal geen fx-loop in je JTM. De out van je preamp (die je nog moet kopen :lol: ) gaat naar de in van je JTM. Die effectsprocessor hang je met send en return aan de preamp.

fullorder
18 augustus 2005, 12:23
Verkoop de JTM45, ik weet zeker dat je daar een Spartaanse muzikant daar erg blij mee zult maken.

ja! hoeveel wil je er voor hebben? :D

ben overigens niet spartaans hoor, ben zelfs best wel lui...

Juupkepuupke
18 augustus 2005, 13:21
Hahahaha!!
NEe volgens mij heb ik een leuke oplossing gevonden: Ik heb de Fulldrive2 van Fulltone gekocht. Deze gebruik om de amp veelzijdiger te maken. Ik wl er nu nog een Line6 MM4 en een reverb/delaytje bij... Dat is denk ik mijn oplossing voor dit probleem. Wat denken jullie?

V!N
18 augustus 2005, 14:06
Wat denken jullie?

.. dat een lijn6 combo of actieve monitor nog steeds beter uit bent. Bovendien kan je vast wel een JTM45 downloaden voor in je lijn6, heb je hem ook.

En hoe bedoel je dat "veelzijdiger" eigenlijk ? Je wilt het clean en de scheur van de JTM45 niet gebruiken. Daar had je je midi al voor, heb je nu nog een pedaaltje voor gekocht en komt nog een voorversterker bij.
Als je iets wilt hebben wat alleen maar je randapparatuur luid genoeg maakt en door luidsprekers stuurt, heb je aan een eindversterker en een luidspreker genoeg. Deze twee kun je los kopen, of in een kast als een actieve monitor.

De JTM45 is weliswaar een legendarisch versterker en ziet er "stoer" uit, maar het is absoluut niet praktisch voor jouw bedoelingen. Je was er (nota bene na aanschaf) verbaasd over dat er geen effectlus op zit,
ruil hem dan in voordat je erachter komt dat hij ook geen mastervolume heeft. ;)

Juupkepuupke
18 augustus 2005, 15:01
Hoe zou jij dan de clean en de scheur van de versterker gebruiken?

V!N
18 augustus 2005, 15:17
Hoe zou jij dan de clean en de scheur van de versterker gebruiken?

Ik zou de gitaar in de ingang linksboven prikken, met een klein kabeltje de input linksonder en rechtsboven met elkaar verbingen (kanalen doorlussen), de versterker luid genoeg zetten en dan verder de "gain" bepalen met de aanslag en de volumeknop van de gitaar.

Maar dat ben ik dan. :)

fullorder
18 augustus 2005, 15:40
.. dat een lijn6 combo of actieve monitor nog steeds beter uit bent. Bovendien kan je vast wel een JTM45 downloaden voor in je lijn6, heb je hem ook.
:o :o :o :o



De JTM45 is weliswaar een legendarisch versterker en ziet er "stoer" uit, maar het is absoluut niet praktisch voor jouw bedoelingen. Je was er (nota bene na aanschaf) verbaasd over dat er geen effectlus op zit,
ruil hem dan in voordat je erachter komt dat hij ook geen mastervolume heeft. ;)

mastervolume? effectlus? waanzin! dat heb je toch allemaal niet nodig met zo'n mooie amp?

fullorder
18 augustus 2005, 15:43
Hoe zou jij dan de clean en de scheur van de versterker gebruiken?

Ik zou de gitaar in de ingang linksboven prikken, met een klein kabeltje de input linksonder en rechtsboven met elkaar verbingen (kanalen doorlussen), de versterker luid genoeg zetten en dan verder de "gain" bepalen met de aanslag en de volumeknop van de gitaar.

Maar dat ben ik dan. :)

juist! dat bedoel ik, zo bespeel je een jtm45.
gitaar vol open: moddervette scheur (niet te downloaden!)
gitaar ietsjes gas terug: mooi clean zonder ook maar iets aan volume en punch in te leveren.

probeer dat maar eens met een lijn6

en als je dan toch geen zin hebt om aan de volumeknop van je gitaar te zitten, kun je ook gewoon een fulldrive oid voor je amp gooien. mooie fuzz daarachter, dan heb je ook helemaal geen effectlus meer nodig want al je modulatie en delay effecten werken heel erg mooi achter een goed overdrive en/of fuzz pedaal.

Robbert
18 augustus 2005, 17:10
.. dat een lijn6 combo of actieve monitor nog steeds beter uit bent. Bovendien kan je vast wel een JTM45 downloaden voor in je lijn6, heb je hem ook.
:o :o :o :o



De JTM45 is weliswaar een legendarisch versterker en ziet er "stoer" uit, maar het is absoluut niet praktisch voor jouw bedoelingen. Je was er (nota bene na aanschaf) verbaasd over dat er geen effectlus op zit,
ruil hem dan in voordat je erachter komt dat hij ook geen mastervolume heeft. ;)

mastervolume? effectlus? waanzin! dat heb je toch allemaal niet nodig met zo'n mooie amp?

