PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar!



Anders Destium
8 augustus 2005, 20:24
Het is weer zover, na een paar maanden rust en sparen is er vanmiddag een pakketje aangekomen bij mij thuis: Een PRS Custom 24 Rosewood 8-) Dat rosewood staat voor de palissander nek, een optie die slechts heel tijdelijk op deze gitaren te krijgen was. Het geschatte aantal van deze gitaren is tussen de 250 en 300, wat het dus een best zeldzame gitaar maakt!

De ongelakte palissander nek heeft een duidelijke invloed op het geluid (ik heb eerder al twee custom 24s gehad), het zorgt voor meer resonantie, attack en een opener geluid. Bovendien is zo'n geoliede nek enorm comfortabel bij het spelen. De gitaar heeft veel bottom end (mahonie gitaar met maple top) en klinkt lekker fel en dynamisch, iets waar custom 24s om bekend staan. De nek geeft een diepe grom bij het spelen met overdrive wat de gitaar erg levendig maakt, bovendien ziet zo'n nek er natuurlijk ook nog eens prachtig uit!

De HFS en Vintage Bass geven een combinatie van relatief veel output en een moderne sound bij de brug en een lekker warm nekelement dat ook duidelijk wat minder output heeft. De tussenstanden zorgen voor een veelzijdig geluid (echt heel anders tov de volle humbuckerstanden) waarmee je bijvoorbeeld uistekend 70s rock of blues mee kan spelen, maar ik verwacht dat het vooral weer het vol humbuckerblazen wordt bij mij.

Ik ben erg blij met deze gitaar, ik kan iedereen aanraden om eens een gitaar te proberen met een palissander nek. Hier kun je een paar foto's vinden:
http://photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/

Voor ongeduldige mensen:

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/CuRobody1.jpg

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/CuRoback2.jpg

JesseBeau
8 augustus 2005, 20:27
Die is TE mooi :D Veel plezier ermee man!

biels
8 augustus 2005, 20:31
:o godverdomme man dat is een hele mooie! gefeliciteerd!

Cubensis
8 augustus 2005, 20:34
zooozooo, ziet er niet verkeerd uit....zo'n rosewood neck is best cool :D

AART
8 augustus 2005, 20:53
normaal ben ik niet zo'n prs-man maar deze mag er zeker wezen!

Zit er een apart rosewood fretboard op of is hals en fretboard een stuk hals?

Satriani
8 augustus 2005, 20:57
Supervet ding man :D
Maareee na een paar maandjes sparen heb je die kunnen kopen als "Studentje"

Ik kan na een paar maandjes sparen miss een squier kopen ook als studentje :wink:
Je moet me toch echt vertellen hoe je die shit voor elkaar krijgt :evil:

vulvasonic
8 augustus 2005, 21:09
FELICITA!

Stomme vraag misschien, maar hoe is de stemvastheid bij gebruik van het tremolosysteem? Ik bedoel, zo op het eerste gezicht zie ik een vintage-type tremolo icm een grafieten topkam. Is dat voldoende?

Javaca
8 augustus 2005, 21:17
Gaaf ding.
Die rosewood neck ziet er gaaf uit. Body is niet helemaal mijn kleur maar ziet er verder lekker uit.

Harry
8 augustus 2005, 21:30
leuk man, gefeliciteerd!

Anders Destium
8 augustus 2005, 21:42
Bedankt voor de reacties!

De kleur moet je van houden inderdaad, het is echt heel diep rood (kleur heet raspberry).

Het is een hals waar later het (ook rosewood) fretboard op is geplakt. Ik heb al eerder twee custom 24s gehad maar nooit problemen ervaren met stemming en ik hou wel van geklier met trems :) Het is een eigen design van PRS en hij blijft zelfs met veel flutter en ander gedoe super gestemd.

>Satriani
Ik werk op twee plaatsen en heb stagevergoeding, daarnaast woon ik goedkoop dus dan schiet het allemaal wel op!

Toffe gozer
8 augustus 2005, 21:46
:o Gave gitaar man 8-)

vulvasonic
8 augustus 2005, 21:49
Dat worden nieuwe groepsfoto's!

Heb je een groothoeklens? :lol:

Daniël_san
8 augustus 2005, 21:52
Super mooie gitaar! :o

Les Paul
8 augustus 2005, 22:03
Gefeliciteerd. Erg mooie gitaar. Raspberry vind ik altijd erg mooi. Mijn CE22 heeft ook die kleur. Veel plezier ermee.

Josdevos
8 augustus 2005, 22:13
Very nice, congrats...

