PDA

View Full Version : Fender Jazzmaster



Jinxie Weasel
8 augustus 2005, 21:37
Beste Mensen,

Ik heb wat advies nodig over het verkopen van mijn Fender Jazzmaster uit maart 1962.

Ik heb besloten deze te verkopen, omdat hij bij mij toch wel redelijk staat te verstoffen. Hij komt niet tot zijn recht bij mij en ik zie em het liefst staan bij een liefhebber of verzamerlaar.

Het verhaal zit zo: Die gitaar is nog helemaal origineel, alles er op en er aan, behalve de kleur niet meer. Dus ik weet dat ie behoorlijk wat waard is, en wil ik em het liefst aan een verzamelaar of in iedergeval een zeer groot liefhebber verkopen

Nu ben ik opzoek naar adressen van handelaren, verzamelaars en kenners. Of gewoon adviezen. Hoe zouden jullie het aanpakken.
Ik ga em namelijk niet zomaar aan de eerste de beste verkopen.

Elke tip of idee is welkom,

Gr.

Jinx

vulvasonic
8 augustus 2005, 21:52
Zet 'm op gitaarmarkt. Je weet zelf wat ie waard is. En eenieder die het geld er voor over heeft om die gitaar van jou aan te schaffen weet wat ie in huis haalt en wat ie ermee moet doen.

The Mule
8 augustus 2005, 22:50
Ik weet niet waar je woont (vat dit niet verkeerd = crimineel op trouwens :oops:), maar ik zou een paar goede winkels afgaan om een taxatie/indicatie te krijgen. Bij De Plug in A'dam loopt zelfs een gediplomeerd taxateur (for what it's worth) rond. Ook beslissen of je internationaal wilt verkopen, in dat geval is eBay een optie, wel alleen de zekerste/veiligste betaalopties toestaan. Zowiezo kan je via internet heel goed een vraagprijs bepalen. Verder kan ook ik je gitaarmarkt of Muziek2ehands aanraden, zie je met de minste moeite vanzelf hoe groot de vraag ernaar is en wat je ervoor kan krijgen. Nog een interessante link tenslotte: www.vguitar.com Succes! :)

Wicked Willy
8 augustus 2005, 23:10
Verzamelaar? GVD op een gitaar moet gespeeld worden.......gewoon een gitarist zoeken die er zuinig op is maar er wel op rockt!!!!!!!






Maar goed moet je natuurlijk zelf weten :-D

Jinxie Weasel
8 augustus 2005, 23:42
Dat is ook wat ik bedoel Wicked Willie.
En omdat dit bij mij niet het geval is, daarom wil ik em verkopen.
Maar verzamelaars zijn meeste degene die veel centen neerleggen, en dat is toch iets wat ik er voor wil hebben 8-)

Antoon
8 augustus 2005, 23:50
Geen enkele verzamelaar is geinteresseerd in een overgespoten gitaar. Er zijn enkele uitzonderingen als het om een extreem gewild en zeldzaam model gaat (Jazzmaster is geen van beide). Op de Veenendaal beurs zag ik refins voor 1500 staan.

vulvasonic
9 augustus 2005, 00:12
Bovendien is een overgespoten 62 Jazzmaster niet echt een verzamelobject. Daarom zou ik me er niet al te druk over maken. Kijk naar de prijzen bij de dealers en ga daar een eind onder zitten.

Jinxie Weasel
9 augustus 2005, 15:06
Hmmm, das wel jammer ja, dat ie overgespoten is. :-?
Tis ook nie mooi gedaan ook. Vroeger was ie gevlamd, en nu soort bruin/rood achtig.
Maar het is nog steeds een geweldige gitaar. Ik was gewoon benieuwd wat de mogelijkheden waren. Als het allemaal niet zo veel waard is, dan hou ik em gewoon natuurlijk, maar ik heb er nog meer, vandaar :razz:

Iedereen bedankt

Sliver
9 augustus 2005, 16:57
of je geeft m gewoon weg :-D

vulvasonic
9 augustus 2005, 17:27
Hmmm, das wel jammer ja, dat ie overgespoten is. :-?
Tis ook nie mooi gedaan ook. Vroeger was ie gevlamd, en nu soort bruin/rood achtig.
Maar het is nog steeds een geweldige gitaar. Ik was gewoon benieuwd wat de mogelijkheden waren. Als het allemaal niet zo veel waard is, dan hou ik em gewoon natuurlijk, maar ik heb er nog meer, vandaar :razz:

Iedereen bedankt

FOTOOOOOOOOOS!!!!! :D

Lucluc
9 augustus 2005, 19:35
Ik wil ook wel eens foto's zien. Een goede refin is nog wel wat waard, maar als het slecht gedaan is ben je de helft van de waarde 'als ie origineel zou zijn' kwijt.