PDA

View Full Version : Vox AC30CC



Calexico
8 augustus 2005, 18:12
Heeft nog iemand op dit forum ervaring met deze nieuwe Voxamps? Ik hoor veel uiteenlopende meningen... van "schitterend" tot echt "crap"...
Wat de sound betreft zijn de meningen in het algemeen vrij positief maar als het op betrouwbaarheid (made in China...) aankomt scoren ze blijkbaar minder.

vulvasonic
8 augustus 2005, 19:06
Ik heb juist ook over de betrouwbaarheid veel positieve dingen gehoord.
Eigenlijk kom je vrijwel uitsluitend zeer positieve reacties tegen op het internet.
En ik hoop niet voor niets, want ik heb er al 1 besteld. :D

lcvanderhelm
8 augustus 2005, 19:26
Ik heb 3 weken geleden een AC30 CC head gekocht,dus over betrouwbaarheid op de lange duur kan ik niets vertellen.Wat ik je wel kan vertellenWAT EEN SOUND,clean weet ik geen betere versterker,crunch is ook lekker,alleen is de uitsturing van de effekt loop iets te hoog,waardoor bij hoge pre amp stand mijn visual sound H20 iets vervormd[alleen de echo ,chorus heeft er geen last van].Toen ik de AC30 bij sacksioni kocht ,vertelde de eigenaar?[hij leek niet op harry sacksioni of is dat een ander?]dat hij de eindbuizen had vervangen voor marshall buizen,vanwege de gigantische brom die de chinese buizen gaven.Met deze buizen heb ik geen problemen integendeel mijn fender telecaster thinline is nog nooit zo gelukkig geweest.Ook mijn andere gitaren klinken er goed op.en dat voor 799euro is gewoon belachelijk goedkoop.

Mitch
8 augustus 2005, 19:52
als het op betrouwbaarheid (made in China...) aankomt scoren ze blijkbaar minder.

Niet blijkbaar, schijnbaar. Dat bedoel ik niet als taaltechnisch mierenneuken, maar bedoel ik zeer letterlijk. Het schijnt allemaal zo te zijn, geen hond die die bak al tien jaar heeft gebruikt natuurlijk.
Ik heb op meerdere fora al de belachelijke stellingen gelezen dat de 'echte Britse' Korg re-issues, waar alles op een slappe printplaat is getieft zoveel beter zouden moeten zijn omdat die domme en onbetrouwbare Chinezen niet goed de Britse orders opvolgen....
Belachelijk. Ze hebben juist voor het eerst sinds jááááren een degelijk pakket samengesteld. Eindbuizen van de print af, nette layout, etc.

Echt typisch Brits/Amerikaans wantrouwen.

vulvasonic
8 augustus 2005, 21:35
....omdat die domme en onbetrouwbare Chinezen niet goed de Britse orders opvolgen....
Belachelijk. Ze hebben juist voor het eerst sinds jááááren een degelijk pakket samengesteld. Eindbuizen van de print af, nette layout, etc.



Ik weet van een persoon die in de fabriek daar in China is geweest dat ze beter werk afleveren daar dan 'wij' hier in Europa.

Een tijd terug heb ik de Vox Tonelab SE gekocht. Als ik ooit een stevig ding heb gezien dan is het dat wel. Ik maak me geen zorgen.


Trouwens, Koch laat z'n kasten ook in China maken. Heeft iemand gemerkt dat de kasten nu ineens slechter zijn dan voorheen?

BLOK182
8 augustus 2005, 22:13
Ja, sinds de chinezen de handvatten derop zetten klinkt het toch minder dan dat een oerhollandse schroevendraaier deze erop draaide... (subtiele verwijzing naar... :-D )

ruezzz
9 augustus 2005, 16:04
Ik heb er sinds juni een (Combo / Blue Alnico) en ben er (tot nu toe) zeer blij mee.

Ik heb behoorlijk wat versterkers gehad door de jaren heen (en heb nog het een en ander - laatste jaren ENGL Savage 120) maar deze heeft tot dusver volgens mijn mening het meest karakter, hij klinkt warm en 'zingt' mooi. Nadeel is dat je clean/crunch/lead met volumeknop van de gitaar en boost/drive pedaal moet doen, dat went vanzelf...

Ik heb er een simpele SD-1 en MemoryMan voor liggen (tot mijn rack klaar is) en dat klinkt als een speer. Live wil ik nog wel es een 4x12 Bognerkast eraanhangen - lekker blazen.