Goed de posts lezen van V!N :wink: :o

fullorder
18 augustus 2005, 21:20
Goed de posts lezen van V!N :wink: :o

je hebt gelijk, kwam er ook net achter.

sorry V!N!

ik begin een oude brombeer te worden denk ik ;)

V!N
19 augustus 2005, 11:33
Geen probleem Volorder, :wink: ik brom ook heel wat af bij "minder dan optimaal" gebruik van puike Marshalls. :-D
Jochies die een 2203 kopen om die vervolgens als cleane versterker te gebruiken en met hun bossje te scheuren .. nou vraag ik je !


Enfin, laten we nu maar weer meneer midi helpen aan een versterker die bij hem past.

Marshall heeft ook stereo buizen-eindversterkers. Al je midi en je voorversterker straks zal vast wel in stereo zijn.
http://www.marshallamps.com/product_range.asp?productRangeId=8
De stereo eindversterkers zijn eigenslijk twee eindversterkers in één bak: een voor links, een voor rechts (dual monobloc). Die kun je mooi in je rack stoppen met je midi en je voorversterker en zo heb je dan een zeer veelzijdig set waarin de onderdelen perfect op elkaar aansluiten. Al je stereo-effecten zullen goed uit de verf komen en je hebt tóch een stoere buizenversterker van Marshall.

Ok, ik win het biertje. :-D

Juupkepuupke
19 augustus 2005, 16:30
Nu heb ik de oplossing gevonden! Denk ik..... :lol:
1 Ik ga een preamp kopen van engl, schakel daarbij mijn Gmajor aan en evt. een eindtrap. (maar ik werk met inear dus dat hoeft niet persé) Deze set gebruik ik dan voor mijn coverband.
2 Voor mijn eigen sound te creëeren ga ik de marshall gebruiken in combi met de Fulldrive2 (Een "lichte boost" of "klein randje" kan zo worden toegevoegd , zonder het orginele geluid te beinvloeden.) Hiernaast wil ik nog wat effecten gebruiken van line6. Maar daar komt na verloop van tijd steeds mooier spul op de grond te liggen aan pedalen.

Beter zo? Toch?? :-D

fullorder
20 augustus 2005, 02:55
Nu heb ik de oplossing gevonden! Denk ik..... :lol:
1 Ik ga een preamp kopen van engl, schakel daarbij mijn Gmajor aan en evt. een eindtrap. (maar ik werk met inear dus dat hoeft niet persé) Deze set gebruik ik dan voor mijn coverband.
2 Voor mijn eigen sound te creëeren ga ik de marshall gebruiken in combi met de Fulldrive2 (Een "lichte boost" of "klein randje" kan zo worden toegevoegd , zonder het orginele geluid te beinvloeden.) Hiernaast wil ik nog wat effecten gebruiken van line6. Maar daar komt na verloop van tijd steeds mooier spul op de grond te liggen aan pedalen.

Beter zo? Toch?? :-D

goed zo! nu kan ik weer rustig slapen :D

V!N
20 augustus 2005, 17:45
1: Zit er in dat spul wel een luidsprekersimulator ? Niet zozeer voor je "inear", maar vooral voor het publiek. Een signaal dat direct uit je voorversterker en effecten komt klinkt erg onaangenaam als het meteen in het mengpaneel gaat.

2: Er zijn veel versterkers die beter zijn in alleen maar pedalen versterken dan een JTM45, vaak zijn die ook nog eens stukken voordeliger. Als je doel is de versterker voor je eigen geluid "steeds mooiere pedalen" te voeren, doe je er volgens mij goed aan nog eens verder te kijken naar de ideale pedalenversterker.

Tot zover mijn bijdrage hieraan, veel succes ..

Juupkepuupke
20 augustus 2005, 18:38
1: Ja idd, ik wil waarschijnlijk de Preamp van Engl gaan halen, daar zit een speakersimulator in...
2: Ik ga gewoon eens lekker testen, ik wil gewoon vintagesound, en ga gewoon veel leren van mijn daden..... :roll:

Heren, bedankt voor de reacties! Ik zal er zeker baat aan hebben!!

Greeeeeeeeetz
Joep

PS: kijk eens op fuzzylumpkin.nl
:cool:

dr-dré
21 augustus 2005, 02:22
ik zou de 45 als voorversterker gebruiken want dat ding klinkt zo moddervet dat als je het helemaal open zet vin ik hem al niet echt mooi meer te vet grungeig als je ook een stukje clean wild spelen,dan krijg je niet echt de vrouwe versier sound. ik zou een ordinaire mosvet versterker er achterzetten en de 45 op de helft zetten of zelf minder kan je ook daar op de eind versterker lekker hard zetten want 45 watt is natuurlijk niet veel.