Maar dat dekbed Erik... :roll: it's becoming your trademark! :lol:

olaf reijnders
8 augustus 2005, 22:14
Mooie vlam hoor! Een echte tijger! Ziet er heeeeeeeeeeel cool uit, vooral de hals. 8-) Vraagje. Klinkt pallisander als neckmateriaal gelijk aan wenge?

bert k
8 augustus 2005, 22:16
Geweldig! Dit is absoluut de mooiste PRS die ik ken. Normaal niet zo mijn ding, maar deze is super!

Tupelo
8 augustus 2005, 22:25
Kollere, ik heb het nog allemaal niet zo door, maar hoeveel van die dingen heb je nu zolangzaam aan?

Mitch
8 augustus 2005, 22:27
Oooooooeeeeeeeeee, mooie hals hoor !
Veel plezier ermee ! Waar had je 'm besteld trouwens ?

BLOK182
8 augustus 2005, 22:30
Te gek kerel! Ik had laatst een Mccarty rosewood vast, voelt erg apart aan zo'n nek, en het speelt idd heerlijk! Prachtding in prachtige kleur!

grayfink
8 augustus 2005, 22:31
Geef mij maar een Richwood.

olaf reijnders
8 augustus 2005, 22:34
Geef mij maar een Richwood.

:razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:

The Mule
8 augustus 2005, 22:41
Hey Erik, eindelijk zo'n balk rozenhout in handen, gefeliciteerd man! Ziet er erg lekker uit & moet erg comfortabel spelen.
De Cu22 Artist zal er een kluif aan hebben! 8-)

Riffcrusher
8 augustus 2005, 22:47
Wooooooooooooooooo !!!!

Héél erg mooi !!!!! MOOI man !

Gefeliciteerd ermee en have fun ! (Hoeft niet gezegd zeker ? :roll: )

Jo D.

Dweezman
8 augustus 2005, 23:40
Mooi ding, Anders, zeker weten!

bloodboiler
8 augustus 2005, 23:54
Gefeliciteerd met je vette plank!!!

Mijn custom 24 is ook raspberry en ik vind het persoonlijk een van de mooiste kleur op een prs.

Jax
9 augustus 2005, 07:29
Schitterend ding. Wat je zelf al zei; Het was een tijdje stil, maar als je dan weer een gitaar koopt is het een prachtgitaar!! Veel plezier!

almarvk
9 augustus 2005, 07:59
Mooi ding, maar dat had ik al gezegt.

Heb je nu die Godin verkocht of nog niet? En beginnen die PRS'en nog niet te vervelen of ben je bezig om een grotere verzameling te krijgen dan de importeur?? :-D

Anders Destium
9 augustus 2005, 09:44
>Joris

Een mooie quilt is toch niet lelijk, al is het een dekbed :lol:

>Olaf

Ik weet niet hoe wenge klinkt dus ik zou het niet weten! Rosewood geeft karakter aan je geluid, het is veel opener en levendiger dan mahonie en maple. De resonantie is met zo'n nek echt super en hij reageert voor een set neck heel direct op je spel.

>Tupelo

Ik heb nu vier PRS gitaren, het vervelende is dat ze verslavend werken :)

>Michel

Ik heb hem bij www.robertstringer.com vandaan. Het was of deze of de black cherry Custom 24 Rosewood die op zijn site staat!

>Almar

Ik ben niet echt bezig geweest met het verkopen van de Godin, maar als iemand staat te springen om een mooie LGX mag er altijd gepmed worden natuurlijk :lol: De PRSen beginnen nog absoluut niet te vervelen, maar een nieuwe versterker heeft de komende tijd prioriteit.

almarvk
9 augustus 2005, 09:50
Tjah, ik zou je best wel willen PM'en als ik het geld er voor had en er voor over had! ;) Ben nu al m'n zuur verdiende geld aan het uitgeven terwijl ik het eigenlijk nog niet heb! ;)
ff pedaaltje, ff speakertje, ff elementen en dan heb je nog steeds last van GAS :)

Maaruh, wat komt er nu naast die Peavey & Koch te staan?

almarvk
9 augustus 2005, 09:53
Tjah, ik zou je best wel willen PM'en als ik het geld er voor had en er voor over had! ;) Ben nu al m'n zuur verdiende geld aan het uitgeven terwijl ik het eigenlijk nog niet heb! ;)
ff pedaaltje, ff speakertje, ff elementen en dan heb je nog steeds last van GAS :)

Maaruh, wat komt er nu naast die Peavey & Koch te staan?

imlikeajungle
9 augustus 2005, 10:06
cool dude! congrats!