Over de betrouwbaarheid kan ik op dit moment nog niet veel zeggen - als ie het begeeft zijn jullie de tweede die het horen/hoort ( eerst Double D ;) )

Calexico
9 augustus 2005, 18:10
Die negatieve commentaar is vooral op Harmony te lezen... al weet ik dat ik me juist daarop niet altijd moet baseren...
Kheb laatst iemand horen spelen op eentje met de (gewone...) Neodogspeakers en dat was echt al wel jammie. Is er een groot verschil tussen deze en die met de Blue Alnico's?
En nog over die betrouwbaarheid... het lijkt mij trouwens ook dat een volkje dat iemand deftig de ruimte in kan schieten wel in staat moet zijn om deftig een versterkertje in mekaar te zetten... :)

Daniël_san
9 augustus 2005, 19:13
Ja, heen gaat idd goed.... Nu de terugweg nog :-?

Calexico
9 augustus 2005, 19:47
Nu de terugweg nog

Nou net daar durft de Amerikaanse degelijkheid ook wel eens falen... en heen loopt het ook niet altijd van een leien dakje...

Daniël_san
10 augustus 2005, 12:25
ja dat klopt helaas... MAar die mensen zijn nu wel (levend) terug.....

LIGNUMdrummerke
18 augustus 2005, 13:10
ik heb ook slechte commentaren gelezen over de constructie vooral(weliswaar op HC). vooral vijzen die slecht waren en inderdaad ook de brom van de gebruikte buizen. ik zit er zelf over te denken een ac30cc2 te kopen, maar begin nu toch te twijfelen, of is het echt niet nodig en mag ik op beide oren slapen voorlopig en er mij dus 1 aanschaffen? de sound is namelijk werkelijk *kwijl*!

Pilitev
18 augustus 2005, 13:50
Ik zag er laatst een staan en wat ik erg jammer vond aan het uiterlijk was dat er zo'n goedkoop plastic logoplaatje op zat, het leek net of die van de kermis kwam. Ook de handvatten zagen er erg goedkoop uit. Wel jammer dat ze aan dat soort dingen voor een paar tientjes meer niet wat meer aandacht geven.

vulvasonic
18 augustus 2005, 14:50
De mijne heb ik twee dagen geleden eindelijk op kunnen halen (AC30CC2).
Het geluid is precies wat ik me ervan had voorgesteld en wat ik ervan gehoopt had. Het is gewoon de oude vertrouwde Vox-sound, maar dan met een beetje extra.

Alles aan deze versterker wat nieuw is t.o.v. de oude AC30 is goed en heeft me makkelijk kunnen overtuigen. Ik vind het een wereldbak.

Orpheo
18 augustus 2005, 15:44
hoe is de overdrive van deze vox? het wordt voor mij een steeds interessasntere amp. ik speel vanalles, van rory gallagher tot slayer, en ik zoek een amp die dat ongeveer aankan. hoeft niet precies dat, maar in de buurt. vooral de nadruk op oldschool rock, en hier en daar een uitschieter naar het meer beukende werk.

als ik dan een distortionpedaal ervoor zou hangen, zeg, de vtwin van mesa, zou je dan een dikke, heftige oversturing kunnen krijgen?

(een marshall jcm 800 oid valt af; geen ruimte.....vandaar)

LIGNUMdrummerke
18 augustus 2005, 15:49
De mijne heb ik twee dagen geleden eindelijk op kunnen halen (AC30CC2).
Het geluid is precies wat ik me ervan had voorgesteld en wat ik ervan gehoopt had. Het is gewoon de oude vertrouwde Vox-sound, maar dan met een beetje extra.

Alles aan deze versterker wat nieuw is t.o.v. de oude AC30 is goed en heeft me makkelijk kunnen overtuigen. Ik vind het een wereldbak.

de greenback version heb jij dan? waren de oudere ook niet uitgerust met blue bulldogs? want das toch wel een immens verschil in geluid he! ik weet t echt niet welke ik zou nemen, het volle laag van de alnico blues of de heel open klank van de greenbacks. is het misschien een idee om de combo met greenbacks te nemen en een extra 2x12 met alnico blues er aan te hangen om the best of both worlds te krijgen?

vulvasonic
18 augustus 2005, 19:38
De mijne heb ik twee dagen geleden eindelijk op kunnen halen (AC30CC2).
Het geluid is precies wat ik me ervan had voorgesteld en wat ik ervan gehoopt had. Het is gewoon de oude vertrouwde Vox-sound, maar dan met een beetje extra.

