PDA

View Full Version : pICK UPS VERVANGEN -->stevie ray sound 2



jeroenuiteindhoven
9 augustus 2005, 10:03
Ok, ik heb redelijk wat antwoorden gekregen op mijn TOPIC Stevie Ray Sound.

Ik zit erover te denken om dan die texas special elementen erin te zetten en dan misschien toch maar beide elementen te vervangen.

Ik heb een Mustang dus maar 2 plekken om te vervangen, welke elementen kan ik dan het beste kopen?

Gewoon de hals en brug elementen en die middenpositie vergeten, of klinkt een middenpos. element ook goed op een andere plek?

Ja, ik weet t een betere optie is gewoon een strat kopen maar die vind ik niet mooi en mijn MUSTANG is wel echt supercool, blauw met competition strepen. ( EN JA.....LOOKS ZIJN OOK BELANGRIJK :P) hehe....

Je hebt die texas-elementen voor tele en voor strat, ik zit te denken aan de strat?

Die zal waarschijnlijk het beste die sound benaderen right?

EN HOE MOEILIJK IS HET OM ELEMENTEN TE VERVANGEN?
Kan ik in een Mustang gewoon strat elementen zetten???

Let me know :)

Alvast weer bedankt!
Jeroen

screamindemon
9 augustus 2005, 10:17
bij mijn weten zijn de elementen hetzelfde en wordt een brugelement pas een brugelement als je m op die plaats monteerd.

als je kunt solderen kun je ook elementen vervangen

fred dons
9 augustus 2005, 10:21
je kunt het best brug en mid pup nemen omdat de mid pup reverse wound reverse polarity is en hij in de tussenstand dan stil is (humbucking)
bij een texas special setje is de set calibrated waardoor als je de neck pup in de brug zou zetten hij enorm schel zou klinken, dus hoewel dat wel voor oude strat pups gold kun je niet "zomaar" iedere pup op iedere plek zetten

jeroenuiteindhoven
9 augustus 2005, 12:40
Ok dus beste optie is als ik het goed begrepen heb:

MUSTANG HALS: MIDDEN pickup van set texas special
MUSTANG BRUG: BRUG pickup van set texas special

RIGHT???

fred dons
9 augustus 2005, 12:56
right

deedee
9 augustus 2005, 13:04
Ja, ik weet t een betere optie is gewoon een strat kopen maar die vind ik niet mooi en mijn MUSTANG is wel echt supercool, blauw met competition strepen. ( EN JA.....LOOKS ZIJN OOK BELANGRIJK :P) hehe....
:o autsj :-?

jeroenuiteindhoven
9 augustus 2005, 13:54
Hehe, nie mijn ding, zon algemeen vormpje...sorry!

:)