fred dons
9 augustus 2005, 10:23
inderdaad een prachtige prs! :o
(btw gouden hardware zou nog mooier zijn 8) )

marc_o
9 augustus 2005, 11:48
Mooie bak, vooral de hals.
Die ongelakte hals zal je minder en minder op je andere gitaren laten spelen.....let maar op, zo is het bij mij ook begonnen en ik wil geen lak meer, dus ik verwacht dat je al je andere gitaren binnenkort te koop zet :)

Orpheo
9 augustus 2005, 11:51
Mooie bak, vooral de hals.
Die ongelakte hals zal je minder en minder op je andere gitaren laten spelen.....let maar op, zo is het bij mij ook begonnen en ik wil geen lak meer, dus ik verwacht dat je al je andere gitaren binnenkort te koop zet :)

ben ik wel met je eens. mijn les paul had (30 jaar geleden....) een gelakte nek, maar omdat mijn voorganger er zoveel op heeft gespeeld is de lak er bijna helemaal afgesleten (wel zeer egaal, dus geen kale plekken, maar mooie slijtage :D ) en ik merk ook al dat alle strats (en hopelijk komende tele's) die ik koop al een stripbeurt ondergaan (vooral lak van de hals afbikken. das echt ECHT nodig vind ik).

maar anders D: mooie plank. maar "helaas" weer een PRS (totaal mijn smaak niet namelijk. as you already know denk ik :D )

ben wel benieuwd hoe hij klinkt!

Orpheo
9 augustus 2005, 11:52
Mooie bak, vooral de hals.
Die ongelakte hals zal je minder en minder op je andere gitaren laten spelen.....let maar op, zo is het bij mij ook begonnen en ik wil geen lak meer, dus ik verwacht dat je al je andere gitaren binnenkort te koop zet :)

ben ik wel met je eens. mijn les paul had (30 jaar geleden....) een gelakte nek, maar omdat mijn voorganger er zoveel op heeft gespeeld is de lak er bijna helemaal afgesleten (wel zeer egaal, dus geen kale plekken, maar mooie slijtage :D ) en ik merk ook al dat alle strats (en hopelijk komende tele's) die ik koop al een stripbeurt ondergaan (vooral lak van de hals afbikken. das echt ECHT nodig vind ik).

maar anders D: mooie plank. maar "helaas" weer een PRS (totaal mijn smaak niet namelijk. as you already know denk ik :D )

ben wel benieuwd hoe hij klinkt!

fred dons
9 augustus 2005, 12:03
ik schuur al mijn nekken met een 3m schuurmatje (superfine) en dat heeft een vergelijkbaar effect als een geoliede hals (hoewel rosewood wel lekkerder ruikt :D )

Negative K3 fan
9 augustus 2005, 12:18
heel erg netjes erik, mooie gitaar! ook die pallisander nek ziet er voor het oog geweldig uit!

maar wat vind jij van die draaiknop element schakelaar, ik heb iets van 2 keer een prs met zon ding gespeeld en ik kon er eigenlijk helemaal niets mee.

imlikeajungle
9 augustus 2005, 12:29
dat lag dan aan jou :D

serieus, ik gebruik in feite ook niet de 5 standen, denk er aan om er een 3 way in te gooien. switchen tijdens het spelen vind ik ook vervelend.

Anders Destium
9 augustus 2005, 13:02
>Almar

Ik heb op dit moment alleen de Peavey nog, maar er komt waarschijnlijk een nieuwe Koch of een Engl aan als ik weer op pad ga.

>Marc

Ik ken het, ik heb ook een andere PRS met een palissander nek en eigenlijk komen gelakte nekken nergens in de buurt!

>Lennart

Ik ben gewend geraakt aan de rotary dus voor mij is het geen probleem. Je kunt met wat oefening precies de stand vinden die je zoekt met maximaal 2 bewegingen. Een 3-way blijft makkelijker in het gebruik maar het is goed te doen vind ik. Ik vind de splitgeluiden uit de rotary mooier klinken dan de coil-tapgeluiden met McCarty switching (3 way met coiltap in de tonepot), dat is natuurlijk een flink voordeel. Het karakter van de gitaar verandert flink als je aan die knop draait!

Droffie
9 augustus 2005, 14:27
hey Erik...Mooie gitaar man!

Erg smaakvol zoals we gewent zijn van je. have fun er mee.