Alles aan deze versterker wat nieuw is t.o.v. de oude AC30 is goed en heeft me makkelijk kunnen overtuigen. Ik vind het een wereldbak.

de greenback version heb jij dan? waren de oudere ook niet uitgerust met blue bulldogs? want das toch wel een immens verschil in geluid he! ik weet t echt niet welke ik zou nemen, het volle laag van de alnico blues of de heel open klank van de greenbacks. is het misschien een idee om de combo met greenbacks te nemen en een extra 2x12 met alnico blues er aan te hangen om the best of both worlds te krijgen?

Ik heb ook een oude met blue alnico's. En ja, de sound daarvan is geweldig. De nieuwe, die ik heb dan, hebben 30 watt Warfdale speakers. Ik weet niet of die te vergelijken zijn met Celestion Greenbacks. Ze klinken in ieder geval erg goed. Op een hoger volume is het verschil tussen beide varianten misschien beter hoorbaar (tot nu toe heb ik 'm alleen in m'n huiskamer uit kunnen proberen). Ik kan niet beoordelen of het verschil zo groot is dat het de moeite waard is beide soorten speakers te gaan gebruiken.


@Orpheo; De overdrive is schitterend. Ik vind eigenlijk alles aan die amp goed. Maar ondanks het feit dat je nu meer mogelijkheden hebt dan met de oudere AC30's, is het nog steeds een versterker waarbij je van tevoren je geluid moet kiezen. Je hebt geen clean EN een drive EN een solo-kanaal. Je moet dus met pedalen werken om 'm wat veelzijdiger te maken. Maar klinken doetie! :)

the sure thing
18 augustus 2005, 22:38
... ik heb de AC30CC (2x12 Wharfdale) een paar dagen geleden uitgeprobeerd en hij klinkt zeker goed!!! Een lekkere dikke vette toon. Maar... Ik heb ook een echte AC30TB en ik wat ik wel vond, was dat de AC30CC ook met de meest cleane instelling op volume toch snel gaat vervormen. Clean kan hij vind ik wel minder hard dan de gewone AC30. En de instellingen met de voortrap flink open vond ik de vervorming niet echt mooi. Maar ik zou de AC30CC toch zeker een 8,5 geven qua geluid en kwam idd een stuk dichter bij een AC30TB dan ik gedacht zou hebben.

P****Fred
18 augustus 2005, 22:53
Je hebt geen clean EN een drive
ik dacht wel dat je met een A/B pedaal tussen de kanalen kon switchen, of klopt dit niet?
bij de marshalls met 2 inputs kan dit bv niet dacht ik...?

vulvasonic
18 augustus 2005, 23:05
Je hebt geen clean EN een drive
ik dacht wel dat je met een A/B pedaal tussen de kanalen kon switchen, of klopt dit niet?
bij de marshalls met 2 inputs kan dit bv niet dacht ik...?

Ik heb dit bij de CC nog niet geprobeerd, maar ik hou vooral ook van het geluid waarbij de twee kanalen gekoppeld zijn. Bovendien zal er voor een cleane setting op het 'normale' kanaal en een overstuurde setting op het topboostkanaal een te groot volumeverschil optreden vrees ik.

vulvasonic
18 augustus 2005, 23:13
... ik heb de AC30CC (2x12 Wharfdale) een paar dagen geleden uitgeprobeerd en hij klinkt zeker goed!!! Een lekkere dikke vette toon. Maar... Ik heb ook een echte AC30TB en ik wat ik wel vond, was dat de AC30CC ook met de meest cleane instelling op volume toch snel gaat vervormen. Clean kan hij vind ik wel minder hard dan de gewone AC30. En de instellingen met de voortrap flink open vond ik de vervorming niet echt mooi. Maar ik zou de AC30CC toch zeker een 8,5 geven qua geluid en kwam idd een stuk dichter bij een AC30TB dan ik gedacht zou hebben.

Achterop de versterker kun je nog een aantal dingen aanpassen. Heb je gekeken naar de settings daarvan? Afhankelijk van die afstellingen (los van de afstelling van de gewone regelaars) kun je het geluid sneller of minder snel laten oversturen of het geluid strakker of minder strak maken.
Het klopt trouwens wel dat de versterker lekkerder over z'n nek gaat op een hoger volume i.p.v. alleen de voortrap open te zetten. En ik geloof ook dat ie minder hard gaat dan een ouwe TB.

Ik geef het geluid een 9,5.
Ik moet 'm nog gaan uitproberen op het podium. Ik ben alleen bang dat ik mijn ouwe AC30 niet meer ga gebruiken (hoewel, het staat natuurlijk wel leuk.... :D ).

