PDA

View Full Version : Zappa plays Zappa: Tour de Frank



FNaRK
9 augustus 2005, 13:48
:o

After Frank Zappa's passing in 1993, many fans figured they'd never hear any of the iconic rocker's selections performed live on stage again. But Zappa's two sons, singer Ahmet and guitarist Dweezil, are assembling what they call "the first official authorized presentation of Frank Zappa music by the Zappa Estate."

"One of the key motivating factors in terms of the timing right now is that in the world -- especially in the United States politically and musically -- there just needs to be a different perspective," Dweezil tells Billboard.com. "And Frank always provided in the past such a great alternate perspective of all of those things. And it would be great for a newer, younger audience to be exposed to Frank's music."

Here are the Zappa Plays Zappa tour dates:

Oct. 25: Barcelona (Olympic Pavilion)
Oct. 27: Milan (Forum)
Oct. 28: Rome (Palalottomatica)
Oct. 31: Wolverhampton, England (Civic Hall)
Nov. 1: Brighton, England (Brighton Centre)
Nov. 2: London (Royal Albert Hall)
Nov. 5: Glasgow (Clyde Auditorium)
Nov. 7: Paris (Le Zenith)
Nov. 8: Zurich (Kongresshaus)
Nov. 10: Amsterdam (Heineken Music Hall)
Nov. 11: Brussels (Forest Nationale)
Nov. 13: Copenhagen (Falkoner Theatre)
Nov. 14: Oslo (Spektrum)
Nov. 15: Stockholm (Hovet)
Nov. 17: Berlin (Arena Treptow)
Nov. 18: Dusseldorf (Phillipshalle)
Nov. 20: Prague (T-Mobile Arena)
Nov. 22: Budapest (Sportarena)

FNaRK
9 augustus 2005, 13:49
meer info:
http://www.noblepr.co.uk/zappa/

leuk GitaarNet Forum uitje ??

Mithrandir
9 augustus 2005, 14:10
Daar wil ik iig mee mee dan, ik wilde sowieso al gaan maar ken niemand in mijn vriendenkring die van Zappa houd.

FNaRK
9 augustus 2005, 14:39
behoor ik dan nu tot jouw vriendenkring :o

OMFG



maar ik was eigenlijk wel van plan te gaan !!

Mithrandir
10 augustus 2005, 12:14
Nee, je hoort tot mijn internetkennissendieikooknogweleenshebmogenontmoet enenwaarikzelfsnogdooropgelichtben -kring

Volgens mijn zijn er nog wat meer Zappa fans, dus het zou grappig zijn om
met een klein gitaarnet kluppie te gaan.

FNaRK
10 augustus 2005, 13:07
opgelicht :???:






:D




maar idd, er moeten meer Zappa freaks rondlopen ..... wie gaat er mee ?

FNaRK
10 augustus 2005, 13:08
oh ja,
ik hoorde dat Vai waarschijnlijk ook enkele shows meedoet !!

"Moving to Montana"

savecracker85
10 augustus 2005, 20:59
Had het ook al gezien, zal best leuk worden..
Tis al een tijdje in de voorverkoop, zal ook nog wel ff zo blijven denk ik..Dus ik wacht nog ff met kaartjes kopen

bloodboiler
11 augustus 2005, 01:30
Thanx voor de info!


Ik zal er zeker bij zijn!!!

Ben trouwens wel benieuwd welke oud Zappa muziekanten er nog meer mee doen?
Ik gok op Jimmy Carl Black, Ike Willis, Scott Thunes... lijkt me te gek als Bozzio/Colaiuta/Wackerman als drummer heben.

Jim Gordon (') zal zeker niet achter de trommels zitten. :-D

vulvasonic
12 augustus 2005, 15:56
Ik ga ook mee.

Met een beetje mazzel mag ik backstage (maar dat zal wel niet) :D

De familie Zappa is nog veel meer leuks van plan. En ik zit er met m'n neus bovenop! Dit allemaal via de neus van een goede vriend van me trouwens... :)

bloodboiler
12 augustus 2005, 16:35
Vertel!!!

FNaRK
12 augustus 2005, 17:20
Ik ga ook mee.

