PDA

View Full Version : 2e Gitaar



Code-X
8 augustus 2005, 16:43
Hoi,

Dit is mijn eerste post op dit forum, ik heb een vraag:

Ik speel nu zo ongeveer 5-6 jaar gitaar. En ik ben van plan een 2e gitaar aan te gaan schaffen. Ik speeld vooral punkrock, rock en metal.
Ik was eerst van plan een Epiphone Les Paul Standaard te kopen, maar nu lees ik hier dat de Richwood beter (?) of vergelijkbaar waren met de Epi.
Ik heb ook gelezen dat de elementen van de Epiphone niet al te goed waren, en dat die dus het beste vervangen konden worden.

Graag zou ik willen weten wat beter is: Epiphone, Richwood of een heel ander merk Les Paul.

Bij voorbaat dank,

Bart

Philippe
8 augustus 2005, 17:12
Oh oh, je hebt zojuist Epiphone en Richwood in 1 zin genoemd.

Dat belooft een discussie.

On topic: ga naar de winkel en probeer ze uit zou ik zeggen.

AlterEgo
8 augustus 2005, 17:14
wat voor gitaar heb je nu

Lord Abortion
8 augustus 2005, 17:19
LTD EC-400: http://www.espguitars.com/guitars_ec.htm

Zeer geschikt voor een rock/metalsound, en je kan er nog jaren mee voort!

renier
8 augustus 2005, 18:15
epiphone is beter dan richwood. klaar.

richwood is gewoon behoorlijk goed voor de prijs, maar het is niet de kwaliteit van een epiphone, en een epiphone is niet de kwaliteit van een gibson.

voor beide geld dat de elementen niet veel soeps zijn, die zul je na verloop van tijd dus waarschijnlijk willen vervangen. een goeie keuze is dan Seymour duncans of dimarzio's.

sjeumig, hoevaak ik dit riedeltje al getypt heb.... :roll:

Code-X
8 augustus 2005, 18:27
Bedankt voor jullie reacties, en sorry als deze vraag al veel gesteld is (ik heb wel de search gebruikt :lol: ).
Op dit moment heb ik een Cort CL-100.
Die LTD EC-400 ziet er trouwens wel goed uit, maar is helaas een beetje (zo'n 300 euro) boven mijn budget :(
Ik zie wel dat de LTD EC-50 binnen mijn budget is. Kan iemand mij vertellen of deze gitaar een beetje te vergelijken is met een Epi Les Paul?

Lord Abortion
8 augustus 2005, 18:31
Doorsparen dan! Als je al 5 jaar speelt neem ik aan dat het geen bevlieging is en dat je ook geen beginner bent. Dan ben je beter af met een echt goede gitaar waar je nog jaren plezier aan zal hebben. De LTD 400-reeks is echt goed. In die prijsklasse vind je niet veel beters, dus ik zou het in elk geval overwegen om daarvoor te gaan.

grayfink
8 augustus 2005, 18:48
Doorsparen is altijd een goed plan. Voor wat het waard is, ik heb zelf een nieuwe Epi LP Standard en die vind ik prima, ook de stock pups.
Ik speel nog maar 23 jaar gitaar, dus dat zegt niet zo veel. Ik heb ook een Richwood tele. Die is ook wel goed, alleen waren de pups slecht. (Zijn inmiddels vervangen) Dat zegt natuurlijk niets over de Richwood LP pickups.

Mitch
8 augustus 2005, 19:46
Ja, sorry: zeker doorsparen. In de categorie onder 300E is gewoon niet veel soeps te koop, in ieder geval niet veel beter dan je nu hebt.

Code-X
8 augustus 2005, 22:02
Okay, dan is het me wel duidelijk: doorsparen ( en veel uitproberen) ;)
Dankjulliewel :D

bloodboiler
8 augustus 2005, 23:59
Waarom koop je geen tweedehands gitaar, heb je voor het zelfde geld een veel beter instrument.

vulvasonic
9 augustus 2005, 00:08
Hee Code-X, wat is de gitaar waar je nu op speelt?
Want aan 2 kutgitaren heb je ook niet veel natuurlijk. In dat geval zou ik zelfs zover willen gaan om je huidige gitaar te verkopen, nadat je eerst wat door hebt gespaard, en daarna kun je een echte goede kopen (liefst tweedehands).

almarvk
9 augustus 2005, 07:41
Misschien een tweedehands Ibanez RG320 of hoger? Die zijn er ook wel te vinden voor 300 euri of minder (ook meer natuurlijk :))

Code-X
9 augustus 2005, 14:01
Hmm.. Tweedehands kan natuurlijk ook, maar ik houd liever m'n eerste gitaar (Cort CL-100), ben er nogal gehecht aan geworden de laatste paar jaren ;)

asesino
9 augustus 2005, 15:35
ik zou voor de EC 400 AT gaan, gewoon wat doorsparen!

Code-X
9 augustus 2005, 16:52
Weet iemand trouwens een Nederlandse/Duitse gitaarshop die deze gitaren (ESP) verkoopt?

Neals
9 augustus 2005, 18:03
epiphone is niks mee

Soulflyhigh
9 augustus 2005, 18:18
Weet iemand trouwens een Nederlandse/Duitse gitaarshop die deze gitaren (ESP) verkoopt?
Je zou Dijkman muziek in Amsterdam kunnen proberen of TAGS in Enschede geloof ik???

FruscianteFan
9 augustus 2005, 18:18
Weet iemand trouwens een Nederlandse/Duitse gitaarshop die deze gitaren (ESP) verkoopt?Schreeven in Nijmegen heeft een aantal ESP's, volgens mij LTD's (EX en dat Les Paul-achtige model), erg mooi!

Code-X
9 augustus 2005, 19:29
Hmm.. Okay, zelf had ik ook al rondgekeken, en ik zag dat Musicstore in Keulen ook veel ESP heeft. Bedankt! ;)