PDA

View Full Version : AFmetingen Memory Man



fullorder
10 augustus 2005, 16:09
Kan iemand zijn Deluxe Memory Man voor mij opmeten?
Ik heb er ooit een gehad (en weer weggedaan), maar misschien dat ik er toch weer eentje wil. Het valt of staat echter met het feit of ik 'm op mijn pedalboard kan proppen ;)

ruezzz
10 augustus 2005, 16:38
Als me niemand voor is, zal ik em vanavond ff opmeten (het pedaal uiteraard)

fullorder
10 augustus 2005, 17:29
Als me niemand voor is, zal ik em vanavond ff opmeten (het pedaal uiteraard)

meer hoef ik ook niet te weten!! :D

dano
10 augustus 2005, 18:01
uit tweede hand (ik heb het ook ooit gevraagd aan iemand)

20 cm Lang,

18 cm Breed

6 cm Hoog

ik wil er binnenkort ook een gaan kopen:)

fullorder
10 augustus 2005, 18:09
uit tweede hand (ik heb het ook ooit gevraagd aan iemand)

20 cm Lang,

18 cm Breed

6 cm Hoog

ik wil er binnenkort ook een gaan kopen:)

bedankt man!
en veel succes met jouw koop. zoals ik al vertelde heb ik er een gehad en ik kan 'm van harte aanraden. hij was destijds echter te groot voor m'n pedalboard en ging zonder pardon weer weg. ik heb nu echter een grotere pedalboard ;)

ruezzz
10 augustus 2005, 18:16
...mocht het net op een centimetertje vastzitten: mijn MM Deluxe is 17 x 20 cm...

dano
10 augustus 2005, 18:32
bedankt man!
en veel succes met jouw koop. zoals ik al vertelde heb ik er een gehad en ik kan 'm van harte aanraden. hij was destijds echter te groot voor m'n pedalboard en ging zonder pardon weer weg. ik heb nu echter een grotere pedalboard ;)

zag in je sig dat je wat leuke delays hebt staan, ik was een tijdje terug bij muziekhandelboekel, ff wat leuke delays getest waaronder de memory man. deze is ook te gek:

[maxon ad999] € 290,-

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Maxon/ad999_big%5B1%5D_small.jpg

en deze is helemaal ubergeil:

[t-rex REPLICA] wel digitaal, maar echt lekker € 379.00

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/T_Rex/Replica%20jp.jpg

*plaatjes en prijzen van haarguitars.nl

fullorder
10 augustus 2005, 18:39
ik ken ze. zeker ubergeil, maar ook wel uberduur vind ik. niet dat ze het niet waard zijn, maar ik zoek een analoge delay die ik kan gebruiken als ik mijn ubergeile roland space echo niet bij me heb. zo'n pedaaltje hoeft nou niet meteen net zoveel of meer te kosten dan m'n space echo. dan neem ik 'm liever gewoon altijd mee ;)

ruezzz
10 augustus 2005, 18:44
Die T-rex heeft wel coole features, als tapfunctie e.d.
maar de modulatie-delays van de Memory Man haal je daar weer niet uit, of wel? (Dat zweverige 80's geluid wat je met een vleugje chorus/vibrato op de MMD kan toevoegen bedoel ik)

BramVersteeg
10 augustus 2005, 18:47
Ik heb een MMD en een replica en het zijn beide geweldige apparaten maar wel geheel anders. De MemoryMan is veel 'mooier' voor cleane (met randje) partijen maar de Replica weer mooier met wat gain ervoor.
Die Maxon wil ik ook nog ooit eens testen :)

En fullorder, hoe is die Space Echo? Het lijkt me een meesterlijk apparaat maar wel wat te onhandig en te groot om overal mee naar toe te nemen. Hoe vind je hem vergeleken met andere delays? En heb je bijv. ook de Fulltone TapeEcho getest?

dano
10 augustus 2005, 18:51
die maxon is zogezegd ook heel moooooooooi maar te duur, net als de trex die is ook veel te duur, anders had ik hem gekocht:) als iemand er nog een tweedehands heeft staan? ;)

(en toevallig wil ruilen tegen mn chorus, zie sig...spam

robzilla
10 augustus 2005, 19:35
jaaa Space Echo's! Fuckin meesterlijke apparaten! :D

Ik zag er laatst een voor 40 euro staan en ik maar mailen en mailen, maar geen antwoord :-( :-(

ruezzz
10 augustus 2005, 21:41
Het wordt zo langzamerhand wel enigzins OT maar:
Hebben jullie de BOSS DD-20 al eens getest toevallig?
Is wel niet analoog, maar schijnt iig modulatie en tape-echo simulaties te hebben - en op de langere duur wat betrouwbaarder dan de Line6 DL-4.
Ben wel benieuwd eigenlijk.