Met een beetje mazzel mag ik backstage (maar dat zal wel niet) :D

De familie Zappa is nog veel meer leuks van plan. En ik zit er met m'n neus bovenop! Dit allemaal via de neus van een goede vriend van me trouwens... :)

Vulva !!

Denk je ook even aan je naamgenoot en goede vriend !!!!!!

vulvasonic
12 augustus 2005, 23:36
Thanx voor de info!


Ik zal er zeker bij zijn!!!

Ben trouwens wel benieuwd welke oud Zappa muziekanten er nog meer mee doen?
Ik gok op Jimmy Carl Black, Ike Willis, Scott Thunes... lijkt me te gek als Bozzio/Colaiuta/Wackerman als drummer heben.

Jim Gordon (') zal zeker niet achter de trommels zitten. :-D

De drummer wordt vrijwel zeker Joe Travers. Verder zijn eigenlijk alleen de namen van Vai en George Duke bekend. De rest is nog zeer onzeker.
In principe staat er straks gewoon een band met 'onbekende' muzikanten. Acht of negen personen die steeds zullen worden aangevuld met wat bekende namen. Een grote wens is Ray White te laten zingen, maar die man lijkt spoorloos te zijn verdwenen. :-?

vulvasonic
15 augustus 2005, 14:17
Laat maar zitten jongens. Het feest gaat niet door. Het een na het andere concert wordt afgezegd. De kans dat ze zullen optreden is vrijwel nihil. Voorlopig houden ze het nog op 'een jaar uitstel', maar ik denk dat het eerder 'afstel' is.

De Zappa's hebben ondertussen veel kwaad bloed gezet heb ik begrepen. Niemand weet waarom het niet doorgaat. De hele tour was tenslotte al geregeld.

Helaas, misschien volgend jaar.






Ik baal, want 1 van de plannen was om een soort Ozzfest-achtig festival op poten te zetten, maar dan bedoelt om Zappesque en andere alternatieve muziek weer op de wereldkaart te zetten. Vulvasonic zou daar onderdeel van uit hebben kunnen maken (de afspraken daarvoor waren al deels gemaakt.....).
:( :-? :cry: :evil: :o

FNaRK
15 augustus 2005, 15:36
ik zeg kut kut en nog eens kut

een driewerf KUT dus
:-(

savecracker85
26 augustus 2005, 11:44
Nog niks gehoord over het feit dat de nederlandse show gecancelled wordt, kaartjes kan je ook gewoon nog kopen... :???:

Iemand al wat meer info??

FNaRK
22 september 2005, 15:19
zag net dat de show verplaatst is naar mei 2006

:???:

savecracker85
22 september 2005, 19:49
yep, las het ook in de krant..dan wacht ik ook nog maar ff met kaartjes kopen, voor het zelfde geld wordt het uiteindelijk weer uitgesteld of zelfs afgeblazen (laten we hopen van niet)

FNaRK
15 december 2005, 21:11
update:

De Tour de France is al jaren een begrip. De TOUR DE FRANK gaat dat worden. Tenminste, als het Ahmet en Dweezil Zappa ligt. Op 15 mei staan deze twee zonen van Frank Zappa in de Heineken Music Hall in Amsterdam, waar ze werk van papa Zappa ten gehore zullen brengen. Daarbij krijgen ze hulp van een paar very Accomplished Special Guests and Other People. Zo hebben Steve Vai, Terry Bozzio en Napoleon Murphy Brock inmiddels hun medewerking toegezegd.

Frank Zappa (1940-1993) kan zonder twijfel gerekend worden tot de belangrijkste componisten van de tweede helft van de twintigste eeuw. De markante componist/gitarist/satiricus combineerde met zijn Mothers of Invention rock met jazz en schreef daarnaast modern klassieke / avantgarde composities. Zappa verlegde daarmee de grenzen tussen pop, jazz en klassiek. Behalve om zijn briljante composities staat Zappa ook bekend om zijn even hilarische als maatschappijkritische teksten.