Hoor ik 't nou goed? ga je een Koch kopen? Je bent echt niet meer te genezen vrees ik. :wink:

Anders Destium
9 augustus 2005, 14:32
Nou ja, ik ben eigenlijk op zoek naar een Powertone met een stuk minder vermogen. Van wat ik hoor van de Twintone II zou hij redelijk in de buurt moeten komen :wink:

Droffie
9 augustus 2005, 14:36
Nou ja, ik ben eigenlijk op zoek naar een Powertone met een stuk minder vermogen. Van wat ik hoor van de Twintone II zou hij redelijk in de buurt moeten komen :wink:

Een powertone met een Powerbrake/soak, is dat geen optie?

Of een Pedaltone op een goede eindtrap?

Anders Destium
9 augustus 2005, 14:41
Of zelf naar Dolf Koch en hem een amp helemaal naar mijn wensen laten bouwen, ik moet hoe dan ook regelmatig in Amersfoort zijn :)

Droffie
9 augustus 2005, 14:44
Of zelf naar Dolf Koch en hem een amp helemaal naar mijn wensen laten bouwen, ik moet hoe dan ook regelmatig in Amersfoort zijn :)

Waarom niet? je plant er gewoon nog even een geldboompje bij :razz:

1959SLP
9 augustus 2005, 14:47
Congratz!



























































JUNK! :wink:

olaf reijnders
9 augustus 2005, 14:53
Dit noem ik dus verspilling van cyberspace! :roll:

Raffel
9 augustus 2005, 15:29
hahaha

Hele mooie bijl weer Anders!

Ik heb me eigenlijk nooit verdiept in de tremolo's op PRS-en maar me wel altijd voorgenomen uiteindelijk een keer een PRS te kopen. (vaste brug)
Maar nu ik zie dat die tremolo's dus ook niet klein te krijgen zijn, krijg ik ook zin in PRS. (Ja ik moet nog steeds een 'goed doel' hebben voor mijn spaarloon :D )

Wat ben ik nu minimaal kwijt voor een custom 24 met een dergelijke (en degelijke) tremolo? Mahonie body trekt mij altijd wel aan ivm volle geluid, maar ik zie dat er nog wel meer opties zijn die misschien ook wel interessant zijn.

Anders Destium
9 augustus 2005, 15:58
Eigenlijk zijn alle PRSen van mahonie, deze modellen hebben de PRS trem:
Je hebt de CE met en zonder maple top en een bolt-on maple neck.
Je hebt de Standard met compleet mahonie body en mahonie set-neck.
Je hebt de Custom met mahonie/maple top en mahonie set-neck
die allemaal met trem zijn (er is ook een Singlecut Trem maar die worden op het moment niet gemaakt ivm rechtzaak tussen Gibson en PRS, er staan er nu geloof ik 1 of 2 van op gitaarmarkt).

Wil je nieuw kopen of 2ehands kijken? Ik denk dat een winkel als musik-produktiv het meest de moeite is als je hier ergens een nieuwe wilt kopen en testen, reken dan op zo'n 2400-2600 euro minstens en dan heb je keuze:

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop03.asp/sid/!18121995/ob_id/34/seite/57/nur_lieferbare/nein

Importeren kan flink voordeliger uitpakken maar dan kun je hem niet vantevoren testen. Bij het importeren kun je wel een mooie uitzoeken in jouw kleur, met de opties die je wilt en het is net als bij Gibson zo dat grote PRSdealers naar de fabriek komen om de mooiste eruit te pikken.

2e hands zie je custom 24s zo rond de 2000.

Raffel
9 augustus 2005, 16:08
thx,

Custom en Standard zijn dus neem ik aan ook duurder dan CE?

Ik wil dan sowieso geen singlecut (vind ik lelijk)

Heb je ook een link voor een goede importeur? Ik heb wel goede ervaringen met importeren.

Anders Destium
9 augustus 2005, 16:12
Ik heb deze van www.robertstringer.com vandaan voor een erg mooie prijs voor zo'n relatief zeldzame gitaar (E2700 inclusief verzending en belasting). Een normale custom 24 zal goedkoper uitvallen, hij heeft er een hele stapel op voorraad.

Ik zit nu op kantoor mijn tijd te verdoen, maar ik zal vanavond als ik wat meer tijd heb een lijstje geven met "de grote namen" die stuk voor stuk een naam hoog te houden hebben én de mooiste PRSen binnenkrijgen.

Raffel
9 augustus 2005, 16:20
koel, tjiers :)

ik vind deze wel heeeel mooi! http://www.robertstringer.com/24006.jpg

Mooie lak, mooie hardware. (behalve de brug) Ik ben niet zo'n fan van die klassieke knoppen.