Lucluc
10 augustus 2005, 22:05
Hebben jullie de BOSS DD-20 al eens getest toevallig?


Ja, ik heb hem een tijdje op m'n bord gehad. Erg leuk veelzijdig apparaat, maar het blijft een modeler, net als de DM4. Ik weet niet of de DD-20 per se betrouwbaarder is, waar baseer je dat op?

Als gewone digitale delay in een woord geweldig, maar de andere types die erin zitten zijn niet ok. De bucket brigade gaat nog enigzins, maar de tapedelay is ontzettend slecht, net als in de DM4 trouwens. Ik had ook problemen met de bypass van de DD-20. Als ik de level erg hoog had staan, 3 tot 5 uur, dan kreeg ik veel ruis, ongeacht of het effect was ingeschakeld of niet. Ik kreeg als het effect aanstond een hoog gepiep door m'n signaal. Dat was zowel met batterijen als met de standaard Boss PSA adapter (ik heb ook nog een andere PSA geprobeerd en een universele gestabiliseerde, maakte geen verschil). Ik heb vanalles geprobeerd met de volgorde van m'n effecten. Hij scheen vooral ruzie te hebben met de Peterson Strobostomp. Maar goed, de ruis en hoge piep hebben mij uiteindelijk doen besluiten hem te verkopen en een Memory Man aan te schaffen. Voor mij een hele goede keuze, dat ik daar niet eerder aan had gedacht.

Debaser
10 augustus 2005, 22:11
had die piep niets te maken met een ' ground loop' ?

ruezzz
10 augustus 2005, 23:00
Erg leuk veelzijdig apparaat, maar het blijft een modeler, net als de DM4. Ik weet niet of de DD-20 per se betrouwbaarder is, waar baseer je dat op?

Ik lees erg veel dat de (grote) Line 6 pedalen problemen hebben met schakelaars of er spontaan mee ophouden, wat dat betreft hebben de Boss pedalen een betere reputatie.

Ik ben ook zeer te spreken over mijn MMD (en een ouwe Korg SDD-3000 ook te gek!) het enige wat ik wel eens mis is een tapfunctie waarmee ik kleine tempocorrecties kan doen, maarja ieder voordeel heb zijn nadeel... (Ik zou ze iig niet snel voor iets digitaals omruilen)

ruezzz
10 augustus 2005, 23:01
Erg leuk veelzijdig apparaat, maar het blijft een modeler, net als de DM4. Ik weet niet of de DD-20 per se betrouwbaarder is, waar baseer je dat op?

Ik lees erg veel dat de (grote) Line 6 pedalen problemen hebben met schakelaars of er spontaan mee ophouden, wat dat betreft hebben de Boss pedalen een betere reputatie.

Ik ben ook zeer te spreken over mijn MMD (en een ouwe Korg SDD-3000 ook te gek!) het enige wat ik wel eens mis is een tapfunctie waarmee ik kleine tempocorrecties kan doen, maarja ieder voordeel heb zijn nadeel...

fullorder
11 augustus 2005, 00:48
Ik heb een MMD en een replica en het zijn beide geweldige apparaten maar wel geheel anders. De MemoryMan is veel 'mooier' voor cleane (met randje) partijen maar de Replica weer mooier met wat gain ervoor.
Die Maxon wil ik ook nog ooit eens testen :)

En fullorder, hoe is die Space Echo? Het lijkt me een meesterlijk apparaat maar wel wat te onhandig en te groot om overal mee naar toe te nemen. Hoe vind je hem vergeleken met andere delays? En heb je bijv. ook de Fulltone TapeEcho getest?

Hij is heel erg mooi. Ik gebruik 'm voor hele korte delays en voor mooie zweverige geluidsmuren. volume en intensity opendraaien en daar gaat ie! en maar lekker draaien aan de repeat rate om mooie oscillaties te genereren :D
je hoort direct dat dit apparaat op veel studioalbums is gebruikt.

mocht je er ooit eentje op de kop willen tikken, pas er dan goed voor op dat het motortje nog goed werkt. alles aan dit apparaat is wel te vervangen of te repareren, maar het electromotortje schijnt heel erg lastig te worden als het stuk is...

fullorder
11 augustus 2005, 00:52
jaaa Space Echo's! Fuckin meesterlijke apparaten! :D

Ik zag er laatst een voor 40 euro staan en ik maar mailen en mailen, maar geen antwoord :-( :-(

40 euro? :o :o :o
zet er een nul achter en je maakt meer kans ;)

ik heb de mijne voor 300 gekocht en dat is echt een scherpe prijs voor een re-201

MatthijsBlom
11 augustus 2005, 09:13
Ik kan het niet laten even te vermelden dat ik groooooot liefhebber ben van de Space Echo's :D:D

Ik heb ze dan ook bijna allemaal wel een keer gehad (op de RE101 na). Mijn persoonlijke mening over die dingen is dat de RE150, RE201 en RE301 het mooiste zijn. Die dingen hebben alleen meer of minder mogelijkheden, maar de belangrijkste mogelijkheden zitten op alle. De RE501 (2x gehad) vind ik de minst mooie. Dit is weliswaar de grootste met de meeste mogelijkheden en vaak ook de duurste, maar ik vind de klank inferieur aan de andere exemplaren. Nu heb ik nog een RE201 en een RE301.