Orpheo
19 augustus 2005, 02:03
okayy....ik zal het eens gaan proberen...

zover ik uit je verhaal kan opmaken, vulvasonic, pakt ie pedaaltjes dus goed op? ik heb nl maar in principe 2 kanalen nodig. en de 2e zal hoogstwaarschijnlijk uit een pedaaltje komen (wellicht met een buisje erin oid).

kan ik " strakke metal" ermee spelen (wat ik dan strak vind; ik vind iron maiden al " heftig"...... :roll: :wink: ) en ook wat meer mellow stuff. en als ik echt heftigere overdrive moet hebben, kan ie dat ook denk/hoop ik....(slayer bv met behulp van een pedaal....)


ach, wat lul ik :D ik ga ff dat ding testen van de week (hoogst waarschijnlijk). maar hij kost toch wel een hoop geld vind/denk ik....1000 euro voor een combo...nja ach, stukje muziekgeschiedenis he? :D (les paul met vox... :lol: )

LIGNUMdrummerke
19 augustus 2005, 08:23
aaatgh grmblmbl enkel de TBX was me greenbacks, de cc nimeer grmblm. head met greenback cab dan maar.... of heeft er nog iemand een stel greenbacks liggen? of hoe klinken de wharfdales tegenover greenbacks? ik heb enkel de ac30 met alinco blues getest namelijk)

over de gsh12-30 vind ik maar niets terug....

Negative K3 fan
19 augustus 2005, 12:11
okayy....ik zal het eens gaan proberen...

zover ik uit je verhaal kan opmaken, vulvasonic, pakt ie pedaaltjes dus goed op? ik heb nl maar in principe 2 kanalen nodig. en de 2e zal hoogstwaarschijnlijk uit een pedaaltje komen (wellicht met een buisje erin oid).

kan ik " strakke metal" ermee spelen (wat ik dan strak vind; ik vind iron maiden al " heftig"...... :roll: :wink: ) en ook wat meer mellow stuff. en als ik echt heftigere overdrive moet hebben, kan ie dat ook denk/hoop ik....(slayer bv met behulp van een pedaal....)


ach, wat lul ik :D ik ga ff dat ding testen van de week (hoogst waarschijnlijk). maar hij kost toch wel een hoop geld vind/denk ik....1000 euro voor een combo...nja ach, stukje muziekgeschiedenis he? :D (les paul met vox... :lol: )

strakke metal red je niet, misschien met een mooi pedaaltje ofzo, maar dat vraag ik me af. Heb zelf niet veel ervaring met pedaaltjes over mn vox.

Negative K3 fan
19 augustus 2005, 12:12
okayy....ik zal het eens gaan proberen...

zover ik uit je verhaal kan opmaken, vulvasonic, pakt ie pedaaltjes dus goed op? ik heb nl maar in principe 2 kanalen nodig. en de 2e zal hoogstwaarschijnlijk uit een pedaaltje komen (wellicht met een buisje erin oid).

kan ik " strakke metal" ermee spelen (wat ik dan strak vind; ik vind iron maiden al " heftig"...... :roll: :wink: ) en ook wat meer mellow stuff. en als ik echt heftigere overdrive moet hebben, kan ie dat ook denk/hoop ik....(slayer bv met behulp van een pedaal....)


ach, wat lul ik :D ik ga ff dat ding testen van de week (hoogst waarschijnlijk). maar hij kost toch wel een hoop geld vind/denk ik....1000 euro voor een combo...nja ach, stukje muziekgeschiedenis he? :D (les paul met vox... :lol: )

strakke metal red je niet, misschien met een mooi pedaaltje ofzo, maar dat vraag ik me af. Heb zelf niet veel ervaring met pedaaltjes over mn vox.

lcvanderhelm
19 augustus 2005, 18:42
Orpheo,heb je wel eens aan de Visual sound Jekyll&Hyde gedacht?Deze heeft een aparte overdrive en distortion in 1 pedaal,dus je hebt hiermee ineens de beschikking over clean,crunch,lead.[metal fuzz etc.].Hij klinkt echt schitterend over de AC30CC.Een pedaal met buis klinkt meestal niet geweldig op een buizenversterker

P****Fred
19 augustus 2005, 19:16
Je hebt geen clean EN een drive
ik dacht wel dat je met een A/B pedaal tussen de kanalen kon switchen, of klopt dit niet?
bij de marshalls met 2 inputs kan dit bv niet dacht ik...?

