PDA

View Full Version : Wah Wah settings



Buddydegroot
9 augustus 2005, 13:36
Jongens...kunnen jullie me helpen met de beste basic 'setting' voor mijn wah wah(cry baby) en distortion (Big Muff/Boss me50) want ik kan hem maar niet laten 'cryen' onder solo's.....en mischien nog tips voor waar k het beste mijn chorus of phaser kan plaatsen....

(Big muff-me50-Cry bab-Fender stand strat-fender champion 30)

almarvk
9 augustus 2005, 13:41
De 'beste setting' bestaat niet! Je moet er zelf achter zien te komen wat je een mooi geluid vind die je uit het pedaal haalt. Niemand anders kan beslissen over jou geluid!

Je moet er dus zelf achter zien te komen door met het pedaal te spelen.





*kuch*slotje*kuch*

BramVersteeg
9 augustus 2005, 13:52
Natuurlijk zelf testen maar een basic opstelling zou zijn:
Gitaar --> CryBaby --> Big Muff --> ME50 --> versterker.
Voor een 'crying baby' kun je deze opstelling eens proberen in combinatie met het brugelement van je gitaar.

MatthijsBlom
11 augustus 2005, 09:24
Mijn ervaring met een Big Muff en een Crybaby is dat als je de CryBaby VOOR de BigMuff zet dat je niets meer hoort van de CryBaby. Mijn advies zou dan ook zijn om de CryBaby ACHTER de BigMuff te zetten. Dit geeft weliswaar een heeel extreem filter effect. Maar als je daarachter nu nog de Boss Overdrive zet, dan wordt het allemaal weer een beetje in toom gehouden.
Dat zou mijn setup zijn.

Maar eigenlijk is er geen grotere waarheid dan die almarvk je vertelt.


Je moet er dus zelf achter zien te komen door met het pedaal te spelen.

Nicci
11 augustus 2005, 20:13
*kuch*slotje*kuch*

*kuch*eikel*kuch*

als dit soort vragen hier niet gesteld mogen worden, welke dan wel?

gvink
11 augustus 2005, 23:19
Dat een wah voor een fuzz (over het algemeen) niet (goed) klinkt komt omdat er een impedantie verschil tussen de twee zit.. (wah hoog, fuzz laag)

In feite doe je hier dus niks aan.. Een oplossing:

Area51 Buffer mod (http://area51tubeaudiodesigns.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=001&Product_Code=buffer&Category_Code=cat002/)

Mitch
11 augustus 2005, 23:31
Foxrox Electronics verkoopt de wah retrofit, is een JFET buffer dat je in je wah kunt solderen. Niet duur en redelijk eenvoudig als je kunt solderen (in tegenstelling tot mij dus :D). Daarna kun je dus je wah pedaal vóór een fuzz zetten en het zal stukken beter klinken.

Bloodline
12 augustus 2005, 00:51
Natuurlijk zelf testen maar een basic opstelling zou zijn:
Gitaar --> CryBaby --> Big Muff --> ME50 --> versterker.
Voor een 'crying baby' kun je deze opstelling eens proberen in combinatie met het brugelement van je gitaar.

me 50 heeft zelf toch owk wah wah.

Grungekid
14 augustus 2005, 22:36
me 50 heeft zelf toch owk wah wah.
klopt maar die is een beetje zwak (eigen ervaring)

robert-gitarist
14 augustus 2005, 22:47
me 50 heeft zelf toch owk wah wah.
klopt maar die is een beetje zwak (eigen ervaring)

klopt..
evenals de rest van de ME50 :evil: :evil: :evil: :evil:
Klootdingen..ik heb dr 1 en die is nu dus goed kapot..
Stevige metalen behuizing?! yeah shure...niet dus..
Heb groot deel van de printplaat nu dus kapot...

Maare ik heb het zo dus:

Gitaar-->Crybaby-->ME50--> Marshall jcm900...
en dat gaan prima...ik heb vaak de Big Muff stand van de ME50 dus,en bij mij gaat prima met de Crybaby..ik heb veder geen problemen...