Wat misschien ook leuk is om te weten:
Ik heb jaren lang met originele tapes gewerkt in die apparaten en ben nu overgestapt zelfbouw tape van Ampex. Dit werkt even goed alleen de tapes gaan wat minder lang mee. Dit vind ik geen probleem want ik leg er gewoon elke maand (of 1 keer in de 2 maanden..hangt af van de gebruiks intensiteit) een nieuwe tape op, want het kost toch bijna niets. Als je een tape uitkiest waar je zelf loops van wilt snijden, moet je er wel ff rekening mee houden dat hij een beetje "dik" is. Hele dunne tape wil nogal eens vastlopen in het loopwerk..dat is eigenlijk het enige om rekening mee te houden. Ow ja...gebruik geen rotte oude tweedehands tape..dan is het nogal logisch dat het een stuk slechter klinkt dan originele Rolands.

robzilla
11 augustus 2005, 10:46
jaaa Space Echo's! Fuckin meesterlijke apparaten! :D

Ik zag er laatst een voor 40 euro staan en ik maar mailen en mailen, maar geen antwoord :-( :-(

40 euro? :o :o :o
zet er een nul achter en je maakt meer kans ;)

ik heb de mijne voor 300 gekocht en dat is echt een scherpe prijs voor een re-201

Ja ik weet het, dat was waarschijnlijk waarom die gast niet meer terugmailde (of hij was al weg natuurlijk :wink: )

dano
13 augustus 2005, 19:40
whoei vandaag naar musik produktiv gereden, en een memory man aangeschaft! te gek ding!

robzilla
13 augustus 2005, 20:17
Cool,

Marten, neem jij de Space Echo mee naar de pedalendag? Jij gaat daar toch ook heen neem ik aan?

dano
14 augustus 2005, 01:37
trouwens, zetten jullie je memory man in de effectsloop van je versterker? ik heb een fender hot rod deville 4*10, en nog nooit echt naar die optie gekeken

fullorder
14 augustus 2005, 01:49
Cool,

Marten, neem jij de Space Echo mee naar de pedalendag? Jij gaat daar toch ook heen neem ik aan?

mag dat wel? het is niet echt een pedaal :razz:

maar ik weet nog niet zeker of ik erbij ben. ben de komende maanden met de laatste loodjes van m'n studie bezig en je weet wat ze daar over zeggen. :(
maar als ik ga, zal ik 'm zeker meenemen. bevalt de fuzz factory nog?

robzilla
14 augustus 2005, 15:03
Cool,

Marten, neem jij de Space Echo mee naar de pedalendag? Jij gaat daar toch ook heen neem ik aan?

mag dat wel? het is niet echt een pedaal :razz:

maar ik weet nog niet zeker of ik erbij ben. ben de komende maanden met de laatste loodjes van m'n studie bezig en je weet wat ze daar over zeggen. :(
maar als ik ga, zal ik 'm zeker meenemen. bevalt de fuzz factory nog?

Ah, ik hoop dat je kunt komen iig. Ben benieuwd naar je setup.

De FF bevalt wel. Over 2 weken hebben we weer een oefenruimte dus dan kan ik hem eindelijk eens met de band uit gaan proberen! :)

Lucluc
14 augustus 2005, 18:47
trouwens, zetten jullie je memory man in de effectsloop van je versterker? ik heb een fender hot rod deville 4*10, en nog nooit echt naar die optie gekeken

Als je de overdrive van je versterker niet gebruikt, is er volgens mij geen reden de Memory Man in de effectloop te plaatsen.

Goede aankoop!

dano
15 augustus 2005, 19:02
doen jullie trouwens iets met de direct out van de memory man?

fullorder
15 augustus 2005, 20:10
doen jullie trouwens iets met de direct out van de memory man?

alleen als ik twee versterkers heb :roll:

Lucluc
15 augustus 2005, 20:28
doen jullie trouwens iets met de direct out van de memory man?

Je kan er ook een tuner aanhangen als je die uit je signaalketen wilt hebben. Alleen is stil stemmen dan niet meer mogelijk.