Ik heb dit bij de CC nog niet geprobeerd, maar ik hou vooral ook van het geluid waarbij de twee kanalen gekoppeld zijn. Bovendien zal er voor een cleane setting op het 'normale' kanaal en een overstuurde setting op het topboostkanaal een te groot volumeverschil optreden vrees ik.

zou je dat eventueel es willen testen, als je kan...
AC30cc is een kanshebber voor mijn volgende amp-aankoop :-)

vulvasonic
19 augustus 2005, 22:58
zou je dat eventueel es willen testen, als je kan...
AC30cc is een kanshebber voor mijn volgende amp-aankoop :-)

Ik zal het morgen eens proberen. :)

ReinoutV
20 augustus 2005, 10:19
Een pedaal met buis klinkt meestal niet geweldig op een buizenversterker

Hoe kan dit eigenlijk? In een buizenversterker heb je toch ook gainstage na gainstage, waarom zou een buizenpedaal dan niet goed kunnen werken?

lcvanderhelm
20 augustus 2005, 15:40
p*****Fred het is inderdaad mogelijk,ik doe het zelf ook.De mixschakelaar moet je dan alleen uitzetten.Nadeel is wel dat het gewone kanaal vrijwel geen toonregelaars heeft,alleen een voicingschakelaar en een hogetonen cut regelaar in de eindversterker. Reinout V ik heb het nooit zelf getest,maar het zal wel te maken hebben met mis-aanpassing.Als je in je versterker zomaar in het blinde weg een buis bij gaat plaatsen,dan moet je ook maar zien of het geluid beter wordt.

LIGNUMdrummerke
20 augustus 2005, 15:44
hmmmmm dan heb ik daar ook wel een vraagje over. is het dan mogelijk om een tonelab te gebruiken icm een ac30?

lcvanderhelm
20 augustus 2005, 15:55
Ik denk dat je dan de versterker en speaker simulatie uit moet zetten.Helaas kan ik het niet voor je uitproberen.Ik heb geen pedaal met buis.

LIGNUMdrummerke
20 augustus 2005, 15:59
die versterkersim interesseert me niet, de fx is waarvoor ik m in huis wil hebben, en de cabsim maybe maar is ook ni echt nodig.

P****Fred
20 augustus 2005, 16:53
bedankt voor het antwoord!

vulvasonic
20 augustus 2005, 17:50
die versterkersim interesseert me niet, de fx is waarvoor ik m in huis wil hebben, en de cabsim maybe maar is ook ni echt nodig.

Op die vraag kom ik nog wel terug. Ik heb zelf ook een Tonelab SE en ik was van plan om dat ding misschien te gaan gebruiken als effectprocessor. Ook dat zal ik voor je testen. Het is er vandaag allemaal niet van gekomen. Dus ik hou het even op morgen (zondag dus). :)

LIGNUMdrummerke
20 augustus 2005, 18:05
thx vulva, of sonic, of vulvasonic (sonische schaamlip? :lol: :-D als het mogelijk zou zijn om de simulaties te gebruiken zou het leuk zijn maar het is niet per se nodig.

Negative K3 fan
20 augustus 2005, 18:54
ik denk dat je weinig opschiet met het gebruiken van de tonelab of podxt alleen voor de effecten, neem dan een boss GT3/5/6/8

vulvasonic
21 augustus 2005, 01:17
ik denk dat je weinig opschiet met het gebruiken van de tonelab of podxt alleen voor de effecten, neem dan een boss GT3/5/6/8

De effecten zijn anders behoorlijk goed en makkelijk in het gebruik. Het is alleen jammer dat bepaade combinaties niet mogelijk zijn.

In mijn geval is het de bedoeling dat ik de Tonelab SE ga gebruiken waarvoor ie bedoeld is en dan gebruik ik de AC30's om de boel uit te versterken (spatclean uiteraard), maar dan speciaal voor de band waarin ik veel dien te spacen en 'rare' dingen moet gaan doen.
Voor mijn andere bands zal ik de Tonelab hooguit gebruiken voor wat effecten, maar zal ik de versterker en speakersimulaties uitzetten. Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik ipv de Tonelab weer een paar goede losse pedaaltjes ga gebruiken. Maar ja, ik heb van die dagen dat ik geen rooie cent heb. En die dagen heb ik vrijwel altijd.

En dan wil ik eigenlijk ook nog 2 flightcases voor beide AC30's. Ook al niet zo goedkoop........

