PDA

View Full Version : THD Hotplate



zjanke
9 augustus 2005, 21:53
Ik heb zojuist een THD Hotplate gekocht (ZGAN) voor slechts 100 EUR :D

Donderdag effe testen, hebben jullie nog tips of gewoon starten met mijn TSL op 11 8-) en zien waar het schip crasht

JoostBaksteen
9 augustus 2005, 22:19
Ik heb zojuist een THD Hotplate gekocht (ZGAN) voor slechts 100 EUR :D

Donderdag effe testen, hebben jullie nog tips of gewoon starten met mijn TSL op 11 8-) en zien waar het schip crasht

Amp op 10 en blazen met dat ding :D

mayniac
9 augustus 2005, 23:17
Ik heb zojuist een THD Hotplate gekocht (ZGAN) voor slechts 100 EUR :D

Damn... :o waar? :-D

ateng
9 augustus 2005, 23:48
Ik vind m eerlijk gezegd niet ideaal voor high-gain modern amps zoals TSL, Rectifier, Engl enz. omdat het toch allemaal om de voorversterker gaat.
Het is meer geschikt (en dat is mijn mening en ervaring) voor vintage amps of buizenversterker zonder mastervolume. Die klinken ook het lekkerste als ze op tien staan zodat de eindbuizen gaan vervormen, vooral EL34.
Bij een modern versterker gaat het juist niet lekker klinken tenzij je de gain laag houd maar dat is toch niet de bedoeling bij zulke versterker want het zijn high gain amps en zo zijn ze ook gevoiced (of hoe je het ook noemen wil). Maar dat is ieder zijn smaak natuurlijk.

Als je zo'n geluid wil hebben zoals je het normaal ook hebt als op de bühne en zo'n hotplate gebruikt om in de woonkamer te kunnen spelen, dan zul je horen dat het anders klinkt.
Dat komt omdat je speakers bij hogere volume beter tot zijn recht komt en zo doende mooier klinken dan op lagere volume. Al die kleine dingen bepalen je sound.

zjanke
10 augustus 2005, 08:26
@Mayniac

Ik liep te dubben wat ik met mijn versterker moest, ik had namelijk het bekende Marshall probleem, mooi als ie vol open staat. Geprobeerd om te ruilen of te verkopen, maar zonder bevredigend resultaat. Besloten om een attenuator te zoeken en exact het goede model via 2dehands.BE gevonden. Stond er al drie weken op voor die prijs en ik was de eerste die reageerde...

En de laatste :D

@Ateng

Welke versterkers heb je ermee geprobeerd? Ik heb inderdaad meer gelezen dat een attenuator beter tot zijn recht komt met non-master amps, maar ook zeer lovende kritieken met Engl's, Bogners, Marshall en Peavey's. Het gaat mij niet om een "wall of Marshalls op slaapkamerniveau", maar om een cranked-up versterker op een aanvaardbaar bandniveau, zowel tijdens repetities als op een podium (zonder ruzie te krijgen met een geluidsman :wink: )

vidar
10 augustus 2005, 11:43
leuk koopje :)
welke tsl heb je ? de 122? ik heb die een keer geprobeerd bij feedback en met die vps (o.i.d) aan en dan klonk ie echt zalig op band niveau, zonder attenuator. In ieder geval veel plezier met die hotplate :)

cosmos
10 augustus 2005, 12:11
Kicken, hoeveel ohm is ie?
Ik heb afgelopen weekend een Barber DDSS voor 100 euro gekocht via 2dehands.nl, toch wel een site om in de gaten te houden denk ik!

ateng
10 augustus 2005, 12:43
Hai Zjanke,

Ik heb een Laney VH100R 100 watt buizenversterker met EL34 erin.

En er kan best lovende kritieken zijn met Engl, Bogner, Marshall en Peavey maar welke types zijn het dan. Ik denk vintage georrienteerde versterkers maar zoals ik het al aangaf is het een kwestie van smaak.

Mijn clean werd echt crunchy ala plexi (niet verkeerd trouwens) en dat is niet de bedoeling. Mijn crunchkanaal klonkt wel geweldig maar de lead werd niet meer gedefinieerd, één en al brei.

Verstrekers zoals bijv. Marshall plexi/bluesbreaker, Vox AC30 en Fender Bassman klinken echt lekker op hoge volume omdat dat cranked-up sound door de eindbuizen worden geproduceerd. Vooral EL34 klinken geweldig als ze op hun flikker krijgen.

Ik dacht ook, lekker op redelijk bandniveau te spelen tijdens repetitie maar het klonk niet als op podium omdat de speaker niet tot zijn recht komen op een repetitie-volume. Speakers moet je echt laten werken om een lekkere sound te krijgen, tenminste dat is mijn ervaring.

Maar als het je sound is dan is het toch oké :wink:

zjanke
10 augustus 2005, 18:16
Ik heb dus een TSL602 (combo, 60 watt 2x12) en ik speel weinig echt high-gain. Ik heb dus een blauwe gekocht (=16 Ohm), precies de uitvoering die ik nodig heb.

Ik ga morgen proberen hoe het klinkt, ik laat nog wel weten of ik bij de lovers of de haters ga horen. Ijn het laatste geval heb ik binnenkort een goedkope Hotplate in de aanbieding :-D

ateng
12 augustus 2005, 02:53
Gewoon niet te veel gain gebruiken en je eindversterker lekker voluit. Of de crunchkanaal pakken en dan gaan met die banaan.

zjanke
12 augustus 2005, 08:20
Geweldig apparaat :D

Gisteren gewoon volle bak gespeeld en op alle levels valt er een heel goed geluid uit te halen, al merk je onder -12 dB wel invloed op je laag/hoog verhouding. Maar die instelling maak je voor je begint te spelen, dus dat is geen probleem.
Tevens ook een fantastische DI, we hebben gisteren ook onze PA even volle bak geprobeerd, tot dat er na een half uurtje klachten kwamen van de eigenaar van de fabriekshal waar we stonden. We waren 6 straten verder te horen.



















Test geslaagd, we wilden weten of ie hard genoeg ging voor een grotere zaal 8-)

ateng
12 augustus 2005, 09:06
Te gek man voor je dat het je bevalt.
Alleen gaat je buizen wel sneller slijten dan normaal maar voor een vette sound maakt het me niks uit toch...

joelvereycken
26 november 2010, 11:27
Wat doet zon hotplate precies? Wat voegt het toe?

Ik heb ook een tsl, maar ik heb een tsl60 met orange cab. Ik speel vooral hi gain metalcore/post hardcore e.d.

Is het een aanvulling voor mij?

muziekschuur
26 november 2010, 11:34
Haal je de metalsound uit een doosje?

Squier4ever
26 november 2010, 11:56
Wat doet zon hotplate precies? Wat voegt het toe?

Ik heb ook een tsl, maar ik heb een tsl60 met orange cab. Ik speel vooral hi gain metalcore/post hardcore e.d.

Is het een aanvulling voor mij?

Het is een power-attenuator, zou je kunnen vinden als je ook maar even op google zou zoeken. Hier hoef je niet echt en topic van 10 jaar oud voor te bumperen hoor.