PDA

View Full Version : Sos met mijn CE-1



Uchison
9 augustus 2005, 13:12
Jongens, mijn CE-1 doet het ineens niet meer. Gelukkig kwam ik er thuis achter en niet op een gig. De laatset gig was een strandtent...misschien... :-? maar goed. Ik heb gecheckt en het zijn niet dezekeringen. Die zijn nog goed, maar de pedaal gaat niet aan.
Iemand ideeen?

DREAMMACHINE
9 augustus 2005, 13:53
...heb zelf ook een ce-1 en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Aangezien je hem ook maar in de buurt van zand hebt gebruikt zou ik hem toch ff openschroeven ( ja alle driehonderdtig schroeven! :lol: ) en even kijken....

verder zou ik het ook niet echt weten, iig heeft DH wel ervaring met iig 1 CE-1 dus....wachten op zijn antwoord!

BramVersteeg
9 augustus 2005, 13:56
Is het niet zo dat ie geen stroom krijgt? Ik ken het pedaal niet dus weet niet of het met een adaptor werkt maar dat zou het misschien kunnen zijn. Als je het kabeltje van een adaptor té strak oprolt wil het na een tijdje nogal eens kapot gaan :wink:
Als het pedaal wel gewoon stroom krijgt maar je kunt het effect niet inschakelen zou het wellicht kunnen dat de voetschakelaar kapot is ofzo. Volgens mij zijn het best oude apparaten dus dat lijkt me niet onlogisch.
Ik kan je verder niet helpen met de interne logica :)

Uchison
9 augustus 2005, 14:56
Hey jongens bedankt voor de tips tot nu ote, maar daar zit het allemaal niet.
Ondertussen had al mijn pedalen al goed schoongemaakt. Pedalboard ook.
daar is meteen ook het antwoord op de andere vraag. Ik hoef niet elke keer weer iets op te roolen. Het zit alleaa netjes op een pedalboard.
Allemaal gevoed door een PP2 dus daar zal het ook niet aan liggen. Ik tap gewoon de voediung door van de PP2 naar de CE-1.
Andere suggesties?

DREAMMACHINE
9 augustus 2005, 22:43
...dat doortappen is idd DE manier!...werkt perfect, ook bij mij...helaas niet meer bij jou.

...toch even wachten tot de techno gasten er wat over kunnen melden, want mijn kennis houdt hier ook op.

Dirk_Hendrik
10 augustus 2005, 09:08
Techno gast meldt zich :wink:

En kan er zo concreet niets nuttigs over zeggen. Typisch een probleem dat ik moet zien (en er dan waarschijnlijk ook zo uit ben.)

DREAMMACHINE
10 augustus 2005, 09:37
...aanrader! :razz: ...

Uchison
10 augustus 2005, 21:48
Dirk_Hendrik.... :???: help.... :(

Robbert
10 augustus 2005, 23:24
Dirk_Hendrik.... :???: help.... :(

Mail hem effe Ulrich, B is oké :wink:

Uchison
11 augustus 2005, 00:14
Ik heb hem gemaild..... :( maar niks gehoord..

Globetrotter
11 augustus 2005, 00:33
Die CE 1? Das toch die op 220 volt? Heb die ook, tot nog toe geen problemen mee gehad (behalve dat hij meer tone suckt dan mijn hoover, maar dat weegt niet op tegen de onsterfelijke chorus sound die je uit 't beestje krijgt). Anyway, om effe to the point te komen, ik heb hier 't electronisch schema van 't bakje, misschien ben je daar iets mee. Heb het ook maar toevallig gevonden op 't web, maar 'k kan 't je wel mailen... stuur maar een PM.
Cheers,

Bart