PDA

View Full Version : Weerstand in Seymour Duncan LifeWire Metal



Mr. Urai
8 augustus 2005, 20:14
Ik heb laatst een SD LifeWire Metal (bridge) gekocht voor mijn Jackson Dinky maar het signaal overstuurde nogal. Zelfs nadat er nog een extra 100 Ohm weerstand bij is gezet, klinkt hij nog steeds niet helemaal clean.
Het is me afgeraden om er nog een hogere weerstand in te zetten (omdat dit het geluid van mijn gitaar zou aan kunnen tasten), maar ik wil toch wel graag een clean geluid kunnen produceren zonder te hoeven klooien met mijn volumeknop.

Weet iemand of ik zonder verlies van geluidskwaliteit er nog een hogere weerstand in kan zetten? En zo ja, tot hoeveel Ohm ik kan gaan... ik denk dat nog 50 Ohm extra wel voldoende zou moeten zijn.

Greetz,
Mr. Urai

dml
9 augustus 2005, 15:15
Clean spelen met een LiveWire Metal??????? :o

ON-MO-GE-LIJK!!! 8-)

Ik weet niet of jouw versterker een hi en een lo input heeft, indien wel, gebruik dan de lo input. Maar dan nog betwijfel ik of je 'm clean kan krijgen. Heb je je wel verdiept in het element (via website Seymour Duncan) voordat je 'm kocht? Vast niet, anders had je geweten dat je er niet clean mee kan spelen.

Mr. Urai
9 augustus 2005, 18:08
Oké thanx.

Had me wel verdiept via de site, maar had idd niet gelezen dat ie een rocksound geeft. Wel dat de output 'off the scale' was, dus het resultaat verbaasde me op zich niet.

Ik heb nogmaals met mijn dealer gesproken en we gaan het gewoon proberen met een 150-200 Ohm ipv een 100 Ohm extra weerstand. We zien wel hoe dat gaat. En als het niet lukt maakt het niet zoveel uit, want ik gebruik mijn cleane kanaal eigenlijk toch nooit.
En die standaard crunch in mijn geluid vind ik eigenlijk niet eens zo erg. Vroeg het me gewoon af, mocht ik ooit clean gaan spelen... (yeah right).

Soulflyhigh
9 augustus 2005, 18:17
Yo die Wietse veel succes. Livewire metal+5150 is niet echt clean he :wink: 8-)

Mr. Urai
9 augustus 2005, 18:21
Wow, exposed... :D

Haha thanx! Maar ik zei toch al... ik gebruik nooit een clean kanaal.
Heb idd m'n 5150 en LiveWire aangeschaft om te scheuren!!! 8-)

Antoon
9 augustus 2005, 19:54
Op een impedantie en een DC weerstand van meer dan 10kohm lijkt mij het plaatsen van een 100 ohm weerstandje weinig uitmaken. Misschien je volumeknop een beetje dichtdraaien of 50k of 100k volume pots gebruiken? Anders zou ik er minstens een k-ohm tussenplaatsen

Lord Abortion
9 augustus 2005, 20:35
Even offtopic, maar:

Hoeveel output heeft die LiveWire Metal wel? Te vergelijken met EMG's of een X2N? Of geeft het echt nog wat meer?

Negative K3 fan
10 augustus 2005, 09:19
Op een impedantie en een DC weerstand van meer dan 10kohm lijkt mij het plaatsen van een 100 ohm weerstandje weinig uitmaken. Misschien je volumeknop een beetje dichtdraaien of 50k of 100k volume pots gebruiken? Anders zou ik er minstens een k-ohm tussenplaatsen

precies, maar ik snap sowieso het principe van die weerstand niet... gewoon niet zeuren en gaan met de banaan

Mr. Urai
13 augustus 2005, 17:27
Anyway, het is gelukt :)

Er zit nu een weerstand van 150 (of 220, weet niet meer) Ohm in en hij is nu bijna clean. Hij overstuurt nu alleen nog maar als ik hard aansla... Mooi voor de dynamiek :)

Maar ben nu hoe dan ook meer dan tevreden met m'n LiveWire. Kan nu iig lekker scheuren!