PDA

View Full Version : sd 59 van wit naar cream...



john.3001
9 augustus 2005, 11:55
Ja, dus mijn vraag: hoe krijg ik vrij snel en veilig (dwz zonder de pickup te beschadigen) een witte sd 59 humbucker cream-kleurig (ongeveer zelfde kleur of iets donkerder dan mounting ring)... Dus een beetje gelig zoals bijvoorbeeld een aged setje fender controls

Heeft iemand beproefde methoden?

john.3001
9 augustus 2005, 11:58
oh ja, hij komt in een les paul dus die mounting ring bedoel ik...

fred dons
9 augustus 2005, 12:10
dit spul werkt (heel) erg goed (duurt soms weken voor het van mijn vingers af is)

https://www.targetcoatings.com/fz/xcart/customer/home.php?cat=291

stewmac verkoopt het ook onder haar eigen label maar verscheept het sinds kort niet meer naar europa (stew is ook 3 usd duurder)
overigens is dit bedrijf wel duur met verschepen (fedex)dus alleen interresant als je meer dingen gaat bestellen
(ik had 4 flesjes in verschillende tinten gekocht + 50 vel 2000 grit schuurpapier en daar kwam usd 53 vervoers kosten bij (had ik het wel binnen 4 dagen in huis)

het is een hele sterke kleurstof die je kunt verdunnen met water of alcohol en waar je zelfs een reeds gelakte hals een vintage tint mee kunt geven

john.3001
9 augustus 2005, 15:25
okee, ik zal iets in die aard proberen, koffie schijnt ook te werken..?

fred dons
9 augustus 2005, 15:37
dat is afhankelijk van het plastic dat is gebruikt, sommige plastic soorten reageren hier totaal niet op en je hebt het probleem dat je je pickup in de koffie moet hangen om een regelmatige kleur te krijgen (en dat is niet goed voor pickups :wink: )

je kunt schoensmeer proberen omdat je dat er op kunt wrijven en als het niet werkt er weer makkelijk afhaalt, je hebt dan wel kans dan het plastic een beetje rode gloed krijgt

jorrit
11 augustus 2005, 17:18
kijk dat vroeg ik me nou dus ook al tijden af, ik heb ook een SD die wit is en die ik graag creme zou willen hebben, kan je de witte kapjes er niet af halen?

fred dons
12 augustus 2005, 08:05
nee dat witte is de hele spoel, dus dat gaat niet lukken

ik heb gisteren even geoefend met een spierwitte pup en met die stain lukt het prima (ik zal van het weekend wel wat foto's uploaden)

john.3001
13 augustus 2005, 15:57
ja cool, dan krijg ik een beetje een idee van hoe het eruit zal gaan zien...