PDA

View Full Version : Capo afhalen na het spelen?



Kasper
8 augustus 2005, 17:07
Ik heb even vlug een klein vraagje.

Ik speel af en toe met een capo, maar vergeet soms mijn capo eraf te halen wanneer ik mijn gitaar terug opberg, en merk dan enkele dagen later (als ik weer wat besluit te spelen), dat die capo daar nog altijd opzit.

Mijn vraag is nu eigenlijk: is het slecht om die capo erop te laten zitten als je niet speelt? Of is het beter om je capo eraf te halen wanneer je gedaan hebt?

Nu dat ik mijn vraag hier typ, besef ik dat het misschien een wat rare vraag is :P

koella
9 augustus 2005, 00:18
Ze hebben mij altijd verteld van wel, al zou ik niet weten waarom.

Kasper
9 augustus 2005, 13:15
Ze hebben mij altijd verteld van wel, al zou ik niet weten waarom.

thx voor de reply.
Iemand die misschien nog weet waarom je hem er best afneemt?

Buzz
9 augustus 2005, 14:06
Volgens mij maakt het niks uit of je hem laat zitten of niet. 'k Zou niet weten wat daar schadelijk aan is.

Sliver
9 augustus 2005, 16:51
hoogstens dat die een afdruk achterlaat op je hals, heb ik zelf met mn zwartegeverfde epiphone, maar dat boeit ook weinig he.

Esther*
10 augustus 2005, 19:21
Een capo geeft wat extra spanning op je gitaar. Ik denk dat het weinig kwaad kan, hoogstens dat je snaren vals worden maar dat is toch al het geval als je een capo hebt gebruikt. Misschien slijten ze sneller?

Esther

ReinoutV
10 augustus 2005, 20:40
Als je je capo heel strak vlak achter de fret zet, dan kan het zijn dat er een knikje in je snaren komt. En misschien een kleine afdruk op een gelakte hals. Extra spanning is het amper, maar ik zou hem er toch afhalen, als ik jou was. Lijkt me een kleine moeite ;).

Kasper
12 augustus 2005, 14:51
Thanks voor de reacties.
Ik zal er gewoon op letten dat ik hem geen maand erop laat zitten of zo, ik speel wel graag met zo'n capo.

iam
12 augustus 2005, 15:21
na mn geleende capo te moeten teruggeven hebk ik toch de stap gewaagd om een (dure) G7th capo te bestellen :)

even offtopic :D

Buzz
12 augustus 2005, 17:23
en.....? bevalt-ie?

iam
12 augustus 2005, 17:49
en.....? bevalt-ie?

heb hem juist betaald...
moet nog geleverd worden...

Buzz
12 augustus 2005, 19:12
ach zo....

iam
23 augustus 2005, 10:46
de g7th capo is vandaag toegekomen.

ok, het is veel geld voor een capo, maar het is het waard!!

gewoon de capo opdrukken en klaar...
geen oversspanning, geen valsheid, geen buzz ;)