Tujuh
9 augustus 2005, 16:23
Mooie gitaar Anders! Gefeliciteerd :)
Ik had laatst nog een keer het topic gelezen waar je mij e.e.a. had uitgelegd over het importeren van een PRS. Het is inderdaad zeker de moeite waard om dit te overwegen, helemaal als ze bij Musik Productiv niet zijn afgeprijsd.
Elderly is ook zo'n zaak waar je ze vandaan kunt halen. Verder ben ik erg benieuwd naar je lijstje :)

Sliver
9 augustus 2005, 16:49
geinig ding zeg

Anders Destium
9 augustus 2005, 19:19
Die gray black is inderdaad erg mooi Raffel, maar er is in de VS echt een belachelijke hoeveelheid eye-candy te vinden. De brug is niet zo lomp als veel andere (zoals de gemiddelde floyd :wink: ) maar het zal nooit een stoptail worden!

Winkels:
De grootste PRS dealer ter wereld, maar ze zijn niet zo goed in terugmailen (minpuntje, alle andere dealers hebben altijd prijzen gemaild!). Ze hebben wel stapels prachtige gitaren altijd (niet alleen PRS). De custom 24s die ze hebben:
www.willcuttguitars.com/brandsubentries.asp?brandid=1&subid=13

De grootste dealers die ook heel populair zijn bij mensen van www.birdsandmoons.com (het grootste PRS forum dat er is):
www.magdonmusic.com (je kunt het beste bij 20th anniversary kijken voor custom 24s op het moment)
www.chucklevins.com/prs.asp
www.elderly.com/brand/PRS.html (hebben ook 2ehands)
www.martinmusicguitar.com/products/electricguitars/products.php?pcid=30&cid=54

renier
9 augustus 2005, 20:15
wow, ik ben geen Prus fan, maar dit is een schoonheid... die hals is inderdaad erg gaaf. kleur is me iets te heftig, maar knallen doetie zeker!

nice!

Cubensis
9 augustus 2005, 20:27
begin die prs'en steeds geiler te vinden....vanaf welk bedrag heb je daar zoiets met een RW (rosewood, niet het andere 'R'-woord) neck?

Anders Destium
9 augustus 2005, 20:41
Ik had mijn McCarty Rosewood Standard als New Old Stock voor E1800 in huis, maar toen stond de dollar iets gunstiger dan nu.

Raffel
10 augustus 2005, 11:22
ik kan er toch niet helemaal bij hoe zij met een non-locking systeem toch een stemvast systeem hebben. Dat is bij EB MM ook al zo'n wonder.

amon
10 augustus 2005, 11:24
ik vind het mooie gitaartjes, maar die inlay is iets waar ik niet aan kan wennen; die blijft imo super lelijk....

Anders Destium
10 augustus 2005, 11:37
ik kan er toch niet helemaal bij hoe zij met een non-locking systeem toch een stemvast systeem hebben. Dat is bij EB MM ook al zo'n wonder.

Hij heeft locking tuners, dat helpt al een boel natuurlijk en daarnaast hebben ze een heel mooi uitgekiende trussrod.

>Amon

Tja, je moet van vogeltjesbehang houden natuurlijk! Ik vind het zelf stukken mooier dan welke block-inlay dan ook. Maar eigenlijk heb ik het liefst een toets zonder inlays!

Bigfoot414
10 augustus 2005, 14:42
Anders, ik heb toch nog 1 vraagje...

Stel nou dat er in jouw huis brand uitbreekt, welke gitaar zou je dan als eerste in veiligheid brengen?

Anders Destium
10 augustus 2005, 15:02
Ik denk dat mijn prioriteit dan niet bij gitaren ligt, maar ik denk mijn Ibanez PGM vanwege de sentimentele waarde die hij voor mij heeft. De rest is ook makkelijker te vervangen behalve misschien de Ibanez RX750.

Cubensis
10 augustus 2005, 15:03
wat is dat nou voor vraag?
als ik zn huis binnenkort af ga branden zorg ik heus wel dat alles geod dichtzit en ie er toch niet uitkomt ;)

Anders Destium
10 augustus 2005, 15:32
Ik heb altijd een Milton-type in je gezien..."and he took my stapler" :lol:

amon
31 augustus 2005, 00:25
wat is dat nou voor vraag?
als ik zn huis binnenkort af ga branden zorg ik heus wel dat alles geod dichtzit en ie er toch niet uitkomt ;)


Ik zou ervoor zorgen dat hij zn gitaren zelf niet meer veilig mee kan nemen, maar dat ze al veilig in mijn kofferbak liggen.

Anders_Destium
31 augustus 2005, 13:16
Zo, grote auto heb je dan :razz: :D