PDA

View Full Version : Welke gitaar gebruikt gitarist van Kane?



BelgianGuru
8 augustus 2005, 19:20
hey,

ik zag daarnet een stukje op TV van Werchter waar Kane (die nl groep) aan het spelen was. Die gitarist (de non-zanger) had een rode+goude gitaar, en ik vond ze onwijs klinken gewoon, helemaal anders dan mijn strat. Weet iemand welke gitaar dit is, en of er een budget versie van bestaat? (ik vrees namelijk dat het een Gretsch is, en dat is me zowat €2000 teveel ^^)

Ik weet niet goed, de sound klinkt zo beetje holler dan mijn strat .. gewoon echt helemaal anders (ik gebruik wel een POD langs mijn Fender), ik vond het echt mooi voor wat ruiger te spelen, de solos vind ik dan weer mooier op een stratje.

Dus het was een holle gitaar, en ik DENK maar ben helemaal niet zeker, dat het een Gretsch G6120 DSW is..

Ik heb eentje gezien denk ik die er op lijkt (enkel uioterlijk) en dat is Ibanez AFS 75 TRD, alleen wet ik niet of die ook dat soort sound heeft.

Ik zoek iets rond de €400 (al dan niet tweedehands, maakt niet uit).

Maar dus eerst en vooral zou ik erg graag weten welk beestje dat was, de gitaar waar ik het over heb (moest je het concert gezien hebben) was die met rood + goud, waarop die man met het baardje+petje speelde.

Bedankt!

Jan

BassAgent
8 augustus 2005, 19:24
http://www.feestleven.nl/party-njoy/kane07.jpg
Deze? Dan is het inderdaad een Gretsch en nee die dingen zijn niet te betalen :D

De Ibanez Artcore komen er wel aardig in de buurt, moet je even op www.ibanez.com kijken wat je ervan vindt.

Letsgo21
8 augustus 2005, 19:33
merk ik daar een deel zwarte tape op :o :???:

BelgianGuru
8 augustus 2005, 19:35
Io BassAgent dat is em :) Maf man, ik keek ff in mijn gitaarboekje en zag die prijzen :o Ik check ff die Ibanez!

BassAgent
8 augustus 2005, 19:36
Ja dat zijn 2 stukken zwarte tape om zn F-holes af te plakken, waarom weet ik ook niet :D

Ritch
8 augustus 2005, 19:39
Ja dat zijn 2 stukken zwarte tape om zn F-holes af te plakken, waarom weet ik ook niet :D

Om Feedback tegen te gaan :) Geen gezicht natuurlijk, maar ja, liever die f-gaten afplakken, dan skrîîîkkk en fwîîîîêêt!!

Jerre
8 augustus 2005, 19:49
Hoe komt het eigenlijk dat zo'n F-gaten zogezegd erge feedback maken ?

Ruben Block van Triggerfinger (Antwerpse band) gebruikt ook zo'n Gretsch, in combinatie met een loeiharde Custom-100 Hiwatt.
Maar hij heeft echt geen last van feedback.

Ben dus even de kluts kwijt ...

Ritch
8 augustus 2005, 20:02
Hoe komt het eigenlijk dat zo'n F-gaten zogezegd erge feedback maken ?

Ruben Block van Triggerfinger (Antwerpse band) gebruikt ook zo'n Gretsch, in combinatie met een loeiharde Custom-100 Hiwatt.
Maar hij heeft echt geen last van feedback.

Ben dus even de kluts kwijt ...

Feedback ontstaat door bepaalde frequenties, tussen de amp en gitaar. Omdat de Gretsch hol van binnen is, is deze gevoeliger. Dit komt voor bij elke hollowbody. Solidbody's kunnen ook rondgaan zingen, maar veel minder, omdat deze massief is. Joe Satriani bijvoorbeeld gebruikt het rondzingen ook wel bij zijn liedjes, maar dan zo dat er een bepaalde toon "tevoorschijn" komt. (Luister het intro van Flying in a Blue Dream (Wel een live versie) maar eens) Zo was het toch ongeveer? (Verbeter en vul me maar aan als ik het fout heb :) )
Je kunt de klankkast ook vol met doeken proppen, dan heb je ook minder last van feedback.

Jerre
8 augustus 2005, 20:10
Heeft ook het aantal F-gaten en het (al dan niet) aanwezige middenblok ook invloed op de verhoogde gevoeligheid voor feedback ?


Was zelf van plan om een hollowbody gitaar te kopen.
Waarschijnlijk een ESP X-Tone.
Deze heeft 1 F-gat en een middenblok.
Hoe 'erg' denk je dat de feedback hierbij zou kunnen zijn ?

BelgianGuru
8 augustus 2005, 20:49
Waha wtf : http://www.unsung.co.kr/html/products.html

Zien er subliem uit ^^ Iemand al zo eentje getest?

Daniël_san
8 augustus 2005, 21:49
welke??? Je post een link naar de index van die winkel.

BelgianGuru
9 augustus 2005, 11:47
Oh damn, kan niet linken dan. Check electric guitars - hollowbody, en dan beetje browsen. Maar dat merk, ken je dat toevallig? Begrijp mij niet verkeerd, ze zien er fantastisch uit, maar exacte kopieën gewoon ^^ k'Vraag mij vooral af of ze goed klinken, of misschien verkrijgbaar in BE/NL, kan ik ze gelijk even testen.

Orpheo
9 augustus 2005, 11:57
http://www.unsung.co.kr/img/products/guitar/uas830n.jpg

ik vind t wel mooie bakken eigenlijk...

maar als je iets wilt dat op die gretsch lijkt, kijk dan maar eens naar de semi's van washburn. die zijn ook heel erg mooi. of naar de aziatische lijn van gretsch (heet ook gretsch, maar ze zijn iets (lees: een HOOP) goedkoper dan de USA varianten) en heeft imo 85% van de USA kwaliteit voor 30% v.d. prijs.

almarvk
9 augustus 2005, 12:01
Die van Greg Bennett (Samick) schijnen ook erg goede hollowbody's te maken tegen een schappelijke prijs.

FruscianteFan
9 augustus 2005, 12:02
Alleen jammer dat er zo weinig keus is in die Electromatics. Als ik een Gretsch zou willen, zou ik het liefst een (White) Falcon hebben (ligt ook niet een beetje voor de hand :wink:) maar van die serie hebben de hollowbodies allemaal SC's, dacht ik.

maylingjv
10 augustus 2005, 09:35
spaar anders mischien nog wat door en kijk is rond voor een 2dehandse duesenberg? immers zo goed als gretsch en een pak goedkoper

fhensen
10 augustus 2005, 21:32
Er zijn ook gitaristen die jun F-holes volstoppen met watten om de feedback tegen te gaan. Lijkt me wel lastig om ze daarna er weer uit te pulken

Orpheo
10 augustus 2005, 21:44
vandaag op een sheraton gespeeld, en ook op een goedkope(re) gretsch. de sheraton was echt superb. blies de gretsch electromatic of hoe dat ding ook heten mag helemaal weg.

de gretsch feedbackte immens. de sheraton ook, maar veel beter te controlleren (vind ik). ging je gewoon spelen, akkoordenwerk vooral, was de feedback minder. maar ging je weer ff stoppen, en ff de sound door laten zinge op de sustain ging t weer ' verkeerd' en ging t weer rondzingen (wat eigelijk wel de bedoeling was van wat ik speelde).