Het is de eerste keer dat het werk van Frank Zappa door leden van de familie wordt uitgevoerd, sinds het overlijden van de meester in 1993. En het wordt een tour de force voor met name Dweezil Zappa. Die maakte in de jaren 80 al platen, en is als gitarist te horen op de succesvolle solo-cd van Don ‘Miami Vice’ Johnson, en de onlangs verschenen cover-box van Ozzy Osbourne. Met zijn broer Ahmet vormde hij later de groep Z. Die trad onder meer op tijdens een van de drukst bezochte edities van Dynamo Open Air. De band maakte toen veel indruk met een 20 minuten durende medley, waarin meer dan 140 liedjes zaten verwerkt.

Maandag 15 mei 2005
Heineken Music Hall, Amsterdam
Entree: € 39 (excl. servicekosten)
Aanvang: 20.00 uur

Mithrandir
15 december 2005, 21:59
Gaat het dit keer wel echt door? Want dan ga ik zeker!

Reel Big Fish
15 december 2005, 22:51
Dweezil is t3h pwn (nederlands; Dweezil is cool). In het spel Conker: Live & Reloaded speelt hij ook een nummer, Surf Punks. Echt té sick gewoon!! :)

vulvasonic
17 december 2005, 00:55
Gaat het dit keer wel echt door? Want dan ga ik zeker!

Wil je de waarheid horen?
De familie Zappa heeft het veel te slecht gepland!
Ze hadden net de partijen gevonden voor een lang en nooit eerder op album verschenen Zappanummer. Dit nummer wilden ze ineens heel graag doen (een nobel streven op zich). Maar door de krappe planning en de drukke agenda's van de vele medemuzikanten was er eenvoudigweg geen tijd meer om tot een acceptabel aantal repetities te komen (om onder andere dat nieuwe stuk uit te voeren).

Maar inderdaad, in 2006 gaan ze het weer proberen. Ik hoop dat het ze lukt. Vulvasonic (niet ik persoonlijk) heeft nog een geinig dealtje met ze lopen.

Heb ik ooit al eens verteld dat ik samen met Dweezil, Ahmed en Ike Willis op een nummer CD sta, waarop ik zowel de basis als de solo speel?
Natuurlijk heb ik dat al eerder verteld, maar ik mag het zo graag nog eens zeggen! :-D

Mithrandir
20 december 2005, 09:07
Ja, dat heb je inderdaad al eens verteld, maar het is stoer genoeg om nog eens te vertellen hoor schat :D

vulvasonic
20 december 2005, 21:01
Ik sta samen met Dweezil, Ahmed en Ike Willis op een nummer van een CD, waarop ik zowel de basis als de solo speel. :-D

Harry
20 december 2005, 23:25
wat zeg je?

vulvasonic
21 december 2005, 13:17
wat zeg je?

Ik sta samen met Dweezil, Ahmed en Ike Willis op een nummer van een CD, waarop ik zowel de basis als de solo speel. :-D

Had ik dat nog niet verteld?

vulvasonic
21 december 2005, 13:18
wat zeg je?

Ik sta samen met Dweezil, Ahmed en Ike Willis op een nummer van een CD, waarop ik zowel de basis als de solo speel. :-D

Had ik dat nog niet verteld?

Mithrandir
21 december 2005, 13:32
Zeg je nou dat samen met Dweezil, Ahmed en Ike Willis op een nummer van een CD staat, waarop je zowel de basis als de solo speelt :o

Wie zijn Dweezil en Ahmed Willis??

Thijs G
21 december 2005, 19:24
Dweezil en Ahmed ZAPPA !!

De zonen van de enige echte

..geloof ik tenminste...

Harry
22 december 2005, 20:38
wil ik graag weten wat onze Vulva daar mee van doen heeft. Hij vertelt ook nooit wat......

vulvasonic
23 december 2005, 17:35
wil ik graag weten wat onze Vulva daar mee van doen heeft. Hij vertelt ook nooit wat......

Ik sta samen met Dweezil, Ahmed en Ike Willis op een nummer van een CD, waarop ik zowel de basis als de solo speel. :-D

Had ik dat nog niet verteld?

Richwoodje
23 december 2005, 18:36
er was hier toch iemand die met die gasten van Zappa had samengespeeld, wie was dat ook al weer?

vulvasonic
24 december 2005, 00:20
er was hier toch iemand die met die gasten van Zappa had samengespeeld, wie was dat ook al weer?

DAT WAS IK!!!!!!!! :-D

Had ik dat niet al eens eerder verteld? :o