Waar ben ik toch aan begonnen? :razz:

LIGNUMdrummerke
21 augustus 2005, 09:45
ik heb ook van die dagen (tjah: drums, gitaar, binnenkort nog bas en maybe sax, zou het daar aan kunnen liggen? :-D ) maar vulva, hoe bedoel je "gebruiken waar voor ie bedoeld is" t is toch een modelling-ding/fx-unit/pre-amp?

the sure thing
21 augustus 2005, 22:17
... nogmaaals, ik denk dat de AC30CC alleen "spatclean" op een laag volume klinkt. Hij gaat snel vervormen...

LIGNUMdrummerke
21 augustus 2005, 23:06
een randje vind ik ni erg, in tegendeel zelfs, ik hou wel van een lichte crunch

vulvasonic
21 augustus 2005, 23:37
... nogmaaals, ik denk dat de AC30CC alleen "spatclean" op een laag volume klinkt. Hij gaat snel vervormen...

Ik heb gemerkt dat dat heel erg meevalt. Bovendien gaat mijn ouwe AC30TB ook vervormen zodra het iets harder gaat (en met 'vervormen' bedoel ik slechts 'niet meer spatclean'. Om 'm echt te laten vervormen moet ie nog wel een paar streepjes harder).

Negative K3 fan
22 augustus 2005, 00:19
... nogmaaals, ik denk dat de AC30CC alleen "spatclean" op een laag volume klinkt. Hij gaat snel vervormen...

ik weet niet hoe het met de cc zit, maar met een hete gitaar in het brilliant kanaal is dat met mijn TBX zeker het geval!

pole-star
23 augustus 2005, 13:33
heeft de vox wel genoeg volume om live mee te kunnen?

ruezzz
23 augustus 2005, 13:57
Onze geluidsman vraagt regelmatig (ook in grote feesttenten) of ie wat zachter mag ;)
Ik heb er een 4x12 Bogner kast onder en ik moet zeggen: op een of andere manier blaas ik mijn Engl Savage 120 weg met slechts 30W Vox...

vulvasonic
23 augustus 2005, 15:48
heeft de vox wel genoeg volume om live mee te kunnen?

Een AC30 op 10? Daar wil je echt niet naast gaan staan. Die krengen zijn oorspronkelijk gebouwd om niet alleen de gitaar, maar ook een bas, of de zang, of toetsen uit te versterken op een zo'n hoog mogelijk volume. In die tijd hadden ze nog geen PA-systemen, maar wel veel schreeuwende meisjes.

De Vox gaat hard, geloof me. :)

vulvasonic
23 augustus 2005, 15:49
dubbel

Daniël_san
23 augustus 2005, 16:41
Klopt, die ac30's gaan pokke hard :lol: Goede clean btw, maar drive moet je van houden. (ben ik vandaag achter gekomen)

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=62163

the sure thing
23 augustus 2005, 20:24
laten we de AC30TB wel blijven los zienvan de AC30CC. Ik denk dat in grote live-situaties de AC30CC de kort komt wat clean betreft.

vulvasonic
24 augustus 2005, 01:47
laten we de AC30TB wel blijven los zienvan de AC30CC. Ik denk dat in grote live-situaties de AC30CC de kort komt wat clean betreft.

Daarom ga ik ze ook beide tegelijkertijd gebruiken. Beetje het Keef-idee, maar dan met twee Voxen. Ik kan niet wachten tot het zover is.... :)
En ik ben dan ook wat meer van de vunzige zijde..... :D

Joppnl
26 augustus 2005, 22:10
wat is het verschil (in klank) tussen de 3 verschillende AC30CC's?

k vind t prijsverschil tussen de CC2 en de CC2X (blue alnico) nogal behoorlijk (bijne 50% (!), is dat t waard?

Mike McCready
6 september 2005, 22:55
Ik lees enge verhalen over reliability over met name de AC30 CC2. Iemand hier slechte ervaringen? Afbrekende handvatten, bekleding die los laat, rare zoem-geluiden enzo...

vulvasonic
6 september 2005, 23:32
Ik lees enge verhalen over reliability over met name de AC30 CC2. Iemand hier slechte ervaringen? Afbrekende handvatten, bekleding die los laat, rare zoem-geluiden enzo...

Nog niet. Het ziet er allemaal erg stevig en keurig uit.
De handvaten van mijn oude Vox echter liggen er allemaal af en de schroefgaten zijn helemaal uitgelopen. En ook de bekleding ligt helemaal los. Ik geloof niet dat de CC zoveel slechter is wat dat betreft.

