PDA

View Full Version : Vox AC30CCH/Orange AD30HTC/ of toch iets anders??



Pilitev
10 augustus 2005, 16:37
Na anderhalf jaar met een cuubje te hebben geploeterd heb ik wel zin om een nieuwe versterker te kopen, ook omdat ik in de toekomst graag in een bandje wil. Hierbij zit ik alleen wel ernstig te twijfelen tussen de twee onderstaande versterkers. Er zit namelijk ook nogal wat prijsverschil in.

Even uitgaande van MP prijzen betaal ik voor de Vox set voor de top 799,- en voor een 4x12 kast 499,-, dus samen 1298,-.
Voor een Orange setje betaal ik 1079,- voor de top en voor een 2x12 kast 589,- = 1668,- samen. En in het geval van een 4x12 kast (799,-) samen 1878,-

Voor zover ik weet zitten er hier in de buurt geen winkels die Orange hebben dus qua testen zal ik dan een behoorlijk eind moeten rijden.
Ik wil er vooral classic rock mee gaan spelen (Hendrix, Kravitz, Zep, Aerosmith). Als gitaar heb ik een Dean Evo special select met een JB in de brug en een '59 in de neck. Later moet hier nog een stratje bijkomen.

Of moet ik misschien toch voor een Marshall ofzo gaan?? Wat denken jullie dat de beste optie is? Wat zijn de grootste verschillen van een 2x12 kast t.o.v. een 4x12? Zo'n 4x12 van orange wordt mij toch wel aardig duur..

vulvasonic
10 augustus 2005, 16:53
Ik ben een liefhebber van het Orange-geluid EN van het Vox-geluid. Ik heb vrij recentelijk voor dezelfde keuze gestaan en ik heb mijn keuze laten vallen op de Vox, omdat ik het geluid daarvan door en door ken (heb er al een) en toch ook omdat ik het prijsverschil wel heel erg groot vind. Dit gezegd hebbende moet ik er aan toevoegen dat de Vox met blue alnico's meteen 500 euri duurder is dan de uitvoering met (?). De 4x12 Vox-kast heb ik nog niet gehoord.

Afgaande op jouw versterkerkeuze kan ik me voorstellen dat je je heil ook zou kunnen gaan zoeken in de 'oudere' Marshall-types.

Een ritje naar Feedback (Rotterdam) zou voor jou geen verkeerde optie zijn, want er zijn nog veel meer versterkers die zouden kunnen bevallen en die anderen je straks zullen aanbevelen :D

Kun je ze in ieder geval allemaal even uitproberen.

tillens
10 augustus 2005, 16:54
uh, makkelijk toch. koop een voxac30cc combo en een tele. dan ben je van mijn part klaar.

tillens
10 augustus 2005, 16:55
uh, makkelijk toch. koop een voxac30cc combo en een tele. dan ben je van mijn part klaar.

Mitch
10 augustus 2005, 17:01
Da's een aardig budget om nieuwe spullen te kopen als je nog niet eens in een band zit :o

Anyway: qua constructie heeft de Vox absoluut een streepje voor op de Orange en al helemaal voor die prijs. Neem een kijkje op het technische deel van het Orange forum en je begrijpt wat ik bedoel.
De Orange heeft wel een erg lekker 'classic rock' scheurkanaal, echt super. Maar koop je de Vox met één of twee pedaaltjes.... ben je nog steeds goedkoper uit.

Eerlijk gezegd zou ik als ik jou was eerst voor iets veelzijdigs tweedehands kijken als een Marshall DSL50 of TSL60 of zo. Ben je een stuk goedkoper uit, ben je waardevaster als je 't weer wil verkopen want wie weet wil het bandleven helemaal niet zo van de grond komen en wil je straks van je nieuw gekochte versterker af. Ben je een hoop geld armer....

tillens
10 augustus 2005, 17:40
das weer wel waar ja seymour. sluit me daar bij aan. maar koop toch ook maar een tele. :wink:

Pilitev
10 augustus 2005, 21:24
Da's een aardig budget om nieuwe spullen te kopen als je nog niet eens in een band zit :o

Klopt als je er goed over nadenkt is het natuurlijk een hoop geld. Maar ik denk maar zo veel mensen geven het uit aan hun vakantie en aangezien ik enkele jaren al niet meer ben geweest doordat ik het best druk heb.. Ook rijden veel leeftijdgenoten hier rond in auto's die een jaarloon kosten dan denk ik van dat is pas een manier om je geld snel kwijt te raken.
Ik heb één keer meegespeeld met een bandje en dat vond ik leuk, maar dat werd helaas niks dus nu ben ik nog steeds op zoek.


Eerlijk gezegd zou ik als ik jou was eerst voor iets veelzijdigs tweedehands kijken als een Marshall DSL50 of TSL60 of zo. Ben je een stuk goedkoper uit, ben je waardevaster als je 't weer wil verkopen want wie weet wil het bandleven helemaal niet zo van de grond komen en wil je straks van je nieuw gekochte versterker af. Ben je een hoop geld armer....

Wat moet zo'n Marshall 2ehands ongeveer kosten, en is dat dan een combo of top?

zjanke
10 augustus 2005, 22:11
TSL is er als combo en als Top. Een tweedehands TSL602 combo (2x12 speakers) doet ongeveer 750-800, een DSL is er wel als combo (40 watt), maar de 50 en 100 zijn alleen als top verkrijgbaar. de 50 gaat voor 650-700, momenteel staat er een 50 inclusief kast voor 800 op speurders.nl, maar de vraagprijs is al geboden...

