PDA

View Full Version : Als je nu één effectje mag bijhouden .. welk raad je aan?



BelgianGuru
9 augustus 2005, 14:07
Hey,

ik begin nu na een tijdje oefenen eindelijk wat leuke geluidjes te maken met mijn gitaar, en nu zoek ik iets om het nog net iets leuker te maken. Ik heb een Fender strat, en heb er dan een POD opzitten, kwestie van meer dan 1 sound eruit te krijgen (is voor studio doeleinden). Nu zoek ik iets hmm, wel ik neem aan EEN PEDAAL icon_biggergrin.gif Maar ik kan niet kiezen welk effectje dat ik wil nemen.. Het Wah Wah effectje spreekt mij heel erg aan, maar het is zo limited .. of bestaan er betaalbare 'sets' van pedaaltjes ook (meerdere effectjes dus)?

Een delay heb ik niet nodig, die POD doet dat heel mooi vind ik persoonlijk, een extra reverb is ook niet nodig, ben er niet zo'n fan van.

Kunnen jullie wat voorstelletjes doen, zo jullie favoriete effectje (komaan iedereen heeft er zo eentje, om welke reden dan ook!), wat het nieuw kost enz... Ik zoek iets dat ONDER de €200 kost, als dat bestaat tenminste

Om een idee te geven : Ik ben absoluut GEK van de scheurende Sound van Jimi Hendrix, en die Wah Wah achtige toestanden die hij gebruikt (ook bvb Theme from Shaft, echt lekkerrrr), dus if anything, ik zoek eentje waar ik dat kan uithalen, dus zo dat je sound echt beweegt van rauw naar wah en terug (typisch hendrix denkik?).

Ik heb gevonden dat de BOSS ME-50 deze sound helemaal nabootst, maar die is €300, als je de demo volgt op http://www.bosscorp.co.jp/demos/en/ME-50_IT/index.html en dan na enkele malen op NEXT te duwen de 'Wah' afspeelt .. hoor je dat? DAT is wat ik zoek.

Jeroenvanhulsteijn
9 augustus 2005, 14:15
mss is dat Hendrix pedaal van Digitech wat voor je. Loopt een topic over hier op gitaarnet.

BelgianGuru
9 augustus 2005, 14:17
oh ff checken, ik zie dat die exact €199 staat, dat zou wel mooi zijn :)

Ik vind er wel geen sound samples van, dus .. ff die andere thread volproppen met vraagjes ^^

Bedankt

PS : ALternatieven zijn meer dan welkom!

BelgianGuru
9 augustus 2005, 15:18
Klote zeg, is echt moeilijk kiezen.

Kijk voor 200 heb ik zo'n Jimi Hendrix bakje, en het zal wel klinken zoals het hoort neem ik aan.

Maar voor 200 heb ik anders ook wel een KORG AX 1500, kan die niet hetzelfde als die hendrix pedal .. maar dan .. nog meer?

Het enige dat mij dwarszit voor het ogenblik bij die hendrix pedal .. zijn het echt vaste presets? Kan je er geen 'eigen' sound van maken, dat je het in je eigen liedje kan gebruiken ook, zonder te denken van 'Oh dat is dat pedaaltje, herken je zo'

?

BelgianGuru
9 augustus 2005, 15:38
Maf, please iemand help mij .. :D

Het gaat tussen : JH Experience van Digitech VS Dunlop Crybaby (kan die Wah van hen echt van helemaal dicht naar bruut open klinkend gaan?)..[/b]

BelgianGuru
9 augustus 2005, 16:46
Heb een Hendrixje besteld, enkele beloftevolle reviews gelezen, zal wel goed zitten hoop ik :D Ben ook nog altijd tevreden over mijn PODje waar toen veel mensen contra waren :( Volgende week kan ik em gaan ophalen :soul:

renier
9 augustus 2005, 16:59
een boss me-50 is wel iets meer dan een wah wah. het zijn in principe 3 effectpedalen, een epressiepedaal, EQ, reverb, compressor en noise gate in 1.

die 3 effecten secties bestaan dan uit zo'n beetje alle mogelijke pedalen die boss ooit op de markt heeft gebracht. ik geloof dat het ongeveer 60 totaal verschillende effecten zijn.

ik heb er een, maar ga terug naar losse pedalen (ik ben gewoon een showoff helaas.. een pedalen plank is meer mijn ding) dus als je daar oprecht interesse in hebt, laat je maar een berichtje achter.

marc_o
10 augustus 2005, 11:29
@BelgianGuru: Veel geduld heb je ook niet he?

birt
10 augustus 2005, 12:10
@BelgianGuru: Veel geduld heb je ook niet he?

dacht ik ook, en met de zoekfunctie had hij waarschijnlijk al betere pedaaltjes voor minder geld gevonden

marc_o
10 augustus 2005, 13:22
Nee, dat bedoel ik niet, het is meer omdat ie binnen 3 uur en 28 minuten vanaf het moment dat ie de thread begint een vraag stelt, antwoord krijgt, meer hulp verwacht door ons aan te sporen, zich georienteert heeft en ook nog besteld heeft.....ik zeg: erg goed overdacht allemaal :o

BelgianGuru
10 augustus 2005, 13:59
haha, t'is niet dat ik geen geduld heb, maar ik ken mezelf, had ik em nu niet besteld had ik hem de volgende keer besteld. Het is dan ook vrijwel exact wat ik zocht. Met twijfel geraak ik nergens :)

Quink
10 augustus 2005, 14:13
Met twijfel geraak ik nergens :)

Kijk, en zo hoort dat voor een echte guru. Nooit aan jezelf twijfelen, gewoon de rest van de wereld vertellen dat ze er naast zitten, en dat jij wél weet wat nou eigenlijk de waarheid is...



http://smile.smilies.nl/352.gif http://smile.smilies.nl/352.gif

BelgianGuru
10 augustus 2005, 16:09
Uh? Heeft toch niemand slechte comment (kunnen) geven op dat pedaaltje? Staat maar een handvol reviews op internet, allemaal prijzen ze het toestel de lucht in, kijk het zelf maar even na.. En het is niet omdat je aan jezelf niet twijfelt .. dat daarom de rest van de wereld er naast zit ..

amon
11 augustus 2005, 17:54
Mijn Favo is de Tonebender! Erg relaxed geluid en best wat verschillends uit te halen, Jimi komt in de buurt. Ligt wel wat boven budget en zijn maar in 2 winkels op de aardkloot te vinden:

http://home.planet.nl/~serra063/colorsound.jpg

BartL
16 augustus 2005, 01:02
Staat maar een handvol reviews op internet, allemaal prijzen ze het toestel de lucht in
De mijne (korte review) heb je dus niet gelezen :razz:

Anyway; veel plezier met de ME-50