En ik heb nog steeds geen vreemde brom ofzo gehoord. Ook niet bij de oude trouwens. Ik heb er nog steeds veel vertrouwen in.

Swampash
6 september 2005, 23:51
Een paar mensen hebben op harmony-central negatieve opmerkingen geplaatst. Heb nog nooit op dit forum negatieve verhalen over de custom classics gehoord.

De meeste klachten op hc zijn betreft de verpakkingsdozen.
Ik geloof dat als je in de usa een versterker per postorder uit een andere staat laat komen dan betaal je geen btw. Een ac30 is erg zwaar dus UPS gaat ermee smijten. En dat is niet goed voor een buizenversterker kan ik je vertellen.

Vergeet ook niet dat een bepaalde groep mensen de ac30 met opzet afkraken omdat de productie nu in china is ipv engeland.

Negative K3 fan
7 september 2005, 13:59
ja precies, dat soort dingen moet je met een korreltje zout nemen omdat er in china een behoorlijke patriotische mentaliteit is wat betreft outsourcing enzo.

Negative K3 fan
7 september 2005, 13:59
ja precies, dat soort dingen moet je met een korreltje zout nemen omdat er in china een behoorlijke patriotische mentaliteit is wat betreft outsourcing enzo.

Mike McCready
9 september 2005, 19:11
Waarom zit bij de Vox versterkers het bedieningspaneel verkeerd om? Ik neem aan dat niemand de speaker naar achteren richt. Als je op een podium naar de versterker toe zou lopen lees je alles op de kop :???:

mayniac
9 september 2005, 19:24
Waarom zit bij de Vox versterkers het bedieningspaneel verkeerd om? Ik neem aan dat niemand de speaker naar achteren richt. Als je op een podium naar de versterker toe zou lopen lees je alles op de kop :???:

Omdat men vroeger achter de versterker ging staan/zitten....

vulvasonic
9 september 2005, 21:39
Waarom zit bij de Vox versterkers het bedieningspaneel verkeerd om? Ik neem aan dat niemand de speaker naar achteren richt. Als je op een podium naar de versterker toe zou lopen lees je alles op de kop :???:

Omdat men vroeger achter de versterker ging staan/zitten....

Daarom heb ik ook zo'n stuk tape daar zitten met de letters T (treble), B (bass) en C (cut). Ik bleef maar vergeten welke knop nou welke was. :D

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/MijnVoxTop.jpg

Koekje
9 september 2005, 23:45
heb je er en FX-loop aan toegevoegd of zo ?

Negative K3 fan
10 september 2005, 11:41
heb je er en FX-loop aan toegevoegd of zo ?

hoezo?

Koekje
10 september 2005, 12:01
die uitgezaagde rondjes onder je inputs ...

vulvasonic
10 september 2005, 14:59
die uitgezaagde rondjes onder je inputs ...

Ik heb die versterker ongeveer 20 jaar geleden gekocht. Later ben ik nog bij toeval de eerste eigenaar tegengekomen. Hij vertelde me dat hij er 4 had die hij allemaal doorluste. Dat kan gewoon met een jack, maar voor de extra stevigheid heeft hij de outputs aan die canon-plugs gesoldeerd. Ook zat er achter in de versterker een grote knop om het eindvolume apart te regelen. Op die manier kon hij de versterker flink open zetten om een lekker overstuurd geluid te krijgen, zonder dat het volume te hoog moest.
Ik heb het er weer allemaal uit laten slopen. De Vox is electronisch gezien weer helemaal in originele staat, maar de canonplugs zitten er nog steeds.

Mike McCready
13 september 2005, 21:56
En de pre-amp buizen van de cc2? Ik lees hier ook veel slechte verhalen over (na 50 uur beginnen ze te piepen en de kwaliteit van de buizen is slecht -> meteen vervangen). Ervaringen mee?

vulvasonic
14 september 2005, 00:27
En de pre-amp buizen van de cc2? Ik lees hier ook veel slechte verhalen over (na 50 uur beginnen ze te piepen en de kwaliteit van de buizen is slecht -> meteen vervangen). Ervaringen mee?

Ik heb er nog geen 50 uur op vol vermogen over gespeeld.
Ik heb 4 bands, maar iedere band ligt momenteel in een coma. Ik heb dus 6$%^%&* zo goed als geen kansen om de buizen flink op hun donder te geven.

Ik weet het dus nog niet.

Mike McCready
14 september 2005, 18:49
En de pre-amp buizen van de cc2? Ik lees hier ook veel slechte verhalen over (na 50 uur beginnen ze te piepen en de kwaliteit van de buizen is slecht -> meteen vervangen). Ervaringen mee?

