PDA

View Full Version : Mesa Dual + tuner probleem



JapDT
11 augustus 2005, 00:33
Hey, ik wil graag m'n Korg DTR-1000 racktuner aansluiten op mijn Mesa Dual Rectifier, alleen als ik deze via de send en return van de fx loop aansluit (fx loop send naar racktuner in, racktuner out naar fx loop return) werkt de mute functie op mijn racktuner niet meer?!

Ik heb het ook getest bij de Soldano Hot Rod 50+ XL van de andere gitarist uit m'n band op exact dezelfde manier, alleen bij hem werkte de mute functie nog wel gewoon...

Wat kan het probleem zijn of is er iets mis met m'n amp?

kokeleko
11 augustus 2005, 08:24
De Soldano heeft een series loop, wat heeft jouw Mesa voor een loop?
Als deze parallel is kun je "muten" wat je wilt maar dat gaat echt niet lukken.

Als je hem in een seriesloop doet gaat je hele toon door de tuner = fout.

Raffel
11 augustus 2005, 09:06
als je de FX loop mix op 100% zet moet dat wel lukken toch? Ik hang hem in 1 van de stereo outs van mijn G-force. Aangezien ik toch mono speel. Dat is wellicht een goede oplossing als je een FX unit gebruikt in je rack.

Hubrecht
11 augustus 2005, 12:53
Ja mn Soldano heeft idd een series fx loop, dus dan gaat heel het signaal er nog steeds doorheen...
Alleen wil ik live wel perse de 'mute'functie van mn racktuner kunnen gebruiken, das echt een vereiste..

Als ik de slave-out van m'n amp zou pakken dan werkt de mute functie ook niet neem ik aan (kan het nu even niet uitproberen, ben niet in de oefenruimte)?

(Slave Out w/Level control: A basic preamp signal output, this output is used to connect directly to other power amps if more power is needed. The level controladjusts the amount of volume level output)

Lord Abortion
11 augustus 2005, 13:05
gitaar -> tuner -> amp

Als je het gewoon zo gebruikt werkt alles toch? Een tuner hoort trouwens niet in de loop te zitten.

Hubrecht
11 augustus 2005, 13:21
Ja zo hoort het maar dan beinvloed het je sound! Ik wil niet dat m'n sound lijdt onder het feit dat er een tuner tussen zit..

Raffel
11 augustus 2005, 13:42
gitaar -> tuner -> amp

Als je het gewoon zo gebruikt werkt alles toch? Een tuner hoort trouwens niet in de loop te zitten.


Dat is juist helemaal niet slim. De loop gebruiken is juist een goede oplossing omdat de tuner dan in ieder geval in mindere mate het geluid beinvloed. Nog beter is idd een slave out, recording out oid.

kokeleko
11 augustus 2005, 16:18
Dat is juist helemaal niet slim. De loop gebruiken is juist een goede oplossing omdat de tuner dan in ieder geval in mindere mate het geluid beinvloed.

Als het een series loop is ben je mooi mis, als het een parallele loop is kun je nooit muten.

Raffel
11 augustus 2005, 16:30
tja ik ben al lang blij als een tuner werkt en mijn geluid niet beinvloed. Maar ik hoef ook niet te tunen in mute mode. Ik vind parallel dus sowieso beter dan serieel. Tone gaat tune :)

Nocki
11 augustus 2005, 21:49
Je tuner verziekt je geluid helaas ook in de fxloop. als je je fx loop niet gebruik voor fx zou ik alleen de send gebruiken.

Nocki