PDA

View Full Version : geen gevoel meer in vingertop



lostsoul
9 augustus 2005, 23:48
Het is net of de vingertop van m'n middelvinger slaapt, of dat hij verdooft is ofzo. Vooral tijdens het spelen natuurlijk, maar ook een hele tijd erna nog.
Dit heb ik nu 3 dagen, en begin me een beetje zorgen te maken.
Volgens mij heb ik wel een halve cm (ok, íets minder) eelt weggehaald, maar mocht niet baten... :(

waayer
10 augustus 2005, 00:05
misschien speel je te verkrampt, probeer wat minder druk te zetten met je vingers,gewoon kijken hoeveel kracht je daadwerkelijk nodig hebt om de snaren in te drukken.
Of misschien heb je teveel geoefend om gewoon gitaar te spelen lees (niet ondersteboven) en moet je gewoon een paar dagen rusten,laat die gitaar even staan of ga wat rechterhand oefeningen doen haha nee niet dat soort oefeningen maar probeer wat string skipping of gewoon met een metronoom wat timing oefenen als je de linkerhand maar wat rust geeft.
Of ga wat theoretische kennis opdoen is ook nooit weg.

even rusten en dan kijken hoe het gaat. wel altijd even opwarmen dus even je vingers los maken zeker als je veel snaren opdrukt.

lostsoul
10 augustus 2005, 00:41
Of misschien heb je teveel geoefend om gewoon gitaar te spelen lees (niet ondersteboven) en moet je gewoon een paar dagen rusten
:) ik ben het er wel in aan het stampen idd, maar het voelt goed om op de 'normale' manier bezig te zijn. Ik heb het gevoel nu pas écht te zijn begonnen met leren. Werkt erg stimulerend


Of ga wat theoretische kennis opdoen is ook nooit weg
Dat is wel een goed idee, want ik weet nog niks.
Maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Er is bijna tevéél info te vinden op het net.

Negative K3 fan
10 augustus 2005, 09:06
you carpal tunnel kunnen yijn....

lostsoul
10 augustus 2005, 20:54
you carpal tunnel kunnen yijn....
ehhhhh... watte?

Voidhead
13 augustus 2005, 16:07
zou carpal tunnel kunnen zijn....

http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/002976.htm

lostsoul
13 augustus 2005, 20:37
oowwww, ok.
DAMN ik hoop het niet zeg.

Raffel
16 augustus 2005, 13:49
hou gewoon een paar dagen pauze met gitaar spelen. Ik heb het ook een week gehad toen ik weer begon met repeteren. Daarna was het weg en heb ik er geen last meer van gehad.