Ik heb er nog geen 50 uur op vol vermogen over gespeeld.
Ik heb 4 bands, maar iedere band ligt momenteel in een coma. Ik heb dus 6$%^%&* zo goed als geen kansen om de buizen flink op hun donder te geven.

Ik weet het dus nog niet.
Ah ok. Als je hem kwijt wil, hoor ik het wel :-D

ieme
15 september 2005, 00:14
zo'n CC2 lijkt me wel wat!

rhcp_schipper
15 september 2005, 08:15
wat kost zo'n vox AC30C C1? En waar zijn ze al te koop?

Mike McCready
15 september 2005, 19:09
wat kost zo'n vox AC30C C1? En waar zijn ze al te koop?
Volgens mij is 900-1000 euro een gangbare prijs. De CC2 is trouwens even duur (extra speaker, ik weet niet wat er minder op zit...)
Als je met google zoekt vind je een heleboel zaken die hem hebben.

LIGNUMdrummerke
15 september 2005, 19:18
de cc1 heeft neodog speakers (origineel), de cc2 heeft goedkopere wharfedale speakers, de cc2x heeft blue alnico speakers, die de prijs dan weer de hoogte injagen.

Negative K3 fan
15 september 2005, 22:01
ik ga denk ik mn vox ac30 tbx (engelde korg reissue dus) wegdoen, ik speel er nauwelijks meer op en als (arme) student kan ik me dat gewoon niet permitteren, ik ben alleen benieuwd wat ik er nog voor krijg sinds de custom classics...

ieme
21 september 2005, 16:03
staat een CC2x voor 1350 op marktplaats dus ik gok zo'n 900/1000 voor de jouwe lennart!
ouwe spammer van me!

Negative K3 fan
21 september 2005, 16:52
over spammers gesproken.... waarom doe je die boss delay nu weer weg? ik dacht dat je hem zo lekker vond?

patricia
2 oktober 2005, 00:28
is die vox ac30 cc2 nou volledig buizen?

vulvasonic
2 oktober 2005, 00:44
is die vox ac30 cc2 nou volledig buizen?

ja

patricia
2 oktober 2005, 00:52
bedankt vulvasonic!
t`is om over na te denken.
ik ga hem van de week eens uitproberen.

ieme
2 oktober 2005, 09:03
Staat nu die ene 2X12 op marktplaats uit terneuzen met blue bulldog speakers voor 1150 euro!

patricia
2 oktober 2005, 09:50
wat ik alleen niet begrijp....hoe komt het dat ze zo goedkoop zijn?

Dinant
2 oktober 2005, 10:05
wat ik alleen niet begrijp....hoe komt het dat ze zo goedkoop zijn?

Dit komt omdat ze in china gemaakt worden, waar het arbeidsloon nou eenmaal wat lager ligt. Dit betekent zeker niet dat ze kwalitatief minder zijn. Ze besparen ook op de buizen die ze er in stoppen (een of ander onbekend chinees merk) en dit merk je wel in je geluid terug. Gewoon (laten) vervangen door sovtek's, svetlana's, EHX tubes of iets dergelijks.

patricia
2 oktober 2005, 10:24
bedankt dinant!
duidelijk antwoord.
ik ga hem dinsdag eens testen. :P

iemand nod een valvestate 8240 kopen? :wink:

Negative K3 fan
2 oktober 2005, 11:29
Ze besparen ook op de buizen die ze er in stoppen (een of ander onbekend chinees merk) en dit merk je wel in je geluid terug. Gewoon (laten) vervangen door sovtek's, svetlana's, EHX tubes of iets dergelijks.

ik denkd at hier het laatste woord nog niet over is gezegd :D :D

ieme
6 oktober 2005, 15:05
bij Beyers musik zijn de 2X12 Blue bulldog versies nu 1,499.00 EUR

vulvasonic
6 oktober 2005, 21:31
bij Beyers musik zijn de 2X12 Blue bulldog versies nu 1,499.00 EUR

Daar krijg je ze hier ook wel voor.

ieme
6 oktober 2005, 22:11
bij Beyers musik zijn de 2X12 Blue bulldog versies nu 1,499.00 EUR

Daar krijg je ze hier ook wel voor.

de blue bulldog versie?

vulvasonic
7 oktober 2005, 14:36
bij Beyers musik zijn de 2X12 Blue bulldog versies nu 1,499.00 EUR

Daar krijg je ze hier ook wel voor.

de blue bulldog versie?

Ja.