Mitch
11 augustus 2005, 00:12
Wat vullen we elkaar lekker aan hè ? :D

vulvasonic
11 augustus 2005, 19:56
De AC30CC2 die ik had besteld zou 3 maanden op zich laten wachten. Op zich geen probleem, want ik moest toch nog eerst het 1 en ander verkopen om aan het geld te geraken.

Word ik net doodleuk gebeld dat IE AL BINNEN IS!!!!!! En het is amper drie weken geleden dat ik 'm heb besteld!
EN IK MIS NOG 250 euri!!!!!!!!!!

Gotverdergotverrdomme....... :angry:




TE KOOP: Fender Performer 1000

JoostBaksteen
11 augustus 2005, 20:30
De AC30CC2 die ik had besteld zou 3 maanden op zich laten wachten. Op zich geen probleem, want ik moest toch nog eerst het 1 en ander verkopen om aan het geld te geraken.

Word ik net doodleuk gebeld dat IE AL BINNEN IS!!!!!! En het is amper drie weken geleden dat ik 'm heb besteld!
EN IK MIS NOG 250 euri!!!!!!!!!!

Gotverdergotverrdomme....... :angry:




TE KOOP: Fender Performer 1000

Mijn moeder heeft me altijd geleerd dat je pas dingen moet kopen als je het geld hebt ;)

vulvasonic
11 augustus 2005, 20:47
De AC30CC2 die ik had besteld zou 3 maanden op zich laten wachten. Op zich geen probleem, want ik moest toch nog eerst het 1 en ander verkopen om aan het geld te geraken.

Word ik net doodleuk gebeld dat IE AL BINNEN IS!!!!!! En het is amper drie weken geleden dat ik 'm heb besteld!
EN IK MIS NOG 250 euri!!!!!!!!!!

Gotverdergotverrdomme....... :angry:




TE KOOP: Fender Performer 1000

Mijn moeder heeft me altijd geleerd dat je pas dingen moet kopen als je het geld hebt ;)

Mijn moeder heeft me geleerd hoe ik zoveel mogelijk op 1 avond aan alcoholische versnaperingen naar binnen kan gieten. :-?

ruezzz
11 augustus 2005, 22:05
Mijn moeder heeft me geleerd hoe ik zoveel mogelijk op 1 avond aan alcoholische versnaperingen naar binnen kan gieten.

Toch ook handig soms, ik heb dat van mijn vader :wink:

Maar eh, je kunt toch wel een dealtje sluiten met de voxendealert dat ie de laatste 250 euri 'ietsje' later krijgt? Ik heb mijn VOXAC30CC2X ook over 2 maandjes gespreid qua betaling.

Heb jij btw niet al een AC30?

vulvasonic
11 augustus 2005, 22:38
Mijn moeder heeft me geleerd hoe ik zoveel mogelijk op 1 avond aan alcoholische versnaperingen naar binnen kan gieten.

Toch ook handig soms, ik heb dat van mijn vader :wink:

Maar eh, je kunt toch wel een dealtje sluiten met de voxendealert dat ie de laatste 250 euri 'ietsje' later krijgt? Ik heb mijn VOXAC30CC2X ook over 2 maandjes gespreid qua betaling.

Heb jij btw niet al een AC30?

Ja, ik heb inderdaad al een Vox AC30. Ik heb het ding 20 jaar geleden gekocht en ik ben helemaal vergroeid geraakt met het geluid. Er zijn zat mooie versterkers, maar de AC30 is de enige waarvan ik vantevoren weet hoe ze gaat klinken. En ze klinkt altijd goed.
De CC wil ik erbij vanwege het feit dat je die makkelijker over de nek kan laten gaan zonder je leven te riskeren en dat die toch net iets meer mogelijkheden heeft. Het idee om er een extra 4x12 aan te hangen spreekt me wel aan. En heeeeeeeeeeel soms mis ik een lekkere reverb (wanneer het even lekker mag kabbelen).
Het enige wat ik mis aan de CC is een line out. Ik had er graag nog een ander versterkertje aan gekoppeld. Blijkbaar kun je niet alles hebben.... :)

elysianguitar
18 augustus 2005, 10:38
Een vriend van mij heeft net een Orange AD 30 top gekocht voor 1000 euro (Dolle Dagen bij Key Music), hij had een jaar geleden een oude 4x12 Orange speakerkast op de kop kunnen tikken voor 500 euro. Maw een schitterende set voor 1500 euro: klinkt echt super hoor !!!

Ik heb ook de nieuwe Vox AC 30, getest, zowel met de Alnico als met de Warfdale speakers.

Conclusie: Orange en Vox zitten uiteraard in dezelfde sound-"familie", klinken allebei heel erg goed, maar er zijn kleine verschilletjes, en dan wordt het een kwestie van smaak, vooral gezien het feit dat Vox met het invoeren van master-volume qua felxibiliteit een stuk vooruit is gegaan.

Als je voor Vox gaat vind ik persoonlijk die 500 euro extra voor de blue alnico speakers niet de moeite, maar daar zullen de echte verstokte Vox-fanaten het misschien